Strona 1 z 1

Skrzynia 4 biegowa w silniku S01 (fotki).

: 2007-01-14, 08:11
autor: Stary
Zgodnie z prośbą Żbika, pokazuję fotki silnika sarenki i silnika "home made" z 4 biegową skrzynią biegów.

: 2007-01-14, 11:11
autor: hades10
jeszcze jak możesz powiedzieć, czy jakieś przeróbki się robi w karterach, czy bez niczego pasuje.

: 2007-01-14, 11:47
autor: Stary
Witam kolege z Krakowa! :)

Co do skrzyni - nie mam za cholere pojęcia! Będę kombinował gdy kupie skrzynie od 175.

Może mi ktoś napisać jak jest rozstaw otworów ( liczone od środka ) na wałek pośredni i główny w wsk 175? Byłbym wdzięczny.

: 2007-01-14, 22:29
autor: ŻbiKu
widze ze duzo przerobek az tak nie ma. Maszynka i ew nowy otwor na pręcik do wodzików no i może spiłowany gdzieś karter (nie wiem bo trójki sam nie rozbierałem nigdy). Co do rozstawu to ci Stary niestety nie podam bo nie mam zapasowych karterów.

: 2007-01-15, 00:15
autor: marjan.m
No to by była rewolucja :mrgreen: taki zestaw wymiarów i krok po kroku do "zrób to sam", brakuje mi 4 w garbusce :lol:

: 2007-01-15, 00:57
autor: Ozzy
Podejrzewam że ze Starym (moim bratem) będziemy próbowali coś takiego zrobić, może i nawet silnik do sarenki :-) .

: 2007-01-15, 00:59
autor: Bercik
Teoretycznie z fot które oglądałem wystarczy stoczyć wałek pośredni, a konkretnie to zmniejszyć średnice i podtoczyć trochę tryb gdyż silnik 175 jest szerszy, podobnie z trybem zdawczym - trzeba podtoczyć troszeczkę i powinno pasować, a w teorii jak to jest to nie wiem. Mam fotki na których jest już tak przerobiony wałek pośredni, ale niestety nie mogę ich pokazać, obiecałem :-/ Pozostaje tylko sprawa ze zmieniaczem biegów a konkretnie z wodzikami i z tą kuleczka która blokuje maszynkę. Jak dla mnie zmieniacz biegów to chyba trudniejsza sprawa. Ale jak to mówią wszystko jest do zrobienia ;-) Kiedyś miałem chęć wsadzić skrzynkę 4 biegową do 125 ale jakoś mi przeszło :mrgreen:

Aha i tu są dokładniejsze zdjęcia silnika sarenki :mrgreen: Praktycznie wszystko jest podane na tacy ;-) Trzeba się wziąć tylko do roboty :mrgreen:

http://www.polskiemotocykle.mik.pl/mr15_zaw.html

: 2007-01-15, 11:42
autor: Xabingo
Ten silniczek na pierwszym zdjęciu posiadam ja. :-) Mogę powiedzieć o skrzyni tylko tyle: przeróbek moim zdaniem jest w 3dupy, to znaczy dużo. Na wałku zdawczym jest łożysko 6005, a na głównym 6203. Skrzynia 4-stopniowa na pewno nie pochodzi z WSK 175 tak jak niektórzy uważają. Skrzynia jest bardzo wytrzymała. Acha! Zmieniacz jest taki sam jak w WSK 175. Są też 2 wodziki.
Zrobiłem zdjęcie wałkowi zdawczemu (można je zobaczyć w temacie: "Co to za wałek?"), jeśli ktoś wie co to za wałek to proszę o wypowiedź.

No jeszcze o tej skrzyni: zostały wywiercone otwory na oś wodzików, miejsca tulejek zostały obniżone, bo ta skrzynia jest nieco szersza. Karter został nieco po nadcinany, żeby wszedł zmieniacz, no i jak mówiłem zostały rozwiercone otwory na łożyska. Sprzęgło też zalicza się do skrzyni to powiem, że nie ma na nim zębatki do startera, bo nie było miejsca na to, łożyskowane jest na 2 łożyskach 6202 zamiast tulejki. Sprzęgło wygląda na pierwszy rzut oka jak oryginał, ale jest chyba robione na zamówienie bo jest grubsze, sprzedawca nawet o tym coś mówił.

Jak będziesz wstawiał skrzynię z WSK 175 to nie przerabiaj dobrych karterów, bo możesz je zniszczyć!!!!!!!!!!!! Załatw jakieś zmasakrowane kartery i je przerabiaj najpierw, jeśli Ci się uda wstawić w nie tą skrzynię, to na wzór przerobisz te dobre kartery.

PS: wałki z trybami, czy wodziki wstawić to nie taki problem, ale zmieniacz to masakra - dużo roboty, ale dla chcącego nic trudnego!
Życzę udanego wstawiania czwóry!

: 2007-03-07, 22:10
autor: mlodziak4
witam.myśle że wstawianie skrzyni czterobiegowej nie ma sensu bo albo będą za małe przełożenia albo silnik nie wyda tyle mocy aby odjechać na 4 biegu. Więc szkoda zachodu.

: 2007-03-07, 22:55
autor: Xabingo
mlodziak4 pisze:witam.myśle że wstawianie skrzyni czterobiegowej nie ma sensu bo albo będą za małe przełożenia albo silnik nie wyda tyle mocy aby odjechać na 4 biegu. Więc szkoda zachodu.
Mój silnik z 4-biegami jakoś sobie radził na każdym biegu, ale jest po tuningu.
Do seryjnej wueski wstawienie czwórki to bezsens, ale do bardzo wyżyłowanej ma uzasadnienie.

: 2007-03-07, 22:57
autor: ŻbiKu
Gdyby był to całkowity bezsens to by nie powstała bodajże Sarenka :>

: 2007-03-09, 00:00
autor: Stary
Ech ... kurde ludzie ... 4 bieg w wsk 175 = 3 bieg w wsk 125 (S01). Oba przełożenia na tych biegach to 1:1. 3 w 175 = 2 w 125. Chodzi tylko o to, że jest łagodniejsze przejście 1-3 w 175 niż 1-2 w wsk 125.

Zanim coś napiszecie zastanówcie się dobrze i przeczytajcie najpierw trochę literatury ....