Strona 1 z 1

WSK 125 M06 L ? 1960r

: 2012-03-14, 17:01
autor: Suchyy
Witam wszystkich ;) Jestem od niedawna szczęśliwym posiadaczem tej oto piękności. Po kilku latach proszenia i błagania udało mi się ją nabyć od znajomego kolekcjonera. Moto pochodzi z 1960 roku i jak widać na zdjęciach jest kompletna, wszystkie numery tzn ramy i silnika zgadzają się. Wieśka jest na chodzie, silniczek ładnie pracuje na wolnych obrotach jak i świetnie ciągnie :). Przy motorku nie było nic grzebane poza silnikiem przy którym coś remontowano. Z tego co udało mi się dowiedzieć motor został zakupiony w mojej miejscowości w sklepie metalowym przez pewnego pana który używał jej do dojazdów do pracy (13km). Była używana około 10 lat dopóki właściciel nie zamienił jej na samochód. Od tego czasu motorek stał w garażu nie odpalany i nie używany. 5 lat temu mój znajomy odkupił ją od 1 właściciela w celu odnowy sprzętu lecz z barku czasu podreperował tylko silnik. Teraz motorek stoi u mnie i czeka na drugą młodość, co ciekawe po przeczyszczeniu gaźnika i zalaniu paliwa odpalił od pierwszego kopa:)

Chcę ją odrestaurować do stanu fabrycznego i cieszyć się niedzielnymi wypadami za miasto;)

Moje pytanie do was drodzy koledzy co to za model? Na moje oko jest to wersja L ale nie jestem pewien na 100% więc liczę na wasze uwagi i spostrzeżenia ;) Poniżej zamieszczam fotki Wieśki.

Pozdrawiam Suchyy ;)

Re: WSK 125 L ? 1960r

: 2012-03-14, 17:05
autor: lachu1994
M06 bez L. Gdyby to była L to miała by to wybite na tabliczce ;) Ja bym jej na twoim miejsu nie malował tylko ładnie wyczyścił i pozmieniał elementy które tego wymagaja :)

Re: WSK 125 M06 L ? 1960r

: 2012-03-14, 17:26
autor: Halski
Popieram. Dobra pasta polerska na lakier i zostawić

Re: WSK 125 M06 L ? 1960r

: 2012-03-14, 17:51
autor: andrew724
Również jestem zgodny z przedmówcami. Lakieru bym nie ruszał. Może jedynie odnowienie chromów, ocynku i obowiązkowo pokrowca siedzenia. Nie jestem dobrym znawcą tego modelu, ale nie powinieneś mieć okrągłego siatkowego filtra powietrza?
Powodzenia i czekam na reportaż z odbudowy ubarwiony licznymi fotografiami:)

Re: WSK 125 M06 L ? 1960r

: 2012-03-14, 18:03
autor: Suchyy
Z tego co mi wiadomo choć nie jestem pewien to ten filtr powietrza miały modele produkowane w latach 54-58 :) Mam jeszcze jedno pytanie odnośnie głowicy. Nie wydaje wam się ze jest podpasowana od jakiegoś nowszego modelu ?

Re: WSK 125 M06 L ? 1960r

: 2012-03-14, 18:10
autor: Szczepan
Cały silnik jest od WFM-ki M06 z początku lat 60.

Re: WSK 125 M06 L ? 1960r

: 2012-03-15, 22:18
autor: Suchyy
Wiec jesteście za tym ze by jej nie malować ? Myślałem o piaskowaniu i malowaniu proszkowym. Trochę martwią mnie te purchle na lakierze. Tego raczej nie usunę pastą polerską ;)

Re: WSK 125 M06 L ? 1960r

: 2012-03-15, 22:20
autor: Grzesław
Nie maluj jej, zachowała się ładnie w oryginale i niech tak zostanie ;-)

Re: WSK 125 M06 L ? 1960r

: 2012-03-15, 22:24
autor: Suchyy
Tylko z drugiej strony jeśli ją wypoleruje a resztę elementów dam do renowacji to trochę dziwacznie będzie wyglądała :) Szczególnie z nowymi chromami i ocynkiem ;)

Re: WSK 125 M06 L ? 1960r

: 2012-03-15, 22:36
autor: Savier
Niekoniecznie ;). IMHO motocykle z oryginalnym lakierem mają to coś, czego nie można zastąpić w dzisiejszych czasach.

Re: WSK 125 M06 L ? 1960r

: 2012-03-15, 22:49
autor: termin21
Lakier oryginał ,jak koła i tapicerke zrobisz porządnie bedzie to sensownie wyglądało,ale porządnie tzn.nie pomalowac srebrzanką kół po wcześniejszym oczyszczeniu druciakiem ,a jako nową tapicerke nazywać pokrowiec z allegro za 50zł