Strona 1 z 1
					
				Przedmuchy spod głowicy
				: 2009-08-25, 19:15
				autor: kamil104
				Witam!
Gdy próbuje odpalić moją garbuske za którymś razem kopiąc starterem słychać gwałtowny wydmuch powietrza i zaraz potem w piwnicy czuć zapach spalin. Gdy zdjąłem głowice okazało się, że powierzchnia styku z tuleją cylindra ma małe wżerki. Sam brzeg tulei jest tak jakby delikatnie zbity w paru miejscach. Można obie powierzchnie tak przeszlifować żeby tłok nie obijał o głowice czy pozostaje tylko założenie uszczelki?
			 
			
					
				Re: Przedmuchy spod głowicy
				: 2009-08-25, 19:34
				autor: termin21
				jak przeszlifujesz to ci ubędzie materiału i jeszcze  bardziej ci będzie wydmuchiwać.teoretycznie sprawdza sie głowcie w 175 tak(tak słyszałem)ściągasz cylinder nakładasz głowice na niego i łapiesz za głowice i podnoszisz powinna podnieść się głowica razem z cylindrem który nie powinien odpaść wtedy jest idealnie dopasowane a nie wiem czy pod głowice do 175 uszczelke dostaniesz
			 
			
					
				Re: Przedmuchy spod głowicy
				: 2009-08-25, 19:41
				autor: kamil104
				Podobno pasuje od CZ 350. Ogólnie to głowice można włożyć bez żadnych oporów, dopiero przy wykręconych szpilkach jak ją przekręce to dopiero wtedy głowica mocno się trzyma cylindra (próbowałem wyrównać głowice obracając w lewo i w prawo na posmarowanym pastą tempo brzegu cylindra).
			 
			
					
				Re: Przedmuchy spod głowicy
				: 2009-08-25, 19:43
				autor: mati17_17
				w 175 nie było nigdy uszczelki a jak masz problem z ta głowicą to wymien lub spróbuj naprawic miło by było zobaczyc foto tych uszkodzań
			 
			
					
				Re: Przedmuchy spod głowicy
				: 2009-08-25, 20:13
				autor: pawel15
				Spróbuj wyrównać głowicę na szkle z drobnoziarnistym papierem ściernym(np. 600 lub drobniejszym), daj uszczelkę od CZ 350 i powinno być dobrze. Pasta Tempo jest do innych celów 

.
 
			 
			
					
				Re: Przedmuchy spod głowicy
				: 2009-08-25, 20:21
				autor: Tukan
				Drobne zeszlifowanie kołnierza tulei cylindra nie powinno w niczym przeszkadzać. Jeśli kołnierz jest mocno zbity itp to nie ma się co łudzić, nigdy nie będzie szczelnie - cyl do wymiany.
			 
			
					
				Re: Przedmuchy spod głowicy
				: 2009-08-25, 21:37
				autor: czochu
				gdy ja miałem tak w swojej 175 , to cylinder sie przegrzał i zniekształcił sie troche w tym miejscu gdzie nachodzi głowica no i nie mogłem niczym uszczelnić a czego to ja nie próbowałem...
			 
			
					
				Re: Przedmuchy spod głowicy
				: 2009-08-25, 22:23
				autor: kamil104
				I musiałeś wymieniać cylinder?
			 
			
					
				Re: Przedmuchy spod głowicy
				: 2009-08-25, 22:42
				autor: wujcio
				cylinder można splanować na szkle i papierze ściernym albo na kamieniu szlifierskim tylko trzeba równomiernie dociskać.
Potem po wyrównaniu cylindra smarujemy pastą polerską i dociskamy głowicę i obracamy tak żeby powierzchnia wyrównała się. Można sprawdzać jakość dotarcja przez posmarowanie towotem albo smarem i dociśnięciem głowicy do cylindra po podniesieniu będzie widać gdzie smar został.
Po takiej operacji minimalnie zbierzemy nierówności i nie powinno być problemu z uderzaniem tłoka o głowicę.
Jeśli Tłok Ci uderza w głowice w jednym punkcie to lekko przypiłuj głowicę w tym punkcie i nic się nie stanie.
			 
			
					
				Re: Przedmuchy spod głowicy
				: 2009-08-25, 22:59
				autor: kamil104
				Jutro spróbuje  

 Jakiej gradacji powinien być papier?
 
			 
			
					
				Re: Przedmuchy spod głowicy
				: 2009-08-25, 23:17
				autor: wujcio
				400 albo 800 chodzi o to żeby wyrównać powierzchnie wiec zacznij najpierw od grubszego będziesz widział jak rozkładają się rysy (jaśniejsze a gdzie są dziury ciemne miejsca) jak będziesz miał równe możesz próbować z  mniejszą gradacją 

 
			 
			
					
				Re: Przedmuchy spod głowicy
				: 2009-08-26, 16:06
				autor: czochu
				ja u siebie wymieniłem cylinder bo był strasznie skatowany wytarty gwint na kolanko zerwany prawie całkiem więc sie nie bawiłem
			 
			
					
				Re: Przedmuchy spod głowicy
				: 2009-08-26, 16:13
				autor: pawel15
				czochu pisze:ja u siebie wymieniłem cylinder bo był strasznie skatowany wytarty gwint na kolanko zerwany prawie całkiem więc sie nie bawiłem
Kamil104 ma problem z cylindrem ale pod względem nieszczelności przy tulei a nie przy gwincie na kolano... 
A co do docierania to po skończonym zabiegu tuleję trzeba dokłądnie oczyścić z opiłków ale chyba o tym nie muszę pisać.
 
			 
			
					
				Re: Przedmuchy spod głowicy
				: 2009-08-26, 19:38
				autor: czochu
				paweł15 popatrz co napisałem wyzej.... napisałem ze był przegrzany i nieszczelny a ze miał inne wady to nie opłacało sie go robić tylko go wymieniłem czujesz czacze