Strona 1 z 2
WSK M06B1 1968 r Łańcut
: 2013-06-04, 00:31
autor: Szczus
Oto mój "nowiutki" nabytek

zabieram się do odrestaurowania go.
Re: WSK M06b 1968 r Łańcut
: 2013-06-04, 13:40
autor: Mtx50
Jak już to B1.
Re: WSK M06b 1968 r Łańcut
: 2013-06-04, 13:47
autor: peter125-175
68 albo 69 rok

Re: WSK M06b1 1968 r Łańcut
: 2013-06-04, 14:03
autor: Szczus
Już poprawiłem mój błąd m06 B1 na tabliczce była zamazana jedynka a rok na tabliczce to 1968
powoli już ją rozbieram i do chromowania oddaje;
-kolanko i tłumik?w większości egzemplarzy widzę czarny mój jest chromowany zastanawia mnie oryginalność jego
-kierownice z dźwigniami + uchwyty
-oprawę lampy
-lewarek hamulca
-lewarek biegów i kopnik ??chciałbym chrom ale chyba tam był ocynk tylko?
zastanawiam się nad kołami czy wersje z tych lat miały chromowane czy lepiej je malować ?
-jeżeli o czymś zapomniałem to dajcie znać stacyjka i oprawa licznika będą polerowane bo chromy tam ładne się zachowały .
Re: WSK M06b1 1968 r Łańcut
: 2013-06-04, 15:19
autor: komornik95
Ja bym dał jeszcze szklanki amortyzatorów tylnych do chromu.
Re: WSK M06b1 1968 r Łańcut
: 2013-06-04, 15:21
autor: dawid_f831
dodatkowo w chromie były:
- lagi przód
- nakrętka lag
- szklanki tylnych amortyzatorów
- uchwyty tylnego błotnika
- na pewno kolanko i nakrętka tłumika
Felgi w tych rocznikach chyba były malowane. Z tego co się dowiedziałem to kolorem Ral 9006
Re: WSK M06b1 1968 r Łańcut
: 2013-06-04, 16:18
autor: Szczus
Dzięki kolego za cenne informacje czyli koła daje do piaskowania i maluje Ral 9006 gdzieś na forum doczytałem że były wersie bogatsze w chromy tłumika i kół . Może ktoś to potwierdzić ?
Re: WSK M06b1 1968 r Łańcut
: 2013-06-04, 16:53
autor: krzysiek200
Chromowany tłumik był chyba za dopłatą jako dodatkowe wyposazenie jak się nie mylę.
Re: WSK M06b1 1968 r Łańcut
: 2013-06-04, 16:57
autor: Skinder
krzysiek200 pisze:Chromowany tłumik był chyba za dopłatą jako dodatkowe wyposazenie jak się nie mylę.
Był fabrycznie.
Re: WSK M06b1 1968 r Łańcut
: 2013-06-04, 18:57
autor: Szczus
uważacie że chrom bardziej pasuje do tego modelu mi się kojarzy zawsze z czarnym cylindrem i tłumikiem ,mam dylemat piaskować i malować czy chromować ?
Re: WSK M06b1 1968 r Łańcut
: 2013-06-04, 20:39
autor: fuel123
Polecam na początek przejrzeć wątki innych użytkowników z B1 oraz spojrzenie tu:
viewtopic.php?f=9&t=147. Wielu rzeczy się dowiesz. A tak z każdym nowym wątkiem za każdym razem wałkowane jest to samo.
Tp na tyle z wymądrzania
Co do tłumika powinien być czarny malowany ale nie musi. Nie widzę odstępstwa od przytaczanego do upadłego tzw. "oryginału",
jeśli jedyną różnicą jest powłoka dekoracyjna np. chrom a nie farba.
Tu wrzuciłem zdjęcie elementów, które dałem do chromowania, i które takimi były pierwotnie w mojej B1:
c1.JPG
c2.JPG
c3.JPG
c4.JPG
Chyba ciut pomogłem.
Re: WSK M06b1 1968 r Łańcut
: 2013-06-04, 20:44
autor: Łukasz S.
Wysłałem Ci na PW wszystko

Re: WSK M06b1 1968 r Łańcut
: 2013-06-05, 17:33
autor: lis235
kolego fuel masz nieoryginalny kopniak i odbłyśnik nie był oryginalnie chromowany tylko jest na nim specjalna powłoka
Re: WSK M06b1 1968 r Łańcut
: 2013-06-05, 22:06
autor: fuel123
lis235 pisze:kolego fuel masz nieoryginalny kopniak i odbłyśnik nie był oryginalnie chromowany tylko jest na nim specjalna powłoka
Dzięki, wyjaśnienia na priv wysłałem.
Re: WSK M06b1 1968 r Łańcut
: 2013-06-07, 09:37
autor: Szczus
nie obywa się bez problemów jedna rawka idzie do wymiany, bo jest na niej zagięcie którego nie da się naciągnąć

i jedna laga jest pokrzywiona i poniszczona prawdopodobnie trzeba będzie wymienić ,opony drą się jak szmata trzeba też się rozglądnąć za nowymi .
Re: WSK M06b1 1968 r Łańcut
: 2013-06-11, 18:37
autor: Szczus
No i silnik poszedł w części po wstępnych oględzinach konieczny jest kapitalny remont , problem leży tylko w tym czy jest opłacalny;
-regeneracja wału-rozklekotany całkowicie
-widać ślady działalności młotka na kraterach
-wgłębienia kraterów na łożyska są już wyrobione
-tarcze sprzęgła do wymiany
-w skrzyni nie było grama oleju za to dużo opiłków tak jak by na sucho był palony i jeżdżony motocykl
-głowica lekko sprana
- cylinder w miarę ok i tłok jedyne plusy
-łańcuszek do wymiany
-gaźnik nie kompletny
to z tych większych zmartwień zastanawiam się nad kupnem drugiego serducha ale muszę to jeszcze przeliczyć i przemyśleć .
Pierwszy raz rozbierałem silnik wsk (wcześniej Japończyki tylko) zajęło mi niecałe 2 godz i byłem naprawdę mile zaskoczony prostotą a zarazem fenomenem tego silniczka , spodziewałem się więcej problemów a tu przy użyciu kilku ściągaczy i paru kluczy człowiek wyszkolony jest w stanie 1 godz się wyrobić.A taki amator jak ja może się uczyć podstaw mechaniki .
Re: WSK M06b1 1968 r Łańcut
: 2013-06-18, 12:30
autor: Szczus
Piaskowanie zakończone uff...trochę to trwało teraz trzeba zacząć przygotowanie pod malowanie ,podkładem dwuskładnikowym ,bez szpachli też się nie obejdzie
Jednocześnie elementy ze szkiełkowania powróciły efekt możecie sami ocenić
Re: WSK M06b1 1968 r Łańcut
: 2013-06-18, 13:19
autor: tomasz87
Fajnie to wszystko zaczyna wyglądać tak trzymać. A maszynka zarejestrowana ? Ja bym oddał co się da do proszkowania reszta jakiś fajny czarny dużo chromu i będzie piękna maszynka. Jak silnik masz zgodny z nr na tabliczce to warto go odratować jak nie dorwać jakieś dobre kartery i jazda.
Re: WSK M06b1 1968 r Łańcut
: 2013-06-18, 17:49
autor: Szczus
dzięki do malowania proszkowego nie będę dawał ze względu że sam to zrobię pistoletem , chromu też nie będzie dużo bo w oryginale nie było

dziś nałożyłem podkład pomalowałem cylinder , tłumik i obręcze kół ... powoli zaczyna nabierać kolorów

dziś czeka mnie jeszcze szpachlowanie .
Re: WSK M06B1 1968 r Łańcut
: 2013-06-25, 15:49
autor: Szczus
Teraz to już z górki będzie leciało