Strona 1 z 1

gert - WFM M06 '57

: 2014-04-07, 20:21
autor: gert
Witam!
Wiem ze to nie WSK, jednak maszyna modelowo mozna powiedziec identyczna, dlatego umiescilem ja tutaj. Jesli nieslusznie, moge przelozyc do innego dzialu /Pozostale/.

Zakup 11 maj 2013 na Allegro: aukcja 3232828529 za kwote 1000. Wiem ze wielu z Was nie daloby tyle za sama maszyne, jednak obiecano mi kilka skrzynek czesci. Mial byc silnik na chodzie, jednak okazalo sie ze gosc sie go pozbyl.

Model: WFM M06
Nr ramy:80220
Nr silnika: 156177
Rocznik: 1957
Nr rej: BRAK dokumentacji

Po odbior maszyny zglosilem sie poznym wieczorem i musze powiedziec ze ilosc czesci przeszla moje najsmielsze oczekiwania. Brak silnika nie zgasil banana z twarzy. Dostalem jakies 5 kompletow karterow z glebokim zaplonem, Filtry powietrza w osłonie bocznych skrzynek i inne ciezko dostepne czesci.

Wracajac do tematu maszyny. Na fotkach wygladala nieco lepiej niz po ponownym zmontowaniu w garazu. Okazalo sie ze poprzedni wlasciciel poztanowil szlifierka obrabiac blotniki, bak, narzedziowki... W ramie byly nieoryginalne mocowania silnika z przodu ramy. Najwazniejsze ze silnik byl z oryginalnym zaplonem i przewod wysokiego napiecia byl jeszcze w bawelnianym oplocie. Mam nadzieje go wykozystac w odbudowie.

Z narzedziowkami nie da sie nic zrobic. Sa poodksztalcane i pewnie wybiore inne z zapasow. Trzeba zaspawac trefne dziury, podorabiac zaczepy i dac w piasek.

Przedni błotnik ma urwane centralne pałąki.

Kanapa jest w rozsypce.

Brak mocowania nóżek kierowcy.

Co do silnika to mam juz garnek do niego; brak glowicy ze skosna swieca. Tymczasowo chce dopasowac prosty.

18 maj 2013 Zakup tylnego blotnika do WFM - orginalne malowanie i szparunek; cena 150 zl

02 sierpien 2013 - Biore sie za silnik do WFM.

PLAN:
1. Trzeba wyczyscic i ocenic zużycie poszczegolnych elementow.
2. Lozyska i uszczelki daje nowe, jednak jesli w skrzyni nie bedzie zuzycia, zostawie oryginalne. Mam zapas z nadrukami WFM, wiec sie nie boje o braki czy przestoje.
3. Dopasowanie zakupionego cylindra. Juz wiem ze ma do zeszlifowania prog.
4. Poszukac tłoka ze sworzniem, dopasowac pierscienie.
5. Zlozyc calosc i opisac stan.(przygotowanie kosztorysu do idealnego silnika-szlify, regeneracja wału itp.)

Chcialbym miec odpalajacy silnik. Kilka maszyn jednoczesnie nie pozwala na mnozenie kosztow. Chcialbym je zminimalizowac i przeprowadzic przy pierwszej zwyzce gotowki. W koncu mam przed soba piaskowanie i malowania, zaplatanie kol po wymalowaniu obreczy... lista nie ma konca.

Silnik jest rozlozony i umyty. Czeka na sworzen do tloka, ktory jest juz w cylindrze. Mam odpowiedni.

Re: gert - WFM M06 '57

: 2014-04-07, 20:51
autor: wskfan2000
Piękna wfm! ;-)
Masz może więcej fotek :?:

Re: gert - WFM M06 '57

: 2014-04-07, 21:03
autor: gert
wskfan2000 pisze:Piękna wfm! ;-)
Masz może więcej fotek :?:
Jasne, niestety wylacznie z poczatku remontu :( Wolalbym miec juz wszystko gotowe i chwalic sie efektami. Moze chociaz bedzie ladna. :)

Re: gert - WFM M06 '57

: 2014-04-08, 10:23
autor: Adam_Ga
Ładna:)

Trochę jej brakuje ale do ogarnięcia. O ten rocznik już coraz trudniej.

PS.Przenoszę do POZOSTAŁE

Re: gert - WFM M06 '57

: 2015-07-20, 03:31
autor: gert
Napotkałem problem - kaski brak. Będę musiał coś sprzedać :( niestety.