Strona 1 z 6

JueS: SKM I serii nr ramy 008

: 2013-06-24, 21:10
autor: JueS
Kolejna odsłona ze stajni w Puszczykowie po:

Sokole 600RT: viewtopic.php?f=73&t=10100
Lelku: viewtopic.php?f=120&t=9319
Dudek: viewtopic.php?f=72&t=14222
M21W2 EX: viewtopic.php?f=120&t=10179
M21W2: viewtopic.php?f=120&t=8551
MR BP 70: viewtopic.php?f=72&t=14920

hehe trochę już tego jest :) mam nadzieję, że niczego nie pominąłem.

Tym razem motocykl sportowy, typowo wyścigowy na tor: SKM nr ramy 008. Więcej o SKMach możecie poczytać tu: viewtopic.php?f=75&t=5434&p=527872&hilit=SKM#p527872

Tak wyglądał krótko po zakupie:
SKM 008.jpg
SKM 008.jpg
Motocykl generalnie w stanie dobrym, do poprawienia ma przednie zawieszenie (ciekł olej z amortyzatorów), silnik jest do sprawdzenia (przy wyższych obrotach było czuć wyraźne wibracje), trzeba wymienić opony.
Cel przedsięwzięcia to wzięcie udziału w wyścigach na Torze Poznań pod koniec sierpnia 2013 więcej info: viewtopic.php?f=75&t=14880

Czyli deadline na remont motocykla to koniec lipca.
A teraz jak się sprawy mają:

rama w chwili obecnej
rama SKM.jpg
SKM rama.jpg
przód też jest rozłożony, w tej chwili czekamy za simeringami :
SKM amortyzatory.jpg
dół został na nowo pomalowany, poprzedni lakier fatalnie odchodził
SKM lagi.jpg
do wymiany są opony w kołach
i tutaj mam prośbę może ktoś z Was wie gdzie można kupić opony, zamienniki do tych co są: chodzi o opony do ścigania się na torze:

przód: 2.50/3.00 R18
Dunlop Racing MR 377 (dętkowa)
SKM koło przód.jpg
tył: 3.75/5.00 R18 Dunlop Racing KR 144 (bezdętkowa)
SKM koło tył.jpg
Na koniec wzmianka o wale, okazało się że jest wyrobiony -dzwonił jak w kościele ;) jest już po regeneracji. Czop korbowodu trzeba było dorobić na nowo. W tym tygodniu przyjdzie komplet łożysk i będzie można składać silnik ale o tym już w następnym poście.

Re: JueS: SKM 008

: 2013-06-24, 21:42
autor: Tomekk
Nareszcie zobaczyłem przedmiot, który był tyle razy wspominany na forum :) Osobiście nie pociągają mnie sportowe moto ale dobrze wiedzieć, że ratujesz polskie konstrukcje ;)

Re: JueS: SKM 008

: 2013-06-24, 21:44
autor: Garry1
Oświadczam że simmeringi własnie dotarły :mrgreen:

Re: JueS: SKM 008

: 2013-06-24, 21:59
autor: Muciek
Sebastian440 pisze:przez Sebastian440 » czwartek, 30 maja 2013, 17:49

Fakt siedział w Sarence ciekawy silnik S32 i i fajne koło przednie z konkretniejszym heblem. Załóż wątek o SKMie to postaram się podrzucić jakieś ciekawe foty (taki mały szantaż)
Czekamy na Sebastiana :mrgreen:

Jakieś fotki ze składania silnika zamieścisz?

Re: JueS: SKM 008

: 2013-06-24, 22:13
autor: JueS
@ Tomek: "robim com możem" fajnie, że się podoba
@Garry: jeszcze opony i może się wyrobimy ;)
@Muciek: nie omieszkam wrzucić.

Remont SKMa jest w rękach Garrego, także go też molestujcie o update'y :D

Re: JueS: SKM 008

: 2013-06-24, 22:33
autor: Skinder
Piękna sztuka :) Możesz próbować z michelin pilot sport, fajne oponki i dosyć spory wybór rozmiarowy. Ewentualnie typowe slicki - http://allegro.pl/10-63-18-michelin-sli ... 81660.html

Re: JueS: SKM 008

: 2013-06-24, 22:59
autor: Sebastian440
Jues poznajesz ?

Re: JueS: SKM 008

: 2013-06-24, 23:06
autor: Savier
Jaki zgrabny retusz :D

Re: JueS: SKM 008

: 2013-06-24, 23:43
autor: Kapiii
Szacun za tempo remontów. Ja z jednym się nie mogę uporać od dłuższego czasu, a gdzie reszta :D SKM śliczny, może kiedyś spróbujemy się tymi samymi modelami, ale mój w ogóle nie jest w planach na razie :)

Re: JueS: SKM 008

: 2013-06-24, 23:50
autor: Sebastian440
Savier pisze:Jaki zgrabny retusz :D
Potrafi się co nieco w photoshopie :cwaniak:

Re: JueS: SKM 008

: 2013-06-25, 00:13
autor: JueS
@Skinder: dzięki za info, muszę to sprawdzić dokładnie, może akurat będą mieli takie jak potrzebuje. Byłoby super gdyby się udało, bo jak na tą chwile to najbardziej boję się właśnie o opony. Oponiarz do którego dostałem kontakt stwierdził, że to bardzo ciężki temat i może gdzieś ze stanów albo UK uda się sprowadzić.

@Seba: bardzo klimatyczne zdjęcie, jeszcze z Tarpanem w tle, lejesz miód na moje poznańskie serce :D
@Kapii: liczę na to, że się pojawić w Poznaniu tego sierpnia, inaczej być nie może ;)

Re: JueS: SKM 008

: 2013-06-25, 01:05
autor: Skinder
Ogółem 18 calowe wyczynowe opony to problem u nas. 17stek jest pełno, ale z przecież wymiana obręczy nie wchodzi w grę. Te sliki to typowo na tor, trochę wilgoci i jest problem. Próbuj piloty jakieś, ewentualnie ściągnąć tak jak wspomniał Twój oponiarz, z tym, że cena z transportem może być zaporowa, przynajmniej taka była kiedy ja szukałem dla siebie :)

Re: JueS: SKM 008

: 2013-06-25, 08:57
autor: Sebastian440
Na zdjęciu jest dokładnie twój motocykl na 99%. Z tą podwójną tarczą to chyba dęba staje moto :)

Re: JueS: SKM 008

: 2013-06-25, 09:15
autor: Kapiii
Do MTXa też zakładałem Pilot Sporty, pamiętam że wąskie były bardzo tanie. Do 250 będzie gorzej z tyłem i tą szerokością.

Masz:
http://4bikes.pl/opona-michelin-pilot-s ... -6594.html Na przód.
http://4bikes.pl/opona-michelin-pilot-s ... -6596.html Na tył.

Na tej samej stronie: http://4bikes.pl/rozmiar-18-c-129_130_225.html komplet Sava też wygląda obiecująco, przód 3.0 i na tył 3.5.

Re: JueS: SKM 008

: 2013-06-26, 21:32
autor: JueS
Wielkie dzięki za zainteresowanie i pomoc :)

Dzisiaj doszły łożyska

6205 C3 2 sztuki
3205 C3 raz
5204 C3 RS raz
6302 C3 2 sztuki
6204 C3 raz

i simmeringi:

28x38x7 raz
25x40x10 raz
50x65x8 raz

foto:
SKM łożyska.jpg
trochę detali, kartery przed złożeniem:
SKM kartery.jpg
z drugiej strony,
SKM kartery 2.jpg
i kilka ujęć cylindra,
SKM cylinder.jpg
SKM cylinder 2.jpg
SKM cylinder 3.jpg
Więcej z tego co się dzisiaj działo pewnie dopisze Garry ;)

Kurde tak mi się to zdjęcie z SKM z Tarpanem podoba, że jutro sobie zrobię koszulkę z nadrukiem :D
i będzie w sam raz na impreze u Koprasa
plakat-tarpaniada-2013-web.jpg

Re: JueS: SKM 008

: 2013-07-01, 19:20
autor: Garry1
Mam chwile czasu więc dopisze co nieco ;)
SKM26062013437.jpg
SKM26062013438.jpg
Uszczelniacze Ari, praktycznie 3 wargi, plus 2 sprężynki, musi trzymać ;)
SKM26062013447.jpg
Zmontowane zawieszenie.
SKM27062013451.jpg
dorobiony wspornik zbiorniczka płynu hamulcowego, wcześniej znajdowal się on na kierownicy i przez cały motocykl szedl igielitowy wężyk :/ Dla utrzymania wyścigowego klimatu nawiercony dla zmniejszenia masy :D

Pora na składanie silnika:
SKM28062013452.jpg
Nowe łożysko w porównaniu do starego ma większą ilość kulek, co za tym idzie większą nośność.

Montaż łożyska na wale:
SKM28062013454.jpg
SKM27062013448.jpg
Tu największy problem, kartery nie od tego cylindra:/
SKM26062013442.jpg
SKM26062013443.jpg
Różnica jest ogromna, co z tym zrobimy decyzja zapadnie...

Reszta w przyszłości ;)

Re: JueS: SKM 008

: 2013-07-01, 21:24
autor: Skinder
Mam gdzieś takie kartery od 98x :) Gdzie można dorwać takie uszczelniacze ?

Re: JueS: SKM 008

: 2013-07-01, 21:26
autor: Sebastian440
SKM w akcji.

Re: JueS: SKM 008

: 2013-07-01, 22:19
autor: Garry1
Skinder, kartery takie jak posiadamy aktualnie czy kartery do tego cylindra?:p
http://allegro.pl/uszczelniacze-35x47x1 ... 36275.html

Seba, jak zwykle rozczulasz nas tymi klimaciarskimi fotkami ;)
SKM26062013444.jpg
SKM26062013445.jpg
Tu fotki tłoka którego musiałem przerobić, a dokładniej dorobić otwór zasilający dodatkowy kanał w cylindrze znany dziś jako boost port. Ciekawe jak na to fachmani mówili za czasów świetności? ;)

Re: JueS: SKM 008

: 2013-07-01, 22:41
autor: Skinder
Mam kartery "koniczynę" - takie jak gar. Podobny zlep trafiłem kiedyś, tyle że ja miałem gar 513 a kartery starego typu. Nie trzymało się to kupy, pozatym za dużo było braków, rozegnałem graty po okolicy z zamiarem kupna kiedyś całego sprawnego silnika.