Strona 1 z 1
problem z odpalaniem
: 2007-04-30, 21:15
autor: miklek
podczas kopania silnik łapie a wajcha startera odbija do góry z taką siłom że aż nogę odrzuca próbowałem wszystkich ustawień zapłonu i jest podobnie ustawiłem zapłon na 3mm przed GMP ale to nic nie dało jest tak samo czy to może być wina przerywacza i przerwy na nim nie mogłem dziś tego sprawdzić bo mój szczelinomierz zaginoł pomocy
: 2007-04-30, 21:30
autor: juzek1990
siemka miklek ja tak miałem u siebie w 125 takie same objawy jak u ciebie,,,,i powiem ci ze przestawił mi sie czop wału,ale jak wał odebrałem z regeneracji było to samo,zdenerwowałem sie i kupiłem nowy przerywacz,zamontowałem ustawiłem mniejwięcej zeby równo się stykał i rozwierał i wsk pali z 1 szego kopa i juz ni9c nie odbija,więc polecam wymienić przerywacz,ewentualnie mozesz zobaczyć czy czop ci sie nie przestawił,ale w 100% stawiam na przerywacz

: 2007-04-30, 21:43
autor: ŻbiKu
zwróc uwagę czy klina ci nie ścięło. Nawiasem mówiąc kopnik powinien odbijać z temperamentem, to oznaka dobrze ustawionego wyprzedzenia w stosunku do dzisiejszego paliwa. Oczywiście możliwe, że zapłon jest za wczesny ale odbijać mocno pod wpływem zapłonu powinien.
: 2007-05-07, 13:14
autor: irek
Słuchaj ja teraz nie mogę ustawić zapłonu u siebie, jest tak samo, nie da się spóźnić. Jeśli u Ciebie jest lepiej z tym to dasz rady ustawić. Poeksperymentuj z przerwą na platynkach a potem z wyprzedzeniem zapłonu, bo przerwa też wpływa na iskrę i wyprzedzenie, jeszcze może to być skrzywiona krzywka zapłonowa. Odkręć ją i zakręć z powrotem, najlepiej jeszcze ściąg i załóż koło magnesowe, ale moim zdaniem ścięcie tego klina to jest nie możliwe.
: 2007-05-07, 13:55
autor: miklek
klin jest w porządku co do odpalania już doszedłem co było przyczyną nie równo wypalone styki przerywacza teraz odpala tylko cały czas mi odbija wajchom startera musze jeszcze po eksperymentować z ustawieniami
: 2007-05-07, 14:02
autor: irek
To teraz tylko pobaw sie z przerwą i wyprzedzeniem, powinno wszystko grać.
: 2007-05-07, 19:33
autor: ŻbiKu
Przy regulacji zapłonu zwróćcie również uwagę w jakiej pozycji przykręcacie płytkę z przerywaczem (tą dużą na 3 śruby). W instalacji 6V i 12V prawidłowe ustawienie płytki jest inne, takie wyciągnałem wnioski patrząc na mój zapłon 6V i zdjęcie z książki na 12V. Powtarzam: starter powinien odbijać pod wpływem iskry z pewnym impetem ale z jakim odbija u ciebie to nie wiem

: 2007-05-07, 22:05
autor: miklek
no odbija z dość dużym impetem czasami nawet potrafi tak mocno że odrzuca mi nogę wyżej niż kierownice a no i kilka razy jak odrzuciło to uderzyłem z kolanka w kierownice a to jest raczej bolesne ale skoro to tak ma być to do odpalania będę ubierać ochraniacze, mojego kolegi 175 praktycznie wcale nie odbija a pali od 1 kopa wiec nie wiem czemu moja tak odbija a tankujemy na tej samej stacji
: 2007-05-07, 22:14
autor: irek
To Tobie zbyt bardzo odbija, powinna mniej. Spóźnij troszke zapłon.