Re: WSK M06B3 Kos 125
: 2013-01-13, 20:12
Dzięki jutro zamontuję
Witam. Jestem w posiadaniu KOS-a z 1975 roku. Jest to podobno oryginał, zakupiłem go od byłego milicjanta, który miał go od nowości. Miałem pewne watpliwości co do jego oryginalności ale kolega ,, Budda znad morza" je po części rozwiał... Jednak jest możliwe że KOS-y wychodziły w tych latach. Co Wy na to koledzy forumowicze?Budda znad morza pisze:W 1975 roku przedstawiono WSK M06 B3 "KOS" władzą PRL w tym też roku wyszło z Fabryki około 100 pierwszych egzemplarzy tego motocykla, musiało bo takie były procedury. Niestety z licznych moich zapytań różnych ludzi i byłych pracowników fabryki i pasjonatów WSK. Nic nie wynika nikt tego nie pamięta. O tym, że to rok 1975 jest rokiem narodzin „Kosa” pisze tylko H. Załęski i chyba powiela to A. Zieliński jednak niczego nie ma na ten temat gdzie indziej i nikt z byłych pracowników tego nie potwierdza. Potwierdzone jest jednak to że w 1977 było parę konfiguracji tego modelu ( rożne baki i instalacje elektryczne ). W 1979 przezbrojono około 1000 sztuk motocykli w instalację nowego typu z małogabarytową stacyjka ( z tą stacyjką były spore poślizgi z jej produkcją ) i oprócz zmian niewielkich w ramie, mocowanie prostownika selenowego pod siodłem i listwy przyłączy instalacji i bezpiecznika w jednym. Zamontowano do tej partii motocykli konsole i przełączniki zespolone. W ten sposób chciano wprowadzić nowy typ motocykla czyli „Kraskę „ Jest to potwierdzona z paru źródeł informacja o tym zdarzeniu. Tylko niestety nic oficjalnie nie wiem w którym roku rozeszła się ta próbna partia byłych Kosów w nowym ubranku czyli Kraski. Podejrzewam że niestety po przeprowadzeniu kalkulacji cenowych i rozeznania na rynku nigdy ta partia motocykli nie opuściła Fabryki i że po zdjęciu konsoli i przełączników ( podszły do magazynu a potem do partii Perkozow z 1980 ) znów w wersji Kosa została ta partia motocykli sprzedana jako Kos. Czemu rozpisuję się o tym jak jest tyle niewiadomych i sprzecznych relacji, że raczej można to uznać jako jeszcze jedną legendę o WSK ? Bo jeśli nie wykonano motocykli w wydaniu „Kraski” to cała partia wykonanych ram z osprzętem jak w Krasce, rozeszła się po kraju jako Kos i numeracja ram powinna być w części numerów motocykli Kos lub zwyklej M0B B3, z roku 1979 -1980. Dlatego poszukuję ramy od Kosa z takimi detalami, no bo to jest rama od Kraski bardzo Ważna dla wykonania dokładnej wersji tego motocykla .
Nie było kosów z 1975 roku.Wsk kos była produkowana od 1979 do 1985adriano1988 pisze:Witam. Jestem w posiadaniu KOS-a z 1975 roku. Jest to podobno oryginał, zakupiłem go od byłego milicjanta, który miał go od nowości. Miałem pewne watpliwości co do jego oryginalności ale kolega ,, Budda znad morza" je po części rozwiał... Jednak jest możliwe że KOS-y wychodziły w tych latach. Co Wy na to koledzy forumowicze?Budda znad morza pisze:W 1975 roku przedstawiono WSK M06 B3 "KOS" władzą PRL w tym też roku wyszło z Fabryki około 100 pierwszych egzemplarzy tego motocykla, musiało bo takie były procedury. Niestety z licznych moich zapytań różnych ludzi i byłych pracowników fabryki i pasjonatów WSK. Nic nie wynika nikt tego nie pamięta. O tym, że to rok 1975 jest rokiem narodzin „Kosa” pisze tylko H. Załęski i chyba powiela to A. Zieliński jednak niczego nie ma na ten temat gdzie indziej i nikt z byłych pracowników tego nie potwierdza. Potwierdzone jest jednak to że w 1977 było parę konfiguracji tego modelu ( rożne baki i instalacje elektryczne ). W 1979 przezbrojono około 1000 sztuk motocykli w instalację nowego typu z małogabarytową stacyjka ( z tą stacyjką były spore poślizgi z jej produkcją ) i oprócz zmian niewielkich w ramie, mocowanie prostownika selenowego pod siodłem i listwy przyłączy instalacji i bezpiecznika w jednym. Zamontowano do tej partii motocykli konsole i przełączniki zespolone. W ten sposób chciano wprowadzić nowy typ motocykla czyli „Kraskę „ Jest to potwierdzona z paru źródeł informacja o tym zdarzeniu. Tylko niestety nic oficjalnie nie wiem w którym roku rozeszła się ta próbna partia byłych Kosów w nowym ubranku czyli Kraski. Podejrzewam że niestety po przeprowadzeniu kalkulacji cenowych i rozeznania na rynku nigdy ta partia motocykli nie opuściła Fabryki i że po zdjęciu konsoli i przełączników ( podszły do magazynu a potem do partii Perkozow z 1980 ) znów w wersji Kosa została ta partia motocykli sprzedana jako Kos. Czemu rozpisuję się o tym jak jest tyle niewiadomych i sprzecznych relacji, że raczej można to uznać jako jeszcze jedną legendę o WSK ? Bo jeśli nie wykonano motocykli w wydaniu „Kraski” to cała partia wykonanych ram z osprzętem jak w Krasce, rozeszła się po kraju jako Kos i numeracja ram powinna być w części numerów motocykli Kos lub zwyklej M0B B3, z roku 1979 -1980. Dlatego poszukuję ramy od Kosa z takimi detalami, no bo to jest rama od Kraski bardzo Ważna dla wykonania dokładnej wersji tego motocykla .
data jest jeszcze na prostowniku selenowym i teoretycznie na liczniku.czyli jest ogółem 4 punkty odniesieniairon_bird pisze:Zobacz pod automat stopu albo na sygnale dźwiękowym, można tam zobaczyć datę produkcji tych części. Być może będzie 75r, być może wcześniej bo jak wiemy części były brane z magazynu i mogły poleżeć trochę, ale jakiś ogólny zarys rocznika będziesz mieć.