Strona 3 z 10

Re: M21W2 1979

: 2012-02-28, 20:02
autor: bartek582
Ładnie to ogarniasz ale pracy przed Tobą jeszcze sporo.Miło się ogląda postępy w pracy na motorem.

Re: M21W2 1979

: 2012-02-29, 23:03
autor: Pablo_Picasso
Piasta wygląda super :O ! Ładnie Ci to wszystko idzie i oby tak dalej. ;) Pokaż fotki jak ta piasta wygląda zamontowana na tokarce, no i obowiązkowo zrób zdjęcie porównawcze obręczy Jawy i Wiechy. :)
Pozdro !

Re: M21W2 1979

: 2012-03-08, 23:48
autor: Skinder
Nie chcę zakładać kolejnego tematu, dopadłem dzisiaj resztki dudka za 250zł i troche części, co wy na to? Szczegóły jutro.

Re: M21W2 1979

: 2012-03-08, 23:59
autor: Pablo_Picasso
A my na to jak na lato. :P Nie no, okazja bardzo dobra. Trochę tych części wyrwałeś, no i duduś jak się patrzy. :]
Czekamy na szczegóły. ;) Pozdro !

Re: M21W2 1979

: 2012-03-11, 16:50
autor: Skinder
Trochę cisza w temacie bo w zasadzie nic się wielkiego nie dzieje. Od ostatniego upa rozszprychowałem koło od kosa i wypolerowałem piastę, przygotowałem szprychy do ocynku o czym dalej. Rozebrałem też koło od jawy, wyczyściłem obręcz, zapodałem nowe łożyska w piastę i zeszprychowałem tylne koło - zostało wycentrować. Ogółem chcę zrobić ocynki, planuje dać podnóżki, szprychy, oś koła tył, zębatkę i ewentualnie jak jeszcze się coś trafi. Zostało mi aby usunąć nity zębatki, oczyścić ją i wysłać paczkę z ocynkami do Arniego. Przygotowałem sobie tylny hamulec, oczyściłem już trochę pokrywę bębna, przygotowałem nowe szczęki i szukam jakiegoś rozpieraka, bo mój już jest zużyty. Plany na ten tydzień to zaprojektowanie w końcu podstawki pod aku i schowek i wysłanie ich do wycięcia plazmą, stwierdziłem że ręczne wycinanie kilku takich egzemplarzy jest zbyt pracochłonne, a przy okazji dam do wycięcia kilka innych elementów. Zaczynam rozglądać się również za piaskowaniem, pod koniec miesiąca trafi się wreszcie trochę pieniędzy i prace powinny ruszyć do przodu zarówno z silnikiem jak i z ramą, planuje zakupić wtedy brakujące elementy i ostro wziąć się za robotę, żeby w maju było już czym jeździć. Rozebrałem dudkowego wiatra, wał zastany na korbie - przycina się. Skrzyni jeszcze nie oglądałem, ogółem stan średni, ten pierwszy jest lepszy. Silnik idealnie nadaje się na przeróbkę, pozatym wygląda ok. Kilka fot, w tym obiecane porównanie obręczy i fotka zamontowanej piasty na tokarce dla Pawełka.
P1010098s.jpg
P1010102s.jpg
P1010104s.jpg
P1010105s.jpg
P1010106s.jpg
P1010099s.jpg
Zdjęcie0518.jpg

Re: M21W2 1979

: 2012-03-12, 16:52
autor: Pablo_Picasso
No Michał, powiem Ci że to świetnie wygląda, szczególnie ta polerka :] Koło też robi wrażenie :-D . Rożnicy w szerokości obręczy rzeczywiście wielkiej nie ma, ale zawsze coś. ;) Dziękuję również za te piękne zdjęcie dedykowane specjalnie dla mnie ! :D
Pozdro !

Re: M21W2 1979

: 2012-07-20, 20:37
autor: Skinder
Koła wreszcie zeszprychowane i wycentrowane. Finalnie Jawa jest na przodzie, Wsk na tyle. Reweli nie ma, ale wg mnie i tak lepiej niż malowane.

Re: M21W2 1979

: 2012-07-20, 22:33
autor: zmyngut
Cóż tu gadać jak widać wszystko na foto- no to to są koła !!! Naprawdę fajnie wyglądają.

Re: M21W2 1979

: 2012-07-20, 22:36
autor: Savier
Oddałeś komuś do centrowania czy ogarniałeś sam? Ładne szprychy ;).

Re: M21W2 1979

: 2012-10-05, 21:28
autor: Skinder
Połatana częściowo rama i wstępnie przygotowana do spawania podstawka akumulatora. Zostało dorobić mocowanie lewego podnóżka i żeby było estetycznie - podstawkę schowka.

Re: M21W2 1979

: 2012-10-06, 13:46
autor: Kubek
Elegancko Ci to idzie, koła sam centrowałeś bo nie wspomniałeś. Polerka zacna milordzie oby tak dalej, wzorujesz się na czymś ? :mrgreen:

Re: M21W2 1979

: 2012-10-07, 18:03
autor: Skinder
Koła sam centrowałem, nie wzoruje się na niczym, robię w taki sposób jaki uważam za odpowiedni. Pospawałem podstawkę, i wyciągnąłem na lepsze światło.

Re: M21W2 1979

: 2012-11-11, 19:31
autor: Dymacz
Skinder, dzieje się tam coś z czwórą?

Re: M21W2 1979

: 2013-06-14, 22:38
autor: Skinder
Po małej przerwie jest niewielki progres w temacie :roll: A mianowicie robią się nowe koła, szykują się ocynki z drobnicą, trochę ruszony został temat blach no i puzzle do silnika już mam też praktycznie wszystkie :) Po prawie dwuletnich testach, stwierdziłem, że większy bęben od kosa na przodzie znacząco przypomina o swojej obecności i czas na poprawienie skuteczności hamowania koła tylnego. Dzięki uprzejmości Jędrka, który wygrzebał w magazynie ekstra kółeczko od Gazeli, mam teraz zagwozdkę z bębnem 150mm na tyle. Sprawa jest o tyle fajna, że zabierak od WSK 175 pasuje bez problemów, ewentualna pełna osłona łańcucha też nie powinna sprawiać problemów no i co najważniejsze - jest to polski wyrób, który nie licząc ożebrowania dobrze pasuje tutaj stylistycznie, więc stopień agro tuningu jest nieco mniejszy. Dorwałem w międzyczasie jeszcze dwa bębny kosa ze szprychami, więc na przód pójdzie całkowicie nowy set - piasta kos przetoczona - szprychy kos w ocynku - obręcz aluminiowa jawa, na tył siądzie zestaw - piasta gazela przetoczona - szprychy kos ocynk - obręcz alu jawa. Dlaczego alu? Otóż podobają mi się bardziej niż chrom, który jest problematyczny pod względem ceny lub znalezienia odpowiedniego egzemplarza. Ze względu na inne kąty zaplotu w gazeli, jestem zmuszony użyć szprych kosa, aby ożenić jawowską obręcz z piastą. Trwają poszukiwania bębna do tyłu i będę miał ładny komplet, piasty mam w planie wyszkiełkować, ewentualnei wypolerować, obręcze pójdą w polerkę. Odgrzebałem też błotnik, który udało mi się kupić jakoś w zeszłym roku - kos, ale nowszy typ, z bocznymi wzmocnieniami. Pozapiekane śruby zostały poucinane, blacha dookoła otworów została oczyszczona w celu sprawdzenia, tak samo krawędzie. Sam błotnik jest w troche gorszej formie, niż ten który miałem wcześniej, ale nie chcę wiercić otworów do wzmocnień w starym i przekładać bez potrzeby. Z mojego wspornika ? chlapacza został taki kawałek pogiętej blaszki po spocie w działdowie, czas najwyzszy to naprawić :roll: W tej chwili czyszczę dalej szprychy, które jak widać dupy nie urywają, ale z racji, że to kos to innego wyjścia nie mam, oprócz zakupu innego koła - dawcy. W sprawie silnika, brakuje mi już tylko wału, pierścieni i uszczelniaczy :)

Re: M21W2 1979

: 2013-06-15, 08:20
autor: auriol77
Da się zapleść koło poprawnie na alu obręczy z cz 350 mimo innych kątów na szprychy na zwykłych bębnach i szprychach.

Re: M21W2 1979

: 2013-06-15, 13:11
autor: Skinder
auriol77 pisze:Da się zapleść koło poprawnie na alu obręczy z cz 350 mimo innych kątów na szprychy na zwykłych bębnach i szprychach.
A kto powiedział, że się nie da ? Sam takie koło ostatnio dla Sebastiana złożyłem. Tylna piasta z gazeli ma szprychy takie jak zwykła WSK i inną obręcz, o ostrzejszych kątach. W alu pod takimi kątami nie da się złożyć, bo poprostu nypel nie ma takiego luzu, dlatego potrzeba szprych kosa i wtedy nie ma takich problemów.

Re: M21W2 1979

: 2014-03-24, 02:40
autor: Skinder
Raz na ruski rok wypada odświeżyć temat. Najważniejsza sprawa to to, że udało się krótko przed zlotem zarejestrować maszynę i z czystym sumieniem można było ruszyć na podboje w promieniu 100m od komina :roll: Na początku sezonu trzeba było zrobić przekładkę ramy ze względu na papiery + przegląd i czyszczenie wszystkiego co się da, usuwanie patentów / braków. Silnik od momentu Działdowa 2012 pierwszy raz miał wykręconą świecę w ramach kontroli, po czym wróciła na miejsce po korekcie przerwy. Wielkich zmian nie było, przez przerwę 2013-2014 miałem skończyć silnik i koła, zapodać lakier i wszystko poskładać. Niestety, zbrakło kasy i czasu, musi wytrzymać jeszcze ten sezon przynajmniej. W grudniu zacząłem grzebać, siadła Morda Kamaro by Muczaczos, zacząłem zwijać dyfuzor i dorabiać króciec pod jikova. Problem z gubieniem zapłonów stał się upierdliwy, znów z nieocenioną pomocą Muczaczosa zmontowałem CDI pod swoje dyktando i zasadziłem zestaw do maszyny, niestety urwała się szpilka cylindra i trzeba było interweniować. Silnik zrobiłem na poczekaniu, jednak tradycyjnie przed sezonem stwierdziłem, że trzeba wszystko rozebrać i sprawdzić. Ponownie rama została rozebrana praktycznie do zera, wszystko zostało umyte i na nowo nasmarowane / zabezpieczone. Siadły też nowe śruby z inoxu, amortyzatory tył, płytki błotnik z tyłu - w planie jeszcze zmiana zbiornika, siedzenia i pare pierdół. Odświeżyłem jeszcze koła i kilka innych elementów i powoli zaczynam składać, co ciekawsze fotki z placu boju:

Re: M21W2 1979

: 2014-03-24, 08:58
autor: AudioBas
Ooo :)

Czyli powoli się szykujesz na Nieborów 2014?

Re: M21W2 1979

: 2014-03-24, 14:33
autor: Buzek
Gdzie kupujecie śruby z nierdzewki ? Trzeba szlifować te napisy na łbie czy takie gładkie można dostać ?
Pzdr.

Re: M21W2 1979

: 2014-03-24, 14:42
autor: Szymon_1998
Sporo ludzi zamawia na http://www.art-nierdzewne.pl/ Musisz polerować,bo takich nie mają w ofercie. ;)