Strona 1 z 1
					
				Jakie pierścienie?
				: 2008-05-09, 19:58
				autor: gabste
				Witam mam problem z pierścieniami mianowicie...
Składam silnik do mojej wsk 175 na oryginalnych częściach ... kupiłem ostatnio nowy tłok i pierścienie (nominał) ale jest mały problem. Fabrycznie był montowany pierwszy chromowany a drugi zwykły - czarny.
Mam dwa chromowane i tu pojawia się pytanie czy mogę dać dwa chromowane....(motor nie straci na osiągach albo na kompresji???) czy też kupić dzisiejszej produkcji pierścień i wymieszać stare-nowe z dzisiejszym wyrobem????
Jaka jest wasze zdanie plis pomóżcie 

 
			 
			
					
				Re: Pierścienie ........
				: 2008-05-09, 20:19
				autor: qwert45
				Wsadz dwa chromowane, nie powinno zaszkodzić.
			 
			
					
				Re: Pierścienie ........
				: 2008-05-09, 22:07
				autor: Brat
				tzn wiesz chromowany pierścień jest twardszy niż tuleja w cylindrze wiec to będzie tak jakby "cylinder sie będzie docierał do pierścienia, a nie tak jak są zwykle pierścienie czyli : pierścień do cylindra"
wiec wybór należy, jak ja bym miał zakładać to mojego silnika bym założył 1 chromowany i 1 zwykły chociażby sklepowy ( prywaciarski) bo tak 2 chromowane to nie wiem co będzie jak by mogły być 2 chromowane to by seryjnie do wsk zakładali dwa, wiec coś to musi znaczyć.
			 
			
					
				Re: Pierścienie ........
				: 2008-05-10, 00:50
				autor: ŻbiKu
				Teoretycznie 2 chromowane pierścienie spowodują większe tarcie (większe nagrzewanie się silnika), a także szybsze zużycie tulei cylindra. Jednak to tylko teoria, nie wiadomo czy faktycznie ta większa temperatura i zużycie będą odczuwalne w trakcie eksploatacji silnika. Osobiście polecam pierścienie z firmy PRIMA - sam zamawiałem komplet x2 z Łodzi i jestem zadowolony, na razie w tym sezonie zrobiłem na nich 400km.
			 
			
					
				Re: Pierścienie ........
				: 2008-05-10, 01:06
				autor: Alien
				Osobiście polecam pierścienie z firmy PRIMA - sam zamawiałem komplet x2 z Łodzi i jestem zadowolony, na razie w tym sezonie zrobiłem na nich 400km.
Tez słyszałem same superlatywy o łódzkiej Primie, ale kiedy ostatnim razem przeglądałem katalog to mieli tam pierścienie tylko do 125 

  a teraz coś mi się nie chce ten katalog otworzyć, spróbuje jeszcze jutro. Dawno je kupowałeś? 
Teoretycznie 2 chromowane pierścienie spowodują większe tarcie (większe nagrzewanie się silnika), a także szybsze zużycie tulei cylindra
Zgodzę się , ale tylko z druga częścią. Szybsze zużycie jest związene z większą twardością chromu od żeliwa - jednak tarcie będzie mniejsze. Pozdrawiam
 
			 
			
					
				Re: Pierścienie ........
				: 2008-05-10, 07:56
				autor: gabste
				Ok dziex ale walsnie znalazlem na allegro orginalne z łodzi to bede je kupowal 
![:]](./images/smilies/splash.gif)
 
			 
			
					
				Re: Pierścienie ........
				: 2008-05-10, 10:40
				autor: ŻbiKu
				Alien mają do WSK175 ale pod hasłem SHL. Kupowałem je w grudniu. Przy rozmowie telefonicznej należy poprosić o przekierowanie do chyba magazynu/hurtowni, która wysyła przez Pocztę Polską, wtedy koszty są dużo mniejsze, bo sama PRIMA wysyła tylko kurierem, co jest bez sensu przy kilku pierścieniach.
			 
			
					
				Re: Pierścienie ........
				: 2008-05-10, 22:20
				autor: gabste
				Żbiku a masz jakiś link do tej firmy??
			 
			
					
				Re: Pierścienie ........
				: 2008-05-10, 22:30
				autor: Alien
				Google -> hasło: "Prima Łódź"