Renowacja WFM 1960 KONIEC
- decada
- Posty: 412
- Rejestracja: 2014-09-28, 09:46
- GG: 0
- Moje maszyny: Romet Ogar 205 1986,WFM 1960
- Lokalizacja: Dolice
- Kontaktowanie:
Re: Renowacja WFM 1960 w toku
Dzięki bardzo.
- decada
- Posty: 412
- Rejestracja: 2014-09-28, 09:46
- GG: 0
- Moje maszyny: Romet Ogar 205 1986,WFM 1960
- Lokalizacja: Dolice
- Kontaktowanie:
Re: Renowacja WFM 1960 w toku
Diabeł tkwi w szczegółach więc wypolerowałem klamki puszek narzędziowych
Zafundowany przez przyjaciół i rodzinę, z okazji moich 30 urodzin, tłumik jest już w domku
![:)](./images/smilies/smile.gif)
![:)](./images/smilies/smile.gif)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Posty: 1444
- Rejestracja: 2014-06-30, 12:40
- GG: 0
- Moje maszyny: szukam WSK Lelek
- Lokalizacja: Chrzęsne
- Kontaktowanie:
Re: Renowacja WFM 1960 w toku
Czy tłumik jest Made in G.Hartmann?
- decada
- Posty: 412
- Rejestracja: 2014-09-28, 09:46
- GG: 0
- Moje maszyny: Romet Ogar 205 1986,WFM 1960
- Lokalizacja: Dolice
- Kontaktowanie:
Re: Renowacja WFM 1960 w toku
Tak. Najlepsza opcja jak dla mnie.
- decada
- Posty: 412
- Rejestracja: 2014-09-28, 09:46
- GG: 0
- Moje maszyny: Romet Ogar 205 1986,WFM 1960
- Lokalizacja: Dolice
- Kontaktowanie:
Re: Renowacja WFM 1960 w toku
Kolejne śruby z nierdzewki, wypolerowane na błysk, są już u mnie. Tym razem śruby mocowania silnika, dźwigni zmiany biegów i kopnika.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Posty: 139
- Rejestracja: 2014-07-15, 07:17
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk 125 82r
- Lokalizacja: POLSKA, PODKARPACIE
- Kontaktowanie:
Re: Renowacja WFM 1960 w toku
Te śruby kupujesz pojedynczo czy zamawiasz jakieś zestawy? Z tego co ja patrzyłem na ceny tych zestawów są nieporównywalnie większe od cen jakie płaci się po samodzielnym skompletowaniu w sklepie z narzędziami...
- decada
- Posty: 412
- Rejestracja: 2014-09-28, 09:46
- GG: 0
- Moje maszyny: Romet Ogar 205 1986,WFM 1960
- Lokalizacja: Dolice
- Kontaktowanie:
Re: Renowacja WFM 1960 w toku
Kupuję zestawy. W sklepach narzędziowych śruby z nierdzewki nie są takie tania a tutaj trzeba dodać koszt wypolerowania bo nikt za darmo tego nie zrobi. Nie mam póki co narzędzi do polerowania śrub, ale pracuję nad tym i do wsk'i znajomego będę już sam polerował.fenq pisze:Te śruby kupujesz pojedynczo czy zamawiasz jakieś zestawy? Z tego co ja patrzyłem na ceny tych zestawów są nieporównywalnie większe od cen jakie płaci się po samodzielnym skompletowaniu w sklepie z narzędziami...
Lakierowanie troszkę się opóźnia ponieważ polerowanie auta w warsztacie przedłuża się, ale może jutro uda się polakierować.
Dzisiaj odebrałem z chromowania ostatnie elementy, o których zapomniałem przy poprzednim chromowaniu. Przyszły również gumowe opaski instalacji elektrycznej. W zasadzie to zamówiłem je razem z oponami, ale sklep nie miał ich na stanie i dopiero dzisiaj dosłali na własny koszt. Uczciwie. Powiększyłem warsztat o nowe narzędzia. Kupiłem sobie wreszcie przyrząd do rozpoławiania silnika a, że sprzedawca oferował jeszcze ściągacz do sprzęgła to tez kupiłem. Do sprzęgła mógłbym zrobić sam, ale skoro płaciłem już za przesyłkę to się nie opłacało dłubać.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- decada
- Posty: 412
- Rejestracja: 2014-09-28, 09:46
- GG: 0
- Moje maszyny: Romet Ogar 205 1986,WFM 1960
- Lokalizacja: Dolice
- Kontaktowanie:
Re: Renowacja WFM 1960 w toku
Posiedziałem w nocy i podłubałem przy motorze. Założyłem koła i motor pierwszy raz od dłuższego czasu przetoczył się po pomieszczeniach.Koła założyłem w zasadzie na próbę, żeby upewnić się, że wszystko złożyłem prawidłowo. Czekam jeszcze na tylną oś z nierdzewki bo ta jest w kiepskim stanie i nakrętka jest jakaś inna.
![:)](./images/smilies/smile.gif)
Założyłem też klamki puszek narzędziowych i przyłapałem kierownicę. Muszę narzynką poprawić gwint na jednym cybancie bo nie chcą się nakrętki nakręcać.
Jutro lakierujemy dalej ![:)](./images/smilies/smile.gif)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Posty: 665
- Rejestracja: 2008-09-28, 10:33
- GG: 0
- Kontaktowanie:
Re: Renowacja WFM 1960 w toku
Obłędnie piękna maszyna, chyba sobie tak moją odlakieruję (jak się poniszczy). Ja bym proponował to składać inaczej. Najpierw wahacz, potem tylny błotnik i dopiero amortyzatory, podstawa akumulatora i puszki. Nie zapomnij o pociągnięciu kabli do tylnej lampy za jednym zamachem, unikniesz zbędnego rozbierania.
- decada
- Posty: 412
- Rejestracja: 2014-09-28, 09:46
- GG: 0
- Moje maszyny: Romet Ogar 205 1986,WFM 1960
- Lokalizacja: Dolice
- Kontaktowanie:
Re: Renowacja WFM 1960 w toku
Dzięki. Błotniki jutro dopiero będą lakierowane dlatego taka kolejność. Elementy są tylko przyłapane bo mnie ciekawość zżerała. Górne śruby amorków są luźne jeszcze. Jak będą błotniki to zachowam odpowiednią kolejność i będę skręcał już na stałe
Za instancje też niebawem się wezmę.
![:)](./images/smilies/smile.gif)
-
- Posty: 1444
- Rejestracja: 2014-06-30, 12:40
- GG: 0
- Moje maszyny: szukam WSK Lelek
- Lokalizacja: Chrzęsne
- Kontaktowanie:
Re: Renowacja WFM 1960 w toku
Czy tylną oś dorabiałeś u "nierdzewki" z allegro?
- decada
- Posty: 412
- Rejestracja: 2014-09-28, 09:46
- GG: 0
- Moje maszyny: Romet Ogar 205 1986,WFM 1960
- Lokalizacja: Dolice
- Kontaktowanie:
Re: Renowacja WFM 1960 w toku
Nie. Od rafnor75. Kupiłem zwyczajnie i tyle ![:)](./images/smilies/smile.gif)
![:)](./images/smilies/smile.gif)
-
- Posty: 1444
- Rejestracja: 2014-06-30, 12:40
- GG: 0
- Moje maszyny: szukam WSK Lelek
- Lokalizacja: Chrzęsne
- Kontaktowanie:
Re: Renowacja WFM 1960 w toku
OK, dzięki
- decada
- Posty: 412
- Rejestracja: 2014-09-28, 09:46
- GG: 0
- Moje maszyny: Romet Ogar 205 1986,WFM 1960
- Lokalizacja: Dolice
- Kontaktowanie:
Re: Renowacja WFM 1960 w toku
Spoko. Jako jedyny na allegro oferuje.
- mr.Wueskowy
- Posty: 39
- Rejestracja: 2014-11-26, 13:40
- GG: 0
- Moje maszyny: Simson Sr50
Romet Kadet
WSK 125 - Lokalizacja: Rgilew woj. Wielkopolskie
- Kontaktowanie:
Re: Renowacja WFM 1960 w toku
Przepiękna WFM
Moje marzenie ![:pada:](./images/smilies/pwned.gif)
![;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![:pada:](./images/smilies/pwned.gif)
- decada
- Posty: 412
- Rejestracja: 2014-09-28, 09:46
- GG: 0
- Moje maszyny: Romet Ogar 205 1986,WFM 1960
- Lokalizacja: Dolice
- Kontaktowanie:
Re: Renowacja WFM 1960 w toku
Dzięki za miłe słowa. Mam nadzieję, że wyjdzie mi tak jak chcę.
-
- Posty: 45
- Rejestracja: 2014-12-06, 17:11
- GG: 0
- Moje maszyny: WFM 06
- Lokalizacja: Wąbrzeźno
- Kontaktowanie:
Re: Renowacja WFM 1960 w toku
Prawdopodobnie popełniłeś błąd w składaniu maszyny.
Piszę z czym miałem problem [jestem po montażu silnika i łańcucha.
Ogólnie puszki narzędziowe na końcu.
Zanim założysz błotnik, przykręć tylną osłonę łańcucha [blaszki mocujące nie zablokują się na kole i błotniku. Problemem jest tutaj przykręcenie osłony od strony silnika - bo montuje się ją do wachacza.
Następnie błotnik [dobrze mieć już wkręconą podstawę akumulatora, bo dojście do dolnej śruby jest trudne.
Jak nie chcesz problemów z montażem łańcucha, dobrze byłoby go przełożyć przez tylną zębatke w tym momencie.
Następnie silnik, przewijasz łańcuch. Teraz przednia osłona łańcucha. Kable do światła stopu [nie zwróciłem uwagi, ale pewnie do tylnego światła masz część kabla schowanego pod błotnikiem, więc błotnik zakładasz już z lampą i przeciągniętym kablem]. Teraz możesz dać narzędziówki.
Nie wiem czy nie będziesz miał problemu z włożeniem pręta hamulca nożnego przy założonym kole.
Piszę z czym miałem problem [jestem po montażu silnika i łańcucha.
Ogólnie puszki narzędziowe na końcu.
Zanim założysz błotnik, przykręć tylną osłonę łańcucha [blaszki mocujące nie zablokują się na kole i błotniku. Problemem jest tutaj przykręcenie osłony od strony silnika - bo montuje się ją do wachacza.
Następnie błotnik [dobrze mieć już wkręconą podstawę akumulatora, bo dojście do dolnej śruby jest trudne.
Jak nie chcesz problemów z montażem łańcucha, dobrze byłoby go przełożyć przez tylną zębatke w tym momencie.
Następnie silnik, przewijasz łańcuch. Teraz przednia osłona łańcucha. Kable do światła stopu [nie zwróciłem uwagi, ale pewnie do tylnego światła masz część kabla schowanego pod błotnikiem, więc błotnik zakładasz już z lampą i przeciągniętym kablem]. Teraz możesz dać narzędziówki.
Nie wiem czy nie będziesz miał problemu z włożeniem pręta hamulca nożnego przy założonym kole.
- decada
- Posty: 412
- Rejestracja: 2014-09-28, 09:46
- GG: 0
- Moje maszyny: Romet Ogar 205 1986,WFM 1960
- Lokalizacja: Dolice
- Kontaktowanie:
Re: Renowacja WFM 1960 w toku
Dzięki za info. Jak już pisałem motor nie jest jeszcze poskręcany bo czekam na błotniki i zbiornik. Koło będzie zdejmowane bo będzie nowa oś. Puszki tylko tak wiszą. Zwyczajna ciekawość mnie zżerała i chciałem zobaczyć jak to będzie wyglądało.
-
- Posty: 45
- Rejestracja: 2014-12-06, 17:11
- GG: 0
- Moje maszyny: WFM 06
- Lokalizacja: Wąbrzeźno
- Kontaktowanie:
Re: Renowacja WFM 1960 w toku
żaden problem, napisałem bo wczoraj się trochę z tym męczyłem, a demontaż błotnika 3 razy trochę irytuje, zwłaszcza jak gdzieś kluczem po nowej powłoce przejechałem ;/
Moja WFM jest trochę młodsza, ale masz może zdjęcie mocowania siedzenia? Bo u mnie była jakaś samoróba, i nie mam pojęcia jak kanapę zamocować. Będę wdzięczny.
Moja WFM jest trochę młodsza, ale masz może zdjęcie mocowania siedzenia? Bo u mnie była jakaś samoróba, i nie mam pojęcia jak kanapę zamocować. Będę wdzięczny.
- decada
- Posty: 412
- Rejestracja: 2014-09-28, 09:46
- GG: 0
- Moje maszyny: Romet Ogar 205 1986,WFM 1960
- Lokalizacja: Dolice
- Kontaktowanie:
Re: Renowacja WFM 1960 w toku
Na 4 stronie tego wątku są zdjęcia z remontu mojej kanapy. Tam widać przednie mocowanie. Zwykła duża podkładka z przyspawaną śrubą. Dodatkowo taka blacha:
Tylnego mogę zrobić fotkę.Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości