Strona 3 z 3
Re: opona tył
: 2008-03-23, 01:42
autor: Wojtek
90mm to trochę ponad 3,5 cala.
Re: opona tył
: 2008-03-23, 10:31
autor: Alien
Wojtek, zburzyłeś mój światopogląd
Ale cóż, matematyka nie kłamie. W takim razie to 100/90 o którym pisałem wcześniej, to jak byk 4,0. Pozdrawiam
Re: opona tył
: 2008-03-23, 18:26
autor: Fenix
Alien pisze: W takim razie to 100/90 o...
W takim razie... pierwsza cyfra (czyli 100) określa szerokość opony (czyli 100 mm) a druga czyli /90 określa proporcję wysokość opony do jej szerokości. W tym konkretnym przypadku jest opona lekko obniżona, bo jej szerokość stanowi 90 proc. wysokości. Bywają takie opony, które w mianowniku mają np. /70 albo nawet /60 lub /50. Wtedy mówi się o nich: opona niskoprofilowa.
Acha - cal to przecież 2,54 cm.
Re: opona tył
: 2008-04-04, 00:41
autor: Wojtek
Jako że rama jest już kompletna bez silnika to zrobiłem oględziny pod kątem szerszych opon. Szosowa 4.0 wejdzie bez problemu. To pewnie byłoby najlepsze rozwiązanie tylko że z szerokością rośnie też cena. Moje 3.5 mają z przodu dużo miejsca. Z tyłu najbliższy element to cięgno hamulca tylnego. Gdyby je nieco podgiąć to opona 4.0 nie będzie o nic zaczepiać.
Co do aspektów wizualnych to teraz bardziej mi się podoba niż na rowerowych laczach stomila ale te 5 milimetrów więcej jeszcze by poprawiło sytuację. Oczywiście to moja subiektywna opinia.
Re: opona tył
: 2008-04-04, 07:38
autor: wueskajarka
Dokładnie Feniks ma rację. Jako że pracuję w słynnej firmie "Janie ! Dębica !" potwierdzam. Kiedyś opony miały profile od 105 do 90 i to były OPONY. Potem pojawił się profil 82 np. jak w busach 185R14C (tu mamy profil 82 ukryty) i wtedy nazywane te opony SUPERNISKOPROFILOWYMI he he. Teraz profile opon motocyklowych to przedział 90-50 czyli % ich szerokości. Opony starszej konstrukcji stosowane w naszych wueskach określane są w rozmiarach calowych musimy pamiętać więc tylko że CAL=2,54 CM. W razie braku podanego profilu czyli wysokości opony zakładamy że profil zawiera się między 100 a 90 % jej szerokości (inaczej produkowali ruscy, inaczej my). Nowoczesne opony to konstrukcje radialne (brak kreski w nazwie a jest za to R) a ich wymiary określane są w milimetrach. W razie jakiś pytań walcie śmiało
Re: opona tył
: 2008-04-04, 13:02
autor: bartek666
taka dygresja 1cal=2,54cm
Re: opona tył
: 2008-04-04, 14:26
autor: ŻbiKu
Wojtas wrzuć fotkę jak te oponki się prezentują, koniecznie
Re: opona tył
: 2008-06-25, 23:47
autor: gabste
Witam jak i kończę prace nad moją wiesia przymierzam się do kupna oponek
myślę ze mitasy jak do wsk spokojnie starczą w końcu żadna to yamaha
mam takie pytano czy opona
MITAS H15 Rear 4.00 18 wejdzie do tyłu bo jedni piszą ze 4.00 nie a drudzy ze tak więc jak to jest???
a an przód bym coś takiego dał
MITAS H03 Front/Rear 3.50 18 co wy na to???
A i jeszcze jedno pytańko czy dętka z ta co jest na aukcji bedzie pasowala na ta rafke od wsk???
http://allegro.pl/item384603568_detka_b ... _cali.html
Re: opona tył
: 2008-06-25, 23:50
autor: wueskajarka
Trochę wymieszałeś bieżniki. gładka opona na tył, kostka na przód. Poza tym trochę szerokie będziesz miał te laczki
Przednia opona odpowiada za jazdę na wprost i hamowanie a tylna za trakcję (przyczepność) i hamowanie.
Wg mnie Mitas H03 będzie ok na tył i przód jeśli jeździsz po asfalcie i poza nim.
Jeśli tylko na sfalt to H04 , H06 , H07.
Szukaj rozmiarów 3.00-18 , 3.25-18 lub w wymiarach milimetrowych o szerokości 80 lub 90 i felgą 18 cali.
Opony H15 które wybrałeś w rozmiarze 4.00-18 wg mnie niespecjalnie nadają się do takiego KLASYKA.
A może załóż na przód i tył takie same ?
http://www.netcar.pl/opony/motocyklowe/ ... mitas/0,0/" target="_blank" target="_blank" target="_blank
Re: opona tył
: 2008-06-25, 23:51
autor: gabste
nom wiem ze szerokie
ale ta tylnia straszecznie mi sie podoba ;d a co do wymieszania to bedzie lux normalnie tylnia zapewnia dobre trzymanie drogi a przednia pedzie trzymała tor jazdy
Re: opona tył
: 2008-06-25, 23:59
autor: Stary
Szczerze mówiąc wątpię. Kup jakiś dobry komplet markowego producenta przeznaczony konkretnie na przód/tył i będzie super. Do wsk najlepiej nadają się opony z delikatnie agresywnym bieżnikiem czyli coś mocniejszego niż w oryginale. Silki nie nadają się kompletnie do tego typu motocykla.
Re: opona tył
: 2008-06-30, 16:26
autor: ŻbiKu
Zakładaj na tył 3.5.
Ja mam opone z tyłu Heidanau 3.5, fartem kupiłem sztuke za 100zł (w sklepie kosztuje 180zł), nie robi jej różnicy czy jest sucho czy mokro, na zakrętach kładę się niczym ścigacz. Z przodu mam 3.0 stomila.
Niestety we 2 osoby na znacznym wyboju dobija do błotnika. Poza tym jest super. z 4.0 może być większy problem.
Re: opona tył
: 2008-06-30, 19:42
autor: regis440
gabste pisze:Witam jak i kończę prace nad moją wiesia przymierzam się do kupna oponek
myślę ze mitasy jak do wsk spokojnie starczą w końcu żadna to yamaha
mam takie pytano czy opona
MITAS H15 Rear 4.00 18 wejdzie do tyłu bo jedni piszą ze 4.00 nie a drudzy ze tak więc jak to jest???
a an przód bym coś takiego dał
MITAS H03 Front/Rear 3.50 18 co wy na to???
A i jeszcze jedno pytańko czy dętka z ta co jest na aukcji bedzie pasowala na ta rafke od wsk???
http://allegro.pl/item384603568_detka_b ... _cali.html
Po jakich drogach chcesz jezdzic??
Bo te kapcie co sa na zdjeciach to jeden na asfalt, a drugi moze byc na delikatny teren, do lasu
Jezeli jezdzisz chociaz troche po piasku, czy nawet polnych drogach to zapomnij o oponie na asfalt, nie ma wogole przyczepnosci, a nawet ze wzgledu na szerokosc ciezko jest kierowac sprzetem
niestety szeroka opona niekoniecznie oznacza lepsza przyczepnosc, w CZ 350 po wymianie opony z orginalnej barum 3,75, na 110 szosowa, produkcji koreanskiej(nie pamietam firmy) to strach jezdzic po mokrym asfalcie czy pasach, guma jest twarda, i nie trzyma, mimo ze bieżnik jest zacny
jezeli chodzi o szerokosc opony w wsk 175 to jest tam dosc duzo miejsca, pewnie by i nawet z 5.0 weszla, problemem jest ciegło hamulca, trzeba je by wtedy przesuna troche w bok , bo by obcieralo, w swojej miałem z tylu 3,75 i miejsca jeszcze bylo sporo
Re: opona tył
: 2008-07-09, 20:18
autor: asdkamil
Hmm.... ja mam z tyłu koło od Fiata Cinquecento 900 i jeszcze jest trochę miejsca. Zdjęcie koła w avatarze:P
Re: opona tył
: 2008-07-09, 20:51
autor: Stary
No cóż, moim skromnym zdaniem jest to WT - delikatnie sugerowałbym nie pokazywanie takich praktyk na tym forum
Re: opona tył
: 2008-07-09, 20:56
autor: wueskajarka
asdkamil pisze:Hmm.... ja mam z tyłu koło od Fiata Cinquecento 900 i jeszcze jest trochę miejsca. Zdjęcie koła w avatarze:P
145/70R13 lub 155/65R13 Dębica zimowa Frigo Directional
Zmień na letnią
A tak poważnie to nie każda przeróbka to WT (trzeba by chyba zdefiniować co to właściwie jest).
Nie każdy potrafi zbudować/przebudować motocykl zachowując proporcje, styl czy kierując się zasadami mechaniki.
Bez określenia co to jest WT a co nim nie jest to można nazwać Wiejskim Tunerem osobę, która wsadzi świecę NGK zamiast Iskry czy oponę Barum zamiast Stomil
Koło od samochodu ewidentnie pachnie WT, może kolega zamieści pełną koncepcję to się przekonamy ?