Strona 1 z 1

: 2007-05-14, 10:51
autor: marcin300
Panowie kupiłem silnik wiatra i mam dziwny tłok w nim ma trzy dziurk od strony gaznika a w cylindrze jest taki cypek co to zakrwa.I jeszcze jedna sprawa gdie kupie orginalne pierścionki czarny i chromowany i dlaczego wsk wypala tylko to co ma w gazniku i gaśnie????

: 2007-05-14, 16:17
autor: ŻbiKu
Co do tłoka ciężko powiedzieć, daj fotki to zrobi się jaśniej :idea:

a co do gaźnika to może masz walnięty pływak? Gaźnik nie nadąża pobierać paliwa z wężyka z cyklem pracy silnika i takim sposobem silnik ci gaśnie?

: 2007-05-14, 20:38
autor: marianek_spox
Co do tych dziurek ,to pewnie jakaś wydumka poprzedniego właściciela. Piszesz że zakrywa je jakiś "cypek" , byćmoże chodzi Ci o fragment tulei cylindra ,który dzieli kanał ssący na 2 mniejsze okna. Te dziurki to być może jakiś patent na smarowanie silnika na wolnych obrotach (?). Czego jestem pewny to wywal ten tłok ,zrób szlif i załóż najlepiej oryginał. Pierścienie to praktycznie żaden problem. Zajrzyj na allegro.pl ,do skutera dębicy czy agmotu. Możesz ewentualnie zamówić w firmie specjalizującej się wyrobem pierścieni tłokowych. W ich ofercie są pierścienie do silników M21w.
Oto link

http://www.fpt-prima.com.pl/index2.php?set_lang=PL

: 2007-05-15, 17:52
autor: marcin300
Na tłoku jest wybity rok 1978 ,a w cylindrze od strony gaznika w tym kanale jest właśnie taki nadlew który zakrywa te dziurki.Zdjęcia zapodam w piątek bądz w sobotę.A i jeszcze jedno wszędzie były pląby na każdej śrubie.

: 2007-05-15, 18:30
autor: marianek_spox
Spoko ,czekamy na fotki. Co do tego nadlewu - znajduje się on w każdym cylindrze i jest tam po to ażeby pierścienie tłokowe pracując w tulei cylindra "nie zahaczały" o krawędź okna dolotowego (bo jest dość szerokie) ,stąd ten nadlew ,bo dociska on pierścienie do gładzi.

: 2007-05-17, 22:04
autor: marcin300
Ten tłok jest troche dziwny krótszy niż te co miałem i w wale zamiast tulejki jest łożysko igiełkowe

[ Dodano: 2007-05-17, 22:06 ]
Nic sie nie stanie jak kupie normalny tłok niż ten co był bo ten jest chyba przypiłowany

: 2007-05-17, 22:13
autor: ŻbiKu
hmm no to pozostaje tylko się cieszyć z łożyska igiełkowego :) Z tej fotki wnioskuje że i korba nie jest wueskowa?? 3 dziurki na tłoku to pewnie jakiś patent smarujący, bo nic innego na myśl mi nie przychodzi. Może korba jest ciut krótsza gośc nie chciał żeby walił mu tłok po karterze i go skrócił?? W cylindrze tłok dochodził denkiem do końca jak ruszałeś wałem, bo jeśli nie dochodził do końca cylindra to już wiadomo, że korba krótsza :roll:

Bynajmniej przyjrzyj się korbie czy pochodzi ona z wueski, bo jeśli nie pochodzi z wsk, a wszystkie wymiary są jak w WSK to mamy dowód że można korbe podpasować z jakiegoś innego sprzętu :)

A tak poza tym to może silnik jakiś gokartowy, dlatego po takich przeróbkach..
I z tego co widzę tłok jest zatarty..

: 2007-05-17, 22:44
autor: irek
Spróbuj wyczaić sprawę zwłaszcza tego łożyska igiełkowego, bo to mnie i wszystkich bardzo ciekawi. Te otwory to rzeczywiście pewnie otwory smarujące, choć nie wiadomo, są dość duże, sa trzy i pewnie na wylot, więc olej spływa gdzieś po wewnętrznej stronie tłoka. Chyba, że ciśnienie w cylindrze powoduje, iż olej z tych otworów nie ścieka tylko jest kierowany mgiełką na łożysko. Bo jeśli miało by to smarować tłok to byłyby to rowki smarujące a nie otwory.
Tłok zaś pewnie został ucięty po to aby motor miał lepsze osiągi.

: 2007-05-17, 22:48
autor: marcin300
Ten silnik był kiedyś w gokarcie,a denko to jest od góry bo jeśli tak to jutro dam odpowiedz.Korbowód jest po obu stronach przyszlifowany

: 2007-05-17, 23:21
autor: ŻbiKu
tak denko to "dach" tłoka. Normalny tłok na normalnym korbowodzie powinien się w swoim najwyższym położeniu [GMP] wyrównać z tuleją cylindra.

: 2007-05-18, 14:59
autor: marcin300
Kupiłem sobie kpl.tej firmy i powiedzcie mi czy są to dobre części??
Czy te zabezpieczenia mi nie wypadną??Mam też orginalne od wsk zabezpieczenia.Które lepsze???

[ Dodano: 2007-05-18, 16:06 ]
Pomyślałem też o tym aby przy okazji zrobić korki w wale i czy mogę je przykleić na poxipol

: 2007-05-18, 21:03
autor: ŻbiKu
co do czesci to nie mam pojecia jak z tymi ale ogólnie na prywaciarskie trzeba uważac. A co do zabezpieczeń...to ja bym ich na twoim miejscu nie wkładał, to są właśnie te cienkie badziewiaste. Skołuj takie jak ja ci narysowałem albo dopasuj pierścień segera :)

: 2007-05-19, 00:20
autor: marianek_spox
Co do zabezpieczeń sworznia jest kilka różnych szkół ,i każde rozwiązanie ma swoje zalety jak i wady. Te druciane zabezpieczenia wymagają głębokiego rowka w tłoku ,skontroluj jak głęboko siedzą w Twoim tłoku. Jeśli dobrze siedzą możesz je zakładać bez problemu. Ich zaleta tkwi w twardości materiału ,bo jeśli nawet wypadną nie porobią większych szkód. Wada - brak dostatecznej sprężystości ,przy większych przebiegach zmieniają się właściwości materiału. Zabezpieczenie segera o których wspomniał Żbiku to patent oryginalnie stosowany w prl'u .Do oryginalnych tłoków z epoki pasują najlepiej . Jeśli nie masz specjalnych szczypc do ściskania segerów ,to nie kombinuj z gwoździami ,etc. jak to często "specjaliści" robią ;) Osobiście zdecydowanie polecam hartowane pierścienie segera ,bo są one najtrwalsze, jednak epizod z poharataną gładzią cylindra mam już za sobą ;) Co do tłoka - o "cross impexie" słyszałem same dobre rzeczy. Zobaczymy czy tłoczek nie spuchnie ;P

: 2007-05-19, 15:10
autor: marcin300
Ten korbowód jest krótszy i tłok mi niedochodzi do góry do końca który wał założyć bo mam jeszcze oryginalny

: 2007-05-19, 16:27
autor: ŻbiKu
no jak który wał? Normalny oryginalny rzecz jasna! Takich cudów nie zakładaj jeśli chcesz mieć niezawodny motorek by sobie turystycznie popyrkolić po województwie. Ten normalny wał oddaj na pełną regenerację z wymianą korby włącznie-chyba że nie był nigdy używany ale jak sie nie znasz na tym to oddaj do speca on ci powie czy wał kwalifikuje się na regenerację, potem osadź go w karterach na łożyskach np. FŁT (tak jest made in polska dobra firma), nie ma co tutaj wymyślać za dużo, najlepiej z luzem C3 tak jak ja to w swoim zrobiłem i będzie cycuś. Zwróc jeszcze uwagę na czopy w tym wale- mianowicie zobacz czy nowe łożysko da rade ręką wsadzić na czop, jeśli tak to czopy kwalifikują się przy regeneracji na wymianę na inne. Jak fachowiec, który to robi zna się na rzeczy to sam to jeszcze sprawdzi ale lepiej ty też zwróć na to uwagę żeby potem po regeneracji jaj nie było, że czopy trzeba wymieniać.

: 2007-05-20, 09:24
autor: marcin300
Nie ja mam wał oryginalny ale korbowód mi sie pokrzywił całkowicie więc tylko do regeneracji z nim

[ Dodano: 2007-06-03, 21:53 ]
Nie chce zakładać nowego tematu więc zapytam tutaj czy długo idą części ze skuter dębica i czym różni się tłok fabryczny od innych???

: 2007-06-24, 18:23
autor: motobiker756
Tłok fabryczny rożni się tym, iż jest z fabryki oryginalnych częsci :) A inne to podróby :) Czyli robione przez prywaciarzy. Najlepsze więc będą części oryginalne (fabryczne). Cross impex robi dobre tłoki, ale ja i tak przed zrobieniem szlifu na wymiar wygotowałem go pare razy w oleju, by niepuchł.

: 2007-06-24, 22:26
autor: marcin300
Jutro już składam wsk na oryginalnych częściach wał po regeneracji i te sprawy

: 2007-07-12, 09:47
autor: hubert
Cześć jestem nowym użytkownikiem tej strony, moja wsk to sprzęt z 80 roku. Kupił ją ojciec jeszcze w salonie (ma oryginalny lakier), co do firmy cross impex to wczoraj rozmawiałem z pracownikiem tej firmy i powiedział mi, że sporo sprzętu kupili właśnie od ZMD w Nowej Dębie. Jeżeli chodzi o jakiekolwiek zwroty to mają ich mniej niż Almot.