Wsk 125 M06B3 74r.

Odpowiedz
Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4117
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Wsk 125 M06B3 74r.

Post autor: AudioBas » 2012-01-11, 21:22

Ma znaczenie bo łożysko nie będzie smarowane, bo simmering ograniczy przedostanie się oleju do pierwszego łożyska.

Co do silnika to polecam myjka ciśnieniowa (jak nie masz podjedź na jakąś myjnię samochodową) i do tego wspomniany środek K2 AKRA:
Obrazek
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Caniek
Posty: 224
Rejestracja: 2011-09-18, 19:30
GG: 0
Moje maszyny: Wsk 125
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Re: Wsk 125 M06B3 74r.

Post autor: Caniek » 2012-01-11, 21:41

Bardzo dobry pomysł z tą myjką ciśnieniową.
A jak wyciągnąć wał bo nie chce wyjść?
W Trakcie renowacji B3.

Awatar użytkownika
Pablo_Picasso
Posty: 388
Rejestracja: 2010-06-14, 17:25
GG: 40694177
Moje maszyny: Komar 2350 75r.
Simson S51 Enduro 84r.
Tajfun 87r.
Lokalizacja: Gdańsk/Gdynia
Kontaktowanie:

Re: Wsk 125 M06B3 74r.

Post autor: Pablo_Picasso » 2012-01-11, 21:57

Specjalnym przyrządem do rozpoławiania silnika. :)
Pozwoliłem sobie pożyczyć fotkę od AudioBasa. ;)
Pozdro.
EDIT : Teraz zauważyłem że wał ci został w drugim karterze :/ Ale może da rade jakoś ten przyrząd przerobić.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
GKS Wybrzeże Gdańsk 1945-2012
http://www.facebook.com/ZielonyCustomGarage

Caniek
Posty: 224
Rejestracja: 2011-09-18, 19:30
GG: 0
Moje maszyny: Wsk 125
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Re: Wsk 125 M06B3 74r.

Post autor: Caniek » 2012-01-11, 22:05

No właśnie wał jest w drugim karterze.
Kurczę a nie może tak zostać ten simering?
Tylko nie wiem czy ten Simering wejdzie w środek karteru .
W Trakcie renowacji B3.

Awatar użytkownika
Pablo_Picasso
Posty: 388
Rejestracja: 2010-06-14, 17:25
GG: 40694177
Moje maszyny: Komar 2350 75r.
Simson S51 Enduro 84r.
Tajfun 87r.
Lokalizacja: Gdańsk/Gdynia
Kontaktowanie:

Re: Wsk 125 M06B3 74r.

Post autor: Pablo_Picasso » 2012-01-11, 22:09

Takie rzeczy jak simmeringi to się wymienia po każdym rozpołowieniu silnika. :) Jeszcze nigdy nie widziałem żeby ktoś składał silnik na starych simmeringach. ;)
Pozdro.
GKS Wybrzeże Gdańsk 1945-2012
http://www.facebook.com/ZielonyCustomGarage

Caniek
Posty: 224
Rejestracja: 2011-09-18, 19:30
GG: 0
Moje maszyny: Wsk 125
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Re: Wsk 125 M06B3 74r.

Post autor: Caniek » 2012-01-11, 22:11

Ale to jest nowy Simmering, tylko kolega robił mi silnik i trochę zkiepścił robotę.
teraz sam się za to wezmę.
Tam są nowe łożyska i wał tak łatwo nie zejdzie.
W Trakcie renowacji B3.

Awatar użytkownika
Pablo_Picasso
Posty: 388
Rejestracja: 2010-06-14, 17:25
GG: 40694177
Moje maszyny: Komar 2350 75r.
Simson S51 Enduro 84r.
Tajfun 87r.
Lokalizacja: Gdańsk/Gdynia
Kontaktowanie:

Re: Wsk 125 M06B3 74r.

