Zwykła, "niezwykła" WSK M06B3 1983 rok
- Walther77
- Posty: 237
- Rejestracja: 2014-09-24, 05:19
- GG: 0
- Moje maszyny: B3-83 jest
Yamaha XJ600S -96 jest XJ600 N-97 (była) - Lokalizacja: Inowrocław
- Kontaktowanie:
Re: Zwykła, "niezwykła" WSK M06B3 1983 rok
Sorki za posta pod postem ale maksymalnie 15 zdjęć wchodzi więc wrzucam kolejne z dzisiejszej chwili spędzonej na montażu chlapaczy . Swoją drogą mam już prawie całą nową WSKę Czuje klimat lat 80tych jak jestem w garażu . O taki efekt mi chodziło
P.S. Dziękuję przy okazji koledze z forum za zajefajne chlapacze! Wielkie dzięki, super wykonanie!
P.S. Dziękuję przy okazji koledze z forum za zajefajne chlapacze! Wielkie dzięki, super wykonanie!
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Walther77
- Posty: 237
- Rejestracja: 2014-09-24, 05:19
- GG: 0
- Moje maszyny: B3-83 jest
Yamaha XJ600S -96 jest XJ600 N-97 (była) - Lokalizacja: Inowrocław
- Kontaktowanie:
Re: Zwykła, "niezwykła" WSK M06B3 1983 rok
Kolejna dostawa i mamy na pokładzie nowe dętki, opony Duro, szczęki, gumy zabieraka, linkę hamulca przedniego . Dętki mocne i grube a opony Duro niestety dość wąskie w porównaniu z D-103, mam nadzieję, że będą wyglądały inaczej na obręczy. Dzisiaj jeszcze doszło używane koło, z którego wykorzystam obręcz ale co z tego będzie to nie wiem bo każde kolejne jakie kupuje jest bardziej zwichrowane Chyba w przyszłości skuszę się na włoskie na wzór oryginalnych lub będę polował na oryginalne ze starych zapasów. Nie wiem czy Wy też macie problem z biciem kół oryginalnych czy tylko te używki są takie zwichrowane ?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Posty: 117
- Rejestracja: 2014-01-19, 17:28
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06b3
Romet kadetx2
romet50t1
yamaxa xs400 - Lokalizacja: Osięciny-Włocławek
- Kontaktowanie:
Re: Zwykła, "niezwykła" WSK M06B3 1983 rok
ja centrowałem i nic nie bije,i obręcz jak í opona ze starych zapasów,no może aż tak idealnie nie jest ale nikt tu nie jeździ wsk-ą 120km/h,raczej max 60więc nawet tego nie odczujesz.
-
- Posty: 287
- Rejestracja: 2007-04-01, 16:14
- GG: 1970710
- Moje maszyny: WSK KOS '82
K750 - Lokalizacja: Dzierżoniów
- Kontaktowanie:
Re: Zwykła, "niezwykła" WSK M06B3 1983 rok
U mnie w każdym kole choć troszke biło. Zawsze w miejscu spawu obręczy. Zależy jak wyszło w produkcji - raz lepiej, raz gorzej.
Też mam taką oponę i złudzenie jak by była troszkę węższa od stomila. Jednak dobrze się na niej jeździ. Muszę jeszcze jedną taką na przód kupić.
Też mam taką oponę i złudzenie jak by była troszkę węższa od stomila. Jednak dobrze się na niej jeździ. Muszę jeszcze jedną taką na przód kupić.
"o święty benzyniarzu ... "
- Walther77
- Posty: 237
- Rejestracja: 2014-09-24, 05:19
- GG: 0
- Moje maszyny: B3-83 jest
Yamaha XJ600S -96 jest XJ600 N-97 (była) - Lokalizacja: Inowrocław
- Kontaktowanie:
Re: Zwykła, "niezwykła" WSK M06B3 1983 rok
3 godziny centrowałem koło i szału nie ma . Podejrzewam, że kolejna z pięciu felg jakie miałem, kupiłem jest krzywa. Bicie zmniejszyło się na boki ale góra dół koło chodzi jak szalone. Ostatecznie zapakowałem koło do auta i zawiozłem do lokalnego speca od rowerów Wpadam do niego z moim kołem a tam co robi koleś? Centruje koło od WSKi hehehe. Serio Więc mam nadzieje, że z moim sobie poradzi. Stwierdził tylko, że centruje się tak samo jak koło do roweru ale trochę mocniej trzeba dokręcać szprychy. Dałem mu 4 szprychy na zapas. Zobaczymy ile popęka przy próbie centrowania przez tego magika. W Inowrocławiu podobno lepszego nie ma
- piotreklsw
- Posty: 22
- Rejestracja: 2014-09-21, 09:38
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk mo6 b1
wsk b3 - Lokalizacja: Świdnik
- Kontaktowanie:
Re: Zwykła, "niezwykła" WSK M06B3 1983 rok
Odnośnie centrowania-czy orientujesz się jaka jest cena usługi bo ja za centrowanie zapłaciłem 100 za dwie sztuki i szczerze-no myślałem, że będzie taniej
- qpa
- Posty: 617
- Rejestracja: 2011-09-12, 13:11
- GG: 0
- Moje maszyny: mustang ttr
- Lokalizacja: Lublin
- Kontaktowanie:
Re: Zwykła, "niezwykła" WSK M06B3 1983 rok
piorrek ja w Lublinie płaciłem 50 pln za dwie
- Walther77
- Posty: 237
- Rejestracja: 2014-09-24, 05:19
- GG: 0
- Moje maszyny: B3-83 jest
Yamaha XJ600S -96 jest XJ600 N-97 (była) - Lokalizacja: Inowrocław
- Kontaktowanie:
Re: Zwykła, "niezwykła" WSK M06B3 1983 rok
W sezonie serwisy rowerowe maja kupę roboty i pewnie dlatego tak drogo ( 100 PLN ). Ja płaciłem 30 zł za koło.
P.S. Aktualnie mam już wszystko wypiaskowane, pomalowane i na dniach będę składał i centrował drugie koło. Zdjęć pomalowanej felgi, puszki filtra i blachy siedzenia nie robiłem z braku czasu, ale prace postępują . Na początku lipca oddaję blachę siedzenia wraz z gąbką do tapicera. Myślę, że do końca lipca wiesia będzie gotowa na wstawienie silnika, który zacznę składać w sierpniu i najpóźniej na jesień pierwsze odpalanie po półtorarocznej renowacji Walczyłem ostatnio z ustawieniem przedniego zawiasu ale ostatecznie chyba się udało. Jazdy próbne pokażą co będzie jeszcze do poprawy. Byle do jesieni
Panie i Panowie drugie koło zaplecione Tylne koło na zdjęciu jest zamontowane z przodu bo wstępnie je centrowałem
P.S. Aktualnie mam już wszystko wypiaskowane, pomalowane i na dniach będę składał i centrował drugie koło. Zdjęć pomalowanej felgi, puszki filtra i blachy siedzenia nie robiłem z braku czasu, ale prace postępują . Na początku lipca oddaję blachę siedzenia wraz z gąbką do tapicera. Myślę, że do końca lipca wiesia będzie gotowa na wstawienie silnika, który zacznę składać w sierpniu i najpóźniej na jesień pierwsze odpalanie po półtorarocznej renowacji Walczyłem ostatnio z ustawieniem przedniego zawiasu ale ostatecznie chyba się udało. Jazdy próbne pokażą co będzie jeszcze do poprawy. Byle do jesieni
Panie i Panowie drugie koło zaplecione Tylne koło na zdjęciu jest zamontowane z przodu bo wstępnie je centrowałem
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Walther77
- Posty: 237
- Rejestracja: 2014-09-24, 05:19
- GG: 0
- Moje maszyny: B3-83 jest
Yamaha XJ600S -96 jest XJ600 N-97 (była) - Lokalizacja: Inowrocław
- Kontaktowanie:
Re: Zwykła, "niezwykła" WSK M06B3 1983 rok
Wiesława otrzymała ostatecznie, nowe oryginalne koła z oponkami Duro. Oprócz silnika, który kompletuje z nowych części i składam pozostanie instalacja i kosmetyka. Wlecze się już półtora roku ta renowacja ale myślę, że będzie warto Mam nadzieję, że prezentuje się nieźle
P.S. Nie ma zgody na publikacje zdjęcia pasażera wiesi dlatego twarz zmodyfikowałem Od razu zaznaczę, ja na niej nie siedzę ale ładnie się na tym zdjęciu motór prezentuje
P.S. Nie ma zgody na publikacje zdjęcia pasażera wiesi dlatego twarz zmodyfikowałem Od razu zaznaczę, ja na niej nie siedzę ale ładnie się na tym zdjęciu motór prezentuje
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Walther77
- Posty: 237
- Rejestracja: 2014-09-24, 05:19
- GG: 0
- Moje maszyny: B3-83 jest
Yamaha XJ600S -96 jest XJ600 N-97 (była) - Lokalizacja: Inowrocław
- Kontaktowanie:
Re: Zwykła, "niezwykła" WSK M06B3 1983 rok
Do pełni szczęścia czyli kompletu nowych części silnika brakuje mi tylko kół zębatych Z22, Z23 i tryb zdawczy. Jeśli ma ktoś nowe ZMD chętnie odkupię.
Do tej pory udało mi się zakupić poniższe nowe części ZMD:
- koło zębate I biegu
- koło zębate Z28
- wałek główny
- wałek pośredni
- kompletny kosz sprzęgłowy
- półksiężyc startera
- wałek zmiany biegów
- zmieniacz biegów
- tulejki karterów z fosforobrązu - 2 szt
- koło małe na wał
- łańcuch sprzęgłowy Romet
- wał korbowy
- tarcze sprzęgłowe korkowe z przekładkami blaszanymi - komplet 5 szt
dodatkowo używany cylinder żeliwny ze wszystkimi żeberkami do szlifu.
P.S. Mam na sprzedaż drugi komplet tarcz z czasów PRL, nowych do WSKi 125. Pisać jakby co, wystawiłem w "sprzedam".
Do tej pory udało mi się zakupić poniższe nowe części ZMD:
- koło zębate I biegu
- koło zębate Z28
- wałek główny
- wałek pośredni
- kompletny kosz sprzęgłowy
- półksiężyc startera
- wałek zmiany biegów
- zmieniacz biegów
- tulejki karterów z fosforobrązu - 2 szt
- koło małe na wał
- łańcuch sprzęgłowy Romet
- wał korbowy
- tarcze sprzęgłowe korkowe z przekładkami blaszanymi - komplet 5 szt
dodatkowo używany cylinder żeliwny ze wszystkimi żeberkami do szlifu.
P.S. Mam na sprzedaż drugi komplet tarcz z czasów PRL, nowych do WSKi 125. Pisać jakby co, wystawiłem w "sprzedam".
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Szymku
- Posty: 135
- Rejestracja: 2015-08-10, 19:19
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk 125 ,komar
- Lokalizacja: B-tów
- Kontaktowanie:
Re: Zwykła, "niezwykła" WSK M06B3 1983 rok
Masz jeszcze te tarczki?
-
- Posty: 25
- Rejestracja: 2015-04-01, 09:11
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 M06-64 1964r
Wsk B3 kos 1983r - Lokalizacja: Oława
- Kontaktowanie:
Re: Zwykła, "niezwykła" WSK M06B3 1983 rok
Kolego pisałeś coś wcześniej o felgach od kos-a. Posiadasz je może jeszcze? W jakim są stanie i czy nie chciałbyś się ich pozbyć?
- Walther77
- Posty: 237
- Rejestracja: 2014-09-24, 05:19
- GG: 0
- Moje maszyny: B3-83 jest
Yamaha XJ600S -96 jest XJ600 N-97 (była) - Lokalizacja: Inowrocław
- Kontaktowanie:
Re: Zwykła, "niezwykła" WSK M06B3 1983 rok
Wszystko co miałem ponad stan sprzedałem. Nie handluję częściami, pozbywałem się zdublowanych kupowanych okazyjnie na aukcjach. Aktualnie szukam tylko nowych oryginalnych. Obręczy to chyba z 5 sztuk przerobiłem zanim nie zdecydowałem się na nowe z epoki, które w ogóle dało się jako tako wycentrować. Szkoda kasy na używane badziewie. Dłużej będę składał moto ale za to na nowych oryginalnych klamotach
- Walther77
- Posty: 237
- Rejestracja: 2014-09-24, 05:19
- GG: 0
- Moje maszyny: B3-83 jest
Yamaha XJ600S -96 jest XJ600 N-97 (była) - Lokalizacja: Inowrocław
- Kontaktowanie:
Re: Zwykła, "niezwykła" WSK M06B3 1983 rok
Długo, długo nic...i czas składać silnik... i zonk. Zaraz napiszę o co chodzi. W każdym razie , nie zawsze to co miało sprawiać przyjemność jest przyjemnością ze względu na pierdzielonych podwykonawców: tokarzy, cynkarzy, szlifierzy i innych beznadziejnych pseudofachowców ( nawet tych starych, leśnych dziadków co to na SHLkach się wychowali a tulejek nie potrafią rozwiercić mając 40 lat doświadczenia . Chyb sam zainwestuje w sprzęt i uruchomię kompleksowy warsztat motocyklowy z tokarką, frezarką, elektrodrążarką etc. bo mnie "współcześni" rzemieślnicy ogromnie wkurw..ją niewiedzą mimo wieloletniego doświadczenia. Czy już w tym jeba..nym kujawsko-pomorskim nie ma fachowców???? Kurfa jak wygram w Totka to na bank otworzę Polski Orendż Kaunty Czopers....
P.S. Miałem przez sobotę i niedzielę złożyć i odpalić silnik. Dałem lokalnemu magikowi od tulejek, rozruszników, alternatorów itp. kartery z nabitymi nowymi tulejkami z fosforobrązu do rozwiercenia. W skrócie zjeb.ał robotę. Wałek po skręceniu karterów blokuje się z podkładkami a bez ma luz osiowy ok. 1 mm. 100 zł poszło w kibel... Rozwiercił nieosiowo. To jest w ogóle wykonalne ?????? Żeby tego było mało, oddałem cylinder żeliwny z tłokiem od Aliena 52,20 do szlifu do Bydgoszczy. Sprawdzam pasowanie. Miało być na 5 setek. Luz między cylindrem a tłokiem uwaga: 0,15 mm. Mylę się, czy powinien wejść listek szczelinomierza max. 0,05 mm między tłok a cylinder???
P.S. Miałem przez sobotę i niedzielę złożyć i odpalić silnik. Dałem lokalnemu magikowi od tulejek, rozruszników, alternatorów itp. kartery z nabitymi nowymi tulejkami z fosforobrązu do rozwiercenia. W skrócie zjeb.ał robotę. Wałek po skręceniu karterów blokuje się z podkładkami a bez ma luz osiowy ok. 1 mm. 100 zł poszło w kibel... Rozwiercił nieosiowo. To jest w ogóle wykonalne ?????? Żeby tego było mało, oddałem cylinder żeliwny z tłokiem od Aliena 52,20 do szlifu do Bydgoszczy. Sprawdzam pasowanie. Miało być na 5 setek. Luz między cylindrem a tłokiem uwaga: 0,15 mm. Mylę się, czy powinien wejść listek szczelinomierza max. 0,05 mm między tłok a cylinder???
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 2016-04-02, 23:57 przez Walther77, łącznie zmieniany 2 razy.
- Muciek
- Posty: 1466
- Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
- Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
- Lokalizacja: Radziechowa
- Kontaktowanie:
Re: Zwykła, "niezwykła" WSK M06B3 1983 rok
W WSK'ach trzeba rozwiercać na raz te tulejki, jak wbiłeś tam nowe i rozwiercał pojedynczo to całkiem możliwe że nie osiowo
- Walther77
- Posty: 237
- Rejestracja: 2014-09-24, 05:19
- GG: 0
- Moje maszyny: B3-83 jest
Yamaha XJ600S -96 jest XJ600 N-97 (była) - Lokalizacja: Inowrocław
- Kontaktowanie:
Re: Zwykła, "niezwykła" WSK M06B3 1983 rok
Muciek, ten chu..j za przeproszeniem cuda wyczyniał, przez kilka godzin rozwiercając dwie tulejki podobno na raz na skręconych karterach czyli niby dobrze bo przecież on się kur..a zna i te moje pasowania z książki załęskiego mam dać do laboratorium bo w praktyce i tak inaczej wychodzi rozwiertakami, których używa od 40 lat.. a i tak zjebał. Brak słów... Zastanawiam się czy luz osiowy wałka 0,8 mm bez tych podkładek nie popierdoli nowej skrzynki ZMD. Bo z podkładkami klinuje całkowicie wałek pośredni. Ja ten zakład znam nie od dzisiaj i powiem Ci, że dziwię się, że temu dziadowi nie wstyd takiego partactwa uskuteczniać... Jeszcze wjeba..ł podkładki dystansujące bo miał nadzieję, że luz zniweluje a tu się okazuje, że rozwiercił nieosiowo.
P.S. Ja mam pasję i sentyment do starych motocykli ale to nie znaczy, że mam w garażu i w piwnicy zakład z obrabiarkami dlatego posiłkuję się tymi dziadami....wkurw..łem się nieziemsko bo chcę zdążyć na zlot pod koniec kwietnia do Lichenia skąd pochodzi moja WSKa a tu lipa...
P.S. Ja mam pasję i sentyment do starych motocykli ale to nie znaczy, że mam w garażu i w piwnicy zakład z obrabiarkami dlatego posiłkuję się tymi dziadami....wkurw..łem się nieziemsko bo chcę zdążyć na zlot pod koniec kwietnia do Lichenia skąd pochodzi moja WSKa a tu lipa...
- Sebastian440
- Administrator
- Posty: 1960
- Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
- Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com - Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
- Kontaktowanie:
Re: Zwykła, "niezwykła" WSK M06B3 1983 rok
Majster pamiętaj, że tłok ma owal i zależy gdzie ten listek wkładasz. Spróbuj wsadzić te 0,15 na dole płaszcza.Walther77 pisze: Miało być na 5 setek. Luz między cylindrem a tłokiem uwaga: 0,15 mm. Mylę się, czy powinien wejść listek szczelinomierza max. 0,05 mm między tłok a cylinder???
-
- Posty: 1096
- Rejestracja: 2012-11-05, 20:52
- GG: 0
- Moje maszyny: KILKA ŚWIDNIKÓW, RESZTA NIEWAŻNA
- Kontaktowanie:
Re: Zwykła, "niezwykła" WSK M06B3 1983 rok
Owal i stożek,ten szczelinomierz od której strony wkładasz? Te tulejki można z czoła frezowac tylko trzeba wcześniej złożyć skrzynie i się przygladnac która i ile. Nieosiowosc otworów sprawdzisz sam składając obudowy z samym wałkiem pośrednim bez tulejek ustalajacych .
- Walther77
- Posty: 237
- Rejestracja: 2014-09-24, 05:19
- GG: 0
- Moje maszyny: B3-83 jest
Yamaha XJ600S -96 jest XJ600 N-97 (była) - Lokalizacja: Inowrocław
- Kontaktowanie:
Re: Zwykła, "niezwykła" WSK M06B3 1983 rok
Owalizacja tłoka, tak wiem. Z tego co pamiętam wchodzi w każdym miejscu 0,15. Ale dla pewności zrobię pomiar jeszcze raz. Mierzyłem to z bratem, który jest kontrolerem jakości i jak to zmierzył również stwierdził, że partactwo. Zobaczymy jak będzie to dzwoniło w silniku... Obym się mylił.Sebastian440 pisze:Majster pamiętaj, że tłok ma owal i zależy gdzie ten listek wkładasz. Spróbuj wsadzić te 0,15 na dole płaszcza.Walther77 pisze: Miało być na 5 setek. Luz między cylindrem a tłokiem uwaga: 0,15 mm. Mylę się, czy powinien wejść listek szczelinomierza max. 0,05 mm między tłok a cylinder???
Ostatnio zmieniony 2016-04-03, 12:28 przez Walther77, łącznie zmieniany 1 raz.
- Walther77
- Posty: 237
- Rejestracja: 2014-09-24, 05:19
- GG: 0
- Moje maszyny: B3-83 jest
Yamaha XJ600S -96 jest XJ600 N-97 (była) - Lokalizacja: Inowrocław
- Kontaktowanie:
Re: Zwykła, "niezwykła" WSK M06B3 1983 rok
Sprawdzę bez tulejek ustalających, dobry pomysł. W nerwach na to nie wpadłem. Czoła brązowych były już obrabiane i wałek zaczął się obracać na skręconych karterach ale i tak są miejsca, gdzie się blokuje. Nie ma co, idę do to wszystko jeszcze raz pomierzyć. Dziękifranq87 pisze:Owal i stożek,ten szczelinomierz od której strony wkładasz? Te tulejki można z czoła frezowac tylko trzeba wcześniej złożyć skrzynie i się przygladnac która i ile. Nieosiowosc otworów sprawdzisz sam składając obudowy z samym wałkiem pośrednim bez tulejek ustalajacych .
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 28 gości