Strona 2 z 21
: 2007-01-29, 23:32
autor: Marcin
kierownice stosowane w tych modelach miały szerokość ok 860mm, model S1 posiadał wspawaną poprzeczkę, natomiast w S2 tej poprzeczki brak charakterystyczną cechą tej kierownicy było brak otworu na dźwignię regulatora powietrza ( rączkę ssania ), która była mocowana wkrętem M6.
Nr katalogowy M21.28.01xS ( dla S1 i S2 )
: 2007-01-30, 20:36
autor: Kapiii
Ja wrzucę zdjęcie stacyjki, jaką mam przy swoim Sporcie. Wg. katalogu nie zgadza sie numer, u mnie to 7016.7.000.2, a wg katalogu 000.3
: 2007-01-30, 23:43
autor: WojtekW
Oznaczenia na tabliczce z boku są różne i różnie w latach bywa. Jest to albo kod koloru ,( u was raczej kod koloru ) ,lub numer fabryczny w zależności jaką macie tabliczkę sprawdźcie z kodami koloru to będziecie mieć pewność. Jest też trzecia opcja w latach od 1974 do 1981 zdarzały się tabliczki z nr fabrycznym i numeracją partii ( serii ) to wszystko zależy od tego gdzie te akurat motory miały iść i czy była robiona dokumentacja dodatkowa tej partii czy nie .
: 2007-01-30, 23:53
autor: Marcin
to może wytłumaczymy to do końca na mojej tabliczce w WSK S1 (75r.) jest :
kol. 8 3 8
2 Poziom N
wrzucam tabliczkę od S1 - co najciekawsze ta tabliczka jest dwustronna, znaczy się została ponownie wykorzystana gdyż pierwotnie została źle ucięta więc wykorzystali druga str ( fotka 1 )
: 2007-02-07, 20:14
autor: Kapiii
Widze ze kazdy pierd*** to co wyżej napisane...
W związku z tym, że stałem sie szczęśliwym posiadaczem już 2 bingów, opisze różnice pomiedzy nimi. Troche się zdziwiłem, gdy na pierwszy rzut oka zauważyłem, że na jednym pisze BING, a na drugim BING 53 (Fotka nr.1). Sprawa mnie zaiteresowała, więc zaczełem po kolei rozbierać. Jak widać na zdjęciach nr.: 2, 4, 5, 6 różnica miedzy nimi, to zaślepki. Nie wiem jak to wytłumaczyć, może ktoś wie, niech się pochwali. Do tego na 3 zdjęciu, widać wybite 511. Różnic na tyle, z lewej Strony BING, z prawej Bing 53.
Załączam także bebechy Binga. Od lewej:
Sprężyna przepustnicy, Przepustnica, Podkładka pod sprężyne przepustnicy, Nakrętka przepustnicy, Śruba regulacyjna linki, Kapsel, Denko gażnika, Uchwyt denka, Śruba regulacyjna dodatkowego powietrza, Śruba regulacji obrotów.
: 2007-02-08, 00:15
autor: Sebastian440
OK to ja zamieszczam fotki odmalowanego magneta. Na magnecie wybite jest :
-SEM SWEDEN
-100.405.00
-K1/80 S (STRZAŁKA W PRAWO) E2
Widać żę magneto jest dodatkowo wywaźane o czym świadczą nawierty na boku.
: 2007-02-08, 01:42
autor: Kapiii
OK, następnie dla Wojtka wstawiam foty sworznia główki ramy. Wydaję mi się, że nic nie było przy nim kombinowane. Jeśli ktoś ma dostęp do swojej, proszę o umieszczenie zdjęć, w celu porównia.
Co do ośki, nic nadzwyczajnego
Na zdjęciach rozłożona na części pierwsze. Co prawda, na fotach bieżnie z lekkimi ubytkami, jeśli ktoś ma na sprzedaż zapraszam na gg.
: 2007-02-10, 14:10
autor: marekproca
Podaję kilka fotografii ramy od mococykla WSK M21W2 S2
Niestety ja tego sporta nabyłem w ubiegłym roku i obecnie przechodzi on generalny remont.
Motocykl kupiłem dość mocno pozmieniany:)
Myślę że nie są to oryginalne gumy od sporta tylko właśnie od gazeli
Widać tutaj charakterystyczne cechy dla tego modelu:
- osłona pod silnikiem
- wzmocnienia z płaskowników koło stopek kierowcy
- specjalny uchwyt w ranie do mocowania cewki zapłonowej SEM
: 2007-02-11, 16:45
autor: Marcin
Zastosowany w modelu S2 górny błotnik pociągnoł za sobą pewne zmiany, a mianowicie ( w teleskopach przednich ) zastosowanie prowadnic do linek ( MR16T.10.2.07 ) i innych nóg ruchomych ( prawa - M21.10.06.xS lewa - M21.10.05.xS )
: 2007-02-11, 20:52
autor: Stary
WojtekW pisze:Oznaczenie 2 poziom N , to oznaczenie KLAS RÓWNOŚCI I POZIOM TESTOWANIA , chodzi tu o sposób testowania , testowanie integracyjne ( zstępujące testowanie integracyjne ) (...) To też jest świadectwem tego że wielce starannie jak na owe czasy starano się składac te motocykle i może skończą sie te opowieści o braniu części jakich popadnie i z czego popadnie w czasach 1971-1981.
Wojtku, Ty w ogóle wierzysz w to co piszesz? Jaka jakość, jakie testowanie ... ktoś tu bardzo dobrze napisał, nie wiem czy nie Żbiku, że on książkom z tamtego okresu nie wierzy. To wszystko jedna wielka propaganda. Stan wojenny też był nam potrzebny jak dziura w moście - testowanie wsk? Heh ... Jestem ciekaw jak oni je "testowali" produkując tak dużo modeli. Kontrola (jakości) wg. całej tej bandy pajaców typu H.Koontz czy Fayol dla mnie w tym przypadku to jedna wielka paranoja
A to że składali z czego popadnie uważam za prawdopodobne w 75%. A z junakami jak było? Wspaniale brzmiące tłumiki czemu się pojawiły? Bo ich wyprodukowali w nadmiarze (okazało się, że nie spełniały norm czy coś - nie pamiętam już) a i tak zdecydowano się je montować .... to co w wsk może było inaczej?
: 2007-02-15, 23:57
autor: marwsk
sportowcow mamy duzo. mnie osobiscnie nie podoba sie forma przedstawiania sportow, rozmawialem juz z Pawlem, ze powinno sie z wielu postow, takze tych dostepnych z poprednich forum zrobic jeden, tak jak ja zrobielm o M06B3, duzy, konkretny i rozlegly, zawierajacy wiekszosc podstawowych informacji a kolejne posty powinny stanowic bardziej rozlegle problemy,a nie przedstawianie przez kolejne 4 strony charakterrystycznych czesci z modelu S1 czy S2 jak nie moglby ktos zrobic tego w jednym poscie,a dopiero dalej dopisywac rzeczy typu wyzsze...
: 2007-02-25, 22:14
autor: marwsk
Proponowalem stworzenie oddzielnego dzialu o S1 jako motocyklu zupelnie różnym od S2, wiec niestety pisze tutaj. W Sporcie Marcina widzialem przy tylnym kole osłonę, ktora ma zapobiegac spadaniu lancucha, taka sama oslone widzialem kiedys w ksiazce Zaleskiego. Dzis na bazarze w bardzo okazyjnej cenie kupilem cale kolo:
Ciekawi mnie kiedy montowano takie oslny, poniewaz nie jest to czesty widok w S1, a przypuszczam, ze bylo to montowane tylko w tym modelu. Dodam, ze oslona jest plastikowa:)
: 2007-03-18, 22:23
autor: Marcin
zgadza sie, mam w swoim sporcie takową osłonę i zdaje mi się że nie przypadkowo się tam znalazła gdyż wydaje mi sie że takie same miały WSK-i M21 W2 gdzie osłona łańcucha była pełna, z resztą w moich S1 wahacze posiadają mocowanie na osłonę pełną...
: 2007-03-19, 18:25
autor: Kapiii
Ja w swojej S2 również posiadam takową osłonę, pewnie dlatego ze miałem założoną pełną osłone
PS. Jest teraz taka na allegro, tytuł aukcji to bodajże: WSK imitacja tarczy...
: 2007-03-21, 10:35
autor: marekproca
"No, i jak było, tak jest nadal
Żadnej odpowiedzi na pytanie, odnośnie ośki główki ramy... a "Sportowców" dużo mamy u nas na forum..."
Kapi, lepiej późno niż wcale, Mam fotki główki ramy szkoda że wcześniej nie pisałeś jak miałem moto rozłożony do malowania, wtedy mógłbym dokładniej sprawę przedstawić
o to chodziło?
[ Dodano: 2007-03-22, 10:02 ]
Chciałem poruszyć temat kół w Sporcie 2
Przednie koło 19 cali , opona Continental 3,0/19 GS6
Tylne koło 18 cali 3,25/18 opona Continental 3,25/18 GS6
: 2007-03-22, 17:45
autor: Kapiii
Na zdjęciach załączonych przez Ciebie Marku, nie widać dokładnie tego problemu, ale po rozkręceniu główki ramy w Dudku, spotkałem się z taką samą nakrętką, jak jest na zdjęciach załączonych przeze mnie.
Ehh, te Continentale, zeby moja Dwójka miała takie buciki
Spisałem Wam wymiary śrub regulacyjnych do Binga, jakby komuś brakowało to możecie sobie śmiało dorabiać.
: 2007-03-22, 18:17
autor: Marcin
no Kapiii spisałeś się na 5
, jak jesteśmy w temacie gaźnika Bing szukam krućca do niego i się zastanawiam czy można dorobić do niego wspornik
: 2007-03-22, 20:05
autor: Kapiii
Ok, na nast. raz jeśli oczywiście nie zapomne, jak to mam w zwyczaju, zwymiaruje Ci tą podpórke
Zresztą sam potrzebuje taką....
: 2007-04-07, 12:46
autor: Paweł81
no Kapiii spisałeś się na 5
, jak jesteśmy w temacie gaźnika Bing szukam krućca do niego i się zastanawiam czy można dorobić do niego wspornik
Ostatnio w sklepie motoryzacyjnym zauważyłem króciec, który jak żywo przypominał ten pod gaźnik binga z s2. Sprzedawca twierdził, że to mz 150.
Myślę, że warto sprawdzić
: 2007-04-11, 18:53
autor: Marcin