Strona 2 z 3

Re: WSK Gil renowacja by luKi

: 2011-10-05, 20:49
autor: Łukasz
No i dzisiaj( i wczoraj itd. :mrgreen: ) udało mi się złożyć silnik. Części wymienione na nowe to :

-Szkiełkowanie
-Zębatka zdawcza
-Zębatka wału
-Łańcuszek sprzęgłowy
-Uszczelki
-Szpilki cylindra
-Śruby silnika
-Wałek kopnika
-Cylinder żeliwny + tłok i duperelki
-Tarcze sprzęgła
-Kosz sprzęgłowy
-Łożyska i simmeringi
-Kabel WN
-Wał-regeneracja

A teraz cena końcowa remontu silnika :550 zł

Foty

Ps. Oceniać

Re: WSK Gil renowacja by luKi

: 2011-10-05, 20:54
autor: Savier
Kurcze, też kiedyś miałem takie zabawki... Ale wszystkie porozkręcałem ;(.
Silnik spoko, cena wydaje mi się w miarę. Szkoda tylko, że dałeś nowy cylinder. W tym przypadku jestem zdania, że co ZMD do dobre :P.

Re: WSK Gil renowacja by luKi

: 2011-10-05, 21:23
autor: Johnny
Z tymi śrubami na "krzyżak", które ściągają dekiel sprzęgła to trochę przesadziłeś :/ To już imbus by się lepiej prezentował. Sam mam te długie śruby imbusowe bo tych na płaski wkrętak nigdy odkręcić nie można było.

Re: WSK Gil renowacja by luKi

: 2011-10-05, 23:10
autor: Łukasz
Savier- zabawki niestety nie moje, mojego brata :mrgreen: a cylek jak się sprawować nie będzie to na złom go i założę ZMD

Johnny- śruby pozmieniam, wiem, że te na krzyżak są do du.. ale takie dali na allegro, ale zamówię z nierdzewki albo imbusy.

Pozdrawiam

Re: WSK Gil renowacja by luKi

: 2011-10-05, 23:32
autor: Johnny
No to jakąś popelinę odwalają na allegro z tymi śrubami. Krzyżak generalnie jest lepszym rozwiązaniem od nacięcia pod płaski wkrętak (w końcu 4 krawędzie przenoszą obciążenie) ale tak jest tylko w teorii. Poza tym jak to wygląda ;(

Re: WSK Gil renowacja by luKi

: 2011-10-06, 00:25
autor: Alien
Do naszych motorków tylko i wyłącznie śruba z łbem walcowym pod plaski śrubokręt. Imbusy to tylko w sprzętach takich jak ma Wujcio albo Brat.

Re: WSK Gil renowacja by luKi

: 2011-10-06, 07:18
autor: zmyngut
Witam
Silniczek wygląda że tak powiem smacznie- jeżeli chodzi o te śruby to koledzy mają rację- tylko śruby na płaski śrubokręt. Rozumiem, że w sklepach czasami takich śrub o takiej długości nie ma (ja byłem w trzech to na płaski śrubokręt mieli tylko krótkie). W akcie desperacji kupiłem taką ale z sześciokątnym łbem- imadło mały pilnik i łeb stał się okrągły a zrobienie rowka pod śrubokręt to też nie problem. Po założeniu nie widać różnicy. A taka robota to też jakaś niewielka ale zawsze przyjemność :-) a i satysfakcja gwarantowana. jak to mówią- mała rzecz a cieszy.polecam

Re: WSK Gil renowacja by luKi

: 2011-10-06, 07:39
autor: Savier
Ja nie widzę, szczerze mówiąc, nic złego w imbusach. W takiej SHLce czy starej Fumce, owszem, ale one nie są za specjalne używane na co dzień. A WSK? Jeżeli nie jest robiona na wystawę to trzeba ulepszać ile wlezie :D.

Re: WSK Gil renowacja by luKi

: 2011-10-06, 09:08
autor: zmyngut
w sumie to zaraz zaczniemy dyskusję która do niczego nie prowadzi bo:
po pierwsze primo- silnik i cała reszta jest kolegi i może robić co mu się tylko podoba pod warunkiem, że mu się podoba
po drugie primo- śruba ma trzymać i tyle- po to ona tam jest a jaki ma łeb i kwestie estetyki to już zupełnie inna kwestia.
ma spełnić swoje zadanie- to jest najważniejsze. zresztą lepiej założyć takie śruby nowe niż jakieś wydłubane śrubokrętem stare rupiecie

Re: WSK Gil renowacja by luKi

: 2011-10-06, 15:08
autor: Łukasz
Chyba założę (jak będą mieli w sklepie :mrgreen: ) czarne imbusy. Wydaje mi się, że fajnie będzie kontrastować ze szkiełkowanym silnikiem, a jak nie będą mieli to nierdzewne od Roksana761 z allegro (mam już komplet ;no może nie ja a tata ale mi dać nie chce :evil: ) tylko, że drogie są bo 50 zł komplet na silnik :-/

Pozdrawiam

Re: WSK Gil renowacja by luKi

: 2011-10-08, 20:03
autor: Łukasz
Z nowości. Założyłem imbusy na cały silnik i odpaliłem go:

Przed regulacją http://www.youtube.com/watch?v=Db-CLrNXrIc
Po http://www.youtube.com/watch?v=l9Nr__bOj7A

Re: WSK Gil renowacja by luKi

: 2011-10-10, 19:24
autor: wujcio
czarnych imbusów nie zakładaj bo one szybko zardzewieją bo są surowe.
Jak zakładać to tylko ocynkowane

Re: WSK Gil renowacja by luKi

: 2011-10-10, 19:54
autor: Łukasz
Wiem, już założyłem ocynkowane, bo tata mi powiedział właśnie, że tamte rdzewieją :mrgreen:

Re: WSK Gil renowacja by luKi

: 2011-10-10, 22:52
autor: Johnny
Bo jakby te śruby były rzeczywiście oksydowane to by nie rdzewiały. Niestety one po nagrzaniu są wrzucane do oleju co nadaje im czarny kolor (zupełnie jak po oksydowaniu) ale nie powstaje powłoka chroniąca je przed korozją (jak przy oksydowaniu). Teraz już się na wszystkim oszczędza .........

Re: WSK Gil renowacja by luKi

: 2011-10-10, 22:56
autor: marcinex
silnik bardzo mi sie podoba, po tym szkiełkowaniu jest tak jak powinno byc... Ciekawe jak Ci wyjdzie reszta :-)

Re: WSK Gil renowacja by luKi

: 2011-10-12, 08:08
autor: Irek.S.
Mnie to ciekawi jak on na tym cylindrze bedzie chodził

Re: WSK Gil renowacja by luKi

: 2011-10-12, 10:51
autor: Łukasz
Powiem szczerze, że mnie też :mrgreen:

Jak się sprawować nie będzie to założę ZMD i będzie święty spokój :-D

Re: WSK Gil renowacja by luKi

: 2011-10-17, 23:53
autor: AudioBas
Jakoś kiepsko Ci to wyszkiełkowali.
Wygląda jakby piaskowali....

:)

Re: WSK Gil renowacja by luKi

: 2011-10-18, 09:49
autor: Łukasz
AudioBas pisze:Jakoś kiepsko Ci to wyszkiełkowali.
Audio no wiesz ty co :evil: . Wygląda jak piaskowany, bo był szkiełkowany na mat...świecące silniki mi się nie podobają :mrgreen:

A i szkiełkowałem u siebie w domu(piaskarka kabinowa) :D

Re: Gil Łukasza

: 2011-10-28, 20:06
autor: picek
szkiełkowany na mat czyli w jaki sposób? mikrokulkami przy dużym ciśnieniu? czy bardzo grubymi mikrokulkami?