Strona 1 z 1

WSK M06 BartekG

: 2010-02-17, 10:16
autor: BartekG
Witam!
Jako, że się trochę rozpędziłem, pokażę jeszcze fotki ciekawego wynalzku - M06 z '59 lub 1960 roku, I tu rodzi się pytanie - jaki to rocznik? Jak widać, motorek równiez w oryginalnym lakierze, z kwitami, z jednego kawałka. Tabliczka mówi, że to M06, ale z rocznika w którym powinny pojawiać się juz M06L. Jakieś sugestie?
03591e02d846af2emed.jpg
ec7c7e5e9d7607e5med.jpg
8347ce6a7891d6d7med.jpg
62f9c16090a6132amed.jpg
Ten motocykl równiez zamierzam zostawić w maksymalnym stopniu w oryginalnym lakierze - niestety, rama jest kompletnie ruda, więc jest juz w proszku maksymalnie zbliżonym do oryginału (z wahaczem, półką przednią, podstawką centralną i innymi pierdołami, które po prostu nie miały na sobie farby). Te zdjęcia są zrobione zaraz po zakupie. Jak cyknę aktualniejsze, zaraz wkleję :)

Re: WSK Mo6 BartekG

: 2010-02-17, 10:21
autor: BartekG
Dodatkowo - na tabliczce jak wół napisane jest, że silnik ma 4KM, ale na zdjęciach widać, ze jest to wersja 6KM. Numery zgadzają się (fotki). Co więcej, kupiłem go z pierwszym dowodem rejestracyjnym - zgłoszenie do ewidencji z czerwca 1960 roku. Zagadkowa sprawa. Ktoś pomorze ustalić, o co w tym chodzi?
1df1e40a796ed043med.jpg
Obrazek

Re: WSK M06 BartekG

: 2010-02-17, 17:57
autor: lukh6
O kur.. tyle rdzy na jednym moto jeszcze nie widzialem :shock:

Re: WSK M06 BartekG

: 2010-02-17, 19:14
autor: Chota
To malo motocykli w życiu widziałes :)
Ja bym na twoim miejscu pomalował samą rame a miejsca w których jest sporo rdzy oddał do lakiernika żeby odnowił ;)

Re: WSK M06 BartekG

: 2010-02-17, 19:38
autor: z-tomek
Powiem że moja 64 była w podobnym stanie i ja pomalowałem ją całą na nowo. Sporo pracy cię czeka

Re: WSK M06 BartekG

: 2010-02-17, 19:49
autor: Chota
Kolega @BartekG napisał wyżej ,że chce ją "zostawić w maksymalnym stopniu w oryginalnym lakierze" więc malowanie całej na nowo raczej odpada :P A masz do tej M06 koła ?

Re: WSK M06 BartekG

: 2010-02-17, 20:13
autor: 1angel
Po tabliczce można sądzić , że to 1960 - na "5" nabita jest "6" i na końcu kawałek "0" .Widocznie początek 1960 r. i stara tabliczka z 195x r. była .

Re: WSK M06 BartekG

: 2010-02-17, 21:49
autor: WSK
Największy paradoks to silnik, On niema prawa znaleźć się w tym motocyklu w latach 1959 +

Stary musi tu przyjść i ogarnąć ten temat bo ja nic tu nie wskóram prócz gdybania...

Re: WSK M06 BartekG

: 2010-02-17, 22:50
autor: Stary
Mam foto tabliczki z WSK z 1959r. Nr ramy 84xxx nr silnika 242xxx. Ta ma nr ramy prawie 150xxx a silnika zaledwie 279xxx. Ciekawe. Może zwyczajnie w świecie ma założoną "górę" od WFM? Trzeba by rzucić okiem na kanały przepłukujące. Na forum w temacie o "WSK M06 1" są fotki tabliczek z przełomu 1959, warto się im przyglądnąć.

Heh co śmieszne - właśnie wygrzebałem foto tabliczki M06-L z 1964 i ona ma numer ramy 467xxx a silnika 249xxx. Dziwne, może silnik był zmieniany? Kolejna tabliczka M06L z 1962 nr ramy 262xxx, ale silnika zaledwie 153xxx.

Ile wyjść na elektrykę ma Twój silnik?

Re: WSK M06 BartekG

: 2010-02-17, 22:54
autor: Stary
O proszę. Tu mamy http://www.wueska.pl/viewtopic.php?f=9&t=6007&start=0 bardzo wysokie numery ramy ponad 100000 zbliżone do tej BartkaG, ale silniki znacznie niższe.

Np. http://www.wueska.pl/download/file.php? ... &mode=view

Re: WSK M06 BartekG

: 2010-02-18, 08:49
autor: BartekG
Witam!
Silnik ma 3 wyjścia prądowe, wysoki zapłon.
Co więcej, kupiłem ja z PIERWSZYM dowodem rejestracyjnym (wyglądła jak niemieckie kennkarte :) ) , wydanym w czerwcu 1960, na którym data pierwszej rejestracji była równiez w czerwcu 1960. Numery w 100% zgadzaja sie z tabliczka znamionową, co oznacza, że motocykl wyszedł w takiej konfiguracji z fabryki.
Cylinder ma króciec na gaźnik G20, czyli silnik jest juz 6 KM. POstaram się dodatkowo pyknąć fotki kanałów przepłukujących.
Na dzień dzisiejszy motorek stoi na kołach, w oryginalnym lakierze pozostało całe oblachowanie. Rama, mimo szczerych chęci, nie nadawała się do prób reanimacji zaprawkowej - została wypiaskowana i walnięta w proszek. niestety, rozbieznośc kolorystyczna jest większa niż zakładałem....