Zwykła, "niezwykła" WSK M06B3 1983 rok

Odpowiedz
Awatar użytkownika
BikerDS
Sponsor
Posty: 743
Rejestracja: 2013-07-17, 07:44
GG: 4533379
Moje maszyny: WSK M06B3 1977
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:

Re: Zwykła, "niezwykła" WSK M06B3 1983 rok

Post autor: BikerDS » 2015-01-03, 22:15

Powiem Ci, że luzy to masz piękne :) ładnie to tłukło na pewno podczas pracy. Co do nagaru to raczej efekt bogatej mieszanki oleju w dodatku niskiej jakości ( lux 10, mixol ), ewentualnie przedmuchy przez pierścienie spalonej mieszanki "w dół". Olej nawet jakby się tam dostawał to nie powodowałby nagaru. Czopy wału widzę, że też możesz mieć wybite. Oby gniazda łożysk w karterze nie były zbyt luźne.

Awatar użytkownika
Walther77
Posty: 237
Rejestracja: 2014-09-24, 05:19
GG: 0
Moje maszyny: B3-83 jest
Yamaha XJ600S -96 jest XJ600 N-97 (była)
Lokalizacja: Inowrocław
Kontaktowanie:

Re: Zwykła, "niezwykła" WSK M06B3 1983 rok

Post autor: Walther77 » 2015-01-06, 21:50

Jedziemy dalej z robotą bo sprzęt mi zardzewieje po piaskowaniu :-P Dzisiaj zakończyłem przygotowanie części do cynkowania galwanicznego. Jutro jestem umówiony u galwanizera na oględziny i wycenę roboty. Szlifowania było na kilka wieczorów ale już widać światełko w tunelu :-) Problem miałem z wyjęciem osi wahacza ale sposób na "nakrętkę" i WD40 wypalił. Oś wyjęta, wyczyszczona i gotowa do ocynku. Mało tego, odzyskałem nawet tuleje metalowe wahacza :-) Wygląda na to ,że wiesia będzie naprawdę w oryginale :-) Już się nie mogę doczekać składania :-P

P.S.

Do cynkowania przygotowałem jeszcze magneto, stopkę hamulca, pręt hamulca, mniejsze śruby i tulejki oraz inne drobiazgi. Zdjęć nie robiłem bo mam to już wypiaskowane i zafoliowane .
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Matej
Administrator
Posty: 734
Rejestracja: 2012-01-18, 22:11
GG: 2507850
Moje maszyny: Wsk MR16 T
Wsk 125 Kos,
Wsk 175 kobuz,
Romet chart 211
Lokalizacja: Miłoszyce
Kontaktowanie:

Re: Zwykła, "niezwykła" WSK M06B3 1983 rok

Post autor: Matej » 2015-01-06, 22:48

klakson był malowany nie cynkowany ewentualnie chrom

Awatar użytkownika
marek5
Posty: 159
Rejestracja: 2012-11-03, 01:40
GG: 0
Moje maszyny: wsk M06B3
Lokalizacja: Stary Sącz
Kontaktowanie:

Re: Zwykła, "niezwykła" WSK M06B3 1983 rok

Post autor: marek5 » 2015-01-06, 23:27

stopka hamulca też w chromie

Awatar użytkownika
kwijatkowski
Posty: 120
Rejestracja: 2014-08-23, 12:34
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06B3 1983
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Zwykła, "niezwykła" WSK M06B3 1983 rok

Post autor: kwijatkowski » 2015-01-06, 23:38

marek5 pisze:stopka hamulca też w chromie
Tylko jeśli lubi błyskotki. Oryginalnie są cynkowane przecież. ;-)

Awatar użytkownika
Walther77
Posty: 237
Rejestracja: 2014-09-24, 05:19
GG: 0
Moje maszyny: B3-83 jest
Yamaha XJ600S -96 jest XJ600 N-97 (była)
Lokalizacja: Inowrocław
Kontaktowanie:

Re: Zwykła, "niezwykła" WSK M06B3 1983 rok

Post autor: Walther77 » 2015-01-07, 13:58

Dzięki za podpowiedzi .czyli klakson w proszek przy malowanu obręczy RAL 9006 a stopka ostatecznie chrom czy ocynk?

chemik1
Posty: 117
Rejestracja: 2014-01-19, 17:28
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06b3
Romet kadetx2
romet50t1
yamaxa xs400
Lokalizacja: Osięciny-Włocławek
Kontaktowanie:

Re: Zwykła, "niezwykła" WSK M06B3 1983 rok

Post autor: chemik1 » 2015-01-07, 14:54

Jeżeli ma być w ori to ocynk

Awatar użytkownika
krzysiek200
Posty: 880
Rejestracja: 2012-12-02, 22:26
GG: 0
Moje maszyny: WSK M21W2 DUDEK '75
WSK M21W2 KOBUZ '77
Lokalizacja: Łowicz/Nieborów
Kontaktowanie:

Re: Zwykła, "niezwykła" WSK M06B3 1983 rok

Post autor: krzysiek200 » 2015-01-07, 15:28

W 83 szly w ocynku, klakson byl caly czarny.

Awatar użytkownika
Walther77
Posty: 237
Rejestracja: 2014-09-24, 05:19
GG: 0
Moje maszyny: B3-83 jest
Yamaha XJ600S -96 jest XJ600 N-97 (była)
Lokalizacja: Inowrocław
Kontaktowanie:

Re: Zwykła, "niezwykła" WSK M06B3 1983 rok

Post autor: Walther77 » 2015-01-07, 18:12

Czyli w 1983 roku były już spore oszczędności skoro rezygnowali z chromu na rzecz ocynku . Jeszcze zastanawiam się nad klaksonem czy aby na pewno czarny.

P.S. Dzisiaj oddałem części do cynkowania. Jutro będę wiedział ile sobie zawołają. Coś majster wspominał, że aluminium odpada bo przy czyszczeniu w kwasie może zniknąć :D Sorki za takie dopytywanie ale naprawdę zależy mi na oryginalności wg. rocznika.

Awatar użytkownika
kwijatkowski
Posty: 120
Rejestracja: 2014-08-23, 12:34
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06B3 1983
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Zwykła, "niezwykła" WSK M06B3 1983 rok

Post autor: kwijatkowski » 2015-01-07, 18:38

W mojej 83 klakson był w kolorze felg.

Awatar użytkownika
Walther77
Posty: 237
Rejestracja: 2014-09-24, 05:19
GG: 0
Moje maszyny: B3-83 jest
Yamaha XJ600S -96 jest XJ600 N-97 (była)
Lokalizacja: Inowrocław
Kontaktowanie:

Re: Zwykła, "niezwykła" WSK M06B3 1983 rok

Post autor: Walther77 » 2015-01-07, 18:48

Tez mi się wydaje, że był srebrny. Mój ma jeszcze oryginalny ocynk w tzw. kwiaty. Nie jest błyszczący tylko powiedzmy srebrno-szary. Akurat pokrywkę klaksonu zostawiłem do ocynku także oprócz cybantów ( powinny być chromowane) reszta będzie w ocynku jak fabrycznie ;)

P.S. Przypomniało mi się, że oddałem do cynkowania blaszki, osłony łożysk kół i wahacza. Czy one nie są aluminiowe przypadkiem :shock: ?

Awatar użytkownika
qpa
Posty: 617
Rejestracja: 2011-09-12, 13:11
GG: 0
Moje maszyny: mustang ttr
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: Zwykła, "niezwykła" WSK M06B3 1983 rok

Post autor: qpa » 2015-01-07, 18:52

nie

Awatar użytkownika
Walther77
Posty: 237
Rejestracja: 2014-09-24, 05:19
GG: 0
Moje maszyny: B3-83 jest
Yamaha XJ600S -96 jest XJ600 N-97 (była)
Lokalizacja: Inowrocław
Kontaktowanie:

Re: Zwykła, "niezwykła" WSK M06B3 1983 rok

Post autor: Walther77 » 2015-01-13, 22:40

Stare okładziny zdjęte ze szczęk i odebrane ocynki :-) Światełko w tunelu pali się coraz mocniej :-)

P.S. Niestety zapodziały się szpilki głowicy :-( Jutro reklamacja :-/
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
BikerDS
Sponsor
Posty: 743
Rejestracja: 2013-07-17, 07:44
GG: 4533379
Moje maszyny: WSK M06B3 1977
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:

Re: Zwykła, "niezwykła" WSK M06B3 1983 rok

Post autor: BikerDS » 2015-01-13, 22:57

Jak już jesteś p ocynku i po malowaniu to już z górki :) bo widać efekty, a one motywują :) Tak trzymać!

Awatar użytkownika
Walther77
Posty: 237
Rejestracja: 2014-09-24, 05:19
GG: 0
Moje maszyny: B3-83 jest
Yamaha XJ600S -96 jest XJ600 N-97 (była)
Lokalizacja: Inowrocław
Kontaktowanie:

Re: Zwykła, "niezwykła" WSK M06B3 1983 rok

Post autor: Walther77 » 2015-01-14, 01:47

Z jednej strony już bym chciał na szybko wiesię składać, żeby w zbliżającym się sezonie nawijać kilometry ale wiem, że pośpiech w tej sytuacji jest niewskazany. Rozebrałem ją na kawałki i włożyłem mnóstwo pracy w remont już do tej pory i nie chcę tego zmarnować. Wolę na spokojnie wszystko poskładać, postawić moto na kołach a w drugim etapie składać silnik. W związku z tym, że jeszcze szukam oryginalnych nowych części ze starych zapasów np. wał, koła do skrzyni, lampy tylnej itp. może to jeszcze potrwać.

P.S.

Ceny niektórych "nowych" części ze starych zapasów są lekko przegięte jak na WUeskę :-) Widziałem ostatnio wał z cylindrem z zapasów , nowe zakonserwowane za ..uwaga 1000 PLNów :o Ale uparłem się na oryginalność i stan zbliżony do fabrycznego, także jeśli nawet coś zamontuję współczesnego np. łożyska, uszczelki to i tak po czasie gdzieś dorwę oryginały i zamienię 8-) Na pewno nie uda się mieć oryginalnych wszystkich łożysk ( współczesne mimo wszystko są wysokiej jakości np. FAG, SKF), dętek ( chociaż opony Stomila DOT 176 mam jak nowe ale popękane w kilku miejscach na brzegu może uda się uratować klejeniem na gorąco), manetek z epoki ( cena z kosmosu ), tłumika, kolanka, gum na podnóżki, kanapy ( nie licząc ratowanej zgniłej blachy), chlapaczy ( kto wie jaki jest oryginalny wzór, czy z odblaskami czy bez montowali) i kilka drobiazgów.

misiolek
Posty: 287
Rejestracja: 2007-04-01, 16:14
GG: 1970710
Moje maszyny: WSK KOS '82
K750
Lokalizacja: Dzierżoniów
Kontaktowanie:

Re: Zwykła, "niezwykła" WSK M06B3 1983 rok

Post autor: misiolek » 2015-01-14, 11:24

Rany takie opony można zakładać jak motór ma stać w pokoju nieużywany. Po tylu latach to cykająca bomba.
Po co Ci stare łożyska? Czy teraźniejsze są złe? Jest taki wybór producentów, że każdy znajdzie coś dla siebie.
Tak samo uszczelki. Jest tyle świetnych materiałów to po co ryzykować i zakładać stare, sparciałe uszczelki.
Simeringi po tylu latach będą twarde jak kamień.
A może ja się mylę ? :)
"o święty benzyniarzu ... "

Awatar użytkownika
brobmw
Posty: 432
Rejestracja: 2014-10-15, 20:30
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 Kos
WSK 175 Kobuz
Lokalizacja: Piaseczno
Kontaktowanie:

Re: Zwykła, "niezwykła" WSK M06B3 1983 rok

Post autor: brobmw » 2015-01-14, 11:28

misiolek pisze:Rany takie opony można zakładać jak motór ma stać w pokoju nieużywany. Po tylu latach to cykająca bomba.
Po co Ci stare łożyska? Czy teraźniejsze są złe? Jest taki wybór producentów, że każdy znajdzie coś dla siebie.
Tak samo uszczelki. Jest tyle świetnych materiałów to po co ryzykować i zakładać stare, sparciałe uszczelki.
Simeringi po tylu latach będą twarde jak kamień.
A może ja się mylę ? :)
Raczej się nie mylisz.Jestem tego samego zdania.
Ostre zakręty Ty lecisz nieugięty.

Awatar użytkownika
Mateusz WSK
Posty: 1730
Rejestracja: 2008-02-11, 21:47
GG: 514342
Moje maszyny: 175 Kobuz 82r, B3 78r, Pannonia TLF 250 61r.
Lokalizacja: Wiązownica (Podkarpackie) RJA
Kontaktowanie:

Re: Zwykła, "niezwykła" WSK M06B3 1983 rok

Post autor: Mateusz WSK » 2015-01-14, 11:44

Również mam fazę, żeby wkładać oryginalne części ale np łożyska wkładam współczesne.
Z uszczelkami ( oryginalnymi ) to do 125 bardzo ciężko dostać pod pokrywę od strony sprzęgła. Nowy oryginalny wał to póki co nie problem, +/- 400zł na allegro. Koła do skrzyni, lampa również nie są problemem.

Montować stare opony troche bez sensu ( chociaż sam na takich jeżdżę ;D ). Zwłaszcza, jeżeli masz tak bardzo spękane, że chcesz je naprawiać. W swojej zamontowałem nową oryginalną na tylne koło i po czasie pokazały się pęknięcia...

Awatar użytkownika
Walther77
Posty: 237
Rejestracja: 2014-09-24, 05:19
GG: 0
Moje maszyny: B3-83 jest
Yamaha XJ600S -96 jest XJ600 N-97 (była)
Lokalizacja: Inowrocław
Kontaktowanie:

Re: Zwykła, "niezwykła" WSK M06B3 1983 rok

Post autor: Walther77 » 2015-01-14, 13:18

Będę twardy i wpakuje max części oryginalnych ;-) wiem ze starych opon strach zakładać. Chyba pójdą na ścianę jako pamiątka. Maja jeszcze pieczatke z cena 440ZL.

Awatar użytkownika
kwijatkowski
Posty: 120
Rejestracja: 2014-08-23, 12:34
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06B3 1983
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Zwykła, "niezwykła" WSK M06B3 1983 rok

Post autor: kwijatkowski » 2015-01-14, 22:29

Oryginalny chlapacz z 83 masz na zdjęciu w moim temacie - 2 strona. Opony i dętki wymień, szkoda zdrowia.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości