Strona 1 z 1

WSK M06-Z2, rocznik 1961, czyli zabytek do renowacji

: 2010-05-08, 18:41
autor: Phillip1944
Cześć !

Dnia 06.04.2010r. stałem się posiadaczem kolejnej WSK'i w mojej kolekcji. Tym razem Jest to M06-Z2 z ładnego rocznika 1961. Stan - co widać na zdjęciach, jest kiepski. Do kapitalnego remontu, który zacznę w wakacje i będę starał się tutaj na bieżąco relacjonować :)
Ogółem kupiona za 80zł od znajomego mojego taty, który trzymał ją od ponad roku.... w pracy :D Szef mu kazał ja wywieźć i nie miał on gdzie, więc mój tato to odkupił :) Lecz część osprzętu trzyma u siebie w domu do którego jeździ raz na jakiś czas, a tak to mieszka on tam gdzie pracuje - w Szczecinie, ale w maju ma jechać do siebie i przywieźć brakujące elementy. Ma też przywieźć wszystko co związanego z motorami ma (bo jemu to niepotrzebne) w tym podobno silnik WSK 150 :D Tylko nie mam pewności, czy dostanę oryginalna kierownicę... bo tutaj zamontował prowizorycznie od CeZety jakąś...
A co do silnika Zetki... niestety nie będzie oryginalnego... Ale za to miał od ręki silnik WFM. Leżał obok WSK w zakładzie i strasznie się zapuścił syfem, jednakże odpalił od 4 kopa ! A oryginalnego silnika będę z czasem szukał, a silniczek WFM oraz 150 wyremontuje i postawie na półce ;)
Na baku i błotniku widać próby renowacji i jakiś jajcarskich dowcipów, ale mam zamiar położyć nowy lakier i chromy, czyli ogółem doprowadzić do idealnego stanu. A jak wyjdzie ? Przekonamy się za jakieś 2 miesiące :)
Tymczasem mam kilka zdjęć z dnia zakupu.
1063506rozdzielczopulpi.jpg
1063504rozdzielczopulpi.jpg
1063505rozdzielczopulpi.jpg
1063513rozdzielczopulpi.jpg
1063510rozdzielczopulpi.jpg
1063511rozdzielczopulpi.jpg
1063512rozdzielczopulpi.jpg
1063514rozdzielczopulpi.jpg

Jak dostanę resztę części to dam znać razem ze zdjęciami. Komentarze mile widziane :)

Pozdrawiam !

Re: WSK M06-Z2, rocznik 1961, czyli zabytek do renowacji

: 2010-05-08, 19:39
autor: lukh6
No sporo pracy cie czeka :roll:
A chromowac to chcesz orginalne elementy z tej wsk(te pordzewiałe)???

Re: WSK M06-Z2, rocznik 1961, czyli zabytek do renowacji

: 2010-05-08, 19:42
autor: Skinder
Wygląda nieźle, fajna baza. Za te kasę super zdobycz, chodź jestem ciekaw jak tam serducho w środku :oops:

Re: WSK M06-Z2, rocznik 1961, czyli zabytek do renowacji

: 2010-05-08, 20:22
autor: Tukan
Na przyszłość wrzucaj zdjęcia jako załączniki. ;-)

Re: WSK M06-Z2, rocznik 1961, czyli zabytek do renowacji

: 2010-05-09, 11:23
autor: Phillip1944
Kurde, przepraszam, zapomniałem zmniejszyć zdjęć...
Co do chromowania, to tłumik i reszta w okropnym stanie pójdzie raczej do wymiany, ale jeszcze nie wiem w jakim stanie dostane wsporniki błotnika, przednią felgę i inne części. Więc dopiero wyjdzie czy chromowanie będzie.
Chyba że... naszła mnie ostatnio taka myśl, żeby jakoś zmyć szpachlę i te ''rysunki'' oraz zielona farbę na błotniku, złożyć ją żeby była kompletna w 100% i mieć taką stara, nadgryzioną przez ząb czasu :P ale to by sugerowało że jestem leniwy więc raczej będzie restauracja :D

Re: WSK M06-Z2, rocznik 1961, czyli zabytek do renowacji

: 2010-05-09, 11:28
autor: Wężu
Dla mnie średni, ale oryginalny lakier jest 100 razy ładniejszy niż nowy.

Re: WSK M06-Z2, rocznik 1961, czyli zabytek do renowacji

: 2010-05-10, 15:00
autor: tomasz87
Tan silniczek od wfm zasponsoruje Ci troszkę remontu :) dobry zakup ! Szpachli raczej nie zerwiesz bez lakieru ale spróbuj może jak się wymyje wypoleruje będzie jeszcze na tyle ładna ,że szkoda zrywać powłoki.

Re: WSK M06-Z2, rocznik 1961, czyli zabytek do renowacji

: 2010-05-10, 18:10
autor: Grześ
kolego widzę ze masz tez prawdziwy skarb w postaci wsk-i M 06 z:) jet w dobrym stanie do odremontowania:) a co do tego napisu to podzielam opinie przedmówcy :)warto je uratować:)a efekt będzie powalający:)i jak możesz to wysyłaj foty:)na bieżąco :)

Re: WSK M06-Z2, rocznik 1961, czyli zabytek do renowacji

: 2010-05-10, 19:41
autor: Stary
Co do silnika to jego numer pokrywa się z tabliczką = jest przebijany. Jest to silnik S01 "pierwszej serii" czyli typ SHL M04, WFM M06 i pochodne. Żeberka zniknęły około numery 70.000.

Re: WSK M06-Z2, rocznik 1961, czyli zabytek do renowacji

: 2010-05-10, 20:06
autor: Szczepan
Motorem jeździł fan AC/DC :D Za taką cene to jak za darmo i stan jest nawet. Powodzenia

Re: WSK M06-Z2, rocznik 1961, czyli zabytek do renowacji

: 2010-05-15, 13:30
autor: Phillip1944
Stary pisze:Co do silnika to jego numer pokrywa się z tabliczką = jest przebijany. Jest to silnik S01 "pierwszej serii" czyli typ SHL M04, WFM M06 i pochodne. Żeberka zniknęły około numery 70.000.
Wiem o tym, ten co przebijał, nawet nie wyszlifował na równo i za duże nabił... o wiele za duże... Dlatego pisałem, że trzeba będzie poszukać normalnego silnika :)

Dzięki za opnie :) Jak ruszę z tym motórem, to będę zdawał relacje na bierząco (aparat zawsze przy sobie będę miał). Pozdrawiam !