Witam,
Męczę się z ustawieniem mojej WSK ponieważ cały czas ją zalewa. Jest tak że nawet ładnie odpala i pracuje na wolnych ale na średnich już zaczyna ją dusić, a wysokich obrotów praktycznie nie ma. Paliwa dochodzi zdecydowanie za dużo. odpalam i testuje bez filtra bo z filtrem paliwo wlewa się wiadrami do cylindra. Zapłon ustawiony i pewny. Gaźniki mam dwa. Stary g 20 wszystko na starych podzespołach. I współczesny. w obu ustawiony poziom paliwa na 20 mm (za pomocą dorobionego przyrządu). Opuszczanie iglic nic nie pomaga. Ale podczas jazdy zakręciłem kranik i chwilę jeszcze pomulił i już dobrze się wkręcał. Tak było na obu gaźnikach. Więc tak jakby zły poziom paliwa, ale na 100% poziom taki jak książka pisze. No i teraz moje podejrzenie schodzi na słabą kompresje. Założyłem do współpracującego wcześniej ze sobą kompletu tłok-cylinder nowe pierścienie. Bez robienia szlifu. cylinder był ładny bez progu więc nie zrobiłem szlifu. Czy to może być przyczyna? Czy szczelina między tuleją cylindra i okrągłymi pierścieniami może być na tyle duża, że będzie problem z rozdrobnieniem mieszanki? pytanie ogólne. Czy słaba kompresja powoduje ciągłe zalewanie? A może wydech zatkany? jeszcze tego nie sprawdziłem.
WSK 125 cały czas zalana
-
- Posty: 36
- Rejestracja: 2020-06-28, 21:10
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125
- Kontaktowanie:
-
- Posty: 2238
- Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50 - Lokalizacja: Kutno
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 cały czas zalana
Skoro po zakręceniu kranika po chwili reagował już poprawnie i podczas jazdy udało Ci się go na chwilę wkręcić to ja bym pooglądał jednak jeszcze gaźnik i zawór paliwa. Może przepuszcza lub nie zamyka wcale dopływu.
Sam silnik możesz sprawdzić podlewając trochę paliwa (bez gaźnika lub bez przepustnicy) i zapalając go. Powinien wkręcić się na obroty.
Sam silnik możesz sprawdzić podlewając trochę paliwa (bez gaźnika lub bez przepustnicy) i zapalając go. Powinien wkręcić się na obroty.
-
- Posty: 36
- Rejestracja: 2020-06-28, 21:10
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 cały czas zalana
Paliwo podlewałem i reaguje dobrze. Zawór paliwa jest sprawny, a pływak się nie zawiesza. Raczej nie możliwe żeby dysze główne były za duże w obu gaźnikach. Jak mogę sprawdzić rozmiary dysz?
-
- Posty: 2238
- Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50 - Lokalizacja: Kutno
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 cały czas zalana
Znajdź wydatek dyszy i zrób weryfikację. Butelka umieszczona metr powyżej dyszy i ilość paliwa która przesączy się w ciągu minuty.
Dla pegaza dysza o oznaczeniu 170 ma wydatek 140 lub na odwrót lub coś takiego, dla pegaza nie znam, a nie można liczyć z proporcji.
Dla pegaza dysza o oznaczeniu 170 ma wydatek 140 lub na odwrót lub coś takiego, dla pegaza nie znam, a nie można liczyć z proporcji.
-
- Posty: 36
- Rejestracja: 2020-06-28, 21:10
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 cały czas zalana
Ilość wody w butelce bez znaczenia? Butelka z odpowietrzeniem?
Co z ciśnieniem hydrostatycznym?
Co z ciśnieniem hydrostatycznym?
-
- Posty: 2238
- Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50 - Lokalizacja: Kutno
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 cały czas zalana
Butelka musi mieć odpowietrzenie, inaczej byłoby bez sensu, sam przyznaj
Ilość cieczy nie ma znaczenia, tylko wysokość słupa, a wcześniej podałem, że ma być 1 metr.
Ciśnienie hydrostatyczne, przeczytaj o czym przed chwilą pisaliśmy. Wysokość słupa jest, gęstość jest stała dla benzyny, lub wody. W takie szczegóły jak temperatura zewnętrzna podczas pomiaru już nie wchodzę bo nie o taką dokładność na pewno walczysz. Nie pamiętam co jest punktem odniesienia przy pomiarze "w oryginale", ale jak znajdziesz tą wartość to możliwe, że będzie podane czy benzyna, czy woda.
![:)](./images/smilies/smile.gif)
Ciśnienie hydrostatyczne, przeczytaj o czym przed chwilą pisaliśmy. Wysokość słupa jest, gęstość jest stała dla benzyny, lub wody. W takie szczegóły jak temperatura zewnętrzna podczas pomiaru już nie wchodzę bo nie o taką dokładność na pewno walczysz. Nie pamiętam co jest punktem odniesienia przy pomiarze "w oryginale", ale jak znajdziesz tą wartość to możliwe, że będzie podane czy benzyna, czy woda.
-
- Posty: 36
- Rejestracja: 2020-06-28, 21:10
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 cały czas zalana
Pomierzyłem. W starym gaźniku, stara dysz ma wydatek 150 ml (powinno być 120). Na współczesnym gaźniku zamienniku, współczesna dysza ma 115 ml czyli powinno być ok. Ale jeździłem na obu gaźnikach i na obu wsk zalewa
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości