WSK M21W2 Kobuz 175

Opis poszczególnych elementów i części zastosowanych w danym modelu/wersji
Odpowiedz
Awatar użytkownika
rafalgb
Posty: 479
Rejestracja: 2011-02-16, 05:20
GG: 6822956
Moje maszyny: wsk175
wsk125
junak m10
XTZ 750
Lokalizacja: 64-980 trzcianka
Kontaktowanie:

Re: WSK M21W2 Kobuz 175

Post autor: rafalgb » 2012-05-28, 09:34

valkoz pisze:jak kto dba tak ma..
moja czwórka pali od pierwszego kopa, nawet nie od drugiego tylko od razu startuje i nie ma żadnych problemów..
ale trzeba włożyć serce, dbać o sprawy techniczne- motor się odwdzięcza.
to prawda wczoraj jeden gość przekonał sie do czwórki jak przejechał ze mna 120km. a zawsze powtarzał ze 3 sa lepsze. zmienił zdanie, tylko jeszcze chce miec w swojej CDI aby jeździła tak jak moja;)
WSK 175 CDI POWER
Wysłane z mojego Laptopa :)

Awatar użytkownika
golfer
Posty: 176
Rejestracja: 2007-06-22, 18:14
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOBUZ
Kontaktowanie:

Re: WSK M21W2 Kobuz 175

Post autor: golfer » 2012-05-28, 09:54

Savier pisze:Ty naprawdę chcesz nim jeździć? :shock:
chciałbym żeby był w 100 % sprawny no i muszę to jakoś sprawdzić więc pewnie jakiś kilometraż nabiję, a potem się zastanowię co z nim zrobić , trochę nie mam gdzie go trzymać żeby go utrzymać w ładnym stanie. Chyba, że wstawię do mieszkania to też jest jakaś opcja.

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK M21W2 Kobuz 175

Post autor: Savier » 2012-05-28, 09:59

Wstaw go do mieszkania i tyle, to najpewniej jedyny Kobuz w takim wstanie w Polsce :).

Awatar użytkownika
golfer
Posty: 176
Rejestracja: 2007-06-22, 18:14
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOBUZ
Kontaktowanie:

Re: WSK M21W2 Kobuz 175

Post autor: golfer » 2012-05-28, 10:03

dzięki, ale pewnie w różnych zakamarkach są lepsze. Chciałbym żeby był sprawny na 100 % ale ta elektryka kochana..

Awatar użytkownika
man on the WSK
Posty: 295
Rejestracja: 2007-12-09, 22:09
Moje maszyny: M06B3 1985
DUDEK 1976
KOBUZ 1979
KOBUZ 1983
Lokalizacja: Iwonicz-Zdrój
Kontaktowanie:

Re: WSK M21W2 Kobuz 175

Post autor: man on the WSK » 2012-05-28, 11:18

Na początek zmień mostek prostowniczy Unitry (99,9% on jest winny) na współczesny 10A lub nawet 50A (ma złącza pod konektory - łatwiejszy montaż) i powinno być już lepiej. Jeśli planujesz używać kierunków - można łatwo podrasować prądnicę 6V żeby to w miarę działało. Zrobiłem coś takiego u siebie w zeszłym roku i aku się nie rozładowywał. Jeśli jesteś chętny to mogę to opisać.

Awatar użytkownika
golfer
Posty: 176
Rejestracja: 2007-06-22, 18:14
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOBUZ
Kontaktowanie:

Re: WSK M21W2 Kobuz 175

Post autor: golfer » 2012-05-28, 13:39

Super bardzo mi się przyda Twoja ponieważ nie jestem super mechanikiem, a 175 -tką wciaż jest dla mnie zagadką . Chciałbym zrobić tak , żeby wszystko działało, i żeby klakson było słychać. Możesz podesłać jakies linki do aukcji ?

Awatar użytkownika
golfer
Posty: 176
Rejestracja: 2007-06-22, 18:14
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOBUZ
Kontaktowanie:

Re: WSK M21W2 Kobuz 175

Post autor: golfer » 2012-05-28, 13:41


Awatar użytkownika
Karlicek
Posty: 193
Rejestracja: 2010-07-08, 12:53
GG: 7162090
Moje maszyny: M21 W2
M06 B3
Lokalizacja: Gniezno
Kontaktowanie:

Re: WSK M21W2 Kobuz 175

Post autor: Karlicek » 2012-05-28, 15:33

W zupełności wystarczy. Zerknij tutaj, być może okaże się przydatne.
Ja się z panem zgadzam. Oczywiście, że jest to ukartowana robota określonych kół.

Awatar użytkownika
man on the WSK
Posty: 295
Rejestracja: 2007-12-09, 22:09
Moje maszyny: M06B3 1985
DUDEK 1976
KOBUZ 1979
KOBUZ 1983
Lokalizacja: Iwonicz-Zdrój
Kontaktowanie:

Re: WSK M21W2 Kobuz 175

Post autor: man on the WSK » 2012-05-28, 16:45

Generalnie operacja wygląda tak - z prądnicy wywalamy cewkę ładowania nawiniętą cienkim drutem, a w jej miejsce wstawiamy cewkę ładowania nawiniętą grubym drutem z innej prądnicy . Łączymy przewody między cewkami w stojanie tak jak w oryginale. Ważne żeby ta wstawiona cewka miała tę samą polaryzację ( ten sam kierunek nawijania) i biegunowość (tak aby łączyła się z drugą cewką równolegle).Ja mam dalej 5-cio przewodową wersję. Założę tez regulator napięcia dla bezpieczeństwa, chociaż jeździłem bez niego i aku się nie gotował. Całość wymaga jeszcze dłuższych testów, ale jako że mieszkam w górzystym terenie to dużo hamuję i zacząłem uzywać też kierunków i nie było przymusowego postoju.

auriol77
Posty: 640
Rejestracja: 2012-04-17, 19:45
GG: 0
Moje maszyny: swidnik
Kontaktowanie:

Re: WSK M21W2 Kobuz 175

Post autor: auriol77 » 2012-05-30, 16:35

Savier pisze:Ty naprawdę chcesz nim jeździć? :shock:
A co ma nie jeździć? Najlepiej to pod pierzynę schować przed całym światem..

Awatar użytkownika
golfer
Posty: 176
Rejestracja: 2007-06-22, 18:14
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOBUZ
Kontaktowanie:

Re: WSK M21W2 Kobuz 175

Post autor: golfer » 2012-06-01, 08:01

za całe 6 zyla kupiłem mostek prostowniczy 50A/800V dzisiaj spróbuje podpiąć, a w weekend przetestuje czy daje radę, zobaczę co z klaksonem i migaczami fajnie jak by wszystko działało :D

auriol77
Posty: 640
Rejestracja: 2012-04-17, 19:45
GG: 0
Moje maszyny: swidnik
Kontaktowanie:

Re: WSK M21W2 Kobuz 175

Post autor: auriol77 » 2012-06-01, 10:25

50A aż ? Chyba 10 powinien mieć.

Awatar użytkownika
golfer
Posty: 176
Rejestracja: 2007-06-22, 18:14
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOBUZ
Kontaktowanie:

Re: WSK M21W2 Kobuz 175

Post autor: golfer » 2012-06-01, 13:21

sam nie wiem szczerze mówiąc podałem link i kolega karlicek powiedział że może być ?!

Awatar użytkownika
Marek.K
Posty: 301
Rejestracja: 2010-04-25, 20:29
GG: 11491915
Moje maszyny: Komary, Ogary, WSK'i
Lokalizacja: Winda
Kontaktowanie:

Re: WSK M21W2 Kobuz 175

Post autor: Marek.K » 2012-06-01, 14:27

co to za model, tabliczka zardzewiała, udało mi się odczytać że rocznik 75 lub 76

nie moge dodać załącznika, coś z internetem więc dam tylko dwa linki
http://desmond.imageshack.us/Himg535/sc ... es=landing
http://desmond.imageshack.us/Himg804/sc ... es=landing
Pozdrawiam Marek.
Ekipa Północ

Awatar użytkownika
Szczepan
Posty: 1776
Rejestracja: 2009-05-14, 15:05
Moje maszyny: B3 Promot
Lokalizacja: Gródki k.Działdowa
Kontaktowanie:

Re: WSK M21W2 Kobuz 175

Post autor: Szczepan » 2012-06-01, 16:23

Składanka ze wszystkiego. Cały przód od S1, silnik 060, Obstawiam zwykłą M21W2 po mega przejściach, ale nie możemy być niczego pewni. Patrzyłeś czy ma wzmocnienie pod podnóżkami ? to by już wystarczająco rozwiało wątpliwości.
Ekipa WSKTurbo.pl
Dawniej Borewicz.

Awatar użytkownika
Marek.K
Posty: 301
Rejestracja: 2010-04-25, 20:29
GG: 11491915
Moje maszyny: Komary, Ogary, WSK'i
Lokalizacja: Winda
Kontaktowanie:

Re: WSK M21W2 Kobuz 175

Post autor: Marek.K » 2012-06-01, 17:24

Sprawa wygląda tak, oto tabliczka po lekkim przeczyszczeniu
http://desmond.imageshack.us/Himg580/sc ... es=landing
podnóżki
http://desmond.imageshack.us/Himg256/sc ... es=landing
osłona pełna, mocowanie na dolny tłumik, górny nie wiem jak był montowany
http://desmond.imageshack.us/Himg845/sc ... es=landing
i kierownica http://imageshack.us/photo/my-images/6/dscn0622v.jpg/
Pozdrawiam Marek.
Ekipa Północ

Awatar użytkownika
Szczepan
Posty: 1776
Rejestracja: 2009-05-14, 15:05
Moje maszyny: B3 Promot
Lokalizacja: Gródki k.Działdowa
Kontaktowanie:

Re: WSK M21W2 Kobuz 175

Post autor: Szczepan » 2012-06-01, 17:56

Trafiłeś S1.
Ekipa WSKTurbo.pl
Dawniej Borewicz.

Awatar użytkownika
Marek.K
Posty: 301
Rejestracja: 2010-04-25, 20:29
GG: 11491915
Moje maszyny: Komary, Ogary, WSK'i
Lokalizacja: Winda
Kontaktowanie:

Re: WSK M21W2 Kobuz 175

Post autor: Marek.K » 2012-06-01, 18:00

Borewicz dziękować
Pozdrawiam Marek.
Ekipa Północ

Awatar użytkownika
golfer
Posty: 176
Rejestracja: 2007-06-22, 18:14
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOBUZ
Kontaktowanie:

Re: WSK M21W2 Kobuz 175

Post autor: golfer » 2012-06-04, 10:03

wczoraj zdjąłem bak i szczaiłem unitrowski patent. Podłączony jest pod 3 kable: biały i dwa żółte, czy ktoś podpowie jak podłączyć mostek prostowniczy który zakupiłem z myślą o poprawie ładowania ?

Awatar użytkownika
bartek582
Posty: 278
Rejestracja: 2012-01-29, 22:35
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 m21w2
Lokalizacja: Barczewo
Kontaktowanie:

Re: WSK M21W2 Kobuz 175

Post autor: bartek582 » 2012-06-04, 11:31

Przewody żółte podłączasz pod AC (prąd zmienny), na mostku prostowniczym masz oznaczenia,kolor biały to + po wyprostowaniu, a - na mostku to masa i to dajesz na ramę pod jakąś nakrętkę.Jeśli coś pokręciłem to proszę o sprostowanie.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 35 gości