Post autor: Pablo_Picasso » 2012-01-11, 22:17

No to rzeczywiście zkiepścił sprawę :/ Poczekaj na bardziej doświadczonych kolegów, na pewno ci pomogą, ja tu nic nie poradzę :P
Pozdro.
GKS Wybrzeże Gdańsk 1945-2012
http://www.facebook.com/ZielonyCustomGarage

Caniek
Posty: 224
Rejestracja: 2011-09-18, 19:30
GG: 0
Moje maszyny: Wsk 125
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Re: Wsk 125 M06B3 74r.

Post autor: Caniek » 2012-01-11, 22:22

No muszę poczekać na sugestie fachowców bo nie mam wyjścia a sprawy nie chce zrąbać.
W Trakcie renowacji B3.

Awatar użytkownika
WSK
Posty: 423
Rejestracja: 2009-02-21, 12:47
GG: 9912702
Moje maszyny: Kilka..
Lokalizacja: Łąki
Kontaktowanie:

Re: Wsk 125 M06B3 74r.

Post autor: WSK » 2012-01-11, 23:32

2zł żałujesz na simmering?, niedługo to tematy jak odkręcić kranik będą zakładane, chłopie, bierzesz ten kawałek karteru wraz z wałkiem, ustawiasz go na dwóch drewnianych klockach ażeby wał nie opierał się na klocku tylko karter, nakręcasz na wałek nakrętkę i walisz gumowym błotkiem, lub zwykłym przez dębowe drewno, wał wyskakuje z łożysk i robota gra, przy czymś takim nawet nie uszkodzisz sobie simmera jeśli delikatnie go później wyjmiesz.

RYSUNEK
PROSTO.JPG
Jak nie masz gumowego to bijesz metalowym przez dębowe drewienko,
Dlaczego dębowe?-bo jest najtwardsze, i aby nie zniszczyć gwintu wraz z nakrętką
Dlaczego nakrętka?- ażeby nie zniszczyć gwintu
Czy walić mocno?- nie używaj siły niczym Pudzian, uderz z gracją.
Nie masz dębowego drewienka?- trudno po prostu uderz przez inne, najważniejszy jest gwint.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 2012-01-11, 23:41 przez WSK, łącznie zmieniany 1 raz.
MoTór nie umiera nigdy!- MoTór jest wieczny!
"make love, not war"

Caniek
Posty: 224
Rejestracja: 2011-09-18, 19:30
GG: 0
Moje maszyny: Wsk 125
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Re: Wsk 125 M06B3 74r.

Post autor: Caniek » 2012-01-11, 23:40

Nie jest mi szkoda 2 zł chcę zrobić ten motor raz a porządnie.
Ale dzięki za odp.
W Trakcie renowacji B3.

Awatar użytkownika
mareckii91
Posty: 144
Rejestracja: 2011-05-04, 09:48
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06-z2
Lokalizacja: Lubuskie
Kontaktowanie:

Re: Wsk 125 M06B3 74r.

Post autor: mareckii91 » 2012-01-12, 00:38

Simmeringi lepiej wymień na nowe, Pablo napisał dobrze, że powinno się wymieniać przy każdym grzebaniu w silniku. A co do reszty to nic więcej dodać nie można, kolega WSK wszystko napisał , bierzesz kawałek drewienka i lecisz z robotą ;) pzdr

Caniek
Posty: 224
Rejestracja: 2011-09-18, 19:30
GG: 0
Moje maszyny: Wsk 125
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Re: Wsk 125 M06B3 74r.

Post autor: Caniek » 2012-01-12, 08:17

Dzisiaj postaram się umyć cały silnik i zacząć składać.
W Trakcie renowacji B3.

Caniek
Posty: 224
Rejestracja: 2011-09-18, 19:30
GG: 0
Moje maszyny: Wsk 125
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Re: Wsk 125 M06B3 74r.

Post autor: Caniek » 2012-01-12, 14:33

Niestety w dostępnych sklepach nie było preparatu K2
Kupiłem coś do mycia silników dzisiaj to sprawdzę.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
W Trakcie renowacji B3.

Caniek
Posty: 224
Rejestracja: 2011-09-18, 19:30
GG: 0
Moje maszyny: Wsk 125
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Re: Wsk 125 M06B3 74r.

Post autor: Caniek » 2012-01-12, 19:31

Jest nowy problem, zauważyłem dzisiaj że w lewym karterze tam gdzie powinna być
śruba spustu oleju, ale jej tam nie było ktoś tam wsadził kawałek drewienka
no to rozwierciłem to i okazało się że gwinty są wyjechane co z tym zrobić zaślepić sylikonem czy co?
W Trakcie renowacji B3.

Awatar użytkownika
Karlicek
Posty: 193
Rejestracja: 2010-07-08, 12:53
GG: 7162090
Moje maszyny: M21 W2
M06 B3
Lokalizacja: Gniezno
Kontaktowanie:

Re: Wsk 125 M06B3 74r.

Post autor: Karlicek » 2012-01-12, 19:36

Zaślepić sylikonem? Jak to sobie wyobrażasz? Jedyne co mi przychodzi do głowy to przegwintowanie tego na nowo i dobranie/dorobienie nowej śruby spustowej.
Ja się z panem zgadzam. Oczywiście, że jest to ukartowana robota określonych kół.

Caniek
Posty: 224
Rejestracja: 2011-09-18, 19:30
GG: 0
Moje maszyny: Wsk 125
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Re: Wsk 125 M06B3 74r.

Post autor: Caniek » 2012-01-12, 19:49

Może źle to powiedziałem chodzi mi o to żeby wsadzić tam tą śrubę ale na silikon nie da rady?
W Trakcie renowacji B3.

Awatar użytkownika
irek
Posty: 569
Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
GG: 7348413
Moje maszyny: Komar, WSK 175
Lokalizacja: Paszczyna
Kontaktowanie:

Re: Wsk 125 M06B3 74r.

Post autor: irek » 2012-01-12, 19:53

Da rade jeśli gwint jest jeszcze w stanie utrzymać tą śrubę, żeby nie wypadła. Jeśli gwint co kolwiek trzyma to po dokładnym odtłuszczeniu i nasmarowaniu sporą ilością oraz odczekaniu kilku godzin powinno być wszystko ok. Sylikon jeśli powierzchnie są odtłuszczone działa jak klej.
Spawanie TIG Stal zwykła, nierdzewna i aluminium

Caniek
Posty: 224
Rejestracja: 2011-09-18, 19:30
GG: 0
Moje maszyny: Wsk 125
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Re: Wsk 125 M06B3 74r.

Post autor: Caniek » 2012-01-12, 19:58

Właśnie o to mi chodziło i tak zrobię.
Dzięki za odp.
W Trakcie renowacji B3.

Caniek
Posty: 224
Rejestracja: 2011-09-18, 19:30
GG: 0
Moje maszyny: Wsk 125
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Re: Wsk 125 M06B3 74r.

Post autor: Caniek » 2012-01-13, 19:59

Dzisiaj złożyłem część silnika jutro postaram się cały złożyć i kolejne pytanie czy
silnik składać na silikon i uszczelki czy jak?
W Trakcie renowacji B3.

Awatar użytkownika
Pablo_Picasso
Posty: 388
Rejestracja: 2010-06-14, 17:25
GG: 40694177
Moje maszyny: Komar 2350 75r.
Simson S51 Enduro 84r.
Tajfun 87r.
Lokalizacja: Gdańsk/Gdynia
Kontaktowanie:

Re: Wsk 125 M06B3 74r.

Post autor: Pablo_Picasso » 2012-01-13, 20:02

Najlepiej by było zrobić tak jak piszesz. ;) Dałeś sobie radę z tym wałem ?
Pozdro.
GKS Wybrzeże Gdańsk 1945-2012
http://www.facebook.com/ZielonyCustomGarage

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 31 gości