Strona 1 z 1

Silnik 060 - pęknięcie na gnieździe łożyska

: 2016-05-28, 14:37
autor: Puzel
Witajcie!
Ok. miesiąc temu postanowiłem wskrzesić do życia WSK175 Kobuz kupioną rok wcześniej. WSK'a jest kupiona od pierwszego właściciela (dziadek rocznik '29), którą kupił w 1983 roku. Pojeździł ją ze dwa lata nabijając nieco ponad 6 tysięcy kilometrów. WSK jest w 100% oryginalna (no może poza akumulatorem i kluczykiem zapłonu ;) ) i w takim stanie chcę ją zostawić zważywszy na kompletność wraz ze wszystkimi dokumentami (karta gwarancyjna, faktura ze sklepu). Kilka tygodni temu wyczyściłem cały silnik, sprawdziłem co się kryje pod głowicą, wyczyściłem gaźnik a jak się iskra znalazła to zagadała od drugiego kopnięcia. Jazda testowa odbyta ale, że sprzęgło się ślizgało to rozebrałem tą część silnika - tarcze sprzęgłowe jak i łańcuszek do wywalenia ale jakie było moje zdziwienie gdy dojżałem pęknięty karter w okolicach gniazda łożyska wałka skrzyni biegów. Generalnie zdziwiony byłem też tym, że od wyjazdu z fabryki silnik nie rozbierany a luz poosiowy wału jak i wałków skrzyni biegów grubo przekracza 0,3mm. Spowodowało to też że gniazda łożysk są dosyć luźne. Wszystko można zrobić, mam doświadczenie z dystansowaniem, umiem te silniki robić. Problemem jest wspomniane pęknięcie na gnieździe łożyska. Wiadomo, najłatwiej byłoby kupić drugi komplet karterów aczkolwiek zależy mi na uratowaniu oryginalnych ponieważ są zgodne z tabliczką znamionową a WSKe chcę zarejestrować na żółte blachy. Czy znacie jakieś firmy które są w stanie podjąć się tego typu naprawy?
20160527_1808051.jpg
]

Re: Silnik 060 - pęknięcie na gnieździe łożyska

: 2016-05-28, 19:42
autor: daroohd
Idz z tym do dobrego zakładu ślusarskiego gdzie zajmują się obróbka metalu może to spawna i wyfrezują.

Re: Silnik 060 - pęknięcie na gnieździe łożyska

: 2016-05-28, 23:26
autor: rss
Osobno do dobrego spawacza i osobno do zakladu slusarskiego na obrobke.
kluczem do sukcesu bedzie pospawanie pekniecia tak zeby sie calosc nie pokrzywila
a potem zabazowanie karteru do obrobki tego gniazda.
otwory pod lozyska sa obrabiane dokladnie (zarowno wymiar, polozenie jak i chropowatosc),
dodatkowo jest tam rowek pod pierscien Seegera
i lepiej zeby nie robil tego ktos komu sie wydaje ze umie.

inna opcja to kupno drugich karterow i przebicie numerow.

Re: Silnik 060 - pęknięcie na gnieździe łożyska

: 2016-05-28, 23:41
autor: franq87
Zanim naprawisz to pęknięcie znajdź jego przyczynę i ja wyeliminuj.
A otwory pod łożyska nie wybijają się od luzu poosiowego tylko od bicia na wale.

Re: Silnik 060 - pęknięcie na gnieździe łożyska

: 2016-07-14, 22:40
autor: grzechu212
U mnie było podobnie, wszystko wyszło na jaw po szkiełkowaniu bo wcześniej oczywiście nie było czasu umyć :P. Sprzedawca zarzekał się że są w idealny stanie to uwierzyłem:). Sytuacja dosyć beznadziejna bo miałem już kilka innych robót zrobionych na tych karterach :mrgreen: , ale James ogarną temat https://www.facebook.com/motofuks/?fref=ts chłopak zna się na rzeczy:) tylko z terminami ciężko...fotki przed i po !