proszę o ocenę oryginalności i podanie modelu WSKi

JDS
Posty: 23
Rejestracja: 2008-12-24, 15:47
GG: 0
Lokalizacja: poznań
Kontaktowanie:

proszę o ocenę oryginalności i podanie modelu WSKi

Post autor: JDS » 2008-12-24, 17:18

witam,
mam na imie jędrzej i mam 24 lata i jestem z poznania, dwa tygodnie temu kupilem wueske i zrobilem nia 160km w co nie wszyscy mi wierza. znalazłem ja na allegro:
http://www.allegro.pl/item489522959_wsk ... cyjny.html" target="_blank" target="_blank

dostalem do niej pare klunkrow, dowod rejestracyjny z innymi numerami ramy i bez problemu kupiłem za 350zl
moja prosba polega na podaniu mi modelu wueski, ktora kupiłem, w jakich latach byla produkowana i ocene stanu oryginalności!
moze jeszcze ktos wie czy problememe jest zarejestrowac wueske z takimi papierami lub czy idzie przebic numery w okregowej stacji diagnostycznej? teraz wueska jezdze na rejestracji od motorynki.
czy nr; ktory widac na tabliczce znamionowej to rok produkcji?

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Wężu
Posty: 1149
Rejestracja: 2007-06-26, 12:36
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06 B1, WSK M06 B3 3x, Iż 49
Lokalizacja: Rdziostów
Kontaktowanie:

Re: proszę o ocenę oryginalności i podanie modelu WSKi

Post autor: Wężu » 2008-12-24, 17:47

WSK M06 B3 Gil. Lakier i tłumik nieorginalne, lat produkcji nie pamiętam ale na pewno były robione w 1978 roku ;)
Jeżdżę motocyklem WSK ;)

Ekipa Południe®

Awatar użytkownika
Jezus
Posty: 129
Rejestracja: 2008-03-26, 15:53
GG: 5315407
Moje maszyny: M06B1 '70
Lokalizacja: Leszno/Wroclove
Kontaktowanie:

Re: proszę o ocenę oryginalności i podanie modelu WSKi

Post autor: Jezus » 2008-12-24, 17:51

Zwykła M06B3 Gil.
Tak, na tabliczne znamionowej masz wybity rok produkcji, czyli 1979 albo 78 niewyraźne jest. Wydaje mi się, że ejst oryginalna w całosci. Jedynie mam zastrzeżenie co do tłumika, ale nie jestem pewien jaki był seryjnie w tym roczniku.

Edit:
@Wężu mnie wyprzedził :P
Ostatnio zmieniony 2008-12-24, 21:22 przez Jezus, łącznie zmieniany 1 raz.
Amen.

Awatar użytkownika
piotrek7533
Posty: 286
Rejestracja: 2008-02-14, 17:25
GG: 8916094
Moje maszyny: WSK M06B3 125 1981r
MZ ETZ 250 1983r
Polonez Caro 1.4GLI
Lokalizacja: Jarosław\Mielec
Kontaktowanie:

Re: proszę o ocenę oryginalności i podanie modelu WSKi

Post autor: piotrek7533 » 2008-12-24, 18:37

Tłumik jest od WSK 175 a licznik ma dziwna tarcze :roll:

Awatar użytkownika
czochu
Posty: 119
Rejestracja: 2007-10-31, 09:21
GG: 0
Lokalizacja: piaseczno
Kontaktowanie:

Re: proszę o ocenę oryginalności i podanie modelu WSKi

Post autor: czochu » 2008-12-24, 22:31

a licznik to nie od junaka?

Awatar użytkownika
BAŻANT
Posty: 61
Rejestracja: 2008-03-01, 10:47
GG: 12682277
Lokalizacja: Dominowo
Kontaktowanie:

Re: proszę o ocenę oryginalności i podanie modelu WSKi

Post autor: BAŻANT » 2008-12-25, 01:27

tlumik od kobuza , amorki tylne to z serii ptakow ,czochu to nie jest licznik od Junaka , przynajmniej ja przy swoim mam wyskalowany do 160km

Awatar użytkownika
Wężu
Posty: 1149
Rejestracja: 2007-06-26, 12:36
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06 B1, WSK M06 B3 3x, Iż 49
Lokalizacja: Rdziostów
Kontaktowanie:

Re: proszę o ocenę oryginalności i podanie modelu WSKi

Post autor: Wężu » 2008-12-25, 11:50

amorki tylne to z serii ptakow
A Gil to niby nie ptak???
tlumik od kobuza
Zwykła M21W2 miała jakiś inny?? Ja się nigdy z takim czymś nie spotkałem.
Jeżdżę motocyklem WSK ;)

Ekipa Południe®

JDS
Posty: 23
Rejestracja: 2008-12-24, 15:47
GG: 0
Lokalizacja: poznań
Kontaktowanie:

Re: proszę o ocenę oryginalności i podanie modelu WSKi

Post autor: JDS » 2008-12-25, 13:01

po czym poznajecie ze to gil a nie zwykla m06b3? tlumik dostalem oryginalny przy kupnie, jeszcze nie montowałem ale mowil mi ktos ze na tlmiku od 175 dzwiek jest lepszy. zanim ja pomalowalem to na tylnym blotniku miala biale ledwo widoczne paski przy krawedziach. a amory jakie powiniem miec, takie z cala sprezyna odkryta?

