Renowacja WFM 1960 KONIEC

Odpowiedz
Texas Ranger
Posty: 1444
Rejestracja: 2014-06-30, 12:40
GG: 0
Moje maszyny: szukam WSK Lelek
Lokalizacja: Chrzęsne
Kontaktowanie:

Re: Renowacja WFM 1960 w toku

Post autor: Texas Ranger » 2015-03-09, 22:38

Przyjrzyj się czy z cewki 3 nie wychodzi jeszcze jeden przewód. Rozumiem, że jest to tzw. wysoki zapłon, a różni się on od zwykłego przede wszystkim tym, że cewki 2 i 3 mają dwa rodzaje uzwojenia. Uzwojenie pierwotne (albo jakoś tak) pełni funkcję cewki do ładowania akumulatora, a uzwojenie wtórne (?) wytwarza prąd do żarówek.

Awatar użytkownika
decada
Posty: 412
Rejestracja: 2014-09-28, 09:46
GG: 0
Moje maszyny: Romet Ogar 205 1986,WFM 1960
Lokalizacja: Dolice
Kontaktowanie:

Re: Renowacja WFM 1960 w toku

Post autor: decada » 2015-03-09, 22:44

Wychodzi do cewki 2. Nic mi to co piszesz nie mówi :( Z elektryki słaby jestem.

damaioshin
Posty: 45
Rejestracja: 2014-12-06, 17:11
GG: 0
Moje maszyny: WFM 06
Lokalizacja: Wąbrzeźno
Kontaktowanie:

Re: Renowacja WFM 1960 w toku

Post autor: damaioshin » 2015-03-09, 23:59

u mnie dwa z przewodów były na wyjściu z silnika zmostkowane. Niestety nie wiem czy dojde już które - też miałem te same aku, super pasowało, ale poszedł klin na wale i zdecydowałem się na cdi. Kupiłem aku 12v 5a i już średnio pasuje. Polukam fotki intalacji na starej cewce i powiem co i jak,

Texas Ranger
Posty: 1444
Rejestracja: 2014-06-30, 12:40
GG: 0
Moje maszyny: szukam WSK Lelek
Lokalizacja: Chrzęsne
Kontaktowanie:

Re: Renowacja WFM 1960 w toku

Post autor: Texas Ranger » 2015-03-10, 00:25

Zapewniam Cię, że ja jestem pewnie jeszcze gorszym elektrykiem od Ciebie. Generalnie chodzi o to, że z tych cewek powinny wychodzić po 2 przewody (mam nadzieję, że nic nie pochrzanię, bo zajmowałem się takim zapłonem dosyć dawno). Jeden przewód z zewnętrznego uzwojenia trzeba złączyć z przewodem z zewnętrznego uzwojenia drugiej cewki, tak żeby z silnika wyszedł jeden (wspólny) i dalej tak jak w schemacie (światła). Drugi przewód powinien wychodzić jakoś tak z wnętrza cewki (ciężko mi to opisać) i te z obu cewek trzeba również złączyć żeby na zewnątrz obudowy był jeden - ładowanie akumulatora. To wewnętrzne uzwojenie cewek zastępuje oddzielną cewkę ładowania, która występuje już w iskrowniku WSK 125, SHL M11, SHL M11W, Osa.

SIWY_OPOLE
Posty: 109
Rejestracja: 2015-02-24, 23:43
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 62 rok
Lokalizacja: Opolo opolski
Kontaktowanie:

Re: Renowacja WFM 1960 w toku

Post autor: SIWY_OPOLE » 2015-03-10, 07:17

Decada jak masz jeszcze jakieś sprawdzone sklepy to podaj linki bede wdzięczny ja chce kupić biała koszulkę na przewody i zrobię nową instalacje na wzór starej

Awatar użytkownika
decada
Posty: 412
Rejestracja: 2014-09-28, 09:46
GG: 0
Moje maszyny: Romet Ogar 205 1986,WFM 1960
Lokalizacja: Dolice
Kontaktowanie:

Re: Renowacja WFM 1960 w toku

Post autor: decada » 2015-03-10, 09:12

Cewka nr 3 jest na górze podłączona do masy, na dole ma przewód który idzie do cewki 2. Poza tym 3 ma jeszcze tylko jedrn kabelek.
Rozumiem, że oryginalnie te dwie cewki " dwuzwojowe" połączone były ze sobą szeregowo.

Zakładając, że cewka nr 3 jest nieoryginalna, czy mogę to jakoś podłączyć czy muszę szukać cewki?

Siwy. Ja białe koszulki kupiłem na allegro.

EDIT
Znalazłem w necie nowe cewki pod ten zapłon. Podział na lewą i prawą. W opisie podane jest że lewa cewka ma 3 przewody a prawa dwa. Czyli tak jak u mnie. Może po prostu z jednego uzwojenia jednej cewki jest ładowanie a drugie uzwojenie trzeba połączyć z drugą cewką?

Texas Ranger
Posty: 1444
Rejestracja: 2014-06-30, 12:40
GG: 0
Moje maszyny: szukam WSK Lelek
Lokalizacja: Chrzęsne
Kontaktowanie:

Re: Renowacja WFM 1960 w toku

Post autor: Texas Ranger » 2015-03-10, 18:07

Kurcze teraz nie pamiętam dokładnie. Jeśli w tygodniu będę mógł to cyknę fotkę i wrzucę, a jak nie to dopiero w weekend.

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Renowacja WFM 1960 w toku

Post autor: wujcio » 2015-03-10, 23:43

Z tego co pamiętam to jest jak piszesz Decada obie cewki są jak w zapłonie płytkim do świateł ale jedna dodatkowo ma uzwojenie na ładowanie akumulatora - w nowszym zapłonie jest dodatkowa cewka do ładowania akumulatora.

Awatar użytkownika
decada
Posty: 412
Rejestracja: 2014-09-28, 09:46
GG: 0
Moje maszyny: Romet Ogar 205 1986,WFM 1960
Lokalizacja: Dolice
Kontaktowanie:

Re: Renowacja WFM 1960 w toku

Post autor: decada » 2015-03-11, 09:30

O widzę, że temat został przeniesiony :)

Patrząc na schemat, byłbym tego samego zdania co Texas (jak znajdziesz czas to sprawdź proszę u siebie), ale w praktyce wychodzi, że musi być tak jak mówię.

W każdym razie wczoraj złożyłem instalację w lampie. Z książką nie było żadnych problemów.
WP_20150311_005.jpg
Zamontowałem i podłączyłem tylną lampę:
WP_20150311_003.jpg
Zamontowałem i podłączyłem włącznik światła stop. Jeszcze tylko sprężynka, ale to zrobię po ustawieniu hamulca.
WP_20150311_008.jpg
Pozostało kupić i zamontować żarówki, naładować i podłączyć aku a reszta po wsadzeniu silnika.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Texas Ranger
Posty: 1444
Rejestracja: 2014-06-30, 12:40
GG: 0
Moje maszyny: szukam WSK Lelek
Lokalizacja: Chrzęsne
Kontaktowanie:

Re: Renowacja WFM 1960 w toku

Post autor: Texas Ranger » 2015-03-11, 09:35

Nie ma problemu, sprawdzę Ci to na pewno. Może dzisiaj, najpóźniej jednak w sobotę. Nie wydaje mi się żeby te cewki się różniły, moim zdaniem są takie same, mogę się jednak mylić. W czasach produkcji WFM-ek chodziło o prostotę konstrukcji, szybkość naprawy, a nie wprowadzanie dwóch rodzajów cewek i przez to komplikowanie.

Awatar użytkownika
decada
Posty: 412
Rejestracja: 2014-09-28, 09:46
GG: 0
Moje maszyny: Romet Ogar 205 1986,WFM 1960
Lokalizacja: Dolice
Kontaktowanie:

Re: Renowacja WFM 1960 w toku

Post autor: decada » 2015-03-11, 09:37

Dzięki. Rozumiem, ale w sprzedaży są dostępne cewki: prawa (dwa przewody) i lewa (3 przewody). Dlatego mam wątpliwości :)

Awatar użytkownika
decada
Posty: 412
Rejestracja: 2014-09-28, 09:46
GG: 0
Moje maszyny: Romet Ogar 205 1986,WFM 1960
Lokalizacja: Dolice
Kontaktowanie:

Re: Renowacja WFM 1960 w toku

Post autor: decada » 2015-03-11, 23:18

Użytkownik man on the WSK rozwiał moje wątpliwości w innym wątku. Mam nadzieję, że sie nie pogniewa, że wstawię tutaj jego fotkę i opis.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

SIWY_OPOLE
Posty: 109
Rejestracja: 2015-02-24, 23:43
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 62 rok
Lokalizacja: Opolo opolski
Kontaktowanie:

Re: Renowacja WFM 1960 w toku

Post autor: SIWY_OPOLE » 2015-03-12, 07:54

Decada regenerowales tulejki przednich lag? U mnie jest troch luzu jeszcze nie doczyscilem starego smaru one chyba sa z alu to sie jakoś dementuje? I musze poszukać nowych oslon gumowych

Awatar użytkownika
decada
Posty: 412
Rejestracja: 2014-09-28, 09:46
GG: 0
Moje maszyny: Romet Ogar 205 1986,WFM 1960
Lokalizacja: Dolice
Kontaktowanie:

Re: Renowacja WFM 1960 w toku

Post autor: decada » 2015-03-12, 08:36

U mnie były ok. Temat tulei jest dobrze opisany na tym forum. Osłony gumowe to najmniejszy problem.

Matej
Administrator
Posty: 734
Rejestracja: 2012-01-18, 22:11
GG: 2507850
Moje maszyny: Wsk MR16 T
Wsk 125 Kos,
Wsk 175 kobuz,
Romet chart 211
Lokalizacja: Miłoszyce
Kontaktowanie:

Re: Renowacja WFM 1960 w toku

Post autor: Matej » 2015-03-12, 15:06

SIWY_OPOLE jak cos to zajmuje sie regeneracją tych zawieszeń

Awatar użytkownika
decada
Posty: 412
Rejestracja: 2014-09-28, 09:46
GG: 0
Moje maszyny: Romet Ogar 205 1986,WFM 1960
Lokalizacja: Dolice
Kontaktowanie:

Re: Renowacja WFM 1960 w toku

Post autor: decada » 2015-03-13, 12:07

Skrzynia kompletna i złożona. Nowe łożyska na wale są już powklejane a sam wał jest już na miejscu. Jeszcze tylko brakująca sprężynka od zmieniacza wstrzymuje mi składanie silnika. Może dzisiaj przyjdzie pocztą i będę mógł skręcić silnik.
WP_20150313_003.jpg
W poniedziałek odbieram pokrywę od tokarza i tygodniu pojadę do Szczecina aby ją wyszkiełkować. Mają mi to zrobić na miejscu więc nie będę musiał jeździć dwa razy.

Pogoda, z dnia na dzień coraz ładniejsza, i aż chce się jeździć. Wygląda na to, że uda się złożyć motor wcześniej a póki co trzeba rometa wyciągnąć :)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Texas Ranger
Posty: 1444
Rejestracja: 2014-06-30, 12:40
GG: 0
Moje maszyny: szukam WSK Lelek
Lokalizacja: Chrzęsne
Kontaktowanie:

Re: Renowacja WFM 1960 w toku

Post autor: Texas Ranger » 2015-03-13, 14:14

Weekend przed nami, ale rozumiem, że już nie muszę sprawdzać swojego iskrownika?

Awatar użytkownika
decada
Posty: 412
Rejestracja: 2014-09-28, 09:46
GG: 0
Moje maszyny: Romet Ogar 205 1986,WFM 1960
Lokalizacja: Dolice
Kontaktowanie:

Re: Renowacja WFM 1960 w toku

Post autor: decada » 2015-03-13, 15:20

Możesz sprawdzić. Może faktycznie masz dwie cewki z 3 wyjściami. Ciekawość mnie zżera :)

Texas Ranger
Posty: 1444
Rejestracja: 2014-06-30, 12:40
GG: 0
Moje maszyny: szukam WSK Lelek
Lokalizacja: Chrzęsne
Kontaktowanie:

Re: Renowacja WFM 1960 w toku

Post autor: Texas Ranger » 2015-03-13, 15:22

OK

Texas Ranger
Posty: 1444
Rejestracja: 2014-06-30, 12:40
GG: 0
Moje maszyny: szukam WSK Lelek
Lokalizacja: Chrzęsne
Kontaktowanie:

Re: Renowacja WFM 1960 w toku

Post autor: Texas Ranger » 2015-03-15, 21:10

Sprawdziłem swój zapłon i cewki mam połączone tak jak jest na zdjęciu, które wrzuciłeś wcześniej.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości