Przywitanie + moja WSK 125 LELEK
: 2008-05-16, 23:52
Chciałbym przede wszystkim przedstawi się powitać innych użytkowników tego forum. Moje imię Ci, którzy są bardziej inteligentni, wywnioskują z mojego nicku. A więc posiadam 4 motocykle - Simsona SR50, Rometa Charta, SHL 175 i oczywiście WSK LELEK. Na opis innych motorów czas przyjdzie później, teraz opiszę WSK. Motor jest od nowości w mojej rodzinie. Nie będę Was wtajemniczać w sprawy dokumentacji, bo to skomplikowane, a ważne jest to, że trzeba tylko iść do WK po nowe tablice i ubezpieczyć. Wszystko jest jednak robione legalnie. Na oryginalnym silniku było zroionę ponad 90000km! Później stał pare lat nie używany. Około 8 lat temu został wyprowadzony i założo mu silnik nieznanego pochodzenia, od innej WSK, ale oczywiście tak samo 125 ccm. Motor nie ma teraz za dużo mocy, ciężko odpala. Postanowiłem go zacząć odnawiać. Odkręciłem bak, błotnik, głowicę i cylinder. Okazało się, że na tłoku jest tylko jeden pierścień, drugi pękł, wypadł pewnie przez wydech i przy okazji uszkodził tłok. Cylinder jest w stanie bdb. Wał ma jednak trochę luzów. Planuję kupi nowe łożyska na wał, tłok, pierścienie, sworzeń, szpilki cylindra, simeringi.
Proszę o oceny, a także o rady co jeszcze zrobi, by przywrócić do oryginału. Założony jest na oryginalny dekiel schowka i przedni błotnik, ale te części mam i założę (tzn. boczek na chwilę obecną już jest założony, bo te zdjęcia są w wcześniejszego czasu). Czy w tym motorze był oryginalnie założone kierunkowskazy? Gdzie znajduje się mostek prostowniczy? Które urządzenia nie działają, jeżeli nie mam akumulatora? Rok produkcji tego motocykla to 1978. Pozdrawiam, proszę o porady, odpowiedzi na te pytania i oceny.
P.S. Jutro dam zdjęcia, jak motor jest rozebrany częściowo.
Zdjęcia:
kowalik1231.w.interia.pl/6.jpg
kowalik1231.w.interia.pl/7.jpg
kowalik1231.w.interia.pl/8.jpg
kowalik1231.w.interia.pl/9.jpg
kowalik1231.w.interia.pl/10.jpg
kowalik1231.w.interia.pl/11.jpg
Proszę o oceny, a także o rady co jeszcze zrobi, by przywrócić do oryginału. Założony jest na oryginalny dekiel schowka i przedni błotnik, ale te części mam i założę (tzn. boczek na chwilę obecną już jest założony, bo te zdjęcia są w wcześniejszego czasu). Czy w tym motorze był oryginalnie założone kierunkowskazy? Gdzie znajduje się mostek prostowniczy? Które urządzenia nie działają, jeżeli nie mam akumulatora? Rok produkcji tego motocykla to 1978. Pozdrawiam, proszę o porady, odpowiedzi na te pytania i oceny.
P.S. Jutro dam zdjęcia, jak motor jest rozebrany częściowo.
Zdjęcia:
kowalik1231.w.interia.pl/6.jpg
kowalik1231.w.interia.pl/7.jpg
kowalik1231.w.interia.pl/8.jpg
kowalik1231.w.interia.pl/9.jpg
kowalik1231.w.interia.pl/10.jpg
kowalik1231.w.interia.pl/11.jpg