Ten dudek ma składane przednie nóżki i pulka górna jak w kosieMaciek pisze: ↑2010-03-08, 20:26Dobry artykuł i kilka moich spostrzeżeń dorzuce m.in.
Przednie koło 19' było większe od tylniego, tylnie 18'
W poczatkowej fazie produkcji a własciwie na etapie prototypu próbowano montować w Dudku w przednim kole piaste o srednicy 150mm i błotnik z mozliwością regulacji jego wysokości
Malowanie występowało również w kolorze brąz ze złotawym napisem na boczku
to tyle jak coś mi sie przypomni dopisze dobrze ze ktoś sie wziął za ten temat bo był tu ogólny bałagan
i Zdjecia nie działają nie wiem czy to tylko u mnie
WSK M21W2 Dudek 175
-
- Posty: 19
- Rejestracja: 2011-08-28, 15:34
- GG: 0
- Moje maszyny: lelek.dudek.kos.sport1.
mo656.mo6z2.mo6b1 - Lokalizacja: zabiele
- Kontaktowanie:
Re: WSK Bąk 125 / WSK Dudek 175
Zabiele RADZYŃ PODLASKI
]
]
- DaViD
- Posty: 402
- Rejestracja: 2012-06-18, 21:18
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK Lelek '76
WSK Dudek '76
WSK '71
WSK S1 '75
WSK S2 '75 - Lokalizacja: Opoczno
- Kontaktowanie:
Re: WSK M21W2 Dudek 175
Mam pytanie do właścicieli Dudków. Gdzie macie zlokalizowaną kostkę zaciskową? U mnie jest zamontowana pod przednią częścią siedzenia na belce ramy, nie wiem czy nie powinna być na tylnym błotniku?
-
- Posty: 77
- Rejestracja: 2008-05-06, 15:18
- Moje maszyny: M21W2 72r, M21W2 73r
- Kontaktowanie:
Re: WSK M21W2 Dudek 175
Dołączam się do pytania poprzednika. Gdzie bywały montowane takie kostki?
Niedawno kupiłem ramę niby oryginalną z tabliczką znamionową zgodną z jej numerami. Na tabliczce jest oznaczenie XS (chyba charakterystyczne tylko dla Sport i Dudka) oraz masa własna 115 (charakterystyczna tylko dla Dudka). Tabliczka raczej z epoki bo mocno potraktowana przez czas (mocno skorodowana na rantach - dziury), ale czytelna.
Charakterystyka ramy:
1. nr ramy 16393xx świadczy, że to była końcówka 76r (wg mnie październik - grudzień), czyli można rzec - prawie schyłek produkcji.
2. Mocowanie kostki i prostownika tak jak w Kobuzach, czyli za filtrem kostka, a pod wspornikiem ramy (tym zaraz pod siedzeniem) prostownik.
3. Brak gniazda blokady siedzenia z tyłu,
4. Brak charakterystycznej blokady siedzenia na środku ramy - jest tak jak w pozostałych modelach, czyli gniazdo blokady siedzenia. Może siedzenie blokowało się tym wskowym zamkiem.
5. Wzmocnienie pod ramą, tak jak w Sportach oraz uchwyty pod osłonę silnika (te płaskowniki przy stopkach kierowcy), co za tym idzie przeniesione mocowanie sprężyny stopki centralnej. Z drugiej strony brak odpowiednich otworów z przodu tj. tam gdzie mocuje się silnik.
6. Gniazda oraz uszy na siedzenie są.
Podsumowując, albo mam nieźle przerobioną ramę Kobuza...
a) zaspawane, a potem od nowa nabite numery by pasowały do tabliczki,
b) lub przespawane z oryginalnego Dudka tylko blachy główki ramy,
c) lub rama jest spawana z dwóch - z Dudkowej i Kobuzowej.
... albo jest to po prostu taki egzemplarz, w którym w późnym okresie produkcji nie przejmowano się detalami/specyfikacją.
Niedawno kupiłem ramę niby oryginalną z tabliczką znamionową zgodną z jej numerami. Na tabliczce jest oznaczenie XS (chyba charakterystyczne tylko dla Sport i Dudka) oraz masa własna 115 (charakterystyczna tylko dla Dudka). Tabliczka raczej z epoki bo mocno potraktowana przez czas (mocno skorodowana na rantach - dziury), ale czytelna.
Charakterystyka ramy:
1. nr ramy 16393xx świadczy, że to była końcówka 76r (wg mnie październik - grudzień), czyli można rzec - prawie schyłek produkcji.
2. Mocowanie kostki i prostownika tak jak w Kobuzach, czyli za filtrem kostka, a pod wspornikiem ramy (tym zaraz pod siedzeniem) prostownik.
3. Brak gniazda blokady siedzenia z tyłu,
4. Brak charakterystycznej blokady siedzenia na środku ramy - jest tak jak w pozostałych modelach, czyli gniazdo blokady siedzenia. Może siedzenie blokowało się tym wskowym zamkiem.
5. Wzmocnienie pod ramą, tak jak w Sportach oraz uchwyty pod osłonę silnika (te płaskowniki przy stopkach kierowcy), co za tym idzie przeniesione mocowanie sprężyny stopki centralnej. Z drugiej strony brak odpowiednich otworów z przodu tj. tam gdzie mocuje się silnik.
6. Gniazda oraz uszy na siedzenie są.
Podsumowując, albo mam nieźle przerobioną ramę Kobuza...
a) zaspawane, a potem od nowa nabite numery by pasowały do tabliczki,
b) lub przespawane z oryginalnego Dudka tylko blachy główki ramy,
c) lub rama jest spawana z dwóch - z Dudkowej i Kobuzowej.
... albo jest to po prostu taki egzemplarz, w którym w późnym okresie produkcji nie przejmowano się detalami/specyfikacją.
- Mariano ST
- Posty: 23
- Rejestracja: 2009-11-26, 00:32
- GG: 0
- Lokalizacja: Lublin
- Kontaktowanie:
Re: WSK M21W2 Dudek 175
W moim Dudku (rocznik 76) kostka jest na belce ramy, przykręcona na dwie śruby. Gwint jest w ramie, a nie jak w Kobuzie do dodatkowej blaszki.
grisha_t wstaw proszę zdjęcie ramy łatwiej będzie ocenić co to jest.
grisha_t wstaw proszę zdjęcie ramy łatwiej będzie ocenić co to jest.
- DaViD
- Posty: 402
- Rejestracja: 2012-06-18, 21:18
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK Lelek '76
WSK Dudek '76
WSK '71
WSK S1 '75
WSK S2 '75 - Lokalizacja: Opoczno
- Kontaktowanie:
Re: WSK M21W2 Dudek 175
Dzięki za odpowiedź, u mnie jest identycznie, wolałem się upewnić.Mariano ST pisze: ↑2023-01-08, 23:26W moim Dudku (rocznik 76) kostka jest na belce ramy, przykręcona na dwie śruby. Gwint jest w ramie, a nie jak w Kobuzie do dodatkowej blaszki.
grisha_t wstaw proszę zdjęcie ramy łatwiej będzie ocenić co to jest.
-
- Posty: 77
- Rejestracja: 2008-05-06, 15:18
- Moje maszyny: M21W2 72r, M21W2 73r
- Kontaktowanie:
Re: WSK M21W2 Dudek 175
Załączam zdjęcia. Kupiłem już pomalowaną. Poprzedni właściciel twierdził, że miał ją od znajomego. Przekonała mnie tabliczka i jej zgodność z ramą, ale raczej to jakieś dzieło garażowe. Że też komuś się chciało. Jak wypiaskuję to może coś się odsłoni.Mariano ST pisze: ↑2023-01-08, 23:26grisha_t wstaw proszę zdjęcie ramy łatwiej będzie ocenić co to jest.
Było jakieś dorabiane oczko przy blokadzie, więc obciąłem. Pytanie gdzie powinien być uchwyt na prostownik?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Jogurt
- Posty: 333
- Rejestracja: 2015-01-13, 13:07
- GG: 0
- Moje maszyny: Tylko polskie.
- Kontaktowanie:
Re: WSK M21W2 Dudek 175
Dziwne że są tylne uchwyty do oslony silnika a nie ma otworów w przednim mocowaniu.
-
- Posty: 77
- Rejestracja: 2008-05-06, 15:18
- Moje maszyny: M21W2 72r, M21W2 73r
- Kontaktowanie:
Re: WSK M21W2 Dudek 175
Tak, dziwne to. Jednak gdyby chodziło tylko o ten drobiazg to można byłoby uznać, że tak to wyszło z fabryki, bo to był mniej więcej czas, w którym rezygnowano z osłony silnika w Dudkach. Więc tylne otwory mocowania osłony są a przednich i samej osłony już nie. Chyba nawet widziałem na zdjęciu (na tym forum?) już Sporta lub Dudka z takim brakiem (bez osłony i przednich otworów mocujących a jedynie z tylnymi).
-
- Posty: 124
- Rejestracja: 2015-12-27, 21:45
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175 (x2), Wsk 125B3
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Re: WSK M21W2 Dudek 175
To jest replika ramy do dudka. Rama dudka miała w na poprzeczce pod siedzeniem skrzynkę bezpiecznika, powinna mieć inne mocowanie zatrzasku siedzenia oraz mocowanie prostownika selenowego było pod zbiornikiem paliwa, wzmocnienia są dospawane tak jak mocowane sprężyny podstawki powinno być w innym miejscu,
-
- Posty: 5
- Rejestracja: 2024-07-07, 21:00
- GG: 0
- Moje maszyny: Wsk Dudek
- Kontaktowanie:
Re: WSK M21W2 Dudek 175
Witam. Jestem tu nowy, obecnie odnawiam wsk dudek, którą wyciągnąłem z tzw. szopy, miałem ją z lat młodzieńczych lecz nie kompletną. Z tego co widnieje na tabliczce znamionowej jest z mają 1976r. Zapytuję więc do posiadaczy dudków jakie posiadał odblaski boczne, z tego co odnalazłem w necie na starych zdjęciach motocykli to miał odblaski pomarańczowe z czarną obwódką . Czy to były odblaski S.I.Września czy innego producenta, wielkość itp. Za odpowiedź z góry dziękuję.
-
- Posty: 56
- Rejestracja: 2014-10-11, 10:59
- GG: 10455945
- Moje maszyny: Głównie WSK
- Lokalizacja: WLKP
- Kontaktowanie:
Re: WSK M21W2 Dudek 175
Mam Dudka z 76r. w oryginale. Odblaski S.I. Września z czarną obwódką właśnie. Także takie są poprawne.
-
- Posty: 5
- Rejestracja: 2024-07-07, 21:00
- GG: 0
- Moje maszyny: Wsk Dudek
- Kontaktowanie:
Re: WSK M21W2 Dudek 175
Dzięki za informację, będę takich szukał.
- Jogurt
- Posty: 333
- Rejestracja: 2015-01-13, 13:07
- GG: 0
- Moje maszyny: Tylko polskie.
- Kontaktowanie:
Re: WSK M21W2 Dudek 175
Moj jest '76 i białą obwodke. Odblaski datowane na 76
-
- Posty: 5
- Rejestracja: 2024-07-07, 21:00
- GG: 0
- Moje maszyny: Wsk Dudek
- Kontaktowanie:
Re: WSK M21W2 Dudek 175
Pewnie zakładali jakie dostarczał producent nie zwracali uwagę na kolor obwódki.
-
- Posty: 5
- Rejestracja: 2024-07-07, 21:00
- GG: 0
- Moje maszyny: Wsk Dudek
- Kontaktowanie:
Re: WSK M21W2 Dudek 175
Jeszcze zapytuję, jakiego kolory miał dudek odblaski z tyłu, gdyż natknąłem się na forum że miał czerwone.
-
- Posty: 1
- Rejestracja: 2023-10-04, 09:03
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06B3 oraz M21W2
- Kontaktowanie:
Re: WSK M21W2 Dudek 175
zgadza się dudek miał czerwone z tyłu.
-
- Posty: 5
- Rejestracja: 2024-07-07, 21:00
- GG: 0
- Moje maszyny: Wsk Dudek
- Kontaktowanie:
Re: WSK M21W2 Dudek 175
Dzięki za informację.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości