Jakiś przykład?Chyba jesteś nie poważny. S2 miały przetłoczenia na siedzeniach.
WSK M21W2 Sport 2 - "S2"
- Savier
- Administrator
- Posty: 6351
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: WSK M21W2 Sport 2 - "S2"
- Kapiii
- Założyciel
- Posty: 601
- Rejestracja: 2007-01-01, 23:11
- GG: 2256655
- Moje maszyny: .
WSK MR16T
WSK 2.66
Promot NC125
MTX 3-03
SKM 250 - Lokalizacja: Toruń
- Kontaktowanie:
Re: WSK M21W2 Sport 2 - "S2"
2 przykłądy stoją u mnie w garażuSavier pisze:co oznacza, że miały tylko przeszycia poprzeczne. Przetłoczenia, czyli ten dziwaczny wzór, to domena ptaków.
![:)](./images/smilies/smile.gif)
Nie będąc gołosłownym: http://www.fotosik.pl/u/kapiii/zdjecie/3/album/61719
- mundy1
- Posty: 358
- Rejestracja: 2012-01-01, 22:19
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk B3, Mz Trophy 250
- Lokalizacja: ostrow mazowiecka
- Kontaktowanie:
Re: WSK M21W2 Sport 2 - "S2"
Prosze spojec i ocenic czy ta podstawa siodla jest :
1, od S2
2, czy nie jest znacznie zmnieniony kształt , chodzi o te podgiecia z tylu i z przodu
3, do czego (i czy potrzebny bedzie) ten otwor obok otworu po wyrwaniu bolca siedzenia(zanacyzlem ten otwor strzalka) Jeszcze jedno pytanko , czy moze ktoś zmierzyc jaka w S2 ma odległośc miedzy tylna czescia podstawy a bolcem siedzenia (tutaj tez pokazalem na rysunku o jaka odleglosć chodzi. Poniewaz jest problem tego typu ze jak na probe pasuje podstawe to jak by byla za dluga, i wyglada ze trzeba by bylo calosc przesunac z 2 cm do tylu wzgledem ramy , aby stare miejsce i kolek siodla trafial w jedno. Podobnie patrzac na mocowanie zamka siedzenia widac 1/4 otworu . COs jest albo przegiete , albo ktoś to spawal, albo niewiem , moze siodla roznily sie (podstawy) te od wsk 175 (typowej) i S2, moje nie ejst oryginalne ?
Jak by ktos mial fotke w podobnym widoku ale oryginala i byl pewny jej, to moze podrzucic.
1, od S2
2, czy nie jest znacznie zmnieniony kształt , chodzi o te podgiecia z tylu i z przodu
3, do czego (i czy potrzebny bedzie) ten otwor obok otworu po wyrwaniu bolca siedzenia(zanacyzlem ten otwor strzalka) Jeszcze jedno pytanko , czy moze ktoś zmierzyc jaka w S2 ma odległośc miedzy tylna czescia podstawy a bolcem siedzenia (tutaj tez pokazalem na rysunku o jaka odleglosć chodzi. Poniewaz jest problem tego typu ze jak na probe pasuje podstawe to jak by byla za dluga, i wyglada ze trzeba by bylo calosc przesunac z 2 cm do tylu wzgledem ramy , aby stare miejsce i kolek siodla trafial w jedno. Podobnie patrzac na mocowanie zamka siedzenia widac 1/4 otworu . COs jest albo przegiete , albo ktoś to spawal, albo niewiem , moze siodla roznily sie (podstawy) te od wsk 175 (typowej) i S2, moje nie ejst oryginalne ?
Jak by ktos mial fotke w podobnym widoku ale oryginala i byl pewny jej, to moze podrzucic.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
http://polskajazda.pl/Account/Vehicles moje pojazdy PJ
- Savier
- Administrator
- Posty: 6351
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: WSK M21W2 Sport 2 - "S2"
W mojej S2 ten otwór też tak wypada, bolec jest spawany oryginalnie. Myślę, że musisz po prostu spasować to tak ze swoją ramą, żeby grało. Popatrz jak to tutaj wygląda: http://imgur.com/a/IUONU
- mundy1
- Posty: 358
- Rejestracja: 2012-01-01, 22:19
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk B3, Mz Trophy 250
- Lokalizacja: ostrow mazowiecka
- Kontaktowanie:
Re: WSK M21W2 Sport 2 - "S2"
Ok, czyli jest lekko p[odgieta z tylu i w str baku dalej prosta i tak jest w tej mojej. , tylko jesli zaloze z przodu ta gumke na ktorej opiera sie blacha o rame (o takiej grubosci jak i inne modele wsk-). to te tylne musialy by byc ze 3X grubsze bo jest przerwa przez to podgiecie...
I jeszcze jedna kwestia ten bolec bedzie wspawany w miejscu gdzie blacha jest pod ukosem lekko w gorę. WIdac to na pierwszej fotce, blacha jest podgieta, mimo ze mocowania listwy ozdobnej ida prosto.Tez tak masz od spodniej czesci?
PS
a ten otwor , to wyglada mi na technologiczny??
I jeszcze jedna kwestia ten bolec bedzie wspawany w miejscu gdzie blacha jest pod ukosem lekko w gorę. WIdac to na pierwszej fotce, blacha jest podgieta, mimo ze mocowania listwy ozdobnej ida prosto.Tez tak masz od spodniej czesci?
PS
a ten otwor , to wyglada mi na technologiczny??
http://polskajazda.pl/Account/Vehicles moje pojazdy PJ
- Savier
- Administrator
- Posty: 6351
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: WSK M21W2 Sport 2 - "S2"
Tak, też tak mam. Muszę docisnąć siedzenie, żeby wskoczyło w bolec, ale jak już wejdzie to siedzi sztywno.
- mundy1
- Posty: 358
- Rejestracja: 2012-01-01, 22:19
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk B3, Mz Trophy 250
- Lokalizacja: ostrow mazowiecka
- Kontaktowanie:
Re: WSK M21W2 Sport 2 - "S2"
Dzis wszytko porownałem z siedzeniam od B3. Ten "sport" tzn rama i siodło od B3 pasuje idealnie.
![Obrazek](http://naforum.zapodaj.net/thumbs/f4e1cb468c29.jpg)
Teraz blacha siodła od sporta w tej ramie mojej:
![Obrazek](http://naforum.zapodaj.net/thumbs/698bd594d54a.jpg)
powyżej widac roznice. Blacha nie ma wspawanych przedłuzek, na ktorych mocowane sa te gumki opierajace tylna częśc kanapy o część ramy. Ponadto tylna cześć blachy praktycznie opiera sie o blotnik tylny, ramiona *te wąsy) na ktore sie wzuwa blache w zaczepy w ramie sa w sportowej krotsze niż w B3.
Jeszcze jedno ujecie pokazujace roznice (na gorze siodło od B3, ktore pasuje , od S2, ktore nie pasuje.
![Obrazek](http://naforum.zapodaj.net/thumbs/4881ab237d83.jpg)
Z rożnic jeszcze, te dwa otwory z wtoczeniami na gumki. W siodle od B3 ich nie ma ( w mojej ramie tez nie ma tam belki o ktore mogly by sie te gumy opierac. Natomiast w S2 są otwory :
![Obrazek](http://naforum.zapodaj.net/thumbs/2b72ace7a081.jpg)
chodzi o te dwa widoczne powyzej, w ktore mocujemy gumki oparcia siedzenia o rame.
![Obrazek](http://naforum.zapodaj.net/thumbs/40f9d79c53fc.jpg)
Powyzej to też widać, w siodle B3 jest miejsce na jedna gumka opierajaca siodlo w miejscu ramy ponizej kolka zatrzasku siedzenia. Natomiast w S2 sa 3 szt tych otworow.... dwie boczne (oprocz srodkowej) nie maja o co sie u mmnie oprzeć.
Czyżby moja rama nie była od S2??
![Obrazek](http://naforum.zapodaj.net/thumbs/e968ef700f5b.jpg)
Tu wyglad ramy pod siodlem. Coś tu nie gra skoro zwykle siedzenie B3 pasuje jak ulał, od S2 bez przerobek blachy nidyrydy
, Zwykla rama czworki , kombinowana na niby S2, czy jaki diabeł....
Bolec i gumka na ktorej opiera sie siodlo -jak nalezy
tylna częśc takze pasuje, ale rozni sie od siodla od sporta (czym zaraz napisze):![Obrazek](http://naforum.zapodaj.net/thumbs/f4e1cb468c29.jpg)
Teraz blacha siodła od sporta w tej ramie mojej:
![Obrazek](http://naforum.zapodaj.net/thumbs/698bd594d54a.jpg)
powyżej widac roznice. Blacha nie ma wspawanych przedłuzek, na ktorych mocowane sa te gumki opierajace tylna częśc kanapy o część ramy. Ponadto tylna cześć blachy praktycznie opiera sie o blotnik tylny, ramiona *te wąsy) na ktore sie wzuwa blache w zaczepy w ramie sa w sportowej krotsze niż w B3.
Jeszcze jedno ujecie pokazujace roznice (na gorze siodło od B3, ktore pasuje , od S2, ktore nie pasuje.
![Obrazek](http://naforum.zapodaj.net/thumbs/4881ab237d83.jpg)
Z rożnic jeszcze, te dwa otwory z wtoczeniami na gumki. W siodle od B3 ich nie ma ( w mojej ramie tez nie ma tam belki o ktore mogly by sie te gumy opierac. Natomiast w S2 są otwory :
![Obrazek](http://naforum.zapodaj.net/thumbs/2b72ace7a081.jpg)
chodzi o te dwa widoczne powyzej, w ktore mocujemy gumki oparcia siedzenia o rame.
![Obrazek](http://naforum.zapodaj.net/thumbs/40f9d79c53fc.jpg)
Powyzej to też widać, w siodle B3 jest miejsce na jedna gumka opierajaca siodlo w miejscu ramy ponizej kolka zatrzasku siedzenia. Natomiast w S2 sa 3 szt tych otworow.... dwie boczne (oprocz srodkowej) nie maja o co sie u mmnie oprzeć.
Czyżby moja rama nie była od S2??
![Obrazek](http://naforum.zapodaj.net/thumbs/e968ef700f5b.jpg)
Tu wyglad ramy pod siodlem. Coś tu nie gra skoro zwykle siedzenie B3 pasuje jak ulał, od S2 bez przerobek blachy nidyrydy
![8/](./images/smilies/nausea.png)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
http://polskajazda.pl/Account/Vehicles moje pojazdy PJ
- mundy1
- Posty: 358
- Rejestracja: 2012-01-01, 22:19
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk B3, Mz Trophy 250
- Lokalizacja: ostrow mazowiecka
- Kontaktowanie:
Re: WSK M21W2 Sport 2 - "S2"
Nikt nic nie wie?? Moze ma ktos fotke od spodu siedzenia (widok tej blachy od spodniej str, dla porownania sport-b3 roznice. Inaczej zeby mozna to bylo zmontowac bede musial przedluzyc te tylne wąsy i wspawac podstawki pod tylne gumki tak jak w tym od B3..
http://polskajazda.pl/Account/Vehicles moje pojazdy PJ
- Skinder
- Posty: 2221
- Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
- Moje maszyny: Perkoz 0001
- Lokalizacja: Lubicz
- Kontaktowanie:
Re: WSK M21W2 Sport 2 - "S2"
Próbujesz odkryć koło na nowo czy jak ? Były dwa typy siedzeń, stary typ - płaski, z dziurą nad błotnikiem i nowy typ bez dziury i z wywiniętą dupą - i to wiadomo od dawna... Takich siedzeń od "sporta" mam od chuja i o jedno więcej. Siodło takie bylo stosowane również w dwuramówkach, więc pewnie te dodatkowe gumy są z tegoż powodu.
download/file.php?id=14504&mode=view
download/file.php?id=14504&mode=view
- mundy1
- Posty: 358
- Rejestracja: 2012-01-01, 22:19
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk B3, Mz Trophy 250
- Lokalizacja: ostrow mazowiecka
- Kontaktowanie:
Re: WSK M21W2 Sport 2 - "S2"
Masz na zdjeciu , ze w tej mojej jest wywinięta dupa , oraz jest dziura nad błotnikiem.
Czyli wyglada na to , że mam podstawe siodla od dwuramowki (pewnie to bedie B1 po 70 roku produkcji, wtedy bylo płaskie nie profilowane i wygladalo identycznie patrzac po zdjeciach). Jutro przyloze to do ramy M06-64 i zobaczymy czy masz racje...
Dzis przymierzłąem do M06-64, tylne zaczepy pasuja, natomiast z przodu jest juz roznica. ALe w B1 moglo byc inaczej (64 nie ma np zamka siedzenia i tego uchwytu w podstawie).
http://img9.imageshack.us/img9/1625/siod322o2dv7.jpg siodlo od S1 -moja niepasujaca podstawa jest identyczna, Czyzby s1-s2 nie byly zamienne? CO ciekawe tez posiada miejsce na 3 gumki z przodu , a wspornika w ramie w tym miejscu nie ma w S1.
Skinder, mam rozumiec, ze te siodlo do S2 nowego typu z podwinieta dupa,b ez dziury na blotnik jest identyczne (szerokosc siodla takze) jak np w KOSach? Jesli tak w takie sie zaopatze i problem z glowy. B o teraz z tego co mam przerabiac, to bedzie rzeźba , bo gabka tez troche sie rozni wzgledem tej ze "zwyklej"wsk KOS/B3
Czyli wyglada na to , że mam podstawe siodla od dwuramowki (pewnie to bedie B1 po 70 roku produkcji, wtedy bylo płaskie nie profilowane i wygladalo identycznie patrzac po zdjeciach). Jutro przyloze to do ramy M06-64 i zobaczymy czy masz racje...
Dzis przymierzłąem do M06-64, tylne zaczepy pasuja, natomiast z przodu jest juz roznica. ALe w B1 moglo byc inaczej (64 nie ma np zamka siedzenia i tego uchwytu w podstawie).
http://img9.imageshack.us/img9/1625/siod322o2dv7.jpg siodlo od S1 -moja niepasujaca podstawa jest identyczna, Czyzby s1-s2 nie byly zamienne? CO ciekawe tez posiada miejsce na 3 gumki z przodu , a wspornika w ramie w tym miejscu nie ma w S1.
Skinder, mam rozumiec, ze te siodlo do S2 nowego typu z podwinieta dupa,b ez dziury na blotnik jest identyczne (szerokosc siodla takze) jak np w KOSach? Jesli tak w takie sie zaopatze i problem z glowy. B o teraz z tego co mam przerabiac, to bedzie rzeźba , bo gabka tez troche sie rozni wzgledem tej ze "zwyklej"wsk KOS/B3
http://polskajazda.pl/Account/Vehicles moje pojazdy PJ
- Savier
- Administrator
- Posty: 6351
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: WSK M21W2 Sport 2 - "S2"
Były 2 rodzaje w jednoramówkach
1971-1975, płaskie
1975-1985, zagięte.
Zrozum to po prostu
.
1971-1975, płaskie
1975-1985, zagięte.
Zrozum to po prostu
![:)](./images/smilies/smile.gif)
- mundy1
- Posty: 358
- Rejestracja: 2012-01-01, 22:19
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk B3, Mz Trophy 250
- Lokalizacja: ostrow mazowiecka
- Kontaktowanie:
Re: WSK M21W2 Sport 2 - "S2"
Od dwoch dni przeszukuje internet , pytam roznych ludzi i albo slysze sprzeczne informacje , albo "niewiem",,,
Skoro to jest od B1 bo wyglada podobnie, to dlaczego mam kedre do tego siedzenia?
Dwa, nikt nie odp dalej na pyt jak żecvzywiscie wyglada ta podstawa w S2, czy podgieta z kedra od wsk jest zamienna (czyt taka sama jak oryginalna) w wsk S2? Bo pasowac taka pasuje w rame.
Ze sa dwa typy siedzen , (powiem wiecej bylo przynajmniej 3 typy, bo masz jeszcze krotkoseryjne węzsze -analogicznie jak z bakami, PZL-owy kształt i był węższy i szerszy w roznym okresie montowany.
Zrbil sie mętlik i taki sam jest wszedzie w internecie nt temat.
Zdjec dałem duzo, bo chcialem pokazac co jest grane, zeby bylo dokladniej widac roznice. Od Waszego forum , nie otrzymalem natomiast odp na podstawowe pytanie, o cos "co wiadomo od dawna"...
Nie to zebym sie wyzalał, ale czuje sie jak slepy w okularach, bo wszyscy wokol wiedza tylko to tajemnica![:/](./images/smilies/confused.gif)
Skoro to jest od B1 bo wyglada podobnie, to dlaczego mam kedre do tego siedzenia?
Dwa, nikt nie odp dalej na pyt jak żecvzywiscie wyglada ta podstawa w S2, czy podgieta z kedra od wsk jest zamienna (czyt taka sama jak oryginalna) w wsk S2? Bo pasowac taka pasuje w rame.
Ze sa dwa typy siedzen , (powiem wiecej bylo przynajmniej 3 typy, bo masz jeszcze krotkoseryjne węzsze -analogicznie jak z bakami, PZL-owy kształt i był węższy i szerszy w roznym okresie montowany.
Zrbil sie mętlik i taki sam jest wszedzie w internecie nt temat.
Zdjec dałem duzo, bo chcialem pokazac co jest grane, zeby bylo dokladniej widac roznice. Od Waszego forum , nie otrzymalem natomiast odp na podstawowe pytanie, o cos "co wiadomo od dawna"...
Nie to zebym sie wyzalał, ale czuje sie jak slepy w okularach, bo wszyscy wokol wiedza tylko to tajemnica
![:/](./images/smilies/confused.gif)
http://polskajazda.pl/Account/Vehicles moje pojazdy PJ
- Skinder
- Posty: 2221
- Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
- Moje maszyny: Perkoz 0001
- Lokalizacja: Lubicz
- Kontaktowanie:
Re: WSK M21W2 Sport 2 - "S2"
O czym ty mówisz ? Jaka kedra ?
- mundy1
- Posty: 358
- Rejestracja: 2012-01-01, 22:19
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk B3, Mz Trophy 250
- Lokalizacja: ostrow mazowiecka
- Kontaktowanie:
Re: WSK M21W2 Sport 2 - "S2"
[quote]taka oto :
http://zapodaj.net/62d631631abf4.jpg.html
http://zapodaj.net/62d631631abf4.jpg.html
http://polskajazda.pl/Account/Vehicles moje pojazdy PJ
- Savier
- Administrator
- Posty: 6351
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: WSK M21W2 Sport 2 - "S2"
kur**, kup na początek słownik i zacznij używać mózgu. Nie obraź się, ale taka jest prawda.
Wszystkie wueski 1971-1975 miały siedzenie proste, tzw. starego typu z wycięciem pod błotnik. Tylko M06B3 nie miały aluminiowej listwy na krawędziach.
Wszystkie wueski po 1975 miały siedzenie zagięte, bez wycięcia. Tylko M06B3 nie miały aluminiowej listwy.
Wyjątek dla Bąka i Dudka. Pajoł?
Wszystkie wueski 1971-1975 miały siedzenie proste, tzw. starego typu z wycięciem pod błotnik. Tylko M06B3 nie miały aluminiowej listwy na krawędziach.
Wszystkie wueski po 1975 miały siedzenie zagięte, bez wycięcia. Tylko M06B3 nie miały aluminiowej listwy.
Wyjątek dla Bąka i Dudka. Pajoł?
- mundy1
- Posty: 358
- Rejestracja: 2012-01-01, 22:19
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk B3, Mz Trophy 250
- Lokalizacja: ostrow mazowiecka
- Kontaktowanie:
Re: WSK M21W2 Sport 2 - "S2"
Teoria a praktyka, to wytlumacz mi dlaczego rama jest 74, siodło z wycięciem pod błotnik nie pasuje za cholere ?
http://polskajazda.pl/Account/Vehicles moje pojazdy PJ
-
- Posty: 634
- Rejestracja: 2011-05-26, 17:46
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 B1
WSK 125 B3
WSK 125 B3 Bąk
JAWA TS 350 - Lokalizacja: Gliwice
- Kontaktowanie:
Re: WSK M21W2 Sport 2 - "S2"
A teraz powiedźcie mi czy siedzenie z B3 jest takie same jak bardzo podobne siedzenie z B1
Bo jeżeli blachy są minimalnie inne to właśnie to może być źródło wszystkich problemów ![;)](./images/smilies/msn-wink.gif)
![:?:](./images/smilies/question.gif)
![;)](./images/smilies/msn-wink.gif)
- Skinder
- Posty: 2221
- Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
- Moje maszyny: Perkoz 0001
- Lokalizacja: Lubicz
- Kontaktowanie:
Re: WSK M21W2 Sport 2 - "S2"
Dobra, bo widzę, że zrobiła się tutaj niepotrzebna orgia. Z racji, że siedzę sparaliżowany przed jutrem, poświęce te 15 minut i zrobie mały spis, który mam nadzieję, rozwieje wszystkie wątpliwości.
1. Podział wg. rocznika:
Nie licząc siedzenia od dudka/bąka mamy 2 typy siedzeń, które dzielimy według rocznika.
Siedzenie "płaskie", blacha z otworem (lewa strona zdjęcia) - do 1975 roku w M06B3 i M21W2.
Siedzenie "wywinięte", blacha z przetłoczeniem (prawa strona zdjęcia) - od 1975 roku do końca produkcji w M06B3 i M21W2.
2. Ramki:
Ramka występowała zarówno w siedzeniu typu starego jak i nowego, jest nieco zmieniony jej kształ, pozatym jest to samo. Ramka starego typu jest płaska, z delikatnym zakręceniem do góry w środkowej części tyłu siedzenia. Ramka siedzenia nowego typu ma widoczne gołym okiem po bokach zagięcie ku górze. Na zdjęciu od góry - ramka siedzenia nowego typu, niestety dosyć skatowana. Po środku ramka nowego typu, widać jej charakterystyczne zagięcie po bokach w tylnej części ku górze. Na dole ramka siedzenia starego typu - też nieco zniekształcona, ale generalnie różni się tym, że jest płaska po bokach, a ma jedynie zaokrąglony tył.
3. Gąbki:
Gąbek były dwa typy - pod blachę starego typu i nowego typu. Gąbka starego typy jest płaska, krawędź z tyłu jest niewybrzuszona i delikatnie przechodzi w boki. Brak wycięcia w miejscu nad błotnikiem. Gąbka nowego typu ma wcięcie w materiale nad przetłoczeniem blachy, krawędź z tyłu jest spiczasto wywinięta do góry. Pozatym tył siedzenia jest bardziej zaokrąglony niż w przypadku starej gąbki i ścięty pod innym kątem. Gąbka otaśmowana jest nowego typu, stary typ bez taśmy.
4. Pokrowce:
Teraz zaczyna się dosyć sporny temat - pokrowce. Występowały różne w zależności od typu siedzeń.
Pokrowce siedzeń starego typu:
Pokrowce siedzeń nowego typu:
Ewentualne poprawki zgłaszać. Wydzielić to w osobny temat ?
1. Podział wg. rocznika:
Nie licząc siedzenia od dudka/bąka mamy 2 typy siedzeń, które dzielimy według rocznika.
Siedzenie "płaskie", blacha z otworem (lewa strona zdjęcia) - do 1975 roku w M06B3 i M21W2.
Siedzenie "wywinięte", blacha z przetłoczeniem (prawa strona zdjęcia) - od 1975 roku do końca produkcji w M06B3 i M21W2.
2. Ramki:
Ramka występowała zarówno w siedzeniu typu starego jak i nowego, jest nieco zmieniony jej kształ, pozatym jest to samo. Ramka starego typu jest płaska, z delikatnym zakręceniem do góry w środkowej części tyłu siedzenia. Ramka siedzenia nowego typu ma widoczne gołym okiem po bokach zagięcie ku górze. Na zdjęciu od góry - ramka siedzenia nowego typu, niestety dosyć skatowana. Po środku ramka nowego typu, widać jej charakterystyczne zagięcie po bokach w tylnej części ku górze. Na dole ramka siedzenia starego typu - też nieco zniekształcona, ale generalnie różni się tym, że jest płaska po bokach, a ma jedynie zaokrąglony tył.
3. Gąbki:
Gąbek były dwa typy - pod blachę starego typu i nowego typu. Gąbka starego typy jest płaska, krawędź z tyłu jest niewybrzuszona i delikatnie przechodzi w boki. Brak wycięcia w miejscu nad błotnikiem. Gąbka nowego typu ma wcięcie w materiale nad przetłoczeniem blachy, krawędź z tyłu jest spiczasto wywinięta do góry. Pozatym tył siedzenia jest bardziej zaokrąglony niż w przypadku starej gąbki i ścięty pod innym kątem. Gąbka otaśmowana jest nowego typu, stary typ bez taśmy.
4. Pokrowce:
Teraz zaczyna się dosyć sporny temat - pokrowce. Występowały różne w zależności od typu siedzeń.
Pokrowce siedzeń starego typu:
Pokrowce siedzeń nowego typu:
Ewentualne poprawki zgłaszać. Wydzielić to w osobny temat ?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- iron_bird
- Posty: 629
- Rejestracja: 2011-09-29, 20:25
- GG: 9680903
- Moje maszyny: M06B3 83r
M21W2 Kobuz 76r - Lokalizacja: Zagórów - PSL
- Kontaktowanie:
Re: WSK M21W2 Sport 2 - "S2"
A ja mam pytanie dotyczące aluminiowych ramek. Czy obie ramki są jednakowej długości, czy róznią się wymiarami? Mógłbyś je dla mnie zmierzyć?
- zmyngut
- Posty: 686
- Rejestracja: 2011-07-01, 10:20
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk 125
- Lokalizacja: Poniatowa
- Kontaktowanie:
Re: WSK M21W2 Sport 2 - "S2"
Jak na sparaliżowanego to nieźle się rozpisałeś
. Podejrzewam, że temat siedzeń mamy "z głowy"?
![;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości