Strona 1 z 2

Silnik 059-3

: 2009-05-21, 17:40
autor: Anzel
Jak w temacie,chciałbym uzyskac nieco informacji na temat tej wersji silnika.Zakupiłem dziś ramę od S1 wraz z blokiem silnika z takim oznaczeniem (numery zgodne więc blok z kompletu).Czy ktoś mógłby przybliżyc mi w jakich modelach i w jakich latach był stosowany,a przede wszystkim czy różnił się czymś od klasycznego 059 poza nazwą? :)

Re: Silnik 059-3

: 2009-05-22, 08:59
autor: Sebastian440
Inny rodzaj głowicy (niższa), moc 15 KM, szły w dudku i S1.

Re: Silnik 059-3

: 2009-05-22, 11:36
autor: Gaceczkos
W takim wypadku mamy rozbieznosci, ponieważ oryginalny katalog części informuje, że symbol glowicy zastosowanej w M21W2 i M21W2S jest identyczny - stąd wniosek, że glowica niczym się nie rózni. Ponadto w oryginalnej instrukcji obsługi do WSK M21W2S podano moc 14 KM (silnik W2BxS).

Re: Silnik 059-3

: 2009-05-22, 12:06
autor: ŻbiKu
Taki chwyt marketingowy powiadasz z tymi 15KM ? :D

Re: Silnik 059-3

: 2009-05-22, 15:00
autor: Gaceczkos
Mozliwe, że jest to chwyt marketingowy lat 70-tych. W każdym razie jakoś do tej pory nikt nie potrafi podać w pełni racjonalnego pochodzenia dodatkowego 1 KM. Literatura jak widać dostarcza sprzecznych informacji. Osobiście nie traktuję informacji o zwiekszonej mocy jako pewnika.

Jako ciekawostkę podam, że podczas MWB, który odbył sie w tym miesiącu byłem świadkiem, jak handlarz sprzedający Dudka opowiadał o nim potencjalnemu klientowi. Według niego moc wynosiła 18 KM (na prawde tak powiedział). Taki stan wiedzy nazywa sie niewiedzą, bo nie sądzę, żeby głowica była aż tak obnizona.

Re: Silnik 059-3

: 2009-05-22, 19:31
autor: Stary
Gacku, ja przypuszczam, że głowica była inna, a ten sam symbol to przeoczenie instrukcji. Wiele części w Junaku M10 jest faktycznie innych jak w M07, a katalog podaje, że to część od M07 - np. bak, siedzenie.

Re: Silnik 059-3

: 2009-05-22, 19:48
autor: Brat
posiadałem taką głowicę płytką (s2)i zwykłą (m21w) różnice było widać gołym okiem że jest fabrycznie obniżona, i do tego miała gumy wyciszające w poprzek, a skoro głowica była splanowana to czemu ten 1 kuc miałby nie dojść??.

Re: Silnik 059-3

: 2009-05-22, 22:22
autor: Sebastian440
Ja wiem, że takie głowice istaniały. Postaram się to potwierdzić książkowo.

Re: Silnik 059-3

: 2009-06-04, 20:00
autor: arek wsk175
były takie głowice , posiadam taką.

Re: Silnik 059-3

: 2009-06-05, 16:01
autor: Tukan
Wszyscy posiadają ale zdjęć nikt nie raczy wstawić... :zzz:

Re: Silnik 059-3

: 2009-06-23, 10:28
autor: kamil_Ziomek
A najlepiej jakby ktoś miał zdjęcie tej głowicy obok zwykłej żeby dało się dostrzec te różnice.

Re: Silnik 059-3

: 2009-06-23, 16:45
autor: 175mirek
Przecież ja wstawiałem zdjęcia.Wpiszcie w wyszukiwarke hasło: 3 rodzaje głowic

Re: Silnik 059-3

: 2009-06-24, 11:39
autor: kamil_Ziomek
To ja wstawie bezpoeśredni link http://www.wueska.pl/viewtopic.php?f=58 ... %C5%82owic
Wychodzi na to że mam głowice od 059 i 060 (tylko w lepszym stanie niż ta na zdjęciu)

Re: Silnik 059-3

: 2012-02-17, 18:16
autor: Savier
15 KM uzyskano przez:
- zwiększony stopień sprężania,
- krótsze kolanko,
- inny układ wydechowy.

W jakiejś książce miałem to wszystko rozpisane, tylko kurde gdzie? Ba, nawet wykres mocy był. Wynikało z niego, że 15KM było, ale w wyższych obrotach i kosztem niskich. :)

Re: Silnik 059-3

: 2012-02-18, 14:20
autor: 35C2S1P
I tutaj już literatura jest sprzeczna. Dlaczego :?: Dla wszystkich silników w tym 059-3 podano stopień sprężania 9. Strzelam, że 059-3 miał stopień sprężania 10,5:1 jako, że powyżej tego potrzebna by była benzyna powyżej 100 oktanów.

Re: Silnik 059-3

: 2012-02-18, 16:10
autor: Savier
Znalazłem :-D.

Re: Silnik 059-3

: 2012-02-18, 17:23
autor: Johnny
Fajnie, że podałeś źródło z jakiego pochodzi ten wykres ;)

W książce "WSK budowa eksploatacja naprawa" H. Załęski podaje, że zwiększenie mocy spowodowane jest zastosowaniem górnego układu wydechowego (z tej właśnie książki pochodzi wykres przytoczony powyżej). Z tego co pamiętam nie ma tam wzmianki o obniżaniu głowicy. Czemu w przypadku innych modeli z górnym wydechem nie ma informacji, że miały wyższą moc :?: Taka informacja pojawia się na pewno przy Dudku i (chyba) S1. A co w takim razie z S2 :?:

Re: Silnik 059-3

: 2012-02-18, 17:29
autor: Savier
Dobre pytanie Johnny. S1 i Dudek miały niższą głowicę, S2 standard. W takim razie 15KM zawdzięczamy tylko wydechowi czy też i głowicy?

PS. Wziąłem to z jakiegoś wycinka, ktoś na forum wrzucił kilka stron książki. Plik nazywał się:
Ksi--ga-Naprawa-silnik--w-W2-i-pochodnych
Także nie wiedziałem jaki to tytuł :(.

Re: Silnik 059-3

: 2012-02-18, 19:13
autor: 35C2S1P
Większe ciśnienie sprężania raczej będzie mieć wpływ tylko na moment obrotowy, no chyba że się mylę to mnie poprawcie. Wydech gra raczej w dwusuwie szczególną rolę pt. zakres obrotów. Poza tym dyfuzor musi być odpowiednio dobrany do wielkości komory spalania. Ja bym raczej powiedział, że najbardziej od wydechu zależy w jakim zakresie obrotów mamy pełną moc. 059-3 ma tę moc w zakresie 6600 obr/min co oznacza, że górne tłumiki były strojone wyżej. Wydaje mi się także, że taki tłumik był trochę dłuższy niż standardowy dolny... Czy to może złudzenie optyczne :?:

Re: Silnik 059-3

: 2012-02-18, 19:22
autor: Szczepan
Ciekawa jest kwestia górnego wydechu, musiałby mieć porównanie i przjechać się z dolnym jak i górnym wydechem. Tak apropos jeździłem 125 już w wielu konfiguracjach wydechów ( górny , dolny, od 175 ) i nie było praktycznie żadnej różnicy.