-
adik204
- Posty: 11
- Rejestracja: 2008-02-06, 15:17
- GG: 3722240
- Lokalizacja: Gdańsk
-
Kontaktowanie:
Post
autor: adik204 » 2009-06-29, 21:03
http://www.youtube.com/watch?v=e9rmzm-mlYk drgania widać na lince prędkościomierza, chlapaczu, i później na lusterkach. W 0:31 i 0:38 słychać trzepoczący od drgań łańcuch o osłonkę
![:P](./images/smilies/tongue.gif)
I specjalnie dla kolegi WSK test z łożyskiem
![:P](./images/smilies/tongue.gif)
Na wolnych te drgania są znośne, ale przy większych obrotach jest masakra. Na 3 biegu do 55km/h jedzie się ok, potem jakbym wibratorory w rękach trzymał
![:D](./images/smilies/biggrin.gif)
-
wujcio
- Posty: 1764
- Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
- GG: 0
- Lokalizacja: okolice Krakowa
-
Kontaktowanie:
Post
autor: wujcio » 2009-06-29, 22:46
a Ten tłumik jest oryginalny? przecież jest od Kobuza.... Spróbuj odpalić bez tłumika na samym kolanku.
-
adik204
- Posty: 11
- Rejestracja: 2008-02-06, 15:17
- GG: 3722240
- Lokalizacja: Gdańsk
-
Kontaktowanie:
Post
autor: adik204 » 2009-06-29, 23:36
Nie wpływa to w moim przypadku na drgania. Mam też oryginalny tłumik, nie dawno dopiero założylem od kobuza, na kolanku też paliłem i nie ma różnicy.
-
wujcio
- Posty: 1764
- Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
- GG: 0
- Lokalizacja: okolice Krakowa
-
Kontaktowanie:
Post
autor: wujcio » 2009-06-29, 23:50
musi to być wina wału.
To że założyłeś nowy wał wcale nie świadczy o tym że jest dobry.
Nie chce mi się wracać do czytania całego wątku ale jaki dałeś wał oryginalny czy obecnej produkcji?
-
adik204
- Posty: 11
- Rejestracja: 2008-02-06, 15:17
- GG: 3722240
- Lokalizacja: Gdańsk
-
Kontaktowanie:
Post
autor: adik204 » 2009-06-29, 23:55
Obecnej produkcji, ale nie ten "pelny" ,tylko z blachami jak w oryginale.
Przypominam że w tym silniku mam już 3ci wał i na każdym było tak samo.
-
wujcio
- Posty: 1764
- Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
- GG: 0
- Lokalizacja: okolice Krakowa
-
Kontaktowanie:
Post
autor: wujcio » 2009-06-29, 23:58
hm no ale to że ma blachy nie świadczy o tym że jest wyważony jak oryginalny....
może być w górnej części za bardzo odchudzony a w dolnej za ciężki lub na odwrót...
próbowałeś na oryginalnym wale?
-
mati17_17
- Posty: 214
- Rejestracja: 2008-06-19, 11:42
- GG: 13417607
- Moje maszyny: Wsk 175 1974r
Mz etz 83r
- Lokalizacja: Książenice woj.śląskie
-
Kontaktowanie:
Post
autor: mati17_17 » 2009-06-30, 00:05
przecież mówi ze dał juz trzy wały i nic nie pomaga
-
wujcio
- Posty: 1764
- Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
- GG: 0
- Lokalizacja: okolice Krakowa
-
Kontaktowanie:
Post
autor: wujcio » 2009-06-30, 00:12
no ale jakie 3 wały ;] różnego typu czy te same
Te drgania po prostu takie muszą być i koniec pozostaje jedynie wymiana silnika na inny....
-
adik204
- Posty: 11
- Rejestracja: 2008-02-06, 15:17
- GG: 3722240
- Lokalizacja: Gdańsk
-
Kontaktowanie:
Post
autor: adik204 » 2009-06-30, 00:14
Pierwszy był oryginalny, drugi był od wfm 125 (nieznacznie się różnią) a trzeci jest ten nowy.
-
Kamil
- Posty: 197
- Rejestracja: 2009-05-23, 12:10
- GG: 8246388
- Moje maszyny: Kilka WSK
Komar
Pony 301
- Lokalizacja: Mazowsze
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Kamil » 2009-06-30, 16:20
ja miałem drgania w swojej M06B3 przez to że był rozciagniety łańcuszek sprzęgłowy
-
adik204
- Posty: 11
- Rejestracja: 2008-02-06, 15:17
- GG: 3722240
- Lokalizacja: Gdańsk
-
Kontaktowanie:
Post
autor: adik204 » 2009-06-30, 16:39
Ja swoją paliłem bez łańcuszka i było to samo.
-
Tukan
- Posty: 386
- Rejestracja: 2008-04-01, 12:24
- Moje maszyny: .....
- Lokalizacja: pl
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Tukan » 2009-06-30, 16:42
A jak masz łożyska od strony sprzęgła? Tak jak powinno być czyli łożysko(odkrtyre)-simmering-seger-łożysko-wał czy inaczej? Zakładanie w innej kolejności to dość często popełniany błąd.
-
adik204
- Posty: 11
- Rejestracja: 2008-02-06, 15:17
- GG: 3722240
- Lokalizacja: Gdańsk
-
Kontaktowanie:
Post
autor: adik204 » 2009-06-30, 16:58
Założone jak mówisz - od strony walu: łożysko, seger, simmer, łozysko.
-
pawel15
- Posty: 1247
- Rejestracja: 2007-01-31, 19:41
- GG: 2782862
- Moje maszyny: WSK B3 i "Kos" 1980, WSK B3 1977, WSK B1 1969
- Lokalizacja: Dąbie
-
Kontaktowanie:
Post
autor: pawel15 » 2009-06-30, 19:54
Tukan pisze:A jak masz łożyska od strony sprzęgła? Tak jak powinno być czyli łożysko(odkrtyre)-simmering-seger-łożysko-wał czy inaczej? Zakładanie w innej kolejności to dość często popełniany błąd.
Mi się wydaje, że kolejność łożysk nie powinna mieć znaczenia.
-
Anzel
- Posty: 615
- Rejestracja: 2008-05-15, 11:06
- GG: 0
- Moje maszyny: Kilkanaście
- Lokalizacja: Okolice Krakowa
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Anzel » 2009-06-30, 20:15
Byc może rozstaw w tym przypadku ma znaczenie.Zauważmy że w silnikach które fabrycznie posiadają wał korbowy podparty w 3 punktach drgania są znacznie większe niż w 5-cio punktowo podpartym wale.Fabryka odpowienio rozmieściła łożyska względem wału a od strony iskrownika zastosowała specjalną tulejkę dystansującą.Dobrze by było zwrócic na to uwagę.
""Yes Rico...Kaboom""
Ekipa Południe® ![;)](./images/smilies/msn-wink.gif)
-
pawel15
- Posty: 1247
- Rejestracja: 2007-01-31, 19:41
- GG: 2782862
- Moje maszyny: WSK B3 i "Kos" 1980, WSK B3 1977, WSK B1 1969
- Lokalizacja: Dąbie
-
Kontaktowanie:
Post
autor: pawel15 » 2009-06-30, 20:25
Anzel pisze:Byc może rozstaw w tym przypadku ma znaczenie.Zauważmy że w silnikach które fabrycznie posiadają wał korbowy podparty w 3 punktach drgania są znacznie większe niż w 5-cio punktowo podpartym wale.Fabryka odpowienio rozmieściła łożyska względem wału a od strony iskrownika zastosowała specjalną tulejkę dystansującą.Dobrze by było zwrócic na to uwagę.
Może być to przyczyną. Ale ja w swoim silniku mam taki rozstaw- wał, łożysko, seger, łożysko, simmering. I nie mam żadnych problemów z drganiami. I w WSK których robiłem silniki taki rozstaw stosowałem i nie było żadnych problemów.
-
Anzel
- Posty: 615
- Rejestracja: 2008-05-15, 11:06
- GG: 0
- Moje maszyny: Kilkanaście
- Lokalizacja: Okolice Krakowa
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Anzel » 2009-06-30, 23:42
Silnik silnikowi nie równy.Patrząc na jakosc odbróbki silników S01 nie sądze żeby można było rozpatrywac kilka silników pod tym samym kątem.W tym przypadku każdy silnik to osobna historia
![:)](./images/smilies/smile.gif)
Reasumując,upewnij się jak masz łożyskowany wał i czy łożyska są odpowiednio "rozstawione".
""Yes Rico...Kaboom""
Ekipa Południe® ![;)](./images/smilies/msn-wink.gif)
-
kamil_Ziomek
- Posty: 140
- Rejestracja: 2008-07-21, 19:48
- Lokalizacja: Żyraków
-
Kontaktowanie:
Post
autor: kamil_Ziomek » 2009-07-03, 11:14
A może niech weźmie wage i artykuł Tomasza Sałka i wyważy cały układ tłokowo korbowy.
Dzięki za opere z automatycznym słownikiem
![:)](./images/smilies/smile.gif)
-
sqerty
- Posty: 69
- Rejestracja: 2015-11-20, 22:43
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK125m06b1, WSK125m06b3
- Lokalizacja: Ostrowy nad Okszą
-
Kontaktowanie:
Post
autor: sqerty » 2016-06-14, 17:21
Panowie temat stary ale pozostał bez odpowiedzi której bardzo oczekuje.
Mam identyczny problem jak autor tego wątku.Wymieniłem nawet kartery na nowe a wał do regeneracji. Podmieniłem magneto, wymieniłem zębatkę i łańcuszek sprzęgła i nadal drgania takie że motor na stopkach jedzie do tyłu po odkręceniu manetki.
-
sbanys
- Posty: 1158
- Rejestracja: 2013-12-29, 20:10
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06B,WSK M06B1,WSK M150,WSK M06-64,
WSK M06L,WSK M06Z2
- Lokalizacja: Wolbrom
-
Kontaktowanie:
Post
autor: sbanys » 2016-06-14, 17:45
Co należy rozumieć po określeniu "odkręceniu manetki". Masz na mysli gaz do oporu, czy na wolnych obrotach.
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości