Strona 1 z 1

Brak luzu miedzy I a II biegiem

: 2016-03-21, 20:52
autor: Kaziq
Siema, mam problem w moim kochanym s01 a mianowicie po remoncie silnika(wymiana tłoka,szlif cylindra , nowe łożyska, regenerowany wał,nowy wałek sprzęgłowy i zdawczy itp. :] ) Po złożeniu skrzyni i próbie wrzucania biegów "na sucho" nie chce mi wejsc bieg jałowy, dodam że skrzynie składałem zgodnie ze schematem i nie zapomniałem nawet o tej często pomijanej podkładce z podtoczeniem pod wałek zdawczy, powiem jeszcze że sprzęgło mam nie złożone narazie. Jestem nowy na forum i jesli cos jest w złym dziale to poprawcie mnie :/

Re: Brak luzu miedzy I a II biegiem

: 2016-03-21, 21:27
autor: mietek009
Na sucho niekoniecznie każdy bieg będzie wchodził tak jak powinien. I nie zawsze wyczujesz luz. Złóż reszte i zobacz w normalnych warunkach jak biegi chodzą.

Re: Brak luzu miedzy I a II biegiem

: 2016-03-21, 21:40
autor: Kaziq
Hmm, zobacze ale i tak wynaje mi się że coś tam sie nie zgadza :-|

Re: Brak luzu miedzy I a II biegiem

: 2016-03-21, 21:59
autor: mietek009
A zdawczym wgl kręcisz przy zmianie biegu itp ? albo chociaż głównym ?

Re: Brak luzu miedzy I a II biegiem

: 2016-03-21, 22:31
autor: Kaziq
No oczywiście inaczej nie miało by to sensu... :-)

Re: Brak luzu miedzy I a II biegiem

: 2016-03-22, 10:46
autor: KubaZych
Kaziq pisze:No oczywiście inaczej nie miało by to sensu... :-)
U mnie biegi też nie działały poprawnie po złożeniu. Odpaliłem i działały perfect.

Re: Brak luzu miedzy I a II biegiem

: 2016-03-22, 15:46
autor: Kaziq
No, dobra poskładam sprzęgło i wtedy sie zobaczy. :->

Re: Brak luzu miedzy I a II biegiem

: 2016-04-03, 08:14
autor: Kaziq
Tak, więc powracam do tematu ponieważ po złożeniu sprzęgła i pierwszym urychomieniu silnika nadal nie moge "złapać" luzu a biegi wchodzą jakoś topornie i dzwignia nie odskakuje po każdym przełożeniu :-/ , mie mam pojęcia co tam może być nie tak, czy to wina tego nowego wałka głównego czy może wyrobionego wybieraka osadzonego na wałku od biegów (bo też mi sie tak wydaje). Ale musze jeszcze zobaczyć jak to będzie chodzić podczas jazdy w ramie.

Re: Brak luzu miedzy I a II biegiem

: 2016-04-04, 07:24
autor: halcik
Za każdym razem po wbiciu biegu cofnij wajchę do środka i dopiero znowu do góry lub dołu. W ten sposób dobij w dół aż do jedynki i dopiero szukaj luzu powyżej.
Ewentualnie może za ciasno zdystansowałeś skrzynię? Albo wybierak ma luzy lub jest wyrobiony. Do środka nikt inny nie zaglądał.
Napisz czy pierwsza rada pomogła?

Re: Brak luzu miedzy I a II biegiem

: 2016-04-04, 07:40
autor: Kaziq
No właśnie dziwnie to chodzi bo ona "zostaje" na kazdym biegu w takiej pozycji i niemoge jej zrównac bo wskakuje inny bieg :roll:

Re: Brak luzu miedzy I a II biegiem

: 2016-04-04, 11:56
autor: halcik
To zbij do 1 czyli wajchą w dól i do połowy i znowu w dół aż przestanie cykać w trybach, a później jedna w górę, ale nie do środka tylko w górę i sprawdź czy jest luz

Re: Brak luzu miedzy I a II biegiem

: 2016-04-04, 20:24
autor: Kaziq
Nima, krasnoludki zabrały ;) , a tak na serio to chyba czeka mnie znowu rozpoławianie :|

Re: Brak luzu miedzy I a II biegiem

: 2016-04-04, 23:49
autor: halcik
Jak jesteś pewny że zbiłeś do jedynki do rzeczywiście trzeba tam zajrzeć. Ale co chcesz tam zobaczyć skoro już raz widziałeś i składałeś. Sprawdź pod obciążeniem bo mizerna po prostu jest za ciasno i dlatego się cały czas niby zapina bieg. Zobacz jak mówiłem i pociągnij łańcuszek lub kołem jak masz zł i wtedy sprawdź czy wysrzęgla

Re: Brak luzu miedzy I a II biegiem

: 2016-04-05, 14:27
autor: Kaziq
Mam pytanie, czy na wałku posrednim powinny być jakies podkładki między kołnierzem tulejki a samym wałkiem?

Re: Brak luzu miedzy I a II biegiem

: 2016-04-05, 17:32
autor: halcik
Zależy jakiej wysokości miałeś kołnierze, mogą być potrzebne lub zbędne wszystko zależy od kołnierzy :)