Awatar użytkownika
BAŻANT
Posty: 61
Rejestracja: 2008-03-01, 10:47
GG: 12682277
Lokalizacja: Dominowo
Kontaktowanie:

Re: proszę o ocenę oryginalności i podanie modelu WSKi

Post autor: BAŻANT » 2008-12-25, 13:18

Wężu pisze:Zwykła M21W2 miała jakiś inny??
nie nie miala innego poniewaz kobuz jest z rodziny M21W2, i trudnoaby miala inny tlumik jezeli sa z tej samej klasy

Awatar użytkownika
Wężu
Posty: 1149
Rejestracja: 2007-06-26, 12:36
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06 B1, WSK M06 B3 3x, Iż 49
Lokalizacja: Rdziostów
Kontaktowanie:

Re: proszę o ocenę oryginalności i podanie modelu WSKi

Post autor: Wężu » 2008-12-25, 16:29

nie nie miala innego poniewaz kobuz jest z rodziny M21W2, i trudnoaby miala inny tlumik jezeli sa z tej samej klasy
Czy nie dostrzegasz ironii w moim poście :) Chciałem zwrócić uwagę na to, że każdy Kobuz to M21W2 a nie każda M21W2 to Kobuz. Dlatego nie powinieneś pisać od Kobuza tylko od M21W2 i pokrewnych ;)
po czym poznajecie ze to gil a nie zwykla m06b3? tlumik dostalem oryginalny przy kupnie,
Płytkie błotniki, siedzienie z ramką, tyle amortyzatory.
Jeżdżę motocyklem WSK ;)

Ekipa Południe®

Awatar użytkownika
Jarek_kam
Posty: 306
Rejestracja: 2007-12-06, 21:26
GG: 0
Lokalizacja: Kamieńsk woj. Łódzkie
Kontaktowanie:

Re: proszę o ocenę oryginalności i podanie modelu WSKi

Post autor: Jarek_kam » 2008-12-25, 17:30

Moja B3 też miała siedzenie z ramką i płytkie błotniki, tyle że te kwadratowe.

Awatar użytkownika
Wężu
Posty: 1149
Rejestracja: 2007-06-26, 12:36
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06 B1, WSK M06 B3 3x, Iż 49
Lokalizacja: Rdziostów
Kontaktowanie:

Re: proszę o ocenę oryginalności i podanie modelu WSKi

Post autor: Wężu » 2008-12-25, 17:37

Tylko wiesz jak z tymi Wueskami bywa, prawie nigdy nie kupisz takiej w której wszystko się zgadza :) W tej są akurat prawie wszystkie elementy charakterystyczne dla Gila.
Jeżdżę motocyklem WSK ;)

Ekipa Południe®

Awatar użytkownika
WSKarz
Posty: 185
Rejestracja: 2007-11-05, 17:09
GG: 960779
Lokalizacja: świdnica
Kontaktowanie:

Re: proszę o ocenę oryginalności i podanie modelu WSKi

Post autor: WSKarz » 2008-12-25, 18:25

JDS pisze: zanim ja pomalowalem to na tylnym blotniku miala biale ledwo widoczne paski przy krawedziach.
MOże szparunki jeszcze powinny byś u Ciebie?
Jedzie wielki ociężały,brudny,stary traktor polami kopci,dymi
tah tah tah gdzie po mojej miedzy!!!!

Awatar użytkownika
Mateusz WSK
Posty: 1730
Rejestracja: 2008-02-11, 21:47
GG: 514342
Moje maszyny: 175 Kobuz 82r, B3 78r, Pannonia TLF 250 61r.
Lokalizacja: Wiązownica (Podkarpackie) RJA
Kontaktowanie:

Re: proszę o ocenę oryginalności i podanie modelu WSKi

Post autor: Mateusz WSK » 2008-12-25, 19:03

według mnie jest to B3.
rok ta co moja, błotniki też ma takie.
tu widać zmiany, tłumik,amory i siedzenie jak wspomnieliście, lewą pokrywe ma jeszcze starszą.
GILe też miały przeciez zwykłe sprężynowe odkryte i kryte takze.tabliczka też ma nabity tylko rok jak u mnie :)
moze ktos pozmienial te części ?
błotniki ma głębokie chyba z tego co widzę.
pozdr.

Awatar użytkownika
Wężu
Posty: 1149
Rejestracja: 2007-06-26, 12:36
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06 B1, WSK M06 B3 3x, Iż 49
Lokalizacja: Rdziostów
Kontaktowanie:

Re: proszę o ocenę oryginalności i podanie modelu WSKi

Post autor: Wężu » 2008-12-25, 19:05

Raczej nie, późniejszy Gil prawie niczym nie różnił się od B3. Tylko: Gumami na baku, błotnikami, kanapą oraz (nie wszystkie Gile) amortyzatorami tył.
Jeżdżę motocyklem WSK ;)

Ekipa Południe®

Fenix
Posty: 494
Rejestracja: 2007-01-30, 20:17
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOBUZ
Lokalizacja: Kielce
Kontaktowanie:

Re: proszę o ocenę oryginalności i podanie modelu WSKi

Post autor: Fenix » 2008-12-25, 21:22

Nie ma takiego pojęcia ==> "zwykła" wueska. A jaka jest niezwykła? Czy Gil nie był właśnie zwykłą wueską? Gil był produkowany w największych ilościach od samego początku "ptaków" aż do Kosa (a nawet przez jakiś czas wychodziły równolegle -obok siebie- z produkcji: Kos i Gil).

Przypomnienie serii "ptaków", co do tej serii wchodziło: Gil, w pewnym okresie był jeszcze po drodze Bąk (dość krótko produkowany), Lelek i na końcu wychodził Kos. Taka jest oryginalna, "fabryczna" rodzina "ptaków" z grupy B3.

A zwykłą można nazwać ewentualnie B3 z garbatym bakiem, chociaż producent nigdy nie nazywał tego zwykłą wueską. Od "bidy" można jeszcze nazywać zwykłą calą końcową produkcję B3, kiedy to wueski montowano z różnych klagów, takich jakie były przypadkowo jeszcze nagromadzone w magazynach (lata osiemdziesiąte, lata radosnego strajkowania i wynikające stąd ciągłe braki części). I chociaż formalnie było już po zakończeniu produkcji Gila, to wychodziły takie przeróżne "kundle" wymieszane z różnych części: niby miały wychodzić już tylko Kosy, ale przecież te kundle nie miały na przykład aluminiowego przodu.
Była już ze dwa razy na forum dyskusja o tzw. zwykłe wuesce.

A co do tłumika ze zdjęcia pierwszego ==> to faktycznie ma on kształt taki sam jak motocykle z silnikiem 175 ccm. Niewielka różnica (po której da się rozpoznać) wynika z faktu, że 125-tki miały cieńszą fajkę wydechową (coś koło 2 mm różnicy w średnicy) i dlatego inny był początek tłumika. Zresztą sam sposób łączenia fajki i tłumika także był diametralnie inny w 125 a inny w 175. Jeżeli u ciebie nie ma śladów przespawywanie, to masz oryginalny tłumik!
Ostatnio zmieniony 2008-12-25, 22:13 przez Fenix, łącznie zmieniany 2 razy.
e-kiosk FENIXa ==> http://fenix.nextpress.pl" target="_blank

Awatar użytkownika
Wężu
Posty: 1149
Rejestracja: 2007-06-26, 12:36
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06 B1, WSK M06 B3 3x, Iż 49
Lokalizacja: Rdziostów
Kontaktowanie:

Re: proszę o ocenę oryginalności i podanie modelu WSKi

Post autor: Wężu » 2008-12-25, 21:24

Jeżeli u ciebie nie ma śladów przespawywanie, to masz oryginalny tłumik!
Czyli w mojej B3 z 1981 też był orginalny?? Próbowałem potem zamontować go do M21W2 i kolanko ledwo co się zmieściło.
Jeżdżę motocyklem WSK ;)

Ekipa Południe®

Kermit

Re: proszę o ocenę oryginalności i podanie modelu WSKi

Post autor: Kermit » 2008-12-25, 21:30

Czyli w 125 były tłumiki podobne do tych w 175?? Jeszcze nie widziałem oryginalnej WSK-i 125 z takim tłumikiem

JDS
Posty: 23
Rejestracja: 2008-12-24, 15:47
GG: 0
Lokalizacja: poznań
Kontaktowanie:

Re: proszę o ocenę oryginalności i podanie modelu WSKi

Post autor: JDS » 2008-12-25, 23:38

faktycznie bylo cos tetrane na poczatku tlumika. dziekuje za pomoc w ustaleniu modelu mojej wueski!!! a moze ktos zna przyczyne bardzo chaotycznej wskazowki predkosciomierza? skacze w przedziale 20- 100km/h przy mniej wiecej 70km/h rzeczywistej predkosci.

Awatar użytkownika
Adamos
Posty: 162
Rejestracja: 2007-01-04, 10:07
GG: 5534560
Moje maszyny: WSK - M06 B1, M06 L, gil, M21W2, kos
Lokalizacja: Pabianice
Kontaktowanie:

Re: proszę o ocenę oryginalności i podanie modelu WSKi

Post autor: Adamos » 2008-12-25, 23:49

offtopic

Wskazówka poprostu się buja, czyli wyciurany układ napędowy licznika czyli: linka-ślimak, lub włos wskazówki już tak wyluzowany, ze nie daje rady i nie udaje mu się "opanować" wskazówki. Jak naprawiać..? Jezeli nie masz cierpliwosci.. wymień licznik.. a jezeli ją masz (a i troche zdolnosci manualnych się przyda..) to rozbiórka predkościomierza i wymiana "górnej" części na taką która ten włos będzie miała wporządku... w tym temacie to tyle.. Pozdrawiam.. ;-)

Przepraszam za offtopic...
Little Outsider

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości