PROBLEMY Z ISKRĄ WSK125

Odpowiedz
mozil407
Posty: 71
Rejestracja: 2008-12-25, 02:19
GG: 9525876
Moje maszyny: MZ ETZ 150
Lokalizacja: Podkarpacie
Kontaktowanie:

Re: Problem z iskrą w WSK 125

Post autor: mozil407 » 2010-04-18, 15:19

Dalej to samo. Na innym kablu jest to samo.

Awatar użytkownika
maykii
Posty: 792
Rejestracja: 2008-04-11, 20:02
GG: 6056769
Moje maszyny: M21W2 74r.
M21W2 83r
M06B3 79r.
Lokalizacja: Piaseczno / Siemiatycze
Kontaktowanie:

Re: Problem z iskrą w WSK 125

Post autor: maykii » 2010-04-18, 15:24

Cewka do zmiany ;-) Znaczy taka faza była u mnie. Prąd był ale iskry nie było...
(-; Jak to mówią, "Za motórem, panny sznurem". ;-)

mozil407
Posty: 71
Rejestracja: 2008-12-25, 02:19
GG: 9525876
Moje maszyny: MZ ETZ 150
Lokalizacja: Podkarpacie
Kontaktowanie:

Re: Problem z iskrą w WSK 125

Post autor: mozil407 » 2010-04-18, 15:29

Prawdo podobnie masz racje, bo wprawdzie zmieniałem cewke, ale wcale nie miałem pewności, że jest dobra.

Awatar użytkownika
mateusz 46
Posty: 231
Rejestracja: 2009-05-05, 20:55
Moje maszyny: rm 125
Kontaktowanie:

Re: Problem z iskrą w WSK 125

Post autor: mateusz 46 » 2010-04-18, 15:47

cewka musi być pewna zeby dała dobry prąd do wytworzenia iskry
Ekipa Północ

mozil407
Posty: 71
Rejestracja: 2008-12-25, 02:19
GG: 9525876
Moje maszyny: MZ ETZ 150
Lokalizacja: Podkarpacie
Kontaktowanie:

Re: Problem z iskrą w WSK 125

Post autor: mozil407 » 2010-04-18, 16:43

Dzięki "maykii" miałeś racje, to jednak cewka, wielkie dzięki wszystkim za pomoc.

Farmer158

Re: PROBLEMY Z ISKRĄ WSK125

Post autor: Farmer158 » 2010-07-13, 16:46

cześć. mam problem z iskrą. podczas jazdy w magnecie zerwał mi się klin włożyłem nowy i odpaliłem motor pojechałem. go wytestować i mi zgasł.ściągnąłem pokrywę magneta i wszystko było w porządku ale niema iskry w świecy. włożyłem palec do fajki i jet iskra ale bardzo słaba.wiecie co to może być??proszę pomóżcie ;(

Lukasz1331
Posty: 208
Rejestracja: 2008-06-27, 23:16
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 1972r
Lokalizacja: Starokrzepice
Kontaktowanie:

Re: PROBLEMY Z ISKRĄ WSK125

Post autor: Lukasz1331 » 2010-07-13, 21:22

sprawdź kondensator i cz gdzieś nie ma przebicia zwróć szczególną uwagę na śruby łączące kable przy silniku

Awatar użytkownika
Maniekk
Posty: 327
Rejestracja: 2007-08-08, 12:57
GG: 2028919
Lokalizacja: ŚWIDNIK
Kontaktowanie:

Re: PROBLEMY Z ISKRĄ WSK125

Post autor: Maniekk » 2010-07-13, 21:34

Prąd łapie opór i nie idzie , zepsuje ci się 10 razy to się nauczysz. Sprawdź połączenia miernikiem i bedziesz wiedział gdzie.
LIVE TO RIDE - RIDE TO LIVE

Farmer158

Re: PROBLEMY Z ISKRĄ WSK125

Post autor: Farmer158 » 2010-07-14, 07:53

dzięki zobacze to może podziała

Farmer158

Re: PROBLEMY Z ISKRĄ WSK125

Post autor: Farmer158 » 2010-07-14, 17:59

wiecie niewiem co się stalo ale wyciągłem motor i zobaczyłem czy może jest iskra ku mojemu i waszenu zdziwieniu była i jeżdżę na niej cały dzień.czyli naprawiło się samo.przepraszam za kłopot

cstrefa
Posty: 16
Rejestracja: 2010-03-15, 12:56
GG: 0
Lokalizacja: Tarnów
Kontaktowanie:

Re: PROBLEMY Z ISKRĄ WSK125

Post autor: cstrefa » 2010-07-23, 22:44

A jaką oporność powinna mieć cewka ?

Awatar użytkownika
Maniekk
Posty: 327
Rejestracja: 2007-08-08, 12:57
GG: 2028919
Lokalizacja: ŚWIDNIK
Kontaktowanie:

Re: PROBLEMY Z ISKRĄ WSK125

Post autor: Maniekk » 2010-07-24, 11:53

2.80 + -
LIVE TO RIDE - RIDE TO LIVE

Awatar użytkownika
WSK
Posty: 423
Rejestracja: 2009-02-21, 12:47
GG: 9912702
Moje maszyny: Kilka..
Lokalizacja: Łąki
Kontaktowanie:

Iskra jest a nie pali.

Post autor: WSK » 2010-08-12, 15:42

Już drugi dzień się z tym motam, mam pewne podejrzenia ale samemu to wiecie jak jest, to liczę na Waszą pomoc

Mianowicie:
Motocykl po całkowitym remoncie, szlif, nowy tłok org na IV szlif, org magneto, org zapłon, wiekszość w silniku org.

Zadowolony z siebie wkręciłem świece, przelałem gaźnik, dałem kilka kropel jeszcze benzyny do cylindra
>kopajet<
silnik zapalił na niskich obrotach, przelałem drugi raz odpalił, chciałem wziąść na wieksze obroty, zgasł i od tamtej pory niema znaku życia.

Myślałem że to przez przewody, instalacje robiłem sam i ze stacyjki spadło mi kilka przewodów, zamontowałem je spowrotem i nic,
Iskra jest taka że:

Na epokowej 95- zabija słonie-/fiolet/niebieski/pomarańczowy
Na epokowej 75- jest zwykła- fiolet/niebieski
Na współczesnej nowej NGK jest cienka - fiolet/niebieski

I co najważniejsze motocykl nie daje znaku życia żadnego, nawet nie jęknie, ustawiałem zapłon, przerywacz, wymieniłem kondensator 3 razy,iiii nic!, oczywiście dawałem dotrysk paliwa w cylinder po czym swieca zalana i nic...

Co to może być to ja niemam pojecia, dajcie jakieś sugestie...., magneto epokowe leciutko trze o karter, hmm no cóż moim zdaniem nie to bedzie przyczyna bo wczesniej normalnie na tym zacykała z pierwszego kopa, cewka?- no jakby ona walneła to iskra była mierna, przerywacz?- no cóż też epokowy ale działa poprawnie...

DODAM ŻE TO JEST ZAPŁON 31-05 (bez oddzielnej cewki ładowania), a może szukać przyczyny w instalacji?
MoTór nie umiera nigdy!- MoTór jest wieczny!
"make love, not war"

Awatar użytkownika
Brat
Posty: 874
Rejestracja: 2008-03-13, 23:50
Moje maszyny: Wsk m21w2 "Kobuz"
Lokalizacja: Jaworzno (Śląsk)
Kontaktowanie:

Re: Iskra jest a nie pali.

Post autor: Brat » 2010-08-12, 16:24

Jak na moje oko cewka, to że jest iskra, nie oznacza, że wyzwala ona dostateczną siłę by dokonać zapłonu, możne być zawilgnięta itp. nie raz tak po prostu jest że iskra jak byk, a motor nie pali.

