Strona 1 z 1

Podstawa zaplonu

: 2008-09-07, 11:04
autor: porucznik_M_B
witam

Ze względu na ciągle problemy z moim silnikiem, postanowiłem założyć drugi który był jeszcze z plombami. Problem polega na tym, że nie pasuje podstawa zapłonu!! Mam dwie i żadna nie pasuje tzn: da się je założyć, wchodzi ciasno ale wtedy nie moge wkręcić 1 śruby a konkretnie tej lewego górnego "rogu". gdy sprawdzalem na starym silniku to wszystko bylo ok.
Mam jeszcze jedno pytanko.... na tłoku jest strzałka i gdy tłok jest prawidłowo zalozony to w którą strone ma byc skierowana strzałka? w strone kolanka wydechu czy w strone gaźnika? pozdrawiam

Re: Podstawa zaplonu

: 2008-09-07, 11:18
autor: wsk rider
Na początek napisz w jakim silniku :!:
a co do strzałki na tłoku to musi byyć w strone wydechu(okna wylotowego)

Re: Podstawa zaplonu

: 2008-09-07, 11:26
autor: porucznik_M_B
125ccm3

Re: Podstawa zaplonu

: 2008-09-07, 13:06
autor: adasiek185
To ja proponuje albo zrobić nowy otwór na śrube albo znaleźć inna podstawę. Widać były różne typy. A co do strzałki zawsze tłumacz sobie tym że pokazuje spalinom gdzie mają iść :) pozdrawiam

Re: Podstawa zaplonu

: 2008-09-07, 14:47
autor: porucznik_M_B
musze jakos powiekszyc ten otwor w statorze, trzeba go delikatnie rozwiercic

Re: Podstawa zaplonu

: 2008-09-07, 19:18
autor: pawel15
adasiek185 pisze:Widać były różne typy.
Zgadza sie były różne typy- sam widziałem dwie podstawki różnego typu, i jedną głęboką(ale to inna bajka). Niestety nie wiem w jakich rocznikach, jakie występowały.

Re: Podstawa zaplonu

: 2008-09-10, 15:53
autor: motonita
Silnikow oile sie niemyle były 4 rodzaje a conajmniej 3 rodzaje stojanów.... otworu radze nie nawiercac, proponije przełozyc na stary zapłon cewki

Re: Podstawa zaplonu

: 2008-09-10, 16:44
autor: adasiek185
Można zrobić i tak. Byleby cewki inne nie były

Re: Podstawa zaplonu

: 2008-09-10, 21:12
autor: motonita
cewki sa te same, przerywacze tez