Strona 1 z 2
Dwójka zgrzyta, trójka szarpie
: 2012-03-30, 17:37
autor: Daniel22
Jak w temacie, od kupna sprzętu dwójka ciężko mi wchodzi, najczęściej zgrzyta i trzeba się natrudzić, żeby ją wbić. Kilka dni temu na 3 biegu zaczęła szarpać... znajomy twierdzi, że to wina sprzęgła (wprawdzie mam wyjechane, nie da się wyregulować, żeby nie ciągnęło) i że wystarczy wymienić tarcze. Ja wyczytałem, że to może być wina trybów, zmieniacza biegów... I tak będę za jakiś czas rozpoławiał silnik prawdopodobnie, ale chciałbym się dowiedzieć, czy szukać przyczyn w sprzęgle, czy poczekać na rozbiórkę i remont silnika.
Re: Dwójka zgrzyta, trójka szarpie
: 2012-03-30, 23:54
autor: termin21
napewno nie sprzęgło. Skrzynia musiałabyć używana pewnie jak w Ursusie i nie wiele tam w środku już dobrego zostało pewnie
Re: Dwójka zgrzyta, trójka szarpie
: 2012-03-31, 00:14
autor: Daniel22
termin21 pisze:napewno nie sprzęgło. Skrzynia musiałabyć używana pewnie jak w Ursusie i nie wiele tam w środku już dobrego zostało pewnie
Czyli jednak, też myślę, że sprzęgło ma z tym mało wspólnego

Pytanie pewnie retoryczne, ale współczesne tryby i części do skrzyni nadają się do montowania, czy tylko nowe i używane ZMD?
Re: Dwójka zgrzyta, trójka szarpie
: 2012-03-31, 18:06
autor: P@tryk95
Nowe lub używane zmd w dobrym stanie

Może też kartery nie sa od pary .....
Re: Dwójka zgrzyta, trójka szarpie
: 2013-06-02, 21:24
autor: gofer35
Witam
Mi też dwójka zgrzyta sprzęgło mam nowe, tj. tarcze i kosz sprzęgłowy wraz z popychaczami i ślimakiem. Przeczytałem już wsystkie posty i znam je na pamięć i nikt nie potrafi pomóc. Dodam, że zębatki w skrzyni są nowe orginalne zmd kupiłem za 350 zł skrzynie z PRL. Kartery mają ten sam numer. Bardzo proszę o pomoc.
Pozdrawiam
Re: Dwójka zgrzyta, trójka szarpie
: 2013-06-05, 14:49
autor: Zloty52
Możliwe, ze coś źle zostało zdystansowane w silniku. WSK 125 to niestety taki silnik który wymaga szczegółowego wy dystansowania.
PS, miałem raz tak że sprzęgło miałem za słabo naciągnięte to trójka szarpała - tak jakby wyskakiwała i momentalnie wskakiwała, więc moim zdaniem moze to być nie tylko skrzynia biegów.
Re: Dwójka zgrzyta, trójka szarpie
: 2013-06-05, 22:49
autor: gofer35
dzieki za podpowiedź sprawdze kosz może ma delikatny luz

Re: Dwójka zgrzyta, trójka szarpie
: 2013-06-06, 14:08
autor: gofer35
WSK sprawdzona wszystko dobrze poskładane a dwójeczka zgrzyta. Widocznie tak ma być. Pozdrawiam wszystkich i dziekuje za podpowiedzi

Re: Dwójka zgrzyta, trójka szarpie
: 2013-06-06, 15:28
autor: Szklanka
gofer35 pisze:
Dodam, że zębatki w skrzyni są nowe orginalne zmd kupiłem za 350 zł skrzynie z PRL.
A choinka skrzyni pewnie lata w tulejkach jak arab na dywanie. Wymieniłeś je też ?
Re: Dwójka zgrzyta, trójka szarpie
: 2013-06-07, 23:22
autor: gofer35
tulejki nowe i ciasne wymieniałe je dwa razy nic nie dało

Re: Dwójka zgrzyta, trójka szarpie
: 2013-07-05, 02:59
autor: januszf_1992
słuchajcie problem u mnei jest taki że wszystko w silnikum mam nowe ale kosz sprzegla i przekladki stare. ! bieg wchodzi w miare po paru metrach lubi wyskoczyc trza wbic jeszcze raz... -.- drugi bieg to samo trzeci bieg to samo jak juz wejdzie to szarpie tak jakby sprzęgło ciągneło ale nie ciagnie... chce dodac ze jeszcze oleju nie zalałem bo mam świeżo wyremontowany silnik. Co sie dzieje? Dlaczego sie tak dzieje no i czy brak oleju to powoduje?
Re: Dwójka zgrzyta, trójka szarpie
: 2013-07-25, 10:44
autor: JimmyPage
Pojeździj jeszcze 1000 km bez oleju - powinno się dotrzeć . Człowieku skoro skrzynia i sprzęgło ma pracować w oleju , to zalej je olejem wtedy będzie należycie działać chyba , że nie jest w najlepszym stanie .
Re: Dwójka zgrzyta, trójka szarpie
: 2013-08-03, 05:10
autor: januszf_1992
mam teraz olej i dalej to samo
Re: Dwójka zgrzyta, trójka szarpie
: 2014-01-13, 23:09
autor: Daniel22
Witam ponownie,.
Po remoncie silnika i złożeniu, znów dwójka zgrzytała i wchodziła dopiero po zejściu z obrotów. Pozostałe biegi pracują normalnie. Rozebrałem znowu silnik - luz na tulejkach jest dość duży, wałek pośredni sobie lata na lewo i prawo, zęby koła z-23 są wydarte. Choinka też w wałku zdawczym nie siedzi zbyt solidnie... Koło z-28 wygląda dobrze, zęby nie są powydzierane, więc podejrzewam, że to wina tulejek. Po zamontowaniu nowych i ponownym złożeniu silnika, zdam relację.
Re: Dwójka zgrzyta, trójka szarpie
: 2014-01-21, 12:17
autor: AudioBas
Daniel22 pisze:Po remoncie silnika
Daniel22 pisze:luz na tulejkach jest dość duży, wałek pośredni sobie lata na lewo i prawo, zęby koła z-23 są wydarte. Choinka też w wałku zdawczym nie siedzi zbyt solidnie...
Fest remont!!
Naprawdę!
Re: Dwójka zgrzyta, trójka szarpie
: 2014-01-21, 12:47
autor: zmyngut
Duży luz na tulejkach- już wiesz dlaczego koło z23 masz zużyte? A jak już z niego polecą zęby w czasie jazdy to przekonasz się jak wsk potrafi się gwałtownie zatrzymać. A remont faktycznie fest.
Re: Dwójka zgrzyta, trójka szarpie
: 2014-03-13, 23:45
autor: Daniel22
Najłatwiej komentować, że remont ujowy. Nie miałem innych tulejek, nowe się do niczego nie nadają, więc wolałem wrzucić stare tulejki, lepsze takie niż brak tulejek. To jedyny element jaki pominąłem, jak się okazało, błąd, więc będę szukał sposobu na zlikwidowanie problemu.
Re: Dwójka zgrzyta, trójka szarpie
: 2014-03-14, 10:01
autor: AudioBas
Daniel22 pisze:o jedyny element jaki pominąłem, jak się okazało, błąd, więc będę szukał sposobu na zlikwidowanie problemu.
To nie ma co szukać.
Trzeba dorobić nowe porządne tulejki i tyle...
Re: Dwójka zgrzyta, trójka szarpie
: 2014-03-14, 14:01
autor: ziorko
Orientujecie się jaki luz powinien być na tych tulejkach?
Re: Dwójka zgrzyta, trójka szarpie
: 2014-03-14, 14:49
autor: AndrzejJ
jak mi poleciało Z23 to poczułem lekkie szarpnięcie, potem wyłupało gniazdo wałka pośredniego

Ale co by nie mówić- rozsypanie się Z23 i wałka zdawczego boli najbardziej z całej skrzyni