Moja WSK M06B3 Gil

Awatar użytkownika
Technik
Posty: 50
Rejestracja: 2007-11-28, 23:04
Moje maszyny: Romet Ogar 205, WSK M06B3 73'
Lokalizacja: Chełmek
Kontaktowanie:

Re: Moja WSK M06B3 Gil

Post autor: Technik » 2008-03-27, 20:53

Co do pomysłu to mi się naprawde podoba, chociaż wolałbym cały silnik na czarno z oszlifowanymi żeberkami, tylko że taka farba jest cholernie droga, a cały cylek mógł byś wypiaskować to powinno go dobrze oczyścić.
Fotka takiego silnika:
enginerk9.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Kermit

Re: Moja WSK M06B3 Gil

Post autor: Kermit » 2008-04-17, 19:55

Da rade gdzieś dostac takie tulejki

http://img171.imageshack.us/my.php?imag ... 857cb7.jpg

Jak na tłoku pisze R2 to tłok jest do drugiego szlifu??
Może ktoś podac ile ma średnica tłoka na drugi szlif??

Awatar użytkownika
Wojtek
Posty: 954
Rejestracja: 2007-01-12, 18:22
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Moja WSK M06B3 Gil

Post autor: Wojtek » 2008-04-17, 22:05

Oryginalne do 175 są na allegro. Ja dzisiaj odebrałem. Nie wiem jednak czy w 125 nie są mniejsze. Kupo dobry materiał i niech tokarz dorobi.
Bynajmniej i przynajmniej to dwa słowa o kompletnie różnym znaczeniu. Nie używa się ich zamiennie!!!!!!!!!

ŻyLuŚ_WSK
Posty: 115
Rejestracja: 2008-04-03, 21:01
GG: 0
Lokalizacja: Suwałki

Re: Moja WSK M06B3 Gil

Post autor: ŻyLuŚ_WSK » 2008-04-29, 23:08

są mniejsze ja swoją tulejke kupiłem w zwyczajnym sklepie motoryzacyjnym a następnie trzeba było jeszcze rozwiercać :-?
Wsk 125 M06 B3 81 roku

Kermit

Re: Moja WSK M06B3 Gil

Post autor: Kermit » 2008-04-30, 14:38

Uuu to kto mi tu tulejkę rozwierci :/ . Ale na prawdę nikt nie wie jaką średnice ma tłok do drugiego szlifu bo nie wiem jakie pierścienie kupic żeby dac do szlifowania :/

Awatar użytkownika
Mateusz WSK
Posty: 1730
Rejestracja: 2008-02-11, 21:47
GG: 514342
Moje maszyny: 175 Kobuz 82r, B3 78r, Pannonia TLF 250 61r.
Lokalizacja: Wiązownica (Podkarpackie) RJA
Kontaktowanie:

Re: Moja WSK M06B3 Gil

Post autor: Mateusz WSK » 2008-05-02, 23:03

w sumie spoko maszyna, lecz zaniedbana.mam nadzieje że ładnie ją zrobisz.
wydrzyj ten cały nagar co jest w oknie wydechowym, też kiedyś taki miałem.
wymiar tłoka na 2 szlif wynosi 52,50 lecz nie kupuj podróbki w sklepie tylko kup oryginał na skuterdebica, ja sie przekonalem co to znaczy podróba tłok, jeżeli chcesz zobaczyć jak mój wygląda to pisz na gg (514342):).dlatego założe oryginalny :)
tulejki kup również oryginalne, na allegro sprzedaje jeden allegrowicz, jeżeli chcesz jego nick to pisz na gg.oczywiście sprzedaje oryginalne :).
ja u siebie mam założony nowy wał ( nie oryginał...) lecz w sumie nic nie mam mu do zarzucenia, normalnie sie spisuje :) wiadomo że nie jest lepszy niz oryginal ale w sumie nie jest zły :)
zresztą zależy jaki kupisz. tulejek nie rozwieracaj tylko je wybij, tą z lewego karteru jest łatwo, od drugiej strony karteru ją wybijasz. tą drugą musisz popukać zeby sie np kręciła i ją wyciągnij obcęgami czy czymś podobnym :).
pozdr.

Kermit

Re: Moja WSK M06B3 Gil

Post autor: Kermit » 2008-05-03, 16:58

Wcześniej nie napisałem że dostałem oryginalny tłok z tamtych czasów od wujka i wydaje mi się ze ten tłok jest na drugi szlif ale nie byłem pewny i nie wiedziałem jakie kupic pierścienie. A z tulejkami to chodziło o to że nowe trzeba rozwiercac żeby wałek wszedł. Już mnie wkurza ten sklep (skuterdebica) miesiąc temu zamówiłem ok. 40 części i jeszcze mi nie przysłali a jak zadzwoniłem to stwierdzili że mają jakieś braki nie długo wyślą :/

I jeszcze jedna trochę głupio zrobiona fotka jak wyglądał mój Gil przed remontem
dscn0076gi4.jpg
Jak ją kupiłem to nie było lusterek i siedzenie było podarte a amortyzator jest od Ogara bo oryginalny mi sie popsuł ale już jest naprawiony
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Mateusz WSK
Posty: 1730
Rejestracja: 2008-02-11, 21:47
GG: 514342
Moje maszyny: 175 Kobuz 82r, B3 78r, Pannonia TLF 250 61r.
Lokalizacja: Wiązownica (Podkarpackie) RJA
Kontaktowanie:

Re: Moja WSK M06B3 Gil

Post autor: Mateusz WSK » 2008-05-03, 20:37

a cylinder w motorku masz na drugi szlif ?
no to mówie własnie nie kupuj podróbek tulejek bo to syf :)
jeżeli chcesz oryginały to pisz na PW tu na forum do mnie albo na gg :)
pozdr

aha, ten amortyzator z ogara paskudnie wyglada :P

Kermit

Re: Moja WSK M06B3 Gil

Post autor: Kermit » 2008-05-04, 19:24

Cylinder mam nominalny ale że dostałem bardzo dobry tłok na drugi szlif to go przeszlifuje a amortyzator już jest zmieniony ;)

Awatar użytkownika
Mateusz WSK
Posty: 1730
Rejestracja: 2008-02-11, 21:47
GG: 514342
Moje maszyny: 175 Kobuz 82r, B3 78r, Pannonia TLF 250 61r.
Lokalizacja: Wiązownica (Podkarpackie) RJA
Kontaktowanie:

Re: Moja WSK M06B3 Gil

Post autor: Mateusz WSK » 2008-05-04, 21:01

kolega mi mówił że jak miał nominała u siebie to mu najlepiej chodziła, później gdy zrobił szlif na R2 to mówil że to już nie to samo.wolałbym na Twoim miejscu kupic org tłok i org pierscienie nowe :)
ale rób jak chcesz.

Kermit

Re: Moja WSK M06B3 Gil

Post autor: Kermit » 2008-05-05, 21:35

Może mu ktoś źle szlif zrobił bo przecież po takim czymś zwiększa się pojemnośc nieznacznie ale jednak się zwiększa więc powinna jeszcze lepiej chodzic

Awatar użytkownika
Mateusz WSK
Posty: 1730
Rejestracja: 2008-02-11, 21:47
GG: 514342
Moje maszyny: 175 Kobuz 82r, B3 78r, Pannonia TLF 250 61r.
Lokalizacja: Wiązownica (Podkarpackie) RJA
Kontaktowanie:

Re: Moja WSK M06B3 Gil

Post autor: Mateusz WSK » 2008-05-07, 09:10

wątpie żeby źle, robiliśmy w tym samym zakładzie szlif, specjalizują sie tam w naprawie silników itd.według mnie moja chyba też lepiej chodziła, chociaż miałem 1 szlif, ale org tłoczek,demba mi stanęła kiedyś koledze, całkiem przypadkiem :)
w sumie to rób jak chcesz, można by zrobić szlifa bo ma troche przebiegu, ale zrobił bym tylko jednego, niech będzie większa możliwość na przyszłość :P

Kermit

Re: Moja WSK M06B3 Gil

Post autor: Kermit » 2008-05-07, 19:22

Kolega mi mówił że w zakładzie w którym będę robił szlif to robią tak żeby tłok luźno wchodził i poradził mi żebym powiedział żeby mi ciasno zrobili to będzie lepiej chodziła ale nie będzie sie wtedy przegrzewac albo szybko ścierac cylinder??

Awatar użytkownika
Maciek
Posty: 561
Rejestracja: 2007-01-15, 21:00
GG: 8665055
Moje maszyny: Dudek Sport
Kobuz
Kos
M06B3
WFM, SHL, Komarki ,itd
Lokalizacja: Łowicz
Kontaktowanie:

Re: Moja WSK M06B3 Gil

Post autor: Maciek » 2008-05-07, 19:26

A jaki tłok kładziesz fabryczny? Bo jak prywaciarski to zrób luźniej, ale poza tym są normy i według nich się robi po to one są żeby zapewnić optymalne tarcie.
Wrzuć jakieś zdjęcia swojej WSK

Kermit

Re: Moja WSK M06B3 Gil

Post autor: Kermit » 2008-05-07, 19:57

No przecież fotki są na wcześniejszych stronach a jeśli chodzi o fotki z remontu to jeszcze za wcześnie bo narazie to silnik składam a dopiero po silniku biorę się za rame. Tłok mam oryginalny z tamtych czasów na drugi szlif

Kermit

Re: Moja WSK M06B3 Gil

Post autor: Kermit » 2008-07-06, 12:57

Tak się ostatnio zastanawiam jakim cudem z wałka zdawczego może NIE cieknąc olej.
42194616bfc212e0.jpg
W tym dekielku od wałka zdawczego jest simering czy jakos tak i w niem tulejka a w tulejke wchodzi wałek
4f0303ac76c41878.jpg
1. ten otwór jest uszczelniony przez simering
2. A tym otworem zawsze olej będzie ciekł więc ja już nie wiem jak to ma byc
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
pawel15
Posty: 1247
Rejestracja: 2007-01-31, 19:41
GG: 2782862
Moje maszyny: WSK B3 i "Kos" 1980, WSK B3 1977, WSK B1 1969
Lokalizacja: Dąbie
Kontaktowanie:

Re: Moja WSK M06B3 Gil

Post autor: pawel15 » 2008-07-06, 13:09

Kermit pisze:A tym otworem zawsze olej będzie ciekł więc ja już nie wiem jak to ma byc
Chyba chcesz aby olej nie wyciekał? Można to łatwo zrobić :).

Kermit

Re: Moja WSK M06B3 Gil

Post autor: Kermit » 2008-07-06, 19:53

pawel15 pisze:Chyba chcesz aby olej nie wyciekał?
No raczej
pawel15 pisze:Można to łatwo zrobić :).

No to napisał byś jak to zrobic bo tego otworu między wałkiem a tulejką nic nie uszczelnia olej będzie sie dostawał przez łożysko

Awatar użytkownika
125 arek
Posty: 535
Rejestracja: 2007-06-12, 20:53
GG: 6055683
Moje maszyny: M 06 B1
Lokalizacja: marcinkowice
Kontaktowanie:

Re: Moja WSK M06B3 Gil

Post autor: 125 arek » 2008-07-07, 08:52

musisz mieć dobrze zakręconą zębatkę
a jeśli nic to nie będzie dawało to załuż kryte łożysko na wałku zdawczym
Ekipa Południe®

Awatar użytkownika
pawel15
Posty: 1247
Rejestracja: 2007-01-31, 19:41
GG: 2782862
Moje maszyny: WSK B3 i "Kos" 1980, WSK B3 1977, WSK B1 1969
Lokalizacja: Dąbie
Kontaktowanie:

Re: Moja WSK M06B3 Gil

Post autor: pawel15 » 2008-07-07, 10:19

125 arek pisze:a jeśli nic to nie będzie dawało to załuż kryte łożysko na wałku zdawczym
To samo miałem na myśli- kryte łożysko :).

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości