bigsoft
Pytanie tylko czy po takiej przeróbce motocykl przejdzie przegląd, bo diagnosta może się dopierdzielić, że na to nie mamy atestu itd...
no jeśli chodzi o przegląd to może tak być jak mówisz ale jedno jest pewne po tej przeróbce prądu ci nie
zabraknie.
Cewka zapłonowa może być dowolna, obojętnie czy z elektronika czy nie, podejdzie nawet np z malucha.
(Zastosowanie nawet najprostszego elektronicznego modułu zapłonowego w miejsce tradycyjnego układu z przerywaczem daje znaczną, od razu zauważalną poprawę w pracy silnika.
Już od wielu lat we wszystkich motocyklach montowane są fabrycznie moduły bezstykowe . W starszych pojazdach układy zapłonowe obarczone są szeregiem wad:
• niska energia iskry (powoduje utrudniony rozruch zimnego silnika, nierównomierne spalanie mieszanki, "wypadanie" zapłonów nierównomierną pracę na wolnych obrotach, wrażliwość na zanieczyszczenie świec i ich stan)
• wypalanie się styków przerywacza (przez przerywacz przepływa prąd rzędu kilku amper
• iskrzenie stykow przerywacza powodujące stratę znacznej części energii zgromadzonej w cewce zapłonowej, oraz przyspieszone zużywanie styków
• duża awaryjność spowodowana dużą iloscią części mechanicznych (regulator odśrodkowy, przerywacz, rozdzielacz)
• konieczność częstych regulacji
TYCH WAD NIE MA ELEKTRONICZNY UKŁAD ZAPŁONOWY Elektroniczny moduł zapłonowy znacznie szybciej przerywa prąd przepływający przez cewkę zapłonową niezależnie od prędkości obrotowej silnika ( przy małych obrotach energia iskry jest taka jak przy wysokich ) Podczas rozruchu silnika napięcie w instalacji spada często poniżej 8V. Moduł elektroniczny współpracując z cewka "niskoomową" kontroluje i utrzymuje prąd cewki na poziomie 5,5A ( maksymalny prąd cewki ) już od napięcia ok 5V. Duża szybkość rozłączania powoduje, że czas wyładowania iskry przekracza 2,5-3ms podczas gdy w tradycyjnym układzie z przerywaczem czas wyładowania wynosi ok. 0,3ms.
Tak duża energia iskry pozwala na zwiększenie odstępu elektrod świecy do 1mm (w układzie tradycyjnym ok. 0,6-0,7mm).
Większy odstęp to dłuższa iskra i większa ilosć mieszanki zapalona bezpośrednio od iskry. Powoduje to zapłon całej objętości mieszanki w krótkim czasie i dokładniejsze jej spalenie.
Kolejna zaleta to możliwość zwiększenia czasu "ładowania" cewki przy wysokich obrotach silnika. Czas zwarcia styków przerywacza na wysokich obrotach jest tak krótki, że prąd cewki nie osiągnie maksymalnej wartości. Aby temu zapobiec wystarczy zmniejszyć odległość styków przerywacza do 0,2mm ( zamiast 0,5mm w układzie mechanicznym ). Ta informacja dotyczy tylko najprostszego elektronicznego modułu stykowo-tranzystorowego.)cytat ze strony
http://zaplon.pl.tl
tz w elektroniku musisz zastosować niskooporową cewkę im mniejsza rezystancja tym lepsza
ps.
zaplon.pl.tl polecam dlatego ze dzieli sie iedzą a nie jak nie którzy na tym forum.