Wsk 125 M06B3 74r.
- AudioBas
- Administrator
- Posty: 4117
- Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
- GG: 3615115
- Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: Wsk 125 M06B3 74r.
Ma znaczenie bo łożysko nie będzie smarowane, bo simmering ograniczy przedostanie się oleju do pierwszego łożyska.
Co do silnika to polecam myjka ciśnieniowa (jak nie masz podjedź na jakąś myjnię samochodową) i do tego wspomniany środek K2 AKRA:
Co do silnika to polecam myjka ciśnieniowa (jak nie masz podjedź na jakąś myjnię samochodową) i do tego wspomniany środek K2 AKRA:
-
- Posty: 224
- Rejestracja: 2011-09-18, 19:30
- GG: 0
- Moje maszyny: Wsk 125
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontaktowanie:
Re: Wsk 125 M06B3 74r.
Bardzo dobry pomysł z tą myjką ciśnieniową.
A jak wyciągnąć wał bo nie chce wyjść?
A jak wyciągnąć wał bo nie chce wyjść?
W Trakcie renowacji B3.
- Pablo_Picasso
- Posty: 388
- Rejestracja: 2010-06-14, 17:25
- GG: 40694177
- Moje maszyny: Komar 2350 75r.
Simson S51 Enduro 84r.
Tajfun 87r. - Lokalizacja: Gdańsk/Gdynia
- Kontaktowanie:
Re: Wsk 125 M06B3 74r.
Specjalnym przyrządem do rozpoławiania silnika.
Pozwoliłem sobie pożyczyć fotkę od AudioBasa.
Pozdro.
EDIT : Teraz zauważyłem że wał ci został w drugim karterze Ale może da rade jakoś ten przyrząd przerobić.
Pozwoliłem sobie pożyczyć fotkę od AudioBasa.
Pozdro.
EDIT : Teraz zauważyłem że wał ci został w drugim karterze Ale może da rade jakoś ten przyrząd przerobić.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
GKS Wybrzeże Gdańsk 1945-2012
http://www.facebook.com/ZielonyCustomGarage
http://www.facebook.com/ZielonyCustomGarage
-
- Posty: 224
- Rejestracja: 2011-09-18, 19:30
- GG: 0
- Moje maszyny: Wsk 125
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontaktowanie:
Re: Wsk 125 M06B3 74r.
No właśnie wał jest w drugim karterze.
Kurczę a nie może tak zostać ten simering?
Tylko nie wiem czy ten Simering wejdzie w środek karteru .
Kurczę a nie może tak zostać ten simering?
Tylko nie wiem czy ten Simering wejdzie w środek karteru .
W Trakcie renowacji B3.
- Pablo_Picasso
- Posty: 388
- Rejestracja: 2010-06-14, 17:25
- GG: 40694177
- Moje maszyny: Komar 2350 75r.
Simson S51 Enduro 84r.
Tajfun 87r. - Lokalizacja: Gdańsk/Gdynia
- Kontaktowanie:
Re: Wsk 125 M06B3 74r.
Takie rzeczy jak simmeringi to się wymienia po każdym rozpołowieniu silnika. Jeszcze nigdy nie widziałem żeby ktoś składał silnik na starych simmeringach.
Pozdro.
Pozdro.
GKS Wybrzeże Gdańsk 1945-2012
http://www.facebook.com/ZielonyCustomGarage
http://www.facebook.com/ZielonyCustomGarage
-
- Posty: 224
- Rejestracja: 2011-09-18, 19:30
- GG: 0
- Moje maszyny: Wsk 125
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontaktowanie:
Re: Wsk 125 M06B3 74r.
Ale to jest nowy Simmering, tylko kolega robił mi silnik i trochę zkiepścił robotę.
teraz sam się za to wezmę.
Tam są nowe łożyska i wał tak łatwo nie zejdzie.
teraz sam się za to wezmę.
Tam są nowe łożyska i wał tak łatwo nie zejdzie.
W Trakcie renowacji B3.
- Pablo_Picasso
- Posty: 388
- Rejestracja: 2010-06-14, 17:25
- GG: 40694177
- Moje maszyny: Komar 2350 75r.
Simson S51 Enduro 84r.
Tajfun 87r. - Lokalizacja: Gdańsk/Gdynia
- Kontaktowanie:
Re: Wsk 125 M06B3 74r.
No to rzeczywiście zkiepścił sprawę Poczekaj na bardziej doświadczonych kolegów, na pewno ci pomogą, ja tu nic nie poradzę
Pozdro.
Pozdro.
GKS Wybrzeże Gdańsk 1945-2012
http://www.facebook.com/ZielonyCustomGarage
http://www.facebook.com/ZielonyCustomGarage
-
- Posty: 224
- Rejestracja: 2011-09-18, 19:30
- GG: 0
- Moje maszyny: Wsk 125
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontaktowanie:
Re: Wsk 125 M06B3 74r.
No muszę poczekać na sugestie fachowców bo nie mam wyjścia a sprawy nie chce zrąbać.
W Trakcie renowacji B3.
- WSK
- Posty: 423
- Rejestracja: 2009-02-21, 12:47
- GG: 9912702
- Moje maszyny: Kilka..
- Lokalizacja: Łąki
- Kontaktowanie:
Re: Wsk 125 M06B3 74r.
2zł żałujesz na simmering?, niedługo to tematy jak odkręcić kranik będą zakładane, chłopie, bierzesz ten kawałek karteru wraz z wałkiem, ustawiasz go na dwóch drewnianych klockach ażeby wał nie opierał się na klocku tylko karter, nakręcasz na wałek nakrętkę i walisz gumowym błotkiem, lub zwykłym przez dębowe drewno, wał wyskakuje z łożysk i robota gra, przy czymś takim nawet nie uszkodzisz sobie simmera jeśli delikatnie go później wyjmiesz.
RYSUNEK Jak nie masz gumowego to bijesz metalowym przez dębowe drewienko,
Dlaczego dębowe?-bo jest najtwardsze, i aby nie zniszczyć gwintu wraz z nakrętką
Dlaczego nakrętka?- ażeby nie zniszczyć gwintu
Czy walić mocno?- nie używaj siły niczym Pudzian, uderz z gracją.
Nie masz dębowego drewienka?- trudno po prostu uderz przez inne, najważniejszy jest gwint.
RYSUNEK Jak nie masz gumowego to bijesz metalowym przez dębowe drewienko,
Dlaczego dębowe?-bo jest najtwardsze, i aby nie zniszczyć gwintu wraz z nakrętką
Dlaczego nakrętka?- ażeby nie zniszczyć gwintu
Czy walić mocno?- nie używaj siły niczym Pudzian, uderz z gracją.
Nie masz dębowego drewienka?- trudno po prostu uderz przez inne, najważniejszy jest gwint.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 2012-01-11, 23:41 przez WSK, łącznie zmieniany 1 raz.
MoTór nie umiera nigdy!- MoTór jest wieczny!
"make love, not war"
"make love, not war"
-
- Posty: 224
- Rejestracja: 2011-09-18, 19:30
- GG: 0
- Moje maszyny: Wsk 125
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontaktowanie:
Re: Wsk 125 M06B3 74r.
Nie jest mi szkoda 2 zł chcę zrobić ten motor raz a porządnie.
Ale dzięki za odp.
Ale dzięki za odp.
W Trakcie renowacji B3.
- mareckii91
- Posty: 144
- Rejestracja: 2011-05-04, 09:48
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06-z2
- Lokalizacja: Lubuskie
- Kontaktowanie:
Re: Wsk 125 M06B3 74r.
Simmeringi lepiej wymień na nowe, Pablo napisał dobrze, że powinno się wymieniać przy każdym grzebaniu w silniku. A co do reszty to nic więcej dodać nie można, kolega WSK wszystko napisał , bierzesz kawałek drewienka i lecisz z robotą pzdr
-
- Posty: 224
- Rejestracja: 2011-09-18, 19:30
- GG: 0
- Moje maszyny: Wsk 125
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontaktowanie:
Re: Wsk 125 M06B3 74r.
Dzisiaj postaram się umyć cały silnik i zacząć składać.
W Trakcie renowacji B3.
-
- Posty: 224
- Rejestracja: 2011-09-18, 19:30
- GG: 0
- Moje maszyny: Wsk 125
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontaktowanie:
Re: Wsk 125 M06B3 74r.
Niestety w dostępnych sklepach nie było preparatu K2
Kupiłem coś do mycia silników dzisiaj to sprawdzę.
Kupiłem coś do mycia silników dzisiaj to sprawdzę.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
W Trakcie renowacji B3.
-
- Posty: 224
- Rejestracja: 2011-09-18, 19:30
- GG: 0
- Moje maszyny: Wsk 125
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontaktowanie:
Re: Wsk 125 M06B3 74r.
Jest nowy problem, zauważyłem dzisiaj że w lewym karterze tam gdzie powinna być
śruba spustu oleju, ale jej tam nie było ktoś tam wsadził kawałek drewienka
no to rozwierciłem to i okazało się że gwinty są wyjechane co z tym zrobić zaślepić sylikonem czy co?
śruba spustu oleju, ale jej tam nie było ktoś tam wsadził kawałek drewienka
no to rozwierciłem to i okazało się że gwinty są wyjechane co z tym zrobić zaślepić sylikonem czy co?
W Trakcie renowacji B3.
- Karlicek
- Posty: 193
- Rejestracja: 2010-07-08, 12:53
- GG: 7162090
- Moje maszyny: M21 W2
M06 B3 - Lokalizacja: Gniezno
- Kontaktowanie:
Re: Wsk 125 M06B3 74r.
Zaślepić sylikonem? Jak to sobie wyobrażasz? Jedyne co mi przychodzi do głowy to przegwintowanie tego na nowo i dobranie/dorobienie nowej śruby spustowej.
Ja się z panem zgadzam. Oczywiście, że jest to ukartowana robota określonych kół.
-
- Posty: 224
- Rejestracja: 2011-09-18, 19:30
- GG: 0
- Moje maszyny: Wsk 125
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontaktowanie:
Re: Wsk 125 M06B3 74r.
Może źle to powiedziałem chodzi mi o to żeby wsadzić tam tą śrubę ale na silikon nie da rady?
W Trakcie renowacji B3.
- irek
- Posty: 569
- Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
- GG: 7348413
- Moje maszyny: Komar, WSK 175
- Lokalizacja: Paszczyna
- Kontaktowanie:
Re: Wsk 125 M06B3 74r.
Da rade jeśli gwint jest jeszcze w stanie utrzymać tą śrubę, żeby nie wypadła. Jeśli gwint co kolwiek trzyma to po dokładnym odtłuszczeniu i nasmarowaniu sporą ilością oraz odczekaniu kilku godzin powinno być wszystko ok. Sylikon jeśli powierzchnie są odtłuszczone działa jak klej.
Spawanie TIG Stal zwykła, nierdzewna i aluminium
-
- Posty: 224
- Rejestracja: 2011-09-18, 19:30
- GG: 0
- Moje maszyny: Wsk 125
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontaktowanie:
Re: Wsk 125 M06B3 74r.
Właśnie o to mi chodziło i tak zrobię.
Dzięki za odp.
Dzięki za odp.
W Trakcie renowacji B3.
-
- Posty: 224
- Rejestracja: 2011-09-18, 19:30
- GG: 0
- Moje maszyny: Wsk 125
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontaktowanie:
Re: Wsk 125 M06B3 74r.
Dzisiaj złożyłem część silnika jutro postaram się cały złożyć i kolejne pytanie czy
silnik składać na silikon i uszczelki czy jak?
silnik składać na silikon i uszczelki czy jak?
W Trakcie renowacji B3.
- Pablo_Picasso
- Posty: 388
- Rejestracja: 2010-06-14, 17:25
- GG: 40694177
- Moje maszyny: Komar 2350 75r.
Simson S51 Enduro 84r.
Tajfun 87r. - Lokalizacja: Gdańsk/Gdynia
- Kontaktowanie:
Re: Wsk 125 M06B3 74r.
Najlepiej by było zrobić tak jak piszesz. Dałeś sobie radę z tym wałem ?
Pozdro.
Pozdro.
GKS Wybrzeże Gdańsk 1945-2012
http://www.facebook.com/ZielonyCustomGarage
http://www.facebook.com/ZielonyCustomGarage
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 31 gości