Strona 3 z 5
Re: WSK M06B3
: 2016-02-19, 22:49
autor: yamacher35
Coś ci podpowiem kolego na przyszłość. Po piaskowaniu elementów typu bak, błotniki zapamiętaj kładzie się zawsze podkład reaktywny a nie epoxydowy, i dopiero na reaktywny dajemy podkład akrylowy a później co ci się podoba. A dlatego tak się robi ponieważ podkład reaktywny wchodzi w reakcję z rdzą i zahamowuje proces korozji. A po piaskowaniu szczególnie tam gdzie są wżery w blasze korozja może się jeszcze czaić choć jej nie będziesz widział i po roku czy dwóch może zacząć się ujawniać czego ci nie życzę. Podkład epoxydowy jest bardzo dobry , twardy i ma bardzo dobre właściwości antykorozyjne ale ma sens jak kładziemy go na czystą nową blachę, a nie na blachy co mają po 25 lat.
Druga moja uwaga to jak wypiaskowali ci zbiornik bez korka to będziesz miał przerypane żeby te resztki piasku z niego usunąć, wiem to na swoim przykładzie, zapycha mi się filtr i gaznik do tej pory co jakiś czas muszę czyścić układ, choć pukałem bak kilkukrotnie ciągle ten piach gdzieś w zakamarkach siedzi.W czasie jazdy paliwo się buja i wypukuje go po trochu zapychając wszystko po drodze.
Re: WSK M06B3
: 2016-02-20, 12:23
autor: yazimoo
125 arek pisze:Wszystko ładnie z wsk (tylko masz chyba mało powierzta w prawym przednim kole w c-330)
Dzięki, traktor stoi od jesieni w garażu, zimuje to i powietrze schodzi, P.S to C-360
rolecki pisze:Piękny czarny lakier tylko albo mi się wydaje albo aparat zakłamuje kolory to obręcze powinny mieć kolor srebrny(tzw.młotkowy) a tu widać że są szare.
Obręcze malowałem proszkowo na RAL 9006, czyli taki kod jak wszyscy piszą, może faktycznie zdaje Ci się przez te zdjęcia
yamacher35
Dzięki za radę, szczerze to nie bardzo wiedziałem o tym podkładzie reaktywnym. Myślę jednak że bardzo nie skopałem tego bo dużo ludzi daje epoksydowy + na to akrylowy i nic się nie dzieje. Osobiście też znam wielu ludzie co dawali tylko akrylowy i też im się to trzyma. Co do tego piachu to faktycznie czeka mnie małe płukanie
. Dzięki za rady i komentarze.
Wczoraj podziałałem i po wielu problemach udało złożyć i się przód, mam nadzieję, że wszystko będzie Ok jak założę koło itd.
Udało mi się również zapleść przednie koło, niżej zdjęcia
Re: WSK M06B3
: 2016-02-22, 12:55
autor: Szymku
Fela "chrom"zrobiłaby tu robotę:)
Dobrze Ci idzie.
Re: WSK M06B3
: 2016-02-24, 16:05
autor: yazimoo
Szymku pisze:Fela "chrom"zrobiłaby tu robotę:)
Dobrze Ci idzie.
Dzięki, co do chromowanych obręczy to wiadomo, ładniej by to wyglądało ale nie stać mnie na chromowanie obręczy, które 200 zł nie kosztuje... Obręcze pomalowane są proszkowo na kolor taki jak oryginalny, dobierany po kodzie i myślę że też jest bardzo ładnie i trwale.
Dzisiaj odwiedził mnie kurier, przywiózł mi 2 nowe opony, dętki i fartuchy, kolanko wydechowe, gumy zabieraka zębatki tylnej, napinacze łańcucha, odbój stopek centralnych, przelotkę linki licznika, oring wałka kopnika i gumę na kopnik
Części zamówiłem w poniedziałek rano na sklepie stolmot, dzisiaj doszły, więc czas realizacji bardzo szybki. Polecam
Re: WSK M06B3
: 2016-02-24, 22:53
autor: golfcc
super wygląda ta 125:) jaki kod lakieru na zbiorniku i reszcie masz?:D patrząc na Twoją wsk przekonuję się że proszkowo to tylko ramę, jakieś drobiazgi i obręcze warto malować a tak to pistolet i na mokro
Re: WSK M06B3
: 2016-02-25, 12:15
autor: yazimoo
Kod lakieru czarnego to Ral 9005. Faktycznie ramę i jakieś drobiazgi, jak i obręcze warto polakierować proszkowo, chociażby ze względu na trwałość lakieru.Co do baku i np boczków, błotników to niektórzy też dają proszek i są zadowoleni, wszystko jest zależne jak dobrze wykona nam to zakład. Ja osobiście widziałem na żywo kilka motocykli malowanych proszkowo w różnych zakładach w mojej okolicy i lakier każdego z nich nie podobał mi się. Straszny baran, wyglądało to jak lakier na jakichś maszynach rolniczych. Być może są zakłady które robią niemal na lustro - ja się nie spotkałem. Jeśli ktoś twierdzi, że ma ładnie polakierowany proszkowo np. bak to proszę o zdjęcie bardzo dobrej jakości, z ciekawością zobaczę
Ja malowałem lakierem akrylowym, później polerka i myślę, że wyszło ładnie
Re: WSK M06B3
: 2016-02-25, 15:03
autor: marek-robert
Ja mam całkiem nieźle pomalowane, pomijając wgniotki, ale taka formuła odrestaurowywania.
https://www.youtube.com/watch?v=gYdnFDpL9XE jakość HD
Re: WSK M06B3
: 2016-02-25, 16:45
autor: yazimoo
Jak możesz to wrzuć dokładne zdjęcia tych polakierowanych elementów
Re: WSK M06B3
: 2016-02-25, 17:58
autor: marcpol
yamacher35 pisze:Coś ci podpowiem kolego na przyszłość. Po piaskowaniu elementów typu bak, błotniki zapamiętaj kładzie się zawsze podkład reaktywny a nie epoxydowy, i dopiero na reaktywny dajemy podkład akrylowy a później co ci się podoba. A dlatego tak się robi ponieważ podkład reaktywny wchodzi w reakcję z rdzą i zahamowuje proces korozji.
Podkład reaktywny nie wchodzi w reakcję z rdzą. Nie hamuje procesu korozji. Różni się od podkładu epoksydowego przyczepnością do podłoża, toleruje gorzej przygotowaną powierzchnię. Podkład epoksydowy tworzy jednak szczelniejszą powłokę, stąd jego ochrona antykorozyjna jest lepsza.
Obecnie można zakupić przemysłowe podkłady epoksydowe, który przy grubości zalecanej przez producenta też tolerują gorzej przygotowane powierzchnie. Przykładowo przetestowany osobiście i przez wielu znajomych Interplus 256
http://www.international-pc.com/PDS/2332-P-pol-A4.pdf
Re: WSK M06B3
: 2016-02-29, 22:51
autor: yamacher35
Kolego marcpol niestety ale się z tobą nie zgodzę, ja lakieruję samochody i motocykle od ok 15 lat i zapewiam cię że wiem co piszę, wiele pojazdów widuję do tej pory i nie ma żadnego problemu z powłoką lakierniczą , nie miałem ani jednej reklamacji , poczytaj sobie karty charakterystyk podkładów reaktywnych, przeczytaj po co podkład ten ma w swoim składzie kwas fosforowy i jakie ma właściowości antykorozyjne a potem się wypowiadaj. Według mnie to ty możesz sobie nawet minią czerwoną malować swoje pojazdy albo unikorem czy też hameraitem i też twierdzić że jest super antykorozyjna, masz takie prawo.
Re: WSK M06B3
: 2016-03-03, 10:19
autor: yazimoo
Re: WSK M06B3
: 2016-03-03, 11:00
autor: Szczepan
Pytałeś u góry o proszek u mnie na zbiorniku i boczkach wyglądał tak :
http://imgur.com/a/08IQM
Re: WSK M06B3
: 2016-03-03, 22:06
autor: yazimoo
Bardzo ładnie wyglądają te twoje elementy, widać że zakład ogarnięty i zrobili Ci jak trzeba
Dzisiaj odebrałem koła z centrowania oraz pozakładałem fartuchy, dętki, opony. Wszystko składałem na pudrze ''talk''
Podsumowując koła:
- obręcze piaskowane i lakierowane proszkowo
- bębny polerowane, pokrywy hamulców polerowane
- nowe łożyska
- nowe chromowane szprychy, nyple
- nowe fartuchy, dętki, opony
- nowe gumy zabieraka zębatki tył
- zabierak zębatki polerowany
Zdjęcia, bardzo słabe, na żywo wyglądają mega
Re: WSK M06B3
: 2016-03-06, 12:34
autor: yazimoo
Re: WSK M06B3
: 2016-03-06, 12:48
autor: Savier
Fajne jest takie składanie, najlepsza część w remoncie
.
Widzę, że 'dupka' wyżej jest przez nowe amorki. Nie są twardsze od oryginału?
Co do przednich lag, zobacz po prostu czy Ci tam nie trą. Różnica pewnie polega na innej długości sprężyn.
Re: WSK M06B3
: 2016-03-06, 12:52
autor: yazimoo
Savier pisze:Fajne jest takie składanie, najlepsza część w remoncie
.
Widzę, że 'dupka' wyżej jest przez nowe amorki. Nie są twardsze od oryginału?
Co do przednich lag, zobacz po prostu czy Ci tam nie trą. Różnica pewnie polega na innej długości sprężyn.
Dokładnie, najlepszy okres remontu, ale też trzeba wszystko powoli robić i starannie żeby nic nie uszkodzić czy porysować
No jest trochę wyżej, a czy są twardsze od oryginalnych to Ci powiem jak złożę motocykl i pojeżdżę.
Gdzie mają trzeć bo nie bardzo rozumiem ? Ta różnica nie przeszkadza ?
Re: WSK M06B3
: 2016-03-09, 21:11
autor: yazimoo
Re: WSK M06B3
: 2016-03-09, 21:16
autor: marek-robert
Ładnie wyszło, dawałeś gąbkę zwykłą tapicerską czy piankę lateksową?
Re: WSK M06B3
: 2016-03-09, 21:27
autor: yazimoo
Dzięki, gąbkę dawałem taką jak była, oryginalną, ponieważ była w bardzo dobrym stanie
Re: WSK M06B3
: 2016-03-09, 21:31
autor: Student
Szybko idzie, miło się to ogląda