Strona 1 z 2

Problem z zapłonem w WSK 125 M06 B3

: 2010-05-27, 18:18
autor: mariusz30003
Wiem, że tematów na ten temat było mnóstwo, i że jest opcja szukaj...ale nie zawsze są tam wystarczające odpowiedzi na dany problem.
Zacznę od początku.
Niedawno tj ok 3 tyg temu złożyłem silniczek jak wyżej. Ustawiany był ma sucho na stole.
Po zamontowaniu w ramie chodził ja ta lala, ( poza kopniakiem), po przejechaniu ok 200km pojawiły się problemy.
Podczas jazdy na 1 albo na 3 biegu przy prawie ful gazie potrafi strzelić ( fuknąć) i wtedy aż go przyhamowywuje.
Wkurzony tym faktem zacząłem dłubać w zapłonie i co wyszło...
Nie reaguje na zmianę położenia iskrownika... Kombinuje dalej, wkręciłem czujnik położenia tłoka i kręcę wałem niby wsio w porządku, na oko styki się zaczynają rozwierać 3mm przed GPM.
Podłączyłem kontrolkę ( - zasilania na masę, plus na wyjście gaszenia i na żarówkę i jej drugie podłączenie na masę)
i dzieją się takie cuda jak na filmie...
Obrazek

większy znaczek wyprzedzenie, mniejszy GPM, biały punkt na środku krawędzi to odniesienia.

Stojan maxymalnie presunięty w lewo, przerwa jak w książce.

Co to może byc?

Re: Problem z zapłonem w WSK 125 M06 B3

: 2010-05-27, 18:26
autor: maykii
Przestawiony czop wału ?

Zdejmij magnetu i ustaw tłok w GMP, miejsce na klin powinno znajdować się centralnie na dole.

Re: Problem z zapłonem w WSK 125 M06 B3

: 2010-05-27, 19:11
autor: PrzeMOC
a może ścięło klin?

Re: Problem z zapłonem w WSK 125 M06 B3

: 2010-05-27, 21:26
autor: mariusz30003
Zdjąłem magneto, klin cały, profilaktycznie rozebrałem przerywacz, nasmarowałem co trzeba, skorygowałem równoległość styków, nawet wymieniłem kondensator i oczywiście wszystko od nowa ustawiłem.
Iskrownik ustawiłem na środek otworu grochowego, odpaliłem, i znów na ful gazie kicha ale w gaźnik, zmieniłem ustawienie na max w prawo, to samo chociaż mniej ( ciszej fukało) i falowały obroty.
Co do opcji z przestawionym wałem to ona nie występuje, wał jest z innego silnika ale kartery i magneto "stanowią jeden komplet" nawet mają kiedyś tam napunktowane znaki.

Re: Problem z zapłonem w WSK 125 M06 B3

: 2010-05-27, 22:35
autor: wujcio
W którym miejscu masz klin na wale jak masz tłok w pozycji gmp? powinien być albo na górze albo na dole (dokładnie nie pamiętam ;) )

Re: Problem z zapłonem w WSK 125 M06 B3

: 2010-05-28, 08:16
autor: mariusz30003
Wszystko jest tak jak piszesz, czyli gdy tłok jest w GMP to klin jest po przeciwnej stronie.

Re: Problem z zapłonem w WSK 125 M06 B3

: 2010-05-28, 08:19
autor: maykii
wujcio pisze:W którym miejscu masz klin na wale jak masz tłok w pozycji gmp? powinien być albo na górze albo na dole (dokładnie nie pamiętam ;) )
maykii pisze:Przestawiony czop wału ?

Zdejmij magnetu i ustaw tłok w GMP, miejsce na klin powinno znajdować się centralnie na dole.
mariusz30003 pisze:Co do opcji z przestawionym wałem to ona nie występuje, wał jest z innego silnika ale kartery i magneto "stanowią jeden komplet" nawet mają kiedyś tam napunktowane znaki.

Ajj wujcio wujcio ^^

Nie rozumiem o co chodzi, że taka opcja nie występuje ? Po twojej wypowiedzi śmiem twierdzić, że wcale tego nie sprawdziłeś... To jak sprawdzieś czy nie, bo to jest kluczowa sprawa... Co masz na myśli pisząc "od innego silnika wał' ? To, że przełożysz wał z drugiego silnika to nie oznacza, że nie może sie przestawić...

Re: Problem z zapłonem w WSK 125 M06 B3

: 2010-05-28, 18:24
autor: mariusz30003
wał z innego silnika ale magneto współpracowało z obecnymi karterami i się znaki na obu pokrywają w odpowiednich położeniach wału/tłoka, co oznacza ze wał nie jest przekręcony.
Teraz ustawiłem ją, że nie kicha ani fuczy, tylko faluje obrotami w pełnym zakresie obrotu manetką.
Obrazek

Re: Problem z zapłonem w WSK 125 M06 B3

: 2010-05-28, 19:49
autor: MarioM06
Moim skromnym zdaniem cewka zapłonowa do wymiany. Może też być świeca zapłonowa.

Re: Problem z zapłonem w WSK 125 M06 B3

: 2010-05-28, 20:35
autor: tomasz87
A jak Ty to tak podłączyłeś,że żarówka całkiem gaśnie ? Chyba masz coś źle podłączone w zapłonie. Tam cały czas jest połączenie przez cewkę i kondensator. Powinna się palić i przygasać/rozjaśniać ale nie gasnąć.

Re: Problem z zapłonem w WSK 125 M06 B3

: 2010-05-28, 21:29
autor: mariusz30003
Podłączyłem to tak...
Żarówka
Obrazek
Cewka
Obrazek
inaczej się nie da.
To ze nie świeci to sam się dziwie, podczas obrotu magnetem i dojściu do punktu wyprzedzenia odczuwalne było jakby było hamowane i coś buczało, słychać nawet to na pierwszym filmie.
Świeca ok, pożyczona od drugiej WSKi, i nawet od Simka,
Cewka tez Ok opory odpowiednio ~3kohm i ~2ohm, brak oznak przebicia.

Re: Problem z zapłonem w WSK 125 M06 B3

: 2010-05-28, 21:34
autor: SuLeK
Miałem tak samo... wymieniłym najpierw świecę i było lepiej, ale troszkę, dolegliwość ustąpiła po wymianie kondensatora.

Re: Problem z zapłonem w WSK 125 M06 B3

: 2010-05-28, 21:41
autor: mozil407
Mam identyczny problem z wsk-ą, nie reaguje na żadną regulacje, już nie wiem co mam z tym fantem robić. :-/
Odpalić odpali, ale na obroty się nie wkręci.

Re: Problem z zapłonem w WSK 125 M06 B3

: 2010-05-28, 21:45
autor: mariusz30003
Którego z kolei? Nawet na nówce ze sklepu nie chce działać!

MOZIL407 to jest nas dwóch a może i więcej... :?

Re: Problem z zapłonem w WSK 125 M06 B3

: 2010-05-28, 21:46
autor: SuLeK
ja z drugim motorem też tak mam tylko że od czasu do czasu, nie zawsze...

Re: Problem z zapłonem w WSK 125 M06 B3

: 2010-05-28, 21:52
autor: mariusz30003
Juro spróbuję podłączyć bez cewki WN i zasilę ją z akumulatora poprzez cewkę WN butelkową, jak to nie pomoże to nie wiem...
najwyżej oddam jeden z zapasowych wałów do tokarza by stożek przetoczył pod zapłon elektroniczny z sima i po kołopocie!
Tego bzika ustawisz raz i najwyżej co 1000km dokręcić trzeba stator.

Re: Problem z zapłonem w WSK 125 M06 B3

: 2010-05-28, 21:54
autor: tomasz87
Ja bym sprawdził podkładki izolacyjne tam gdzie łączy się cewka i kondensator bo może masz przebicie.
Podłącz żarówkę 21W6V i sprawdź. Przerwę na kowadełku masz 0.25mm , 0.5mm na świecy i 3mm przed gmp się zapala żarówka ?

No jak na samej krzywce nie odpali to nie mam pytań :D Zostaje czy ta maszyna ma pierścienie i simering w skrzyni korbowej :)

Poszukaj jeszcze w jakim położeniu powinny znajdować się magnesy nad cewką przy rozwarciu przerywacza. Jeśli możesz ustawić rozwarcie ok 3mm przed gmp to raczej wał jest ok. tylko może być zonk w zgraniu się magnes cewka.
No i nie patrz na żadne znaki tylko na faktyczne położenie tłoka.

Re: Problem z zapłonem w WSK 125 M06 B3

: 2010-05-28, 21:59
autor: mariusz30003
Też o tym myślałem i przejścia w tym punkcie nie ma.
Co do pierścionków to są one nominalne rodem z PRL jak i tłok z cyckiem, a simeringi nowe/sprawne bo nie ciekną.

Mam taki dynks zrobiony na podstawie wzorca z jednej z książek do kontroli położenia tłoka w cycku, i na jego wskazaniach ustawiam, znaków używam gdy siedzi świeczka w głowicy albo gdy nie mam tego dynksa pod ręką.

Mniej więcej wiem o co biega z tymi magnesami juro sprawdzę ( dam fotkę).

Re: Problem z zapłonem w WSK 125 M06 B3

: 2010-05-28, 22:10
autor: tomasz87
a może przerywacz jakoś się zapiekł na oście lub sprężynka nie dociska go z odpowiednią siłą i przy wyższych obrotach nie łapie każdego cyklu. Ustaw wszystko jak napisałem wsadź do cylindra jakiś pręt daj na GMP i na pręcie zaznacz flamastrem kreskę(za punk odniesienia obierz sobie np żeberko głowicy) wyciągnij pręt i daj 3mm wcześniej kreskę. I tak patrz i jak się zapali żarówa jak kreskę zobaczysz to ma banglać :D Debilny sposób ale częściej lepiej w moim przypadku się sprawdzał jak mega dokładne ustawienia.

Re: Problem z zapłonem w WSK 125 M06 B3

: 2010-05-28, 22:21
autor: wskocyklista04
ja tak miałem kiedyś jak miałem za dużą przerwę. Spróbuj tylko na minimalnej przerwie czy się będzie wkręcać. U mnie się wkręcała tylko nie było wolnych obrotów.