Awatar użytkownika
Maniekk
Posty: 327
Rejestracja: 2007-08-08, 12:57
GG: 2028919
Lokalizacja: ŚWIDNIK
Kontaktowanie:

Re: Iskra jest a nie pali.

Post autor: Maniekk » 2010-08-12, 16:45

Możesz mieć rozmagnesowane magneto ja tak miałem. Albo spróbuj odpalić bez fajki po prostu trzymaj kabel przy czubku świecy jakieś 3 mm i odpal jak będzie chodzić to znaczy że iskra ma za małą moc i ginie w kompresji. Jak tak nagle zgasła to mogło ściąć klina. zobacz też na samym kablu czy tak z 5mm od jakiejś masy przeskakuje iskra jak nie to wiesz co:) cewka na bank.
LIVE TO RIDE - RIDE TO LIVE

Awatar użytkownika
WSK
Posty: 423
Rejestracja: 2009-02-21, 12:47
GG: 9912702
Moje maszyny: Kilka..
Lokalizacja: Łąki
Kontaktowanie:

Re: Iskra jest a nie pali.

Post autor: WSK » 2010-08-12, 17:03

Ok dzieki za odpowiedzi, czyli moim priorytetem będzie teraz cewka. wymienie i dam znać :)
MoTór nie umiera nigdy!- MoTór jest wieczny!
"make love, not war"

Lukasz1331
Posty: 208
Rejestracja: 2008-06-27, 23:16
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 1972r
Lokalizacja: Starokrzepice
Kontaktowanie:

Re: Iskra jest a nie pali.

Post autor: Lukasz1331 » 2010-08-12, 21:15

uważaj na dzisjejsze cewki ja kupiłem nową niby polska a szorowała magneto i musiałem ją szlifować a iskra niby była a moto nie palił założyłem starą cewki i nowy kondensator i WSK zapaliła bez problemu

Awatar użytkownika
Maniekk
Posty: 327
Rejestracja: 2007-08-08, 12:57
GG: 2028919
Lokalizacja: ŚWIDNIK
Kontaktowanie:

Re: Iskra jest a nie pali.

Post autor: Maniekk » 2010-08-13, 10:38

Szorowanie cewki o magneto nie powoduje złej pracy zapłonu.
LIVE TO RIDE - RIDE TO LIVE

Awatar użytkownika
bigsoft
Posty: 20
Rejestracja: 2009-11-25, 17:59
GG: 16126214
Moje maszyny: Romet Ogar 200,
WSK 175 Kobuz,
Romet Pony M-1
Jawa 50 M
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Kontaktowanie:

Re: Iskra jest a nie pali.

Post autor: bigsoft » 2010-08-13, 11:44

Jeżeli masz akumulator , może być samochodowy (w zasadzie jakikolwiek 6 lub 12), to proponuję zamiast cewki zapłonowej podłączyć przerywacz pod akumulator i butelkową (na napięcie takie jak akumulator) do tego np z malucha. Jeżeli odpali, to przynajmniej wiesz, że z przerywaczem, kondensatorem i samym silnikiem jest wszystko w porządku, a najprawdopodobniej padła cewka zapłonowa w prądnicy.

Powodzenia :)

PS. To, że magneto trze o karter, to nic dobrego, ale jeżeli nie hamuje mocno wału, to powinna palić maszyna.

Awatar użytkownika
WSK
Posty: 423
Rejestracja: 2009-02-21, 12:47
GG: 9912702
Moje maszyny: Kilka..
Lokalizacja: Łąki
Kontaktowanie:

Re: Iskra jest a nie pali.

Post autor: WSK » 2010-08-13, 14:00

Wymieniłem cewkę na inną epokówke która wcześniej chodziła normalnie w innej wsk, efekt ten sam, iskra może troche lepsza, jade do sklepu kupić nową i jak mi sie uda nowy przerywacz. Jak już to nie pomoże to niewiem.
MoTór nie umiera nigdy!- MoTór jest wieczny!
"make love, not war"

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości