Jawa Mustang 1974

Awatar użytkownika
jawamustang
Posty: 163
Rejestracja: 2013-01-29, 00:04
GG: 0
Moje maszyny: Jawa p223, Wfm M06 ,SHL Gazela, WSK M21W2, WSK B1
Lokalizacja: Wołomin
Kontaktowanie:

Jawa Mustang 1974

Post autor: jawamustang » 2013-07-05, 00:33

W 2009 roku stałem się posiadaczem pomarańczowej jawy mustang w bardzo dobrym stanie . Kupiłem ją od kolegi za 150 zł a on nabył ją od jakiegoś chłopaka za kantar i lejce więc tak to czasem dziwnie się układa w życiu zabytków :-D . Zrobiłem jawie generalny remont silnika i całej 'karoserii' choć była w dobrym stanie ale lakier był wyblakły i zmęczony czasem. Pomimo remontu ma czasem te swoje jawowe kaprysy i lubi odmówić posłuszeństwa, :-> lecz nie nażekam bo to mój pierwszy motocykl z biegami i od niej zaczeła się moja pasja. Oceńcie ją i dodajcie parę słów od siebie co w niej nie pasuje i co zrobić żeby wyglądała jeszcze bardziej jak oryginał. :-P
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
jawamustang
Posty: 163
Rejestracja: 2013-01-29, 00:04
GG: 0
Moje maszyny: Jawa p223, Wfm M06 ,SHL Gazela, WSK M21W2, WSK B1
Lokalizacja: Wołomin
Kontaktowanie:

Re: Jawa Mustang 1974

Post autor: jawamustang » 2013-08-31, 18:57

Wiem że podnóżka i filtr stożkowy są nie oryginalne ale nie mam lepszych. Czy to jest powód że nikt się moją Jawą nie interesuje? :-)

BizonekM06
Posty: 176
Rejestracja: 2012-05-03, 12:17
GG: 0
Moje maszyny: Kiedyś były i WSK :)
Kontaktowanie:

Re: Jawa Mustang 1974

Post autor: BizonekM06 » 2013-08-31, 19:03

Jawcia sympatyczna :-)
Pewnie jest tu więcej speców od WSK-i,
dlatego takie nikłe zainteresowanie ;-)

Awatar użytkownika
jawamustang
Posty: 163
Rejestracja: 2013-01-29, 00:04
GG: 0
Moje maszyny: Jawa p223, Wfm M06 ,SHL Gazela, WSK M21W2, WSK B1
Lokalizacja: Wołomin
Kontaktowanie:

Re: Jawa Mustang 1974

Post autor: jawamustang » 2013-08-31, 19:10

W końcu to wueskowe forum. Mój jawowy wątek opadł na dno i rwania nie było dlatego napisałem żeby odświeżyć :D

HuBeRt.

Re: Jawa Mustang 1974

Post autor: HuBeRt. » 2013-08-31, 20:38

Fajny mustang.Też mam taką jawe :-)
Stożek wygląda OK ;-)

Awatar użytkownika
jawamustang
Posty: 163
Rejestracja: 2013-01-29, 00:04
GG: 0
Moje maszyny: Jawa p223, Wfm M06 ,SHL Gazela, WSK M21W2, WSK B1
Lokalizacja: Wołomin
Kontaktowanie:

Re: Jawa Mustang 1974

Post autor: jawamustang » 2013-09-05, 19:34

Mam pewną zagadkę. Kiedyś zastanawiałem sie po co w odbłyśniku pod dużą żarówką znajduje sie miejsce na małą. Na schemacie nie ma żadnej wzmianki o tej żarówce (schemat z serwisówki jawy) Pytanie do was po co jest ta żarówka , jak ją ewentualnie podłączyć żeby było dobrze???? Proszę o pomoc :)
Dodaję fotkę tak dla orientacji. Chodzi o to małe gniazdo. Pod srebrną blaszką od dużej żarówki.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Wojtek
Posty: 954
Rejestracja: 2007-01-12, 18:22
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Jawa Mustang 1974

Post autor: Wojtek » 2013-09-05, 19:48

To jest żarówka światła pozycyjnego. Jeśli w schemacie nie ma o niej mowy to znaczy że odbłyśnik pochodzi z innego pojazdu. Jeśli miałbyś w tym wariacie wystarczająco dużo prądu to możesz tą żarówkę zasilić równolegle z tylnym światłem pozycyjnym. Żarówka powinna mieć 2W.
Bynajmniej i przynajmniej to dwa słowa o kompletnie różnym znaczeniu. Nie używa się ich zamiennie!!!!!!!!!

BizonekM06
Posty: 176
Rejestracja: 2012-05-03, 12:17
GG: 0
Moje maszyny: Kiedyś były i WSK :)
Kontaktowanie:

Re: Jawa Mustang 1974

Post autor: BizonekM06 » 2013-09-05, 20:10

Wojtek pisze:To jest żarówka światła pozycyjnego. Jeśli w schemacie nie ma o niej mowy to znaczy że odbłyśnik pochodzi z innego pojazdu. Jeśli miałbyś w tym wariacie wystarczająco dużo prądu to możesz tą żarówkę zasilić równolegle z tylnym światłem pozycyjnym. Żarówka powinna mieć 2W.
Pokazany na focie element lampy z odbłyśnikiem jest jak najbardziej oryginalny, stosowany w motorowerach Jawa 50 typ 20P, 21P oraz 23P, czyli popularnych kaczkach i mustangach. Pojazd był produkowany u naszych sąsiadów czecho-słowaków i sprowadzany w całości do nas. Polskie przepisy definiujące obowiązkowe wyposażenie motoroweru, nie przewidywały w nim obowiązku wyposażenia w światło postojowe przednie, światło stopu i dlatego w instalacji brak odpowiednich przewodów.
Poza tym oryginalnie, czeskie silniki typu Jawa 223 miały moc około 3,5 KM, na rynek polski, właśnie z powodu wymogów kodeksowych, były blokowane do 2 KM. Stąd w lampie miejsce na żarówkę postojową, zwyczajnie fabryce nie opłacało się montować na rynek polski innych odbłyśników.

Awatar użytkownika
jawamustang
Posty: 163
Rejestracja: 2013-01-29, 00:04
GG: 0
Moje maszyny: Jawa p223, Wfm M06 ,SHL Gazela, WSK M21W2, WSK B1
Lokalizacja: Wołomin
Kontaktowanie:

Re: Jawa Mustang 1974

Post autor: jawamustang » 2013-09-05, 21:06

Dobrze z tą mocą wiedziałem ale z tym odbłyśnikiem to już nie. Powiedz czy ty w swoich jawach podłączyłeś tą żarówkę???? Jeśli tak to zapytam z ciekawości jak to zrobić i w jakim położeniu kluczyka to powinno świecić itp. itd. ? ;)

BizonekM06
Posty: 176
Rejestracja: 2012-05-03, 12:17
GG: 0
Moje maszyny: Kiedyś były i WSK :)
Kontaktowanie:

Re: Jawa Mustang 1974

Post autor: BizonekM06 » 2013-09-05, 21:36

Nie podłączałem tej postojówki.
1. Kluczyk nie jest przystosowany, ma tylko 3 pozycje: gaszenie, zapłon bez świateł i zapłon ze światłem mijania.
2. Brakuje w instalacji przewodów.
3. Jawki nie mają akumulatora, więc dlatego bezzasadne jest to światełko postojowe.
4. Swoje zabytki odnawiam zgodnie ze specyfikacją fabryczną, oczywiście w miarę możliwości.

Awatar użytkownika
jawamustang
Posty: 163
Rejestracja: 2013-01-29, 00:04
GG: 0
Moje maszyny: Jawa p223, Wfm M06 ,SHL Gazela, WSK M21W2, WSK B1
Lokalizacja: Wołomin
Kontaktowanie:

Re: Jawa Mustang 1974

Post autor: jawamustang » 2013-09-05, 22:03

No ja idętycznie wszystko oryginał.Dziękuje wszystkim za pomoc w zagadce .
Pozdrawiam ;)

Awatar użytkownika
Halski
Posty: 209
Rejestracja: 2011-12-29, 11:33
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06B3 1980r.
SHL M04 1953r.
SHL M17 Gazela 1969r.
...
Lokalizacja: LPU
Kontaktowanie:

Re: Jawa Mustang 1974

Post autor: Halski » 2013-09-10, 13:58

Ja też od kilku dni jestem szczęśliwym posiadaczem takiego "wariata" z 1974 roku. Niestety bak był na tyle dziurawy, że nie opłaca się go spawać i teraz muszę szukać nowego.

Awatar użytkownika
jawamustang
Posty: 163
Rejestracja: 2013-01-29, 00:04
GG: 0
Moje maszyny: Jawa p223, Wfm M06 ,SHL Gazela, WSK M21W2, WSK B1
Lokalizacja: Wołomin
Kontaktowanie:

Re: Jawa Mustang 1974

Post autor: jawamustang » 2013-09-10, 15:57

Ja mam jakiś bak ale nie wiem czy sprawny bo nie używalem go ale przy kraniku jest jakimś klejem zalany wiec chyba komuś przeciekał :). Widzę że kolega tak jak ja ma gazele iten sam rocznik tylko że moja jest w atomach :). A Jawa jak się ją porządnie zrobi to rzeczywiście wariat :D

Awatar użytkownika
Halski
Posty: 209
Rejestracja: 2011-12-29, 11:33
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06B3 1980r.
SHL M04 1953r.
SHL M17 Gazela 1969r.
...
Lokalizacja: LPU
Kontaktowanie:

Re: Jawa Mustang 1974

Post autor: Halski » 2013-09-10, 17:19

Wariat, wariat. Po 14 latach postoju w piwnicy odpaliła za drugim kopnięciem. Nawet jej z kurzu nie wyczyściłem a już ożyła. Fajny sprzęt

Awatar użytkownika
jawamustang
Posty: 163
Rejestracja: 2013-01-29, 00:04
GG: 0
Moje maszyny: Jawa p223, Wfm M06 ,SHL Gazela, WSK M21W2, WSK B1
Lokalizacja: Wołomin
Kontaktowanie:

Re: Jawa Mustang 1974

Post autor: jawamustang » 2013-09-10, 20:23

Rób wszystko aby zachować oryginalny cylinder. Powiedź mi pare słów o SHL Gazeli, czy to dobry sprzęt, taki sam wariat jak jawka?

Awatar użytkownika
Halski
Posty: 209
Rejestracja: 2011-12-29, 11:33
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06B3 1980r.
SHL M04 1953r.
SHL M17 Gazela 1969r.
...
Lokalizacja: LPU
Kontaktowanie:

Re: Jawa Mustang 1974

Post autor: Halski » 2013-09-12, 10:32

Z jawką to porównania niema, chociażby pod względem komfortu jazdy, ale jeśli chodzi o wrażenia i emocje, to zdecydowanie jawka przoduje. Jest po prostu lżejsza i łatwiej jest ją prowadzić.

Awatar użytkownika
jawamustang
Posty: 163
Rejestracja: 2013-01-29, 00:04
GG: 0
Moje maszyny: Jawa p223, Wfm M06 ,SHL Gazela, WSK M21W2, WSK B1
Lokalizacja: Wołomin
Kontaktowanie:

Re: Jawa Mustang 1974

Post autor: jawamustang » 2013-09-15, 20:26

A czy mógłby kolega podesłać mi zdjecia swojej "jawki" bo chciałbym zobaczyć czy czymś się różnią skoro obie są z 74r ;)

Awatar użytkownika
jawamustang
Posty: 163
Rejestracja: 2013-01-29, 00:04
GG: 0
Moje maszyny: Jawa p223, Wfm M06 ,SHL Gazela, WSK M21W2, WSK B1
Lokalizacja: Wołomin
Kontaktowanie:

Re: Jawa Mustang 1974

Post autor: jawamustang » 2014-02-24, 13:15

Z wczorajszego wypadu ;)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
NocnyJastrzab
Posty: 134
Rejestracja: 2009-08-24, 17:16
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 GIL, SHL M11, OGAR 200,
HONDA Transalp 600V
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Jawa Mustang 1974

Post autor: NocnyJastrzab » 2014-02-24, 15:26

Bez urazy, ale Jawki to dla mnie jedne z najbrzydszych motorowerów :P

Awatar użytkownika
jawamustang
Posty: 163
Rejestracja: 2013-01-29, 00:04
GG: 0
Moje maszyny: Jawa p223, Wfm M06 ,SHL Gazela, WSK M21W2, WSK B1
Lokalizacja: Wołomin
Kontaktowanie:

Re: Jawa Mustang 1974

Post autor: jawamustang » 2014-02-24, 16:57

Jest jaka jest ale NAPEWNO ma ładniejszą linie niż ogary ! Tyle z mojej strony ;)

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości