Strona 1 z 1

Przygotowanie ramy do regeneracji

: 2012-12-21, 21:27
autor: Mitek
Witam, przeszukałem trochę forum ale nie znalazlem jednoznacznej odpowiedzi, mianowicie:
Jak przygotować ramę do piaskowania i malowania proszkowego?
Czy trzeba powkręcać śrubki we wszystkie gwinty, zasłonić jakoś numery, czy trzeba specjalnie zwrócić uwagę na inne elementy?
Czy rama wygłada lepiej w połysku czy macie?
Na koniec: czy zna ktoś zakład w Bialymstoku, okolicach, który podejmie się takich prac?

Re: Przygotowanie ramy do regeneracji

: 2012-12-21, 21:56
autor: iron_bird
Musisz zabezpieczyć bieżnie łożysk w główce ramy. Najlepiej skręć z góry i z dołu główki 2 szerokie podkładki nagwintowanym prętem i nakrętkami. Nic więcej nie potrzeba zabezpieczać. Numery ramy będą czytelne a ramy przygotowywać nie trzeba, fachmani ją ogarną piaskowaniem i tyle :) Jak możesz, to zażycz sobie aby Ci dali podkład cynkowy pod lakier proszkowy, da to lepszą ochronę antykorozyjną. Pamiętaj aby zdjąć tabliczkę znamionową lub jej resztki ;)

Re: Przygotowanie ramy do regeneracji

: 2012-12-22, 16:23
autor: chomik
iron_bird pisze:Musisz zabezpieczyć bieżnie łożysk w główce ramy.
Tak. A zabezpiecza się je poprzez ich wybicie ;D

Poza tym nic więcej. Do piachu i w czarny połysk ;-)

Re: Przygotowanie ramy do regeneracji

: 2012-12-22, 17:45
autor: Alien
Tak. A zabezpiecza się je poprzez ich wybicie ;D
Bieżni w dobrym stanie bym nie wybijał. Jeśli mają być wymieniane to tak, jeśli nie lepiej zabezpieczyć. Poza tym nawet po wybiciu dobrze jest zabezpieczyć gniazdo bo szalka pewnie nie siądzie w to samo miejsce po tym jak dojdzie powłoka.

Re: Przygotowanie ramy do regeneracji

: 2012-12-22, 22:17
autor: Mitek
A warto zachować oryginalną bieżnię czy można pójść w nówkę?

Re: Przygotowanie ramy do regeneracji

: 2012-12-23, 10:52
autor: Młody
Przecież Alien napisał ze jak masz stara dobra to zostaw jak jest do niczego wybijaj i po malowaniu nową.

Re: Przygotowanie ramy do regeneracji

: 2014-06-25, 23:04
autor: misiek1985
Ja przygotowuje ramy w ten sposób
-łożyska główki ramy :bieżnie do wymiany zostawiamy przed piaskowaniem i malowaniem proszkowym unikniemy w ten sposób problemu z nabiciem nowej bieżni jak mają zostać to zabezpieczamy je maksymalnie szczelnie bo piasek wszędzie się dostanie;p
osobiście zawsze wymieniam łożyska główki na nowe

- wszystkie gwinty po piaskowaniu powinny być zabezpieczone śrubami/nakrętkami zaoszczędzimy czasu przy montażu gwintujący otwory

odnośnie numerów to warto powiedzieć w lakierni żeby w tym miejscu nie dawali za grubej warstwy proszku bo mogą być mało wyraźne

podobną metodę stosujemy na innych elementach:)