Strona 2 z 2

Re: Mulna Wsk 125 problem

: 2015-01-25, 20:10
autor: rss
to juz pewien trop - dostaje za malo paliwa na wysokich obrotach.
moja propozycja teraz to sprawdzenie:
1. czy nie lapie lewego powietrza na styku gaznik-krociec i krociec-cylinder
2. iglica na max w gore.
3. czy nie masz za malej dyszy w gazniku,
4. poziomu paliwa w gazniku (moze masz "lewy" plywak)

oczywiscie sprawdzaj osobno (po kolei) a nie wszystko na raz.

Re: Mulna Wsk 125 problem

: 2015-01-25, 20:54
autor: profss
rss pisze:to juz pewien trop - dostaje za malo paliwa na wysokich obrotach.
moja propozycja teraz to sprawdzenie:
1. czy nie lapie lewego powietrza na styku gaznik-krociec i krociec-cylinder
2. iglica na max w gore.
3. czy nie masz za malej dyszy w gazniku,
4. poziomu paliwa w gazniku (moze masz "lewy" plywak)

oczywiscie sprawdzaj osobno (po kolei) a nie wszystko na raz.

1. lewego powietrza nie łapie na połączeniach gaźnik króciec-króciec gaźnik to już sprawdzałem jest szczelnie
2. iglice dawałem na maxa w górę to na niższych przylewało taktowała chwilami podczas jazdy wiec ustawiłem na 3 rowek od góry
3. dysza jest oryginalna 85,zakładałem 100 lecz poprawy nie było
4. poziom paliwa tez sprawdzałem niby jest ok w rozpylaczu widać paliwo ok1mm od góry rozpylacza patrząc od str przepustnicy od góry.pływak mam ten który był w gaźniku oryginalnie,gaźnik nowy,oryginał (w komorze pływaka sygnowany FSM)zaworek pływaka kulkowy.

Re: Mulna Wsk 125 problem

: 2015-01-25, 22:36
autor: franq87
Wszystko dobrze a nie chodzi. Wspominałeś, że masz oryginalny cylinder pod ręką.. mozesz mi go przysłać, przeszlifuje Ci go pod dobry tłok ,do tego dobre pierścienie i ma chodzić. Sory ,nie wierze tym chińskim żeliwnym .

Re: Mulna Wsk 125 problem

: 2015-01-26, 00:45
autor: Mateusz WSK
franq87 pisze:Wszystko dobrze a nie chodzi. Wspominałeś, że masz oryginalny cylinder pod ręką.. mozesz mi go przysłać, przeszlifuje Ci go pod dobry tłok ,do tego dobre pierścienie i ma chodzić. Sory ,nie wierze tym chińskim żeliwnym .
Te chińskie badziewie to syf. Tam są chyba mniejsze kanały. Tak jak piszesz, zaczął bym od wywalenia tego szajsu i montażu oryginalnego cylindra + dobry tłok skoro wszystko jest ok. Wał kox, gaźnik kox, nie łapie lewego powietrza, wydech nie zatkany, dobrze wyregulowany.
W ogóle dziwię się, że w tym silniku siedzi tyle super części oryginalnych a zamontowałeś ten badziewny cylinder. Spróbuj zamontować ori cylinder z jakimś tłokiem.
Dobrych kilka lat temu jeździłem na chińskim tłoku w 125 i się zacierała ( cylinder org. ). Założyłem nominalny cylinder ( tuleja troche była skorodowana a tłok stał w tym cylindrze za nim go zamontowałem do swojej ). Wywaliłem z tego zapieczonego oryginalnego tłoka zapieczone pierścienie, dałem nowe pierścionki i załozyłem do mojego silnika. Byłem w szoku, całkiem inna 125 i w 2 osoby normalnie jechała jak na 125. Koniec z użeraniem się i zacieraniem.
Takie tam moje doświadczenie co do tandetnych części, od tego czasu nie marnuję pieniędzy na ten szit.

Re: Mulna Wsk 125 problem

: 2015-01-26, 01:08
autor: Muciek
Możesz też wysłać do mnie to Ci zrobie z chińczyka ZMD koxa :mrgreen:

Re: Mulna Wsk 125 problem

: 2015-01-26, 17:51
autor: profss
Chłopacy ,zakładałem tez oryginał cylinder jeden potem drugi,w pierwszym minimalny ledwo wyczuwalny próg i w drugim tez do tego założyłem tłok nominał Gorzyce z pierścieniami ze starej produkcji czasów PRL i tez tak nijako chodziła na nich,kompresja pod butem dobra i sam się dziwie ze takie jajca,kiedyś miałem dwie wł-eski i ta pierwsza była tak wyjechana ze masakra i chodziła ze szok a ta jakaś oporna taka,dodam ze na tym cylindrze z allegro nic się nie zacierało tłok nigdy nie spuchł.

Re: Mulna Wsk 125 problem

: 2015-01-26, 23:29
autor: rss
a swieca to jaka tam wogole jest i jaka ma przerwe?
przy probie "butowania" nie widzisz za duzo dymu za motocyklem?

Re: Mulna Wsk 125 problem

: 2015-01-27, 18:11
autor: profss
rss pisze:a swieca to jaka tam wogole jest i jaka ma przerwe?
przy probie "butowania" nie widzisz za duzo dymu za motocyklem?
świeca jest bosch przerwa ok 1mm może ciut mniej na większej przerywa na światłach,u mnie taki motorek nie służy do butowania tylko do rekreacyjnych przejażdżek i czasami do pracy jak jest ciepło,jeśli miałeś na myśli rozpędzanie motóra to nie ma dużo dymu raczej normalnie troszkę dymi ale w normie,olej do paliwa półsyntetyk czerwony fulmix 1:50

Re: Mulna Wsk 125 problem

: 2015-01-27, 20:39
autor: rss
ustaw przerwe na 0,6 mm i pochwal sie.
nie wiem jaki jest odpowiednik Boscha dla swiecy F80 Iskra (to sobie znajdziesz w internecie)
ale z moich doswiadczen z "rowerami" pamietam ze swieca za "zimna" powodowala mulenie.

o ten dym pytalem na okolicznosc podsysania powietrza/oleju gdzies bokiem.
faktycznie, masz dziwny przypadek mulenia, ale na odleglosc nie sposob to zdiagnozowac, moge tylko
Ci cos podpowiedziec.

cylindrow ju nie zmieniaj, IMO nawet g*niany chinol jest w stanie ulozyc sie z tlokiem i nie zacierac, poza tym
ew zacieranie daje inne objawy.

Re: Mulna Wsk 125 problem

: 2015-01-27, 22:56
autor: Mateusz WSK
profss pisze: 1:50
Świdnik zaleca 1:30, jak masz oryginalny wał z tulejką w główce to zmień dawkowanie, to nie MZ.
Przerwa na świecy 0,4-0,6mm według zaleceń.

Re: Mulna Wsk 125 problem

: 2015-03-03, 22:45
autor: Jarlys2
Miałem podobny problem po remoncie silnika . Wszystkie częścu zmd , cyl po szlifie wał po regeneracji u p. Lubińskiego i nie chiała jeździć na trójce , więc zacząłem kombinować z gaźnikiem i jak się okazało dostawała za mało powietrza. Wykręciłem oryginalną śrubkę od składu mieszanki a wkręciłem normalną 5cio milimetrową o długości nie całego centymetra razem z łbem śruby. do tego gwint przeciąłem z jednej strony wzdłuż by dostawała więcej powietrza , a otwór w gaźniku był zaślepiony. Po tym zabiegu motorek zaczął jeździć, że mało co go z ramy nie wyrwie. Spróbuj mojego sposobu i daj znać.
pzdr.