Strona 1 z 1

WSK M06 Z czy L 1960

: 2013-11-07, 13:04
autor: arrturo123
Witam wszystkich.
Oto mój nowy nabytek, mam wątpliwości co do modelu. Na tabliczce widnieje model Z, a WSK bardziej przypomina model L. Od poprzedniego właściela dowiedziałem się, że w motocyklu nic nie było przerabiane. Proszę o pomoc w określeniu modelu.
Koła 19 półbębny
Niestety brak dokumentów.

Re: WSK M06 Z czy L 1960

: 2013-11-07, 15:05
autor: MajkelCIN
L .

Re: WSK M06 Z czy L 1960

: 2013-11-08, 22:15
autor: amerigo
Witaj
ostatnio tez kupiłem WSKę, która wygląda identycznie jak Twoja - również z 1960r.
I ja też szukam odpowiedzi jaka to wersja.
Pytanie do kolegi, który odpisał wyżej: Dlaczego L skoro na tabliczce znamionowej jest Z, czy w fabryce wypuścili coś innego niż coś co mieli zrobić.
Zastanawiając się nad tym doszedłem do następujących wniosków (nie muszą być prawidłowe): jest to zgodnie z tabliczką znamionową model Z, tylko z wczesnego okresu produkcji. Poza tym, w którymś z wątków padło stwierdzenie, że składali z tego co mieli i tak może być w tym (tych przypadkach) wszystkie części do Z jeszcze nie przyszły a plany produkcyjne goniły.

Sersja Z wg tego co się dowiedziała miała:
1) głębokie błotniki przód i tył (w tym przypadku i moim niema)
2) licznik w lamnie (j.w)
3) przednie teleskopy olejowe (napisz kolego jakie masz, bo w mojej mam cierne bezolejowe)
4) siedzenie profilowane (w twoim przypadku jest, ja niestety posiadam tylko deskę więc nie mogę stwierdzić co i jak)
5) koła na pełnej piaście (w tym przypadku i moim niema)

Jeśli coś namieszałem to proszę o ewentualne sprostowanie.


PS. mam numer ramy starszy od Twojej o 12353 modeli :)

Re: WSK M06 Z czy L 1960

: 2013-11-09, 07:20
autor: MajkelCIN
amerigo, jak już wspomniałeś i wyczytałeś wcześniej, to wygląda na to, że w fabryce składali z braku części, co popadnie, via tabliczki znamionowe.
Poszukaj mojego tematu o mojej Ztce z 59 oraz innych.

Wasze to są na 99% Lki,a to dlatego, że:
- mają koła półbębnowe
- zawieszenie starego typu - cierne
- licznik w półce
- brak osłon trójkątnych pod siedzeniem
- płytkie błotniki

Chociaż w przypadku arrturo123 dopatrzyłem się czujnika stopu z tyłu, to by wskazywało na jakiś mariaż bądź... :?: , do tego brak titajki pod siedzeniem.

Moja wiedza jest skromna, ale wiele wskazuje na to czym nie jest wg. tabliczki znamionowej :) .
Jak się mylę, to niech mnie poprawią bardziej obeznani w temacie.
Na koniec napiszę, że byłem jakiś czas temu u znajomego, który ma kilkadziesiąt Polskich i nie tylko motocykli. W kolekcji widziałem kilka oryginalnych Zetek pomieszanych z Lką i na odwrót. Także....

Re: WSK M06 Z czy L 1960

: 2013-11-09, 15:32
autor: Junak
Amrerigo masz dziwne myślenie ponieważ dopuszczasz myśl że to Z bo w fabryce składali z tego co mieli ,a praktycznie żadna część z waszych modeli nie pasuje do Z . A do L pasują WSZYSTKIE poza tabliczką ! Więc skoro składali z tego co mieli to tabliczki już nie mogli dać z innego modelu ???

Moim zdaniem też jest to model ,, L ,,

Re: WSK M06 Z czy L 1960

: 2013-11-15, 10:08
autor: amerigo
szczerze powiedziawszy to nie wziołem pod uwage faktu, ze mogli dac inną tabliczke. PRL to byla dziwna epoka :)
Teraz przynajmniej wiem co mam -dzięki za sprostowanie

Re: WSK M06 Z czy L 1960

: 2013-11-30, 02:29
autor: tomasz87
Ciężka sprawa tan motorek. Za hipotezą,że jest to L z tabliczką od Z sprzyja fakt, że nie ma nagwintowanych dziurek pod śruby trzymające trójkątne osłony boczne (chyba,że są) które były obowiązkowe w każdej zetce. Model "z" z 1960 to nie jest początek produkcji tego modelu ;-) Rozbierałeś już może przednie zawieszenie ? Jeśli tak to koniecznie daj fotki !