Strona 1 z 1
					
				wsk 175 - kolizja tłoka  z karterem
				: 2018-07-13, 16:29
				autor: zamela
				Witam 
 ostatnio u kumpla pojawił się taki problem  że  silnik po złożeniu i próbach uruchomienia zagadał   ale   dławił  się  w czasie dodawania gazu  pewnie sprawy gaźnikowe  aż  wkoncu zaniemówił  całkowicie  i przy XX próbie odpalenia  tłok stanął  tak że  wałem nie szło  w ogóle ruszyć  więc  zrzuciłem cylinder i okazało się że dół  tłoka od strony wydechu uderzył w rant karteru  przez  co kawałek  tłoka się  wykruszył  spadł pomiędzy talerz wału i go zablokował. 
Wał nowy  dulsa , tłok nowy , szlif   wszystko  niby złożone  zgodnie ze sztuką  a jednak kolizja wystąpiła  .
Czy ktoś  miał  podobny problem ?  co może być   tego przyczyną  ?
			 
			
					
				Re: wsk 175 - kolizja tłoka  z karterem
				: 2018-07-13, 23:01
				autor: Skinder
				A który szlif ?
			 
			
					
				Re: wsk 175 - kolizja tłoka  z karterem
				: 2018-07-21, 13:28
				autor: zamela
				R1
			 
			
					
				Re: wsk 175 - kolizja tłoka  z karterem
				: 2018-08-13, 03:38
				autor: kwadrat49
				Wiesz ja tez jak skladalem swoja 175~ke to mialem takie obawy przed zalozeniem cylindra , wygladalo to bardzo ciasno w dolnym polozeniu . Wal zrobil Bayu a tlok mam Aliena , balem sie ze moze byc mala odchylka od wymiarow do tego luz na lozyskach I spotkanie tloka z karterem gotowe, pomimo tak malej tolerancji  w 175-ach wszystko u mnie pracuje jak powinno.
Jedynie co przychodzi mi do glowy to czy czasen tlok nie jest zalozony odwrotnie lub jest marnej jakosci, chodzi mi o wymiary.
Jaki tlok jest zalozony? ALMOT,CX, GORZYCE,ALIEN? 
Porownaj wymiary z innymi tlokami to moze cos  sie rozjasni, wal raczej powinien byc ok , przynajmniej nie slyszalem zeby ktos mial z tym problem. 
Jak rozkminisz co jest nie tak to napisz ,sam jestem ciekawy gdzie jest problem.
			 
			
					
				Re: wsk 175 - kolizja tłoka  z karterem
				: 2018-08-13, 14:11
				autor: MotoPRLmaniak
				Bardzo dziwny przypadek.Porównaj wysokość nowego tłoka ze starym.Możliwe że coś jest źle wykonane.Wiem że kiedyś robili wały do silników rometowskich które miały za krótkie korbowody.Moze masz podobny problem.
			 
			
					
				Re: wsk 175 - kolizja tłoka  z karterem
				: 2018-08-14, 13:22
				autor: zamela
				sprawa się wyjaśniła  - podczas montażu musiał pęknąć  jeden pierścień  który później w suwie zwrotnym jakoś  wpadł pomiędzy tłok a rant w karterze
			 
			
					
				Re: wsk 175 - kolizja tłoka  z karterem
				: 2018-08-19, 20:04
				autor: MotoPRLmaniak
				Dziwny przypadek.Pierścień nie powinien pęknąć po szlifie.Musieli pięknie wykonać ten "szlif".
			 
			
					
				Re: wsk 175 - kolizja tłoka  z karterem
				: 2018-08-19, 20:15
				autor: halcik
				Standardem jest brak fazowania, a wtedy do pęknięcia pierścienie jest jeden krok.
			 
			
					
				Re: wsk 175 - kolizja tłoka  z karterem
				: 2019-08-29, 00:26
				autor: ShadowH
				Czy możesz napisać o jakie fazowanie chodzi, bo niedługo będę przymierzał się do składania silnika 175 i nie chciałbym popełnić jakiegoś błędu.
			 
			
					
				Re: wsk 175 - kolizja tłoka  z karterem
				: 2019-08-29, 07:25
				autor: halcik
				Na internetach tego dużo
https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3052734.html
Osobiście pierścieni nie szlifowałem nigdy, ale raz bym spróbował żeby zobacz czy będzie słychać jakąś różnicę. Wiadomo, po czasie i tak pierścień się zetrze i znów będzie ostry.