Strona 1 z 1
					
				Szlif cylindra
				: 2011-08-21, 23:56
				autor: glutek21
				Panowie dało by rade zrobić szlif cylindra w 175 na średnice 65mm?? Nie wiem jak gruba pozostała by tuleja i czy wytrzymało by to wszystko. 

 
			 
			
					
				Re: Szlif cylindra
				: 2011-08-22, 00:00
				autor: Szczepan
				Tłoków ci zbraknie, chyba, że z czegoś innego zastosujesz. Jeśli zostanie coś tulei to bardzo cienka.
			 
			
					
				Re: Szlif cylindra
				: 2011-08-22, 00:09
				autor: glutek21
				Na dniach będę mia ł silniczek 175 z zastanym tłokiem w cylindrze to zobacze jak gruba jest tuleja, bo niestety nie pamiętam ile jeszcze jej tam było jak składałem silnik..
Myślałem by zrobić tuning z takim tłoczkiem 
http://allegro.pl/tlok-jawa-250-nominal ... 21649.html  ,jego też trzeba by troche podbuzerować (oczywiście nie eksperymentuje na silniku w Dudku 

, narazie tylko plany.. ) Chyba że to gra nie warta świeczki? ;]
 
			 
			
					
				Re: Szlif cylindra
				: 2011-08-22, 00:13
				autor: Szczepan
				3 pierścienie, ciężki tłok jak dla mnie nie bardzo. Takie tłoki stosowano w mocno przerabianych s32. Szukałbym jakiegoś zachodniego tłoka o średnicy 64mm. Jest paru mędrców na forum, którzy mają więdze na ten temat.
			 
			
					
				Re: Szlif cylindra
				: 2011-08-22, 10:02
				autor: wujcio
				da się roztoczyć na wymiar 65 mm ale to już ostateczność. Rozmiar tulei w najgrubszym miejscu to 70 mm mam akurat rozwiercony cylinder bez tulei.
Więc przy 65 mm już jest dosyć cienko i może być lipa przy pracy...
			 
			
					
				Re: Szlif cylindra
				: 2011-08-22, 19:24
				autor: Sebastian440
				Tuleja moze pekać
			 
			
					
				Re: Szlif cylindra
				: 2011-08-22, 20:14
				autor: Muciek
				Ścianka tuleji może mieć 1,5mm .
			 
			
					
				Re: Szlif cylindra
				: 2011-08-22, 21:56
				autor: glutek21
				I tu jest pytanie czy warto coś takiego robić. Kolega BlacK pisał że w trialowej wsce Pana Liszki jest tłok od jawy, i wydaje mi się że to napewno ten od 250, lecz mogę się też mylić.. Szkoda by było gdyby coś się stało w silniku i rozwaliło świeży wał ( założyłbym tam wał po regeneracji), i inne rzeczy... Jednem słowem pieniądze poszły by w błoto.
			 
			
					
				Re: Szlif cylindra
				: 2011-08-22, 22:05
				autor: Muciek
				Co ty chcesz tam robić dokładnie?
			 
			
					
				Re: Szlif cylindra
				: 2011-08-22, 22:08
				autor: glutek21
				Napoczątek zrobić większą pojemność 

 Później kto wie... Może jakaś membrana
 
			 
			
					
				Re: Szlif cylindra
				: 2011-08-22, 22:35
				autor: Szczepan
				Nie ma co się porywać z motyką na słońce. Zacznij od podstawowych rzeczy typu wypełnienie wału, zgranie i poprawa kanałów i ew. zmiany czasów otwarcia okien.  Za bardzo nie zwiększysz pojemności, na tej tulei.
			 
			
					
				Re: Szlif cylindra
				: 2011-08-22, 23:31
				autor: Alien
				Borewicz pisze:Nie ma co się porywać z motyką na słońce. Zacznij od podstawowych rzeczy typu wypełnienie wału, zgranie i poprawa kanałów i ew. zmiany czasów otwarcia okien.  Za bardzo nie zwiększysz pojemności, na tej tulei.
Jak ma chęci to niech robi - tłukąc ciągle te podstawy tkwimy w średniowieczu, a na światłach większość simsonów po modach pokaże co najwyzej tylną oponę.
 
			 
			
					
				Re: Szlif cylindra
				: 2011-08-22, 23:34
				autor: Szczepan
				Dlatego napisałem zacznij 

. A dopiero po tym niech sie bierze za resztę.
 
			 
			
					
				Re: Szlif cylindra
				: 2011-08-23, 11:30
				autor: Sebastian440
				Tłok od jawy jest bardzo ciężki, przez co będziesz maił olbrzymie problemy z wyważeniem. Lepiej zacząć od membrany.
			 
			
					
				Re: Szlif cylindra
				: 2011-08-23, 12:11
				autor: glutek21
				To może jakiś inny tłok niż od tej  jawy, tylko od czego? 300 - 400zł za tłok od japończyka nie dam ;/
			 
			
					
				Re: Szlif cylindra
				: 2011-08-23, 12:14
				autor: Szczepan
				No to trudno ZMD. Są tłoki na 64mm, ale jeśli chcesz porządnie to musisz wydać.
			 
			
					
				Re: Szlif cylindra
				: 2011-08-23, 13:30
				autor: Muciek
				No to co chcesz przerabiać, tuning to nie są tanie rzeczy dasz membranę a potem Ci się rozwali ten tłok i tyle będzie.