Strona 1 z 2
					
				Odprężnik w silnikach Wiatr
				: 2008-10-12, 17:11
				autor: wueskajarka
				Obiecałem kiedyś zamieścić fotki odprężnika.
			 
			
					
				Re: Odprężnik w silnikach Wiatr
				: 2008-10-12, 17:14
				autor: maykii
				Odprężnik identyczny jak w IŻ-u jeśt opcja i to nie taka trudna sprawa to zrobić.
			 
			
					
				Re: Odprężnik w silnikach Wiatr
				: 2008-10-12, 18:40
				autor: fazerofz6y
				wueskajarka  ---- a co to za sprzet w tle sie wylania tak niesmiale 

 
			 
			
					
				Re: Odprężnik w silnikach Wiatr
				: 2008-10-12, 22:54
				autor: Maciek
				Nie wiem jak tam jest ale oglądałem silnik Wiatra po ekstremalnym tunningu zapłon nie wiadomo od czego a'la Sem/Bosch gaźnik Bing cylinder powiercony w celu lepszego chłodzenia i miał głowice właśnie z dwoma otworami w drugim był gwint jak na drugą świece ale teoretycznie to sie nie sprawdzało bo swieca była zarzucana nagarem i nie chciała palić i kolega sie zastanawiał właśnie co tu mogło być i od czego ten silnik a w tej glowicy jaki jest gwint wkręci sie świece?
			 
			
					
				Re: Odprężnik w silnikach Wiatr
				: 2008-10-12, 23:07
				autor: Sebastian440
				Maciek mógłbyś dać fotke tego silnika?
			 
			
					
				Re: Odprężnik w silnikach Wiatr
				: 2008-10-13, 14:24
				autor: yahoo
				wueskajarka pisze:Obiecałem kiedyś zamieścić fotki odprężnika.
Sarenki (przynajmniej niektóre) też miały. Moja np nie ma (a głowica inna niż w zwykłej WSK), a w opisywanej w ŚM Sarence Macieja Hyły - jest. 
-- 
pzdr
yahoo
 
			 
			
					
				Re: Odprężnik w silnikach Wiatr
				: 2008-10-13, 16:02
				autor: Maciek
				Sebastian własnie w tym sęk że nie moge właściciel prosił o nierocpowszechnianie zdjeć układ otworów w glowicy jest taki jak tu
			 
			
					
				Re: Odprężnik w silnikach Wiatr
				: 2008-10-13, 16:09
				autor: wafelson
				A po co tak właściwie w wsce odprężnik?
żeby łatwiej odpalić było czy jak...??
			 
			
					
				Re: Odprężnik w silnikach Wiatr
				: 2008-10-13, 18:37
				autor: karol1992
				Ten odpręznik jest identyczny jak w iż-u , więc jest tam taki sam gwint jak na świecy.
			 
			
					
				Re: Odprężnik w silnikach Wiatr
				: 2008-10-13, 18:41
				autor: Wojtek
				wafelson pisze:A po co tak właściwie w wsce odprężnik?
żeby łatwiej odpalić było czy jak...??
Ja widzę zastosowanie przy gaszeniu i ewentualnie do przewietrzenia cylindra po zalaniu świecy.
Przy tak małej pojemności podczas odpalania nie ma zastosowania dla odprężnika.
 
			 
			
					
				Re: Odprężnik w silnikach Wiatr
				: 2008-10-13, 19:55
				autor: wafelson
				Jak dla mnie to jedyne sensowne zastosowanie to to przewietrzanie cylindra, bo gaszenie też mi sie wydaje trochę dziwne odprężnikiem.
			 
			
					
				Re: Odprężnik w silnikach Wiatr
				: 2008-10-13, 22:14
				autor: bing17
				W Trialu R.Stecia (MR16T) też jest odprężnik. Jest to dosyć przydatne w jeździe terenowej, dosyć dobrze opisał to A.Kwiatkowski w swojej książce "Technika wyczynowej jazdy motocyklem". W sumie to i komary 2328 miały odprężniki, tylko zastanawiam się po co 

 
			 
			
					
				Re: Odprężnik w silnikach Wiatr
				: 2008-10-13, 23:55
				autor: Wojtek
				Bing, streść to w kilku słowach bo nie posiadam książki.
			 
			
					
				Re: Odprężnik w silnikach Wiatr
				: 2008-10-14, 09:55
				autor: wujcio
				bing17 pisze: W sumie to i komary 2328 miały odprężniki, tylko zastanawiam się po co 

 
Mam silnik od motoroweru wierchowina i tez jest tam ten odprężnik z tego co mi ojciec mówił to służył on do gaszenia silnika bo w starszych modelach jak ten nie było wyłącznika zapłonu i iskra była cały czas (zasilana z jakiejś baterii) i pociągając za linke kompresja spadała i silnik gasł 

 
			 
			
					
				Re: Odprężnik w silnikach Wiatr
				: 2008-10-14, 15:36
				autor: wueskajarka
				wujcio pisze:bing17 pisze: W sumie to i komary 2328 miały odprężniki, tylko zastanawiam się po co 

 
Mam silnik od motoroweru wierchowina i tez jest tam ten odprężnik z tego co mi ojciec mówił to służył on do gaszenia silnika bo w starszych modelach jak ten nie było wyłącznika zapłonu i iskra była cały czas (zasilana z jakiejś baterii) i pociągając za linke kompresja spadała i silnik gasł 

 
He he, może konstruktor tego Komara obawiał się o samozapłon i zastosował odprężnik ? 

 A tak poważnie to ilu z was jeździ np. WSK 125 bez podłączonej instalacji i gasi motorek poprzez zdjęcie fajki, wrzucenie jedynki i szybkie puszczenie sprzęgła, że o zasłonięciu wlotu gaźnika nie wspomnę ... Taki odpężnik to jednak jak ktoś już wspomniał pełnił rolę szybkiego przewietrzacza skrzyni korbowej i komory spalania przy zalaniu świecy a dodatkowo jak motorek miał ograniczoną istalację elektryczną (np. wersje sportowe) to oczywiście mógł służyć do gaszenia bądź ułatwienia odpalenia (jak w ciągnikach rolniczych).
 
			 
			
					
				Re: Odprężnik w silnikach Wiatr
				: 2008-10-14, 16:33
				autor: @ndi.pl
				ja jezdze normalnie i zaden odpreznik mi nei potrzebny
gasze normalnie poprzez wyciagniecei kluczyka
a odpreznik mialy m.in ursusy 330 i pochodne (przydatne przy slabych aq lub przy odpalaniu korba)
			 
			
					
				Re: Odprężnik w silnikach Wiatr
				: 2008-10-14, 19:39
				autor: soltys_16
				Może też ze względów bezpieczeństwa - w razie zablokowania manetki gazu, czy też wywrotki można było szybko motor wyłączyć
			 
			
					
				Re: Odprężnik w silnikach Wiatr
				: 2008-10-19, 11:57
				autor: misiek125
				Ja mam właśnie takiego komara tyle że 2338 czyli już amortyzowany i też jest odprężnik i jest on do łatwiejszego rozruchu poprzez pedały . W komarze tym jest bardzo ciekawe sprzęgło odśrodkowe jak będę miał czas to zrobię fotki i zamieszczę
			 
			
					
				Re: Odprężnik w silnikach Wiatr
				: 2008-10-19, 13:27
				autor: Stary
				Wojtek pisze:Bing, streść to w kilku słowach bo nie posiadam książki.
Wojtku, zapewne chodziło o ostre zjazdy w dół po ostro pochylonej powierzchni - w instrukcji obsługi junaka odprężnik (oprócz ułatwienia rozruchu) opisany jest jako pomocny podczas zjazdów - bla bla bla "hamowanie silnikiem przy (...) otwartym odprężniku jest bardzo intensywne (...) bez użycia hamulców nie przekroczy 25-35 km/h. (...) daje maksimum bezpieczeństwa, oszczędza w wysokim stopniu hamulce i 
wyklucza zagrzewanie się silnika"
 
			 
			
					
				Re: Odprężnik w silnikach Wiatr
				: 2008-10-19, 13:50
				autor: Gracjan
				bing17 pisze:W sumie to i komary 2328 miały odprężniki, tylko zastanawiam się po co 

 
  Jak sie komar popsuł to sie włączało odprężnik aby uwolnić kompresje i wtedy można było śmiało pedałować do domu 

 .