WSK 125 B3 '71 Tomka

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6353
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 B3 '71 Tomka

Post autor: Savier » 2013-02-12, 16:41

Mocowanie silnika z przodu, wnęka na aku, "oczko" do mocowania lampy tył, nie jestem pewien, ale chyba jeszcze mocowanie bolca siedzenia z przodu.

Awatar użytkownika
polo
Posty: 82
Rejestracja: 2010-09-27, 22:57
GG: 22211093
Moje maszyny: WSK 125 B3 '71, SHL M06 U/T, WFM M06 S34 itp
Lokalizacja: Rzeszów
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 B3 '71 Tomka

Post autor: polo » 2013-02-12, 19:05

Witam "sąsiada" :D
SEBA pisze:Da się to wyprostować w garażu nie trzeba żadnych wymyślnych maszyn i zakładów. Miałem takie samo wygięcie albo i większe w jednej ramie. Do wyprostowania użyłem dużego lewarka hydraulicznego który oparłem stopą o mocowanie klaksonu, a siłownik ustawiłem przy łączeniu blach główki ramy z dolna belką ( najlepiej dać między siłownik, a ramę kawałek drewna żeby przypadkiem ramy nie wgięło ). Trzeba delikatnie pompować i patrzeć jak się pięknie prostuje. ;-)
Mógłbym ewentualnie spróbować tej metody. Muszę to dokładnie obmierzyć, porównam kąt główki z inną ramą, sprawdzę też, czy nie jest odchylona w bok, ale to dopiero w weekend.
Savier pisze:nie jestem pewien, ale chyba jeszcze mocowanie bolca siedzenia z przodu.
Nie wiem jak w pośrednich rocznikach, ale w porównaniu z 82' jest inne. Tylne mocowanie zbiornika paliwa też jest inne. To i tak szczegóły w porównaniu z wnęką na akumulator... Nowej ramy raczej nie znajdę w przystępnej cenie. Z resztą, jak miałbym kupować ramę, to raczej z dokumentami, bo przyda się jakiś zabytek do rekreacyjnej jazdy.
#przracingteam

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4120
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 B3 '71 Tomka

Post autor: AudioBas » 2013-02-12, 22:13

SEBA pisze:Da się to wyprostować w garażu nie trzeba żadnych wymyślnych maszyn i zakładów. Miałem takie samo wygięcie albo i większe w jednej ramie. Do wyprostowania użyłem dużego lewarka hydraulicznego który oparłem stopą o mocowanie klaksonu, a siłownik ustawiłem przy łączeniu blach główki ramy z dolna belką ( najlepiej dać między siłownik, a ramę kawałek drewna żeby przypadkiem ramy nie wgięło ). Trzeba delikatnie pompować i patrzeć jak się pięknie prostuje. ;-)
Taaa najlepiej to jeszcze młotem przyp.....!
Jak ja czasami czytam niektóre rady, to masakra...

Dobrze, ze to 125tka to może chłop się nie zabije, jak mu w zakręcie maszyna zacznie wężykować..
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6353
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 B3 '71 Tomka

Post autor: Savier » 2013-02-12, 22:22

A jak chcesz to inaczej jak nie młotem rozwiązać? Myślisz, że w zakładzie to jak to robią? :D Nie mówię, że młotem, ale nie ma tam finezji ;).

Awatar użytkownika
SEBA
Posty: 285
Rejestracja: 2008-05-27, 22:37
Moje maszyny: WSK M21W2 x2
Čezet 350 472.6
Lokalizacja: Hajnówka
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 B3 '71 Tomka

Post autor: SEBA » 2013-02-12, 22:34

W każdym "specjalistycznym zakładzie" inaczej by tego nie rozwiązali no bo niby jak. Każde prostowanie blacharskie polega na rozpychaniu i rozciąganiu elementu do uzyskania odpowiedniego kształtu itp. a i do tego też stosuje się napier****nie młotem.

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4120
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 B3 '71 Tomka

Post autor: AudioBas » 2013-02-12, 22:42

Tylko mają do tego specjalną aparaturę, która dokładnie pokazuje różne wytyczne, których muszą się trzymać :)
OK - nie spamujmy :P
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
SEBA
Posty: 285
Rejestracja: 2008-05-27, 22:37
Moje maszyny: WSK M21W2 x2
Čezet 350 472.6
Lokalizacja: Hajnówka
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 B3 '71 Tomka

Post autor: SEBA » 2013-02-12, 22:48

Specjalna aparatura o nazwie "na oko" lub stalowa listwa do sprawdzania czy już jest prosto. Ta rama nie jest aż tak skomplikowana żeby używać jakiś kosmicznych technologii. Jestem pewien że te ramy idealnie proste nie wychodziły nawet z fabryki.

Awatar użytkownika
Łukasz S.
Posty: 892
Rejestracja: 2011-12-13, 18:31
GG: 0
Moje maszyny: wełeski
Lokalizacja: Rzeszów
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 B3 '71 Tomka

Post autor: Łukasz S. » 2013-02-12, 22:53

To może niech pizdnie w dolną belkę jakąś porządną 15tką i krzywizny się wyrównają, skoro ma być na oko :lol:
Spis WSeK dwuramowych 1955-1971.

---------->OCYNK<----------

M06-64

Nagłośnienie

BAFOMET

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6353
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 B3 '71 Tomka

Post autor: Savier » 2013-02-12, 22:56

Zajrzyjcie do Załęskiego, tam opisują tematy skrzywień ramy :).

Awatar użytkownika
SEBA
Posty: 285
Rejestracja: 2008-05-27, 22:37
Moje maszyny: WSK M21W2 x2
Čezet 350 472.6
Lokalizacja: Hajnówka
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 B3 '71 Tomka

Post autor: SEBA » 2013-02-12, 23:00

Dobra widzę że nie ma co tu pisać, bo i tak "lepsza" część użytkowników wszystko wie lepiej.

Awatar użytkownika
polo
Posty: 82
Rejestracja: 2010-09-27, 22:57
GG: 22211093
Moje maszyny: WSK 125 B3 '71, SHL M06 U/T, WFM M06 S34 itp
Lokalizacja: Rzeszów
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 B3 '71 Tomka

Post autor: polo » 2013-02-12, 23:20

Metodą SEBY prostuje się nawet auta po wypadkach i przechodzą przeglądy. Przy dobrym przygotowaniu na pewno da się to zrobić dobrze, ale trzeba liczyć się z ryzykiem.
Cóż, nie ma co gdybać, trzeba poczekać do końca tygodnia jak znowu będę miał dostęp do Wueski.
#przracingteam

Seba_830
Posty: 176
Rejestracja: 2012-08-14, 12:39
GG: 0
Moje maszyny: Wsk 125
Mz 250
Jawa 50
Motorynka
Lokalizacja: Stanisławów
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 B3 '71 Tomka

Post autor: Seba_830 » 2013-02-13, 11:06

Jeśli będziesz jeździł sporadycznie to sam ją wyprostuj, ale gdy będziesz chciał robić więcej kilometrów to kup nową ramę dla bezpieczeństwa.

Awatar użytkownika
SEBA
Posty: 285
Rejestracja: 2008-05-27, 22:37
Moje maszyny: WSK M21W2 x2
Čezet 350 472.6
Lokalizacja: Hajnówka
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 B3 '71 Tomka

Post autor: SEBA » 2013-02-13, 14:17

Seba_830 pisze:Jeśli będziesz jeździł sporadycznie to sam ją wyprostuj, ale gdy będziesz chciał robić więcej kilometrów to kup nową ramę dla bezpieczeństwa.
A wytłumacz dlaczego po prostowaniu ta rama ma być niebezpieczna ? Ludzie ona jest lekko przegięta, a nie zmasakrowana przez wypadek z tirem. Seba_830 takim rozumowaniem to żadne auto i motocykl nie powinny jeździć po naszym kraju, bo są niebezpieczne. Ludzie jakoś powypadkowe japończyki naprawiają i normalnie jeżdżą.
Wygięte lagi, felgi też prostują - montują w uchwyt i siłownikiem hydraulicznym prostują nie ma w tym żadnych wymyślnych czujników, po prostu kręcą i sprawdzają czy już jest proste. Podobną metodą do centrowania kół.

Seba_830
Posty: 176
Rejestracja: 2012-08-14, 12:39
GG: 0
Moje maszyny: Wsk 125
Mz 250
Jawa 50
Motorynka
Lokalizacja: Stanisławów
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 B3 '71 Tomka

Post autor: Seba_830 » 2013-02-14, 21:46

Niby tak ale trzeba umieć prostować.

Awatar użytkownika
polo
Posty: 82
Rejestracja: 2010-09-27, 22:57
GG: 22211093
Moje maszyny: WSK 125 B3 '71, SHL M06 U/T, WFM M06 S34 itp
Lokalizacja: Rzeszów
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 B3 '71 Tomka

Post autor: polo » 2013-07-06, 19:16

Szprychy, linki i inne drobnostki. Powoli zbieram części do remontu
Obrazek
#przracingteam

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości