Strona 1 z 1

Schemat instalacji wsk 125 85 rok

: 2021-03-28, 10:47
autor: Wułeska
Witam, potrzebuję schematu instalacji elektrycznej do wsk 125 z 85 roku (stacyjka od charta). Problem jest w tym ,że z mostka diodowego wychodzą cztery przewody ,a nie dwa jak w instalacjach na Internecie przez co ,w niektórych miejscach instalacja mi się nie zgadza.

Proszę o pomoc.

Re: Schemat instalacji wsk 125 85 rok

: 2021-03-28, 16:36
autor: halcik
Schemat wygląda tak.
Schemat wsk kos.jpg
Dlaczego ma dwa wyjścia, bo żadna wueska nie miała ładowania dwupołówkowego. Jeśli nie masz takiej przeróbki to podłącz według schematu i tyle. Jak chcesz przerabiać to z cewki ładowania powinny iść dwa przewody, plus dwa kolejne z akumulatora przez bezpiecznik na plusie.

Re: Schemat instalacji wsk 125 85 rok

: 2021-03-28, 20:12
autor: Wułeska
U mnie w motocyklu instalacja jest oryginalna nigdzie nie przerabiana i dodatkowo nie lutowana. Wszystko zgadza się ze schematem powyżej oprócz prostownika GB-015 i stacyjki. Z prostownika wychodzą cztery przewody i są podłączone (nie pamiętam do którego pinu) ,w stacyjce są podpięte wszystkie złącza w tym 17 i 17a ,których nie widać na schemacie. Podejrzewam ,że niektóre przewody są źle podłączone ,bo nie działają światła z przodu i stacyjka nie działa prawidłowo (gaszenie jest w innej pozycji oraz światła). Kolory przewodów zgadzają się według schematu i są dobrze podłączone oprócz wspomnianej wyżej stacyjki. Chodzi mi o schemat instalacji według którego mógłbym podłączyć przewody , które mam oryginalnie zamontowane.

Re: Schemat instalacji wsk 125 85 rok

: 2021-03-29, 09:33
autor: czankete
Wułeska pisze:
2021-03-28, 20:12
Podejrzewam ,że niektóre przewody są źle podłączone ,bo nie działają światła z przodu i stacyjka nie działa prawidłowo (gaszenie jest w innej pozycji oraz światła). Kolory przewodów zgadzają się według schematu i są dobrze podłączone oprócz wspomnianej wyżej stacyjki. Chodzi mi o schemat instalacji według którego mógłbym podłączyć przewody , które mam oryginalnie zamontowane.
...skoro jak sam stwierdzasz masz źle podłączone przewody a instalację masz oryginalną i nieprzerabianą to po prostu podłącz ją zgodnie ze schematem jaki podesłał Ci halcik ;-)

Re: Schemat instalacji wsk 125 85 rok

: 2021-03-29, 10:35
autor: Wułeska
Problem jest w tym ,że na instalacji powyżej wychodzą 2 przewody z mostka diodowego ,a u mnie wychodzą 4 i po podłączeniu instalacji według tego schematu powyżej wraz zostają mi 2 przewody.

Re: Schemat instalacji wsk 125 85 rok

: 2021-03-29, 13:00
autor: czankete
Wułeska pisze:
2021-03-29, 10:35
Problem jest w tym ,że na instalacji powyżej wychodzą 2 przewody z mostka diodowego ,a u mnie wychodzą 4 i po podłączeniu instalacji według tego schematu powyżej wraz zostają mi 2 przewody.
....w tym układzie wystarcza jedna dioda prostownicza, ten mostek dany jest na wyrost i jego możliwości nie są wykorzystane ale dlaczego to już napisał Ci halcik...
halcik pisze:
2021-03-28, 16:36
Dlaczego ma dwa wyjścia, bo żadna wueska nie miała ładowania dwupołówkowego.
...tak więc w tej sytuacji i przyjętym rozwiązaniu te dwa przewody przy mostku pozostaną niepodłączone ;-)

Re: Schemat instalacji wsk 125 85 rok

: 2021-04-08, 09:15
autor: Wułeska
Podłączyłem wszystko według schematu zostawiając dwa przewody wolne wychodzące z prostownika selenowego gb-015 i wraz mi nie działają światła mijania i drogowe. Ktoś wie co może być przyczyną?

Re: Schemat instalacji wsk 125 85 rok

: 2021-04-08, 11:28
autor: Texas Ranger
Często winowajcą jest stacyjka, zatem spróbuj podmienić na inną.

Re: Schemat instalacji wsk 125 85 rok

: 2021-04-08, 17:33
autor: halcik
A czasami winowajcą jest nieodpalony silnik :) Światła przód działają z silnika, a nie z aku.

Re: Schemat instalacji wsk 125 85 rok

: 2021-04-08, 18:48
autor: Wułeska
Odpalałem silnik i wraz nie było świateł drogowych i długich , krótkich.

Re: Schemat instalacji wsk 125 85 rok

: 2021-04-09, 00:40
autor: halcik
Sprawdź czy przy uruchomionym silniku wychodzi prąd na jednym z bolcy silnika. Później sprawdź na wejściu do stacyjki, na wyjściu na przełącznik, na przełączniku i oczywiście na żarówce.

Możesz też użyć miernika w pozycji test diody i zrobić to na sucho pomiędzy obudową silnika, a wymienionymi przeze mnie punktami, a na końcu sprawdź czy cewki generują prąd.

Czasami też niektórzy zapominają o wykonaniu dobrej masy na żarówkę... dla testów możesz puścić osobny przewód z obudowy silnika. Sprawdź też różne położenia kluczyka w stacyjce. Czasami ludzie źle interpretują pozycję 0, 1 i 2.

Całą zabawę możesz też wykonać na akumulatorze wpiętym w miejsce wyjścia prądu na światła z silnika. Jest tyle opcji :)