-
GuZioR
- Posty: 57
- Rejestracja: 2007-05-08, 16:06
- GG: 0
- Lokalizacja: Dąbrowica/Nowy Targ
-
Kontaktowanie:
Post
autor: GuZioR » 2007-06-14, 15:25
Jakiej świecy używacie w swojej WSK ? Jakiej firmy i czy dobrze sie spisuje:)
Bo chce sobie kupić nową ale nie wiem właśnie jaką...
Wiec proszę porade...

Po prostu kocham to co robie...
Zapraszam do oglądania zdjęć mojej WSK, schematów do motoru, danych technicznych, instrukcji obsługi na stronie
http://guzior.fotosik.pl/
-
Firewall
- Posty: 225
- Rejestracja: 2007-01-02, 18:38
- GG: 0
- Lokalizacja: Tychy
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Firewall » 2007-06-14, 16:16
Powiem Ci tak, nie kupuj żadnych NGK, Boschów itp. bo na nich WSK-a poprostu źle chodzi - wiem to z własnego i nie tylko doświadczenia. Do tych sprzętów najlepsza jest nasza polska ISKRA, do 175 jest 100 a do 125 80

-
wskyellow
- Posty: 72
- Rejestracja: 2007-05-24, 23:16
- GG: 0
- Lokalizacja: Sędziejowice
-
Kontaktowanie:
Post
autor: wskyellow » 2007-06-14, 16:19
możesz kupić bosha, ale patrz czy był robiony w niemczech, bo te z turcji poprostu poękają izolatory
-
juzek1990
- Posty: 68
- Rejestracja: 2007-01-20, 22:31
- GG: 0
- Lokalizacja: opolskie
-
Kontaktowanie:
Post
autor: juzek1990 » 2007-06-14, 17:28
ale nie te świece iskra co teraz robią,najlepsze są takie czarne,jeszcze z PRL,kiedyś kumpel miał cały schowek narzędziowy w komarze takich świec,wueska na nich chodzi az miło
w w w w w w w w
w w w w w
w ww w w ww
ww ww wwww w w
-
irek
- Posty: 569
- Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
- GG: 7348413
- Moje maszyny: Komar, WSK 175
- Lokalizacja: Paszczyna
-
Kontaktowanie:
Post
autor: irek » 2007-06-14, 17:48
Ale ten temat powraca

Z mojego doświadczenia wynika tak: Najlepiej moja łeslejka chodzi na świecach iskry, tych nowych, ale z ich żywotnością jest różnie, jedna chodzi do usranej śmierci a druga pada po kilkunastu, kilkudziesięciu kilosach.
-
GuZioR
- Posty: 57
- Rejestracja: 2007-05-08, 16:06
- GG: 0
- Lokalizacja: Dąbrowica/Nowy Targ
-
Kontaktowanie:
Post
autor: GuZioR » 2007-06-14, 22:20
Taka może być czy macie jeszcze jakąś inną propozycje?:)
www.allegro.pl/item204851687_swiece_zap ... _nowe.html
Jak coś podajcie link

Jutro sobie po południu kupie taka jak mi polecicie:)
Po prostu kocham to co robie...
Zapraszam do oglądania zdjęć mojej WSK, schematów do motoru, danych technicznych, instrukcji obsługi na stronie
http://guzior.fotosik.pl/
-
125 arek
- Posty: 535
- Rejestracja: 2007-06-12, 20:53
- GG: 6055683
- Moje maszyny: M 06 B1
- Lokalizacja: marcinkowice
-
Kontaktowanie:
Post
autor: 125 arek » 2007-06-14, 22:26
a co myślicie o sportowych trzy-elektrodowych

-
irek
- Posty: 569
- Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
- GG: 7348413
- Moje maszyny: Komar, WSK 175
- Lokalizacja: Paszczyna
-
Kontaktowanie:
Post
autor: irek » 2007-06-14, 22:39
Z tym to jest różnie, rzadko sie to sprawdza bo to wygląda tak: Masz prąd na kablu WN i iskrę na elektrodzie, kiedy założysz świecę z 3 elektrodami to napięcie z kabla WN rozkłada sie na te 3 elektrody i może jest na wszystkich ale słabsza niż na jednej, nie jestem pewny czy dobrze myślę, jak cos to mnie poprawcie.
-
125 arek
- Posty: 535
- Rejestracja: 2007-06-12, 20:53
- GG: 6055683
- Moje maszyny: M 06 B1
- Lokalizacja: marcinkowice
-
Kontaktowanie:
Post
autor: 125 arek » 2007-06-14, 22:42
ja też nie wiem nie próbowałem tylko kolega mi coś wspominał że ma taką w romecie może ktoś próbował??
-
irek
- Posty: 569
- Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
- GG: 7348413
- Moje maszyny: Komar, WSK 175
- Lokalizacja: Paszczyna
-
Kontaktowanie:
Post
autor: irek » 2007-06-14, 22:52
Mój kumpel tez miał w motorynce taka ale często musiał czyścić ja bo przy lekkim zasyfieniu po prostu nie radziła sobie, potem chyba wyłamał jedna elektrodę i został przy dwóch, podobno nie padała juz tak często.
-
Wojtek
- Posty: 960
- Rejestracja: 2007-01-12, 18:22
- Lokalizacja: Warszawa
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Wojtek » 2007-06-15, 00:27
Z tego co wiem to iskra nie przeskakuje do trzech elektrod na raz. Tylko do jednej. Reszta to zapas.
Bynajmniej i przynajmniej to dwa słowa o kompletnie różnym znaczeniu. Nie używa się ich zamiennie!!!!!!!!!
-
Sebastian440
- Administrator
- Posty: 1964
- Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
- Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com
- Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Sebastian440 » 2007-06-15, 00:45
Iskra na świecach 3 elektrodowych przeskakuje zależnie czasami na tej elektrodzie czasami na innej, co do tego ze świece boscha i ngk są zle to raczej w to wątpie sam w sporcie 2 mam świece ngk i sprawuje się świetnie. Ale żeby się tak sprawowała trzeba dobrać odpowiednią ciepłote świecy a nie pierwszą lepszą znalezioną na ulicy... Pozatym świece te są wykonywane z lepszych materiałów niż polska iskra która pozostawia dużo do życzenia choćby to że korpus rzdzewieje... A to że pęka izolator to owszem ale chyba gdy pukniemy w niego młotkiem.
-
juzek1990
- Posty: 68
- Rejestracja: 2007-01-20, 22:31
- GG: 0
- Lokalizacja: opolskie
-
Kontaktowanie:
Post
autor: juzek1990 » 2007-06-15, 18:06
najlepiej popytaj dziadka albo wujka co mieli kiedyś motóry ,to napewno jakieś swiece z prl sie zachowały,te świece są najlepsze,nawet mechanik mi mówił ze do dwusuwa lepsza jest przepalona stara świeca niz nowa tandeta
w w w w w w w w
w w w w w
w ww w w ww
ww ww wwww w w
-
ŻbiKu
- Posty: 1624
- Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE
- Lokalizacja: Zielona Góra
-
Kontaktowanie:
Post
autor: ŻbiKu » 2007-06-15, 23:29
Na iskrze F100 przejechałem już 400km i jak dotąd chodzi, oczywiście po założeniu została dogrzana silnikiem na pewnym dystansie. W silniku W2-A też miałem Iskrę F100 z podobnym przebiegiem i chodziłaby do dzisiaj gdyby nie została wkręcona na próbę do wiecznie zalewającego się simsona, chociaż taką święcę wystarczy dobrze osuszyć, podgrzać i zazwyczaj przebicie niknie i chodzi dalej świeczka. Gość w sklepie ze świecami nie mógł znalezć NGK B8HS dla WSK175 i rzekł "wbrew pozorom dzisiejsze Iskry to też dobre świece". O tureckich boshach, podróbkach NGK też wspomniał żeby się wystrzegać.
-
Sebastian440
- Administrator
- Posty: 1964
- Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
- Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com
- Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Sebastian440 » 2007-06-17, 22:02
juzef ja nie musze sie pytać bo poprotu na tym jeżdze pozatym mamy maechnike pojazdowa i tylko świece tej marki zakładamy a ludzie nie narzekają a w gadanie dziaków mozna wierzyc tyle ....
-
Pietrusek
- Posty: 112
- Rejestracja: 2007-01-11, 17:20
- GG: 0
- Lokalizacja: Łowicz
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Pietrusek » 2007-06-17, 23:45
Ja w Kosie mam świece NGK i nie moge na nia narzekac ma juz przejechane około 4000km i sprwuje sie swietnie(Jezdziłem tez na Boschu trzy elektrodowymi terz swieca niczego sobie).Poprostu trzeba dobierac swiece wartoscia cieplna do silnika i z rzadna swieca nie powinno byc problemów.
-
marcin_zk
- Posty: 51
- Rejestracja: 2007-05-07, 14:09
- GG: 6498666
- Moje maszyny: było 2x M06B3 '81, '84
- Lokalizacja: Łowicz
-
Kontaktowanie:
Post
autor: marcin_zk » 2007-06-25, 18:19
nie polecam dzisiejszych świec BOSCHa (made in india) kupiłem niedawno taką świece i po kilku tygodniach świeca się nie nadaje, NGK też nie polecam kiedyś miałem jawke 50 kupiłem 2 sztuki i obydwie sie spaliły, co prawda działały dłużej niż BOSCH
obecnie jeżdżę na świecy PAL, jest bardzo dobra, ale polecam także ISKRY
-
wskyellow
- Posty: 72
- Rejestracja: 2007-05-24, 23:16
- GG: 0
- Lokalizacja: Sędziejowice
-
Kontaktowanie:
Post
autor: wskyellow » 2007-06-27, 00:46
macie racje. stare PRLowskie świece są najlepsze. obecnie jeżdżę na świecy iskra. tej czarnej. świeca ma dobre 20 lat i jeszcze chodzi, i podejrzewam, że będzie chodzić tak do usranej śmierci

-
Wężu
- Posty: 1149
- Rejestracja: 2007-06-26, 12:36
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06 B1, WSK M06 B3 3x, Iż 49
- Lokalizacja: Rdziostów
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Wężu » 2007-08-23, 12:01
A co powiecie na świece Isolator Spezial?? Ja właśnie taką założyłem bo Iskra która była w mojej Wiesi była jeszcze widać niewiele używana a już padnięta
[ Dodano: 2007-08-23, 12:02 ]
Dodam że Isolator przy Simsonie spisuje się znakomicie.
Jeżdżę motocyklem WSK
Ekipa Południe®
-
ŻbiKu
- Posty: 1624
- Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE
- Lokalizacja: Zielona Góra
-
Kontaktowanie:
Post
autor: ŻbiKu » 2007-08-23, 21:02
Przy simsonie...
Upewnij się czy ma odpowiednią wartość cieplną. W simsonku miałem Isolator, o wartości cieplnej odpowiadającej Iskrze F100. Pamiętaj że do WSK175 jest wartość F100 a do WSK125 F80 (wg. Iskry). Nie zadawaj pytań "a co myślicie?", załóż, pojeździj, wyrobisz sobie WŁASNE zdanie, WSK jak kobieta-każda jest inna.
Ja od początku mam ISKRE F100 i zrobiłem na niej już 1900km z hakiem, jak do tej pory to tylko jej przerwe zwiększyłem po założeniu modułu.
Po założeniu świecy zrobiłem od razu tak z 20km tak by się wygrzała i nie mostkowała. Ot cała filozofia świec. Poza tym rozmawiałem ze sprzedawcą NGK, gdy nie miał żadnej odpowiedniej dla mnie świecy powiedział: "Wbrew wszelkim opiniom, polska Iskra nie jest zła" i co? Od tamtej pory jeżdżę na Iskrze i nie narzekam.
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość