WSK M24 : 90 i 125
: 2010-08-01, 20:42
Rama i osprzęt to zupełnie nowa konstrukcja. Zaprojektował to Mgr inż. Edward Mazur. Pojemność wynosiła 90 i 125 ccm. Silniki zaprojektowała Politechnika Krakowska a prototypy (silnika) wykonała Nowa Dęba. Wersje silników były dwie:
- 90 ccm 10 KM - wersja silnika (?) 105
- 125 ccm 14 KM - wersja silnika (?) 108
Silniki znalazły się w fazie prób, lecz ich innowacyjne wykonanie i nowoczesność stanęły na przeszkodzie we wprowadzeniu ich do seryjnej produkcji.
Przyjrzyjmy się wyglądowi.
- kierunkowskazy w obu wersjach to tak zwane bańki - błotniki są płytkie, chromowane: prawdopodobnie pochodzą z modelu M21W2 "Dudek" (być może są specjalnie przystosowane do tej ramy) - warto zwrócić uwagę na tylną lampę - czy to nie Lucas? - amortyzatory w obydwu wersjach są odkryte (goła sprężyna) - siedzenie także jest to samo dla dwóch wersji: z aluminiową ramką, pokrowiec z przeszyciami - tłumik "z wyglądu" jest ten sam. Nie ma możliwości sprawdzenia "bebechów" - jedną z charakterystycznych części modelu M24 są boczki. W modelu 125 ccm są dłuższe niż te z modelu 90 ccm. Poza tym na każdym z nich widnieje naklejka (?) "125" i "90". - baki w motocyklu M24 na pierwszy rzut oka wydają się być łezką z pierwszych wersji M21W2 "Kobuz", leczy kiedy przyjrzymy się dokładniej zaważymy kilka różnic, m.in. zagłębienie w baku obok gumowej nakładki. Poza tym zbiornik jest jakby mniejszy od "kobuzowego".
- lampy przednie wyglądają na takie same. Zapewne standardowe, stacyjka po lewej.
- silniki z zewnątrz są identyczne. Zębatka po lewej stronie motocykla.
Zdjęcia: Sebastian440 (dwa pierwsze) i Savier, tekst: Savier. Zakazuję kopiowania materiałów jak i całego artykułu.
- 90 ccm 10 KM - wersja silnika (?) 105
- 125 ccm 14 KM - wersja silnika (?) 108
Silniki znalazły się w fazie prób, lecz ich innowacyjne wykonanie i nowoczesność stanęły na przeszkodzie we wprowadzeniu ich do seryjnej produkcji.
Przyjrzyjmy się wyglądowi.
- kierunkowskazy w obu wersjach to tak zwane bańki - błotniki są płytkie, chromowane: prawdopodobnie pochodzą z modelu M21W2 "Dudek" (być może są specjalnie przystosowane do tej ramy) - warto zwrócić uwagę na tylną lampę - czy to nie Lucas? - amortyzatory w obydwu wersjach są odkryte (goła sprężyna) - siedzenie także jest to samo dla dwóch wersji: z aluminiową ramką, pokrowiec z przeszyciami - tłumik "z wyglądu" jest ten sam. Nie ma możliwości sprawdzenia "bebechów" - jedną z charakterystycznych części modelu M24 są boczki. W modelu 125 ccm są dłuższe niż te z modelu 90 ccm. Poza tym na każdym z nich widnieje naklejka (?) "125" i "90". - baki w motocyklu M24 na pierwszy rzut oka wydają się być łezką z pierwszych wersji M21W2 "Kobuz", leczy kiedy przyjrzymy się dokładniej zaważymy kilka różnic, m.in. zagłębienie w baku obok gumowej nakładki. Poza tym zbiornik jest jakby mniejszy od "kobuzowego".
- lampy przednie wyglądają na takie same. Zapewne standardowe, stacyjka po lewej.
- silniki z zewnątrz są identyczne. Zębatka po lewej stronie motocykla.
Zdjęcia: Sebastian440 (dwa pierwsze) i Savier, tekst: Savier. Zakazuję kopiowania materiałów jak i całego artykułu.