WSK M06B3 Gil 125

Opis poszczególnych elementów i części zastosowanych w danym modelu/wersji
Odpowiedz
Awatar użytkownika
peter125-175
Posty: 1336
Rejestracja: 2012-08-05, 21:59
Moje maszyny: 50 sztuk
Lokalizacja: Biłgoraj
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Gil 125

Post autor: peter125-175 » 2013-12-17, 22:47

Lampę tylną masz nie org. ta lampa była montowana tylko pod koniec produkcji ;) .

Junak
Posty: 313
Rejestracja: 2009-06-29, 13:13
GG: 1339321
Lokalizacja: Łańcut
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Gil 125

Post autor: Junak » 2013-12-17, 23:04

Fajny gilek ,pewnie ze się opłacało za 5 stów .Szkoda tylko ze nie ma boczków bo metalowe nie należą do najtańszych . Mógłbyś podać numer ramy bo mam takiego samego z 76 i chciałbym sprawdzić czy będziemy mieć podobne nr ramy
Kupie części do Hondy CB 500 FOUR z lat 70 lub całą Honde !!! rafal.junak@gmail.com

Awatar użytkownika
NocnyJastrzab
Posty: 134
Rejestracja: 2009-08-24, 17:16
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 GIL, SHL M11, OGAR 200,
HONDA Transalp 600V
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Gil 125

Post autor: NocnyJastrzab » 2013-12-18, 08:34

peter125-175 pisze:Lampę tylną masz nie org. ta lampa była montowana tylko pod koniec produkcji .
Zgadza się :) Nawet nie pasowała pod fabryczne otwory.
Junak pisze:Szkoda tylko ze nie ma boczków bo metalowe nie należą do najtańszych .
Prawy metalowy jest. Lewego brak. Ten co leży na ziemi to plastik od B3.

Nr: 1608171


A czasem w wypełnianiu dowodu w urzędzie się nie pomylili? Chodzi mi o "marka", "typ, model". Nie powinno być WSK model GIL ?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

trollfireblade
Posty: 682
Rejestracja: 2012-09-08, 00:05
GG: 0
Moje maszyny: gazela 69, pannonia 63, pic,75 shl m1161,
WSK S1 74'
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Gil 125

Post autor: trollfireblade » 2013-12-18, 11:33

Powinno być marka wsk model B3 . Gil to nazwa handlowa, nie powinna być stosowana w dokumentach

Awatar użytkownika
Szymon_1998
Posty: 992
Rejestracja: 2012-03-02, 21:59
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 LELEK
WSK 125 KOS
WSK 125 M06-B1
JAWA 350 TS
Komar 3

Re: WSK M06B3 Gil 125

Post autor: Szymon_1998 » 2013-12-18, 12:55

Ja mam w nowym dowodzie wpisane WSK KOS. :D
Jeżdżę pojazdem z Prl'u, wiec wyróżniam się z wielu. :D

Awatar użytkownika
1angel
Posty: 1113
Rejestracja: 2007-01-19, 18:14
GG: 10200026
Moje maszyny: Kilka legend PRLu
Lokalizacja: WGR
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Gil 125

Post autor: 1angel » 2014-01-04, 01:31

Mam pytanie odnośnie tylnych amortyzatorów w GILu , w okolicy jakiego nr. ramy nastąpiła zmiana z krytych na odsłonięte ?
Nabyłem takiego z 79' nr ramy. 19772xx na moje oko początek listopada , wszystko ok tylko wątpliwości budzą amorki , byłbym wdzięczny za jakieś podpowiedzi .
no stop signs, speed limit, nobody’s gonna slow me down

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Gil 125

Post autor: Savier » 2014-01-04, 11:17

Jakoś pierwsza połowa 1978. ;-)

Awatar użytkownika
peter125-175
Posty: 1336
Rejestracja: 2012-08-05, 21:59
Moje maszyny: 50 sztuk
Lokalizacja: Biłgoraj
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Gil 125

Post autor: peter125-175 » 2014-01-05, 15:46

Savier pisze:Jakoś pierwsza połowa 1978. ;-)
Mała poprawka :)
W pierwszej połowie na pewno nie było,bo u mnie w kobuzie są jeszcze kryte. drugiej połowie już powinny być osłonięte ;) .

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Gil 125

Post autor: Savier » 2014-01-05, 18:31

To zmień amorki :mad:

Nie no, żartuję, popatrz sobie po zdjęciach i sam wnioskuj. To nowe wueski.
tomsim88DSCF0718.JPG
M2811439_5.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
peter125-175
Posty: 1336
Rejestracja: 2012-08-05, 21:59
Moje maszyny: 50 sztuk
Lokalizacja: Biłgoraj
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Gil 125

Post autor: peter125-175 » 2014-01-06, 10:51

Ja mam w kobuzie jeszcze kryte i nie wieżę że ktoś wymieniał.
W trójkach były i z tym się pomyliłem(przyznaje się do błędu :-( ). Wczoraj oglądałem swoje wsk i fakt 1978 ma już odkryte.

Awatar użytkownika
daroohd
Posty: 2305
Rejestracja: 2013-06-03, 18:58
GG: 0
Moje maszyny: Wsk Lelek.
Lokalizacja: Skała

Re: WSK M06B3 Gil 125

Post autor: daroohd » 2014-01-07, 07:37

1.W sierpniu 1971 do seryjnej produkcji wszedł nowy model motocykla WSK o oznaczeniu M06 B3.
Był on oparty o niektóre elementy poprzednika, czyli modelu M06 B1.
Wspólnymi elementami były:

-Przednie zawieszenie od modelu M06 B1( Jakie same są osłony górne rur nieruchomych zawieszenia
(z charakterystycznymi pierścieniami wewnątrz,
a nie tulejami gumowymi jak w następnych modelach).
Rura ruchoma również pochodziła z poprzedniego modelu
(posiada inne przetoczenie w górnej części ? na samej górze, bardziej kanciasta niż w późnych modelach)
-Tylna lampa (od SHL M17 Gazela)
-Przednia lampa pozostałą bez zmian- wytłoczka blaszana i licznik starego typu.
-Kierownica również bez zmian ? ze zintegrowanymi manetkami sprzęgła i hamulca.
-Wymienne koła przód- tył jak w modelu poprzednim malowane na szary kolor, obręcz 18
-Zębatka łańcucha
-Wydech
-Szparunki koloru złotego
- Krótka osłona łańcucha metalowa
-Pierwsze sztuki B3 miały zbiornik garbaty lecz szpanerek poprowadzony nieco inaczej
(brak środkowego łuku i inny profil załamania od strony siedzenia) oraz większe logo z modelu B1.
Inne były również opony czyli Stomil U-6 i amortyzatory jeszcze z modelu B1.

2.WSK M06 B3 1971-1975. Koła i lewy dekiel nieoryginalne.
Motocykl zbudowano na nowej, pojedynczej ramie z rur stalowych. Wyposażono go w zmodyfikowany silnik o
oznaczeniu S01Z3Alux. Różnił się od S01Z3 podniesionym stopniem sprężania i nowym gaźnikiem
(zaworek zamiast iglicy). Wiele elementów było też nowych lub zmodernizowanych:

-Garbaty bak 13l (bez gum)
-Kanapa i lampa po modernizacji
-Wahacz z wytłoczkami jak w SHL M17 Gazela
(Nie nie był to identyczny wachacz,
podobny był tylko kształtem. Jest węższy w b3.)
-Stopka hamulca nowego typu, pokryta chromem
-Osłony boczne metalowe(do końca 75r.)
-Amortyzatory tył
-Błotnik tył
-Stopka centralna na sprężynę (tzw. prosta)
-Zaokrąglona osłona łańcucha taka jak w B1,
lecz z innym mocowaniem do ramy
-Kranik z długą łopatką
- przednia lampa metalowa bez kominka, licznik 120km/h

3.M06 B3 aż do 1976 kiedy to nastąpiły kolejne zmiany:
-Zastosowano wahacz nowego typu (podobno był już opracowany na początku lat 70)
-Nową kierownice z nowym typem klamek
-?Kwadratowe? kolanko wydechowe
-Plastikową lampę tył.
-Metalowa lampa przód z otworem na stacyjkę po boku (potem zastąpiono ją plastikową)
-Licznik skalowany do 140km/h
-Przez jakiś czas montowano jeszcze koła starego typu
-Szparunki koloru białego
-Nowy typ półki dolnego zawieszenia
-Plastikowe osłony boczne (być może wprowadzone już w 1975)
-Stopka hamulca malowana na szaro
-Prosta osłona łańcucha
- Krótka osłona plastikowa

4.WSK M06 B3 z 1978
Następna zmiana nastąpiła w 1978 roku:
-Zauważyłem o dwóch typach zabieraków: stalowy i aluminiowy.
"...zabierak kola tylnego motocykla M06B3,
od roku 1978 sa odlewane ze stopu lekkiego."
-Zastosowana JEDNOELEMENTOWĄ, plastikową lampę przednią (przez kilka pierwszych miesięcy,
potem zastosowano dwuelementową)
-Koła jezdne z bębnami nowego typu, bez możliwości wymiany przód-tył
-Bak 10,5l z emblematami ?WSK?
-Kranik z krótką łopatką
-Nowe, plastikowe osłony boczne
-Stopka centralna tzw. wygięta
-Tylne amortyzatory odkryte
-Nowa półka dola

5.Po czym w 1980 nastąpiło kilka delikatnych zmian:

-Emblematy ?PZL? zamiast ?WSK? lewy dekiel ?PREDOM-DEZAMET? zamiast ?ZM?
-Szklanki przedniego zawieszenia z możliwością zamocowania kierunkowskazów
-Błotnik głęboki ze szparunkami na ten bez szparunków (1980)

6.W 1983:
(i tutaj jest pewien problem ponieważ dziadek mojego kolegi miał B3 z 1983 która miała okrągłe błotniki a był
jej pierwszym właścicielem i nic nie kombinował a widziałem też kilka sztuk z 1982,
które posiadały już kwadratowe błotniki) wprowadzono:

-Kwadratowe błotniki
-Nowe mocowanie tylnej lampy
-Odblaski (być może montowano je już w 1982)

7.W 1984:

-Pojedyncze mocowanie silnika z przodu
-Ramka powinna być chromowana .
Ta czarna pewnie jest od ursusa.(można przerobić z ursusa)

Dane ze strony "http://osiara.pl/"

Awatar użytkownika
1angel
Posty: 1113
Rejestracja: 2007-01-19, 18:14
GG: 10200026
Moje maszyny: Kilka legend PRLu
Lokalizacja: WGR
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Gil 125

Post autor: 1angel » 2014-01-07, 12:35

Jak to się ma do tego tematu bo nie bardzo rozumiem ? Pomijając fakt , że chamsko zerżneli to z naszego forum publikując u siebie .
no stop signs, speed limit, nobody’s gonna slow me down

Awatar użytkownika
daroohd
Posty: 2305
Rejestracja: 2013-06-03, 18:58
GG: 0
Moje maszyny: Wsk Lelek.
Lokalizacja: Skała

Re: WSK M06B3 Gil 125

Post autor: daroohd » 2014-01-08, 16:11

W opisie który wkleiłem wypisane są zmiany po 78 i owe amortyzatory które pochłaniają kilka postów, i mysli forumowiczów w tym odpowiedz na twoje pytanie o rok 79.

Awatar użytkownika
1angel
Posty: 1113
Rejestracja: 2007-01-19, 18:14
GG: 10200026
Moje maszyny: Kilka legend PRLu
Lokalizacja: WGR
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Gil 125

Post autor: 1angel » 2014-01-08, 17:39

Temat M06B3 i zmian na przestrzeni lat znam i nie ma takiej potrzeby żeby powielać to kilkukrotnie , wystarczy spojrzeć w odpowiedni temat na naszym forum a to nie był dla mnie żaden problem . Mnie interesowało w jakim okresie roku zmiana była wprowadzona w GILu bo zakładam , że nie musiało nastąpić to równocześnie z innymi modelami .
no stop signs, speed limit, nobody’s gonna slow me down

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Gil 125

Post autor: Savier » 2014-01-08, 18:36

A ja właśnie zakładam, że nastąpiła równocześnie z innymi modelami :D.

Awatar użytkownika
1angel
Posty: 1113
Rejestracja: 2007-01-19, 18:14
GG: 10200026
Moje maszyny: Kilka legend PRLu
Lokalizacja: WGR
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Gil 125

Post autor: 1angel » 2014-01-08, 18:43

Czyli tak jak już wcześniej mi napisałeś za co dziękuje , temat rozwiązany:)
no stop signs, speed limit, nobody’s gonna slow me down

Awatar użytkownika
kuchar
Posty: 130
Rejestracja: 2014-01-08, 18:52
GG: 0
Moje maszyny: wueski, jawa, romet
Lokalizacja: LKR
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Gil 125

Post autor: kuchar » 2014-01-08, 19:06

Witam, mam pytanie odnośnie Wsk mojego wujka, jest to wersja gil, jednak zastanawia mnie to dlaczego ma garbaty zbiornik paliwa, nie widziałem jeszcze takiego nawet w pierwszych gilach. Czy możliwe jest aby takie wychodziły z fabryki czy tez po prostu ktoś go założył z innego modelu. Poniżej kilka zdjęć motocykla, wybaczcie jakość ale zdjęcia były robione dawno i na szybko.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
peter125-175
Posty: 1336
Rejestracja: 2012-08-05, 21:59
Moje maszyny: 50 sztuk
Lokalizacja: Biłgoraj
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Gil 125

Post autor: peter125-175 » 2014-01-08, 19:25

Oryginalny gil z pierwszych lat produkcji.

Awatar użytkownika
kuchar
Posty: 130
Rejestracja: 2014-01-08, 18:52
GG: 0
Moje maszyny: wueski, jawa, romet
Lokalizacja: LKR
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Gil 125

Post autor: kuchar » 2014-01-08, 19:28

No właśnie wszystko wygląda tak jak w oryginale tylko mnie zastanawiał ten bak. Tam na nim są jeszcze czarne szparunki :) Ogólnie bardzo fajny motocykl tylko jest problem z osią tylnego koła, jest skrzywiona i to tak mocno że nie można jej zdjąć, trzeba by ją chyba przecinać. Jak złapiemy kapcia to będzie nie lada kłopot.

Awatar użytkownika
peter125-175
Posty: 1336
Rejestracja: 2012-08-05, 21:59
Moje maszyny: 50 sztuk
Lokalizacja: Biłgoraj
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Gil 125

Post autor: peter125-175 » 2014-01-08, 19:36

Bak masz oryginalny pierwsze gile miały taki właśnie bak ;) .